Odottajat, joiden BMI yli30 jo alussa

  • Viestiketjun aloittaja äiti3
  • Ensimmäinen viesti
Hellou!

Mulla loppui vihdoin äitipolilla ramppaus. Sokerit pysyy kurissa ja vauva kasvaa normaalisti. Eilinen painoarvio rv 36+5 oli 3,1 kg. Lääkäri sanoi ettei tarvi tulla uudestaan ellei mene yliaikaiseksi. Että sitten vaan ootellaan. =) Ruokavaliota oon joutunut jonkin verran tiukentaan, mutta sen kyllä jaksaa, ei tässä enää montaa viikkoa ole jäljellä!

Vyvyan 36+6
 
Kirjoitin tuolla edellisellä sivulla Iitu nimimerkillä, mutta rekisteröityessäni se olikin varattu... joten tällä nimellä sitten jatkossa.

Sokerit ovat olleet ruokavaliolla ok:t, lukuun ottamatta joka toisen aamun paastoarvoja. Tänäänkin 5,5... Olisinkin udellut sinulta Vyvyan että mihin aikaan vuorokaudesta olet niitä Guarem-rakeita ottanut ja mitä määriä? muistatko mitä lukemia sait ilman rakeita ja niiden kanssa? Olen itse yrittänyt illasta syödä n. 20g hiilareita vaihdellen viljatuotteita ja hedelmiä, mutta eipä ole arvoihin vaikuttanut syökö leipää vai esim. ananasta...

Verenpaineet kunnossa ja allergiaoireetkin onneksi ollet koko kevään hyvin vähäisiä. Nasonexia pahimpiin päiviin olen käyttänyt, mutta harvoin sitäkin. Miten muut allergikot ovat tänä keväänä pärjäilleet?

Nyt ihanasta päivästä nauttimaan (tänään Nasonexin voimalla)!

Mammoliino ja Nyytti 20+5
 
Mulla oli painoarvio rv34+5 3400 g.... Tehtiin samana päivänä lapsivesipunktio ja torstaina soitettiin tulokset. Vauvan happitilanne hyvä ja tilanne kuulemma muutenkin kypsynyt, tarkoittivat keuhkoja. Huomenna olisi tarkoitus mennä "näytille", varmaan alkavat suunnittelemaan käynnistystä, la olisi 12.7. Saataispa juhannusvauva =) Itseä kovasti mietityttää, jos joudutaan jostain syystä tekemään sektio, miten se oikein sitten onnistuu tämän painoisena.... BMI ennen raskautta oli 43 :eek:
Onkos muilla muuten turvotusta? Mulla jalat ja kädet on aika pampulat. Jalkojen turvotus laskee yön aikana, mutta sormet melkeinpä pahenee yön aikana :(
 
Hyvää sunnuntaita kaikille!

Mammoliino Aluksi mulla nousi liikaa vain aamupalan jälkeinen arvo, joten guaremia ennen aamupalaa se 5g. Sitten jossain vaiheessa alkoi nousta muidenkin ruokailujen jälkeen, sittemmin olen ottanut 5 g joka aterialle paitsi välipaloille. Joskus kun illalla tulee syötyä jäätelöä niin otan tuplat 10g. Mulla vaikuttaa kyllä nuihin paastoarvoihin eniten se että kuinka pitkään nukun! Kun siinähän se verensokeri nukkuessa hiljalleen laskee. Niin ja mie söin alkuraskaudessa tosi paljon hedelmiä, mutta ne oon kaikki jättänyt pois, nostavat niin paljon sokeriarvoja.

Äsvee Mulla turpos pari viikkoa sitten nilkat ja kädet tosi pahasti, eikä mikään tunnu auttavan. Pakko oli kihlasormuskin jättää pois ja kengät ei mahdu jalkaan. Sandaaleissa kuljen, mutta nekin puristaa! :LOL:

Vyvyan 37+1
 
vierailija
Kuorsaatko?
Kirjoitin tuolla edellisellä sivulla Iitu nimimerkillä, mutta rekisteröityessäni se olikin varattu... joten tällä nimellä sitten jatkossa.

Sokerit ovat olleet ruokavaliolla ok:t, lukuun ottamatta joka toisen aamun paastoarvoja. Tänäänkin 5,5... Olisinkin udellut sinulta Vyvyan että mihin aikaan vuorokaudesta olet niitä Guarem-rakeita ottanut ja mitä määriä? muistatko mitä lukemia sait ilman rakeita ja niiden kanssa? Olen itse yrittänyt illasta syödä n. 20g hiilareita vaihdellen viljatuotteita ja hedelmiä, mutta eipä ole arvoihin vaikuttanut syökö leipää vai esim. ananasta...

Verenpaineet kunnossa ja allergiaoireetkin onneksi ollet koko kevään hyvin vähäisiä. Nasonexia pahimpiin päiviin olen käyttänyt, mutta harvoin sitäkin. Miten muut allergikot ovat tänä keväänä pärjäilleet?

Nyt ihanasta päivästä nauttimaan (tänään Nasonexin voimalla)!

Mammoliino ja Nyytti 20+5
 

Yhteistyössä