Nyt tarvitsen peukutuksia! =( *Linkit kuviin*

Tosi kauan kyllä kestää tuloksen valmistuminen :/
Minkälainen dreeni haavassa oli?
Hirvikoiralla oli pehmeä kumiliuskamainen putki haavassa, sitä saattoi pitää useamman päivän joten nesteet valuivat hyvin ulos. Jouduin jonkin verran dreeniä varovasti liikuttelemaan ettei tartu kudoksiin kiinni. Sen sain myös poistaa itse.

Silityksiä toiselle :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kiva, kun päivitit tilanteen. Olette niin usein mielessä.
Hyvä kun saa sopivasti lepoa ja pientä liikuntaa.
Toivotaan, että patologiltakin tulisi vain hyviä uutisia.
Kyllä minä yritän päivitellä tätä tilannetta aina kuin vain näen ketjun pyörimässä täällä. =)

Muoks. Toivotaan tosiaan että patologilla olisi vain hyvää kerrottavaa. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bree:
Tosi kauan kyllä kestää tuloksen valmistuminen :/
Minkälainen dreeni haavassa oli?
Hirvikoiralla oli pehmeä kumiliuskamainen putki haavassa, sitä saattoi pitää useamman päivän joten nesteet valuivat hyvin ulos. Jouduin jonkin verran dreeniä varovasti liikuttelemaan ettei tartu kudoksiin kiinni. Sen sain myös poistaa itse.

Silityksiä toiselle :hug:
Ne oli leikkaushanskoista väsätyt.. Minä otin ne perjantaina pois koiralta. Voin antaa tarkemman selonteon kuvan kanssa s-postilla sinulle. =)
 
Juu, koira voi oikein reippaasti ja hyvin. =) Maanantaina otetaan tikit pois ja ensi viikolla pitäisi tosiaan tulla tulokset...*Jännittää* Yritän olla pessimisti, niin en sitten pety niin pahasti kuin tulokset tulee.

Hamppi on piristynyt niin huomattavasti ja kaipaa jo tekemistä, joten suostuin eilen kilpailemaan sen kanssa piirinmestaruuskokeissa, kun kerta pyydettiin joukkuetta edustamaan. Koe on ensikuussa. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anskulainen:
Miten koira voi? Onko tuloksia jo? ...ei taida vielä olla.
Ei ole vielä tuloksista tietoa. Olin Hampin kanssa tänään aamulla eläinlääkärissä tikkien poistossa ja otettiin haavasta kudosnesteitä pois.

Eläinlääkäri lupasi tänään iltapäivällä soittaa tuloksista sille patologille joka niitä Evirassa tutkii. Toivotaan että tulokset olisi valmiina!

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sanoiko lääkäri mitään haavasta?
Juu sanoi. Haava on ulkoisesti hyvin parantunut, mutta se tuppasi taas tossa viikonlopun aikana paisumaan kudosnesteistä. Eläinlääkäri imutti nesteitä pois piikillä ja teki vielä reiän ihoon, jotta nesteet valuu pois.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katto Kassinen:
Voimia kovasti.. toivottavasti koira paranee pian..
Kiitos! =) Tuntuu piinaavalta odottaa niitä tuloksia... Keskiviikkona on tasan kaksi viikkoa kulunut leikkauksesta. Tänään tuo eläinlääkäri kertoi minulle että siellä kuulemma kestää kaikki tutkimukset, joten hän ei ihmettelisi vaikka tulokset saisi vasta ensi viikolla. :/

 
IhanaValo
Mielessä olette olleet..miehen vanhemmilla oli kaksikin sakemannia, kauniita ja viisaita koiria ovat.
Toivotaan että koiruliinisi paranee pian! Ja peukut pystyssä ootellaan niitä tuloksia.
 
Taas hieman päivitystä tilanteeseen. Tulokset ei vieläkään ole tulleet mutta toivon saavani ne huomenna, tai viimeistään tällä viikolla.

Koira voi henkisesti ihan hyvin ja on edelleen virkeä. Mutta... se haava vuotaa todella paljon kudosnestettä. (alkoi viime lauantaina turpoomaan nesteistä ) Joudun tyhjentämään sitä parin tunnin välein, sillä se kerääntyy niin nopeasti ja sitä on paljon. :( Selväähän se on ettei tämä ole normaalia eikä toivottavaa tässä tilanteessa. Kudosnestettä on tullut pelkästään tämän päivän aikana puolisen litraa kun olen sitä "pumpannut" pois. Koiralla on avohaava kyljessä jonka kautta puristelen kevyesti nesteitä ulos.

Haavan sisäpuolelle on myös tullut jotain kovaa ja kiinteää joka on kiinni lapaluun yläosassa. Eläinlääkäri ihmetteli eilen sitä kovaa kohtaa mutta ei uskaltanut sanoa siitä mitään, odotellaan ensin niitä tuloksia.

Kerroin eläinlääkärille ajatuksistani koiran tulevaisuuden suhteen ja hän piti sitä järkevänä. Eli niin kauan kuin Hamppi voi henkisesti hyvin ilman kipuja, patologin tuloksista riippumatta, niin elän sen kanssa täysillä. Me tehdään niitä juttuja kuin ennenkin. Sitten kuin koirani alkaa väsymään tavallista enemmän tai menee akuutisti huonompaan suuntaan, niin silloin päästän irti siitä ja eläinlääkäri tulee kotiin antamaan viimeisen piikin. :'(

Ai niin. Tänään kun touhusin Hampin kanssa pihalla ja huomasin vaahteran johon on alkanut tulla jo vähän ruskan värejä, sanoin koiralle ääneen että tuon juureen haluan sinut haudata. Tavallaan minusta tuntuu hyvälle että pystyn henkisesti valmistautumaan koiran poismenoon. Nyt on helpottunut olo jollain tasolla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:
Taas hieman päivitystä tilanteeseen. Tulokset ei vieläkään ole tulleet mutta toivon saavani ne huomenna, tai viimeistään tällä viikolla.

Koira voi henkisesti ihan hyvin ja on edelleen virkeä. Mutta... se haava vuotaa todella paljon kudosnestettä. (alkoi viime lauantaina turpoomaan nesteistä ) Joudun tyhjentämään sitä parin tunnin välein, sillä se kerääntyy niin nopeasti ja sitä on paljon. :( Selväähän se on ettei tämä ole normaalia eikä toivottavaa tässä tilanteessa. Kudosnestettä on tullut pelkästään tämän päivän aikana puolisen litraa kun olen sitä "pumpannut" pois. Koiralla on avohaava kyljessä jonka kautta puristelen kevyesti nesteitä ulos.

Haavan sisäpuolelle on myös tullut jotain kovaa ja kiinteää joka on kiinni lapaluun yläosassa. Eläinlääkäri ihmetteli eilen sitä kovaa kohtaa mutta ei uskaltanut sanoa siitä mitään, odotellaan ensin niitä tuloksia.

Kerroin eläinlääkärille ajatuksistani koiran tulevaisuuden suhteen ja hän piti sitä järkevänä. Eli niin kauan kuin Hamppi voi henkisesti hyvin ilman kipuja, patologin tuloksista riippumatta, niin elän sen kanssa täysillä. Me tehdään niitä juttuja kuin ennenkin. Sitten kuin koirani alkaa väsymään tavallista enemmän tai menee akuutisti huonompaan suuntaan, niin silloin päästän irti siitä ja eläinlääkäri tulee kotiin antamaan viimeisen piikin. :'(

Ai niin. Tänään kun touhusin Hampin kanssa pihalla ja huomasin vaahteran johon on alkanut tulla jo vähän ruskan värejä, sanoin koiralle ääneen että tuon juureen haluan sinut haudata. Tavallaan minusta tuntuu hyvälle että pystyn henkisesti valmistautumaan koiran poismenoon. Nyt on helpottunut olo jollain tasolla.
VBoisiko olla uutta kasvainta?
:hug:
 
No niin. Pitkä piinaava tulosten odotus on vihdoinkin päättynyt, ne tuli tietooni noin tunti sitten.

Hampilla ei ollu pahanlaatuista kasvainta tai mitään muttakaan vakavaa. Patologin mukaan patti oli traumaperäinen, kovan iskun seurauksena syntynyt lihasvaurio. Vaurion ympärille oli sitten kehittynyt rasva/veri sekamöykky, jonka elimistö oli kehittänyt suojakseen.

Mun koira on siis TERVE!!! :heart: :heart: :heart: =)

Edelleen haava kerää hirveesti kudosnesteitä sisäänsä ja tänään menen alkuillasta käymään eläinlääkärin luonna, hän sanoi aamulla puhelimessa laittavansa Hampille vielä dreenit takaisin.

Voi että kun mä olen niin helpottunut ja onnellinen! Tuntuu niin käsittämättömältä...
Ja tässä vielä yksi kuva jonka laitan Hamsteristani. :heart: http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1373430.jpg
 

Yhteistyössä