Nyt tarvitsen peukutuksia! =( *Linkit kuviin*

Mies lähti viikonlopuksi töihin yli kuukauden lomailun jälkeen ja eikös tietenkin pidä heti sattua ja tapahtua.

Olin lasten kanssa pihalla ja silittelin koiraa siinä samalla. Huomasin että koiralla on todella iso patti lapojen päällä (säkä ). Leikkasin karvat siitä patin ympäriltä eikä mitään piston jälkiä ole näkyvissä. Haluan uskoa, ja toivon että kyseessä olisi ampiaisen tekemä hyökkäys koiruuteni kimppuun. En halua edes ajatella mikä patti pahimmillaan voisi olla... :(

Uskon että olisin kyllä varmasti huomannut patin jo aiemmin, jos se olisi siinä ollut. Käsittelen koiriani niin paljon että yleensä huomaan kaiken jos jotain erikoista on. Toisaalta sillä on tuota karvaa aika kasa että jos onkin jäänyt huomaamatta...

Soitin luotto eläinlääkärilleni ja hän oli sitä mieltä että katsotaan viikonlopun yli. Nyt tässä mietin että annanko koiralle kyytabun vaiko en. (Ampparinpiston varalta) Koiruus on ihan pirtsakka ja omaitsensä, ei kipuile.
Jos patti edelleen on viikonlopun aikana yhtä isona, niin sitten mennään tarkempiin tutkimuksiin maanantaina. :(

Jos vaikka ihan vähän saisin tsemppausta ettei kaverillani olisi mitään vakavaa.. :'(

http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1310899.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1310900.jpg
 
Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Kyllä voit kyytabletteja antaa, vaikket varma olekkaan onko jokin pistänyt/purrut. Löytyykö mitään reikää ihosta?

Ei näy reikää. Uskon että olisin kyllä nähnyt tuon patin aiemmin jos se olisi siinä ollut. Mä annan sille kyytabun ja katsotaan jos se helpottaa.
 
mun kissalla oli (kuulemma, kukaan ei sitä nähny) iso patti hännän tyvessä joka sitte räjähti. haava oli 7x5 cm iso ja vaati tikit. eläinlääkäri sano että mahdollisesti loukannu ittensä johonki, haaava umpeutunut, mutta mätää päässy haavan alle ja siitä oli tullu patti joka räjähti.

kissassa en ollu havainnu mitään ja se oli lyhytkarvanen se kissa ja mä olin pessy sen iltaa ennenkuin se räjähti...

*muoks* siis bakteereja tullu haavan alle joka mäti, mätää ei siis ollu valmiina menny sinne :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Åsa:
Onko koira ollut tappelussa?
Meidän koiralle tuli tollanen höllyvä patti sen jälkeen kun kulmakunnan kauhu puri sitä :kieh:
Hävisi noin viikossa. Mutta vie ihmeessä ell!!
Ei ole ollut tappelussa. Juups, koiruus menee lekuriin jos tuo patti ei helpota kyytabuilla. =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
mun kissalla oli (kuulemma, kukaan ei sitä nähny) iso patti hännän tyvessä joka sitte räjähti. haava oli 7x5 cm iso ja vaati tikit. eläinlääkäri sano että mahdollisesti loukannu ittensä johonki, haaava umpeutunut, mutta mätää päässy haavan alle ja siitä oli tullu patti joka räjähti.

kissassa en ollu havainnu mitään ja se oli lyhytkarvanen se kissa ja mä olin pessy sen iltaa ennenkuin se räjähti...

*muoks* siis bakteereja tullu haavan alle joka mäti, mätää ei siis ollu valmiina menny sinne :D
Tämä voi olla mahdollista myös. Jos näin on, niin patti taitaa olla aika bakteeripommi kuin noin isoksi on hetkessä tullut. Rasvapateilla on taipumusta räjähdellä, mutta ne on olleet sormenpään kokoisia. Siis omilla sakemanneillani.

 
Meillä pisti kerran koiraa ampiainen kuonoon. Kuonon toinen puoli turposi ihan järkyn näköiseksi, oli kuin olisi koiralla ollut tennispallo poskessa :/ Ampiaisen piikki oli jäänyt kuonoon kiinni, sen kun otin pois niin turvotuskin laski aika nopsaan. Oot varmaan kattonukkin jo ettei mitään piikkejä tms ole ihossa? Ja tuskin mikään syöpä tms noin äkkiä tulisi...
 
siiri
entäs jos toi on rasvapatti? meidän kultasella niitä tuli ja meni. joskusn ne kasvo ja kasvo ja sit kutistu ei kivoja mut harmittomia terveydelle. lääkäriin sännättiin kun luultiin että syöpä tai jotain....
 
Mäpäs pirautin ukolleni ja kerroin hänelle mitä täällä on tapahtunut. Hänen arvauksensa kallistui myös rasvapatin puolelle. Koira syö melkoisen rasvaista ruokaa ja minä olen mennyt lisäämään koiran sapuskaan lohiöljyä. Nuo yhdessä olisi saattaneet kyllä aiheuttaa tuon patin. Patti on sisältä melko pehmeä. Kai se on nyt sitten niin kypsä että pian räjähtää...
En ole koskaan nähnyt koiralla noin isoa pattia.
 
pehmis
ensiksi täytyy sanoa,että ihan kuin meijän roni koira!!!=)on kyllä hurjan kokoinen.en millään uskoisi,että ampparista tuommoinen kohoisi..rasvapattia myös veikkaisin.
 
fs
rasvapattia minäkin veikkaan. onko sellanen "liikkuva", ettei ole kiinni, eikös ne kiinteät ole yleensä pahanlaatuisia? mut jos muljuaa ihon alla niin ei välttämättä ole vakavaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja tilda:
Oih ku oli ihanan näköinen koiruli :) just sakemannia minäkin haaveilen meille toiseksi koiraksi. Ku joku sais tuon miehen pään käännettyä ymmärtämään, että sakemanni on hieno koira :kieh:
Sakemannit on kyllä ihania ja kelpo harrastuskavereita kun tietää mitä ominaisuuksia koiraltaan haluaa. :D Tässä tämä pattiniska alle pari viikkoa sitten, saaliina tokossa luokkavoitto. http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1284277.jpg :heart: Toivotaan että koiruus paranee pian että päästään jatkamaan syksyllä kisaamista. =)


 
Alkuperäinen kirjoittaja Viime Vuosikymmenen Melonit:
Ettei olis juossu jonkun matalan aidan ali ja siihen kolhassu?
Miltä se patti tuntuu? Pehmeä/kova/irtonainen tms...?
Se on sellanen puolipehmeä ja liikkuva . Tuntuu jotenkin tahmaiselta, taitaa ruveta vuotamaan..

Ei koiruus ole mennyt aitojen alitse. =)

 

Yhteistyössä