anteeksi maalaisuuteni
Eli voisko mehumaijalla tehdä kotimaisista omenoista mehua silleen kuten marjoistakin höyrystämällä? Ja lisäkysymyksenä tämä tyhmempi osa eli pitääkö ne kuoria ensiksi
Marjamehujen pakastaminen kyllä kuulostaa ihan turhalta energian hukkaamiselta. Kyllä ne säilyy pienelläkin sokerimäärällä kun ovat niin happamia.Voi tehdä ja kuorineen maijaan vaan. Mä olen suurimpia omenoita laitellut puoliksi. Hyvää mehua tulee, melko mietoa kylläkin (siis ettei tarvitse lantrata vedellä paljon). Mä pakastan kaikki mehut (marja ja omena), joten niihin ei tarvitse tällöin kamalasti sokeria ja säilyvät "tuoreina" hyvin.
Meillä ei kyllä ole säilynyt. Ei ole tarpeeksi kylmää kellaria/paikkaa, joten kyllä käymään alkavat.Marjamehujen pakastaminen kyllä kuulostaa ihan turhalta energian hukkaamiselta. Kyllä ne säilyy pienelläkin sokerimäärällä kun ovat niin happamia.
Just näin. Ihan hyvin tulee mehua, tietty lajikkeesta riippuu. Kunnon emäntänä vielä pusersin ne moskat siivilän läpi hilloksi pakastepurkkeihin, sopii piirakoihin tai puuron päälle hyvin.Alkuperäinen kirjoittaja päätön;21994484:hyvin onnistuu. pieni huuhtelu ja leikkelee lohkoiksi. ei tavii kuoria ..