Nyt sitten pomppas perkele

  • Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
Tässä teille lisää kauhisteltavaa.. oma äitini on ollut 14 vuotias kun ovat tavanneet isäni kanssa ja isäni oli tuolloin 20 vuotis... ovat olleet kohta 40 vuotta yhdessä.. vanhinta siskoani äitini alkoi odottamaan 17 vuotiaana. ja Samoin menivät naimisiin äitini ollessa 17-vuotias.
 
Meiks!
Mä jäin miettimään tuota pojan vanhemmille kertomatta jättämistä. Kannattaa varmaan miettiä, että onko se ainoa syy se selkään saaminen, että asiasta ei kerrota? Varmasti poika tuntee syyllisyyttä ja ehkä haluaisi olla rehellinen vanhemmilleen? Saisi myös taakkaa keveämmäksi, jos saisi kerrottua heille? En tiedä? Voisivatko ap ja hänen miehensä olla keskustelussa mukana? Musta tuntuu että poika arvostaa sitä miten hyvin te olette ottanut asian ja toivoisi sitä toki omilta vanhemmiltaan myös. Mutta jos he ovat väkivaltaisia tms. tietty asia kaipaa hieman lisäpohtimista. Mutta onko siis oikein, että poika ei nyt edes yritä kertoa heille? Itselläni vaan omatunto soimasi tehdyistä mokista niin kauan, ennenkun sai kerrottua vanhemmille. Mutta en tosiaan tiedä asiasta enempää, kun en tunne heitä, mutta mitä mieltä olette?
 
Pakko kommentoida tähän...On sen verran hyvin vielä muistissa omat teinivuodet! Olin itse 15 kun menetin neitsyyteni. En ole päivääkään katunut, kun toinen osapuoli oli silloin minulle juuri se oikea! Tosin myös itse olen aina vastustanut aborttia ja siitä syystä en olisi sitä tehnyt vaikka vahinko olisi käynytkin! Pilleritkinhän ovat vain 98% varmoja! Tämä tarkoittaa siis, että joka 99. pillereiden käyttäjä tulee raskaaksi pillereistä huolimatta ja mielestäni on aika oletettavaa että suurin osa näistä on nuoria, koska heidän hedelmällisyytensä on parempi mitä 30 vuotiaiden. Tuohon artikkeliin viitaten, ei mielestäni voida yhdistää perheoloja ja puberteettia! Perintötekijät määrittää kuitenkin kaikista eniten sitä milloin nuorella alkaa kuukautiset ja muut nuoruusiän muutokset kehossa! Vuosikymmenten saatossa evoluutio menee tässäkin asiassa koko ajan eteenpäin ja esim. nuorten tyttöjen kuukautiset ovat aikaistuneet vuosikymmenten saatossa reilusti! Itsellänikin alkoivat kuukautiset jo 11-vuotiaana!

Ja todellakin tuota seksiäkin voi harrastaa muulloinkin kun öisin. Vai niinkö teillä tehdään vain? Itse en syö pillereitä, koska en niitä muistaisi ottaa, mutta tänä päivänähän on myös olemassa ehkäisyrengas ja -laastari, joita ei tarvitse muistaa niin usein ja jotka vastaavat pillereitä varmuudeltaan.

Olin itse 18 kun aloin odottaa tyttöstäni. Tosiasiahan on, että nuorten parisuhteet eivät välttämättä kestä, mutta mielestäni tässä vaiheessa nousee esiin sitten se vanhempien kasvatus!!! Jos kotona on opetettu vastuun kantaminen niin nuoretkin vanhemmat kantavat vastuunsa siinä missä vanhemmatkin. Valitettavasti kaikille ei ole tätä kotona opetettu ja siitä syystä elän itse uusioperheessä, jossa mieheni pojan äiti ei juurikaan elämässämme ole mukana. Oma parisuhteeni kaatui aikanaan siihen, että kasvoimme erillemme exäni kanssa niin kuin myös vanhemmille pariskunnille tuntuu tapahtuvan kun avioerotilastoja katsoo... Mutta lapsellani on molemmat vanhemmat ja tulee jatkossakin olemaan!

Hienoa ap, että pystyit olemaan aikuinen omalle lapsellesi, etkä heittäytynyt itse lapsesi alapuolelle vaan kuuntelit hänen kantansa ja annoit hänen tehdä itse ratkaisunsa! Nuoret ovat loppujen lopuksi usein fiksumpia, mitä täällä tunnutaan yleisesti arvoitavan. :)
 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja en käsitä:
Miksi pitäisi pysyä rauhallisena. Miksi ei saisi huutaa pää punaisena, miksi äidin pitäisi olla tyyni ja rauhallinen!? miksi, voi miksi, äiti ei muka saisi näyttää tunteitaan, vaan pitäisi tukahduttaa ahdistuksensa. Eikös sellaisesta tule niitä patoutumia. Minä ainakin raivoisin ja näyttäisin tunteeni ja kun olen vielä niin tempperamenttinen, että viskoisin varmaan tavaroita. Sen tehtyäni varmaan pystyisin jo rauhoittumaan ja keskustelemaan. Minusta niin käsittämätöntä, että täällä pyydetään äidin olemaan rauhallinen ja tunteeton, vaikka näin isosta asiasta kyse. Ihminen se äitikin on ja tunteensa pitää näyttää. Ihme paapomista!!!!ap:lle voimia!
Samaa mietiskelin. Miksi äidin åitäisi olla tyyni ja vaan avata sylinsä heti paikalla. Kyllä minulta menisi vähän aikaa asian sulattamiseen, vaikka huuto ei autakaan niin kyllä se omaa oloa helpottaisi.

Siksi ettei edes äidit omista tyttäriään. Mitä siinä huutamaan ihan niinkuin sinut olisi petetty..? Lapsilla on oma elämä, äidin tehtävä on tukea ja olla läsnä.
 
KOndomi ja pilleri
Vanhemmat hei, avatkaa silmänne. Kautta aikojen on ajateltu että meidän lapsi ei tee sitä tai tätä ja kuitenkin ne tekevät. Mielestäni ap on tehnyt oikein hankkiessaan ehkäisyn tyttärelleen. Se kertoo välittämisestä ja luottamuksesta tätä kohtaan ja myöskin siitä että seksi on väistämätön asia nuorten elämässä eikä sitä voi kukaan estää, ainoastaan tehdä turvalliseksi.
 
:hug: teille ja hienoa että olette keskustelleet!!
Minkä ikäisiä te vanhemmat olette? Miltä kuulostaa ajatus vauvasta talossa? Mielestäni kaikki vaihtoehdot käytävä tarkkaan läpi. Abortti kuulostaa ja tuntuu varmaan helpolta ratkaisulta mutta on niitä monia muitakin. Tiedän perheitä joissa teini ja vauva asuvat kotona. Lapselle kerrotaan tottakai kuka hänen äitinsä on, mutta mummi koko ajan arjessa tukena ja apuna. Kun nuoren omat siivet kantaa, voi ottaa vastuun lapsesta kokonaan itselleen..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
:hug: teille ja hienoa että olette keskustelleet!!
Minkä ikäisiä te vanhemmat olette? Miltä kuulostaa ajatus vauvasta talossa? Mielestäni kaikki vaihtoehdot käytävä tarkkaan läpi. Abortti kuulostaa ja tuntuu varmaan helpolta ratkaisulta mutta on niitä monia muitakin. Tiedän perheitä joissa teini ja vauva asuvat kotona. Lapselle kerrotaan tottakai kuka hänen äitinsä on, mutta mummi koko ajan arjessa tukena ja apuna. Kun nuoren omat siivet kantaa, voi ottaa vastuun lapsesta kokonaan itselleen..
me olemme yli 40.
Ajatus vauvasta talosta ei kuullosta miltään,tyttö ei sitä halua ja minä en häntä pakoita sitä pitämään.Pitäköön julmana ihmiset tuota aborttia,mutta ei lapselle lasta.Lapselle koti mihin on odotettu,vanhempien elämä on jotenkin turvattu,tai äiti on valmis ottamaan suuren vastuun,pystyy huolehtimaan lapsestaan itse pääsääntöisesti.
Ei se että tänne tulee lapsi,minä hoidan sitä jotta oma lapseni saa koulun käytyä,olisi eri asia jos ikää edes 15-> tai peruskoulu käyty.
Tukenut olisin tyttöä siinä ratkaisussa että lapsi tulee,mutta teki viisaan päätöksen mistä kantaa vastuun läpi elämän.
Toisekseen sitä ei tiedä onko alkio edes elossa,tänään juteltiin asiasta ja tuli myös se puoli esiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tarkka täti:
Timari-vihkoni mukaan palstalla on vain muutama yli 40-vuotias, eikä heistä kellään ole 14-vuotiasta tyttöä. Porvoosta, päivää!
Missä kohtaa sanotaan että ap on palstan vakkari, jolla on musta nimimerkki?!
Kato kaikki ei löydykään sieltä sun vihosta, tänne kun voi kuka tahansa kirjottaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tarkka täti:
Timari-vihkoni mukaan palstalla on vain muutama yli 40-vuotias, eikä heistä kellään ole 14-vuotiasta tyttöä. Porvoosta, päivää!
:LOL: sun tiimarin vihon..mistäs sää tiiät kuka on minkäkin ikänen täällä on toistasataa nimerkkiä jotta huh.. :LOL:
 
mummo

Hirveesti hei eroo, onko lapsi lähelle 15v tai jo 15v täyttänyt.
Mut et säkään kauheen vanha oo ollut häntä tehdessäsi.




Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
:hug: teille ja hienoa että olette keskustelleet!!
Minkä ikäisiä te vanhemmat olette? Miltä kuulostaa ajatus vauvasta talossa? Mielestäni kaikki vaihtoehdot käytävä tarkkaan läpi. Abortti kuulostaa ja tuntuu varmaan helpolta ratkaisulta mutta on niitä monia muitakin. Tiedän perheitä joissa teini ja vauva asuvat kotona. Lapselle kerrotaan tottakai kuka hänen äitinsä on, mutta mummi koko ajan arjessa tukena ja apuna. Kun nuoren omat siivet kantaa, voi ottaa vastuun lapsesta kokonaan itselleen..
me olemme yli 40.
Ajatus vauvasta talosta ei kuullosta miltään,tyttö ei sitä halua ja minä en häntä pakoita sitä pitämään.Pitäköön julmana ihmiset tuota aborttia,mutta ei lapselle lasta.Lapselle koti mihin on odotettu,vanhempien elämä on jotenkin turvattu,tai äiti on valmis ottamaan suuren vastuun,pystyy huolehtimaan lapsestaan itse pääsääntöisesti.
Ei se että tänne tulee lapsi,minä hoidan sitä jotta oma lapseni saa koulun käytyä,olisi eri asia jos ikää edes 15-> tai peruskoulu käyty.
Tukenut olisin tyttöä siinä ratkaisussa että lapsi tulee,mutta teki viisaan päätöksen mistä kantaa vastuun läpi elämän.
Toisekseen sitä ei tiedä onko alkio edes elossa,tänään juteltiin asiasta ja tuli myös se puoli esiin.
 
jep
Kuules Tarkka täti..
Sun tiimarivihkos ei ole ajan tasalla, tai siit puuttuu pari välilehteä!
Esim minä olen yli 40 ja minulla on saman ikäinen tyttö..
Mutta minä en olekkaan rekisteröitynyt, eikä moni muukaan.
Oli porvoosta tai ei, on hyvä miettiä tätäkin, että mitä jos.. Ne ihanat pienet prinsessat kasvavat niin äkkiä..
 
vieras
Ehkä ei kannattais tulevaa isää sen kummemmaksi "rentuksi" leimata, eiköhän siinä ole ollut kaksi asialla, ihan yksissä tuumin... Mitä varten noin nuoret teinit saavat luuhata iltakymmenen jälkeen yhtään missään...
 
ap
Se on sitten asiat siinä mallissa että 9:00 tänään on alkio poistettu.
Eilen neuvolassa käyty ja tyttö sai jutella keskenään hoitajan kanssa,aika järjestyi tälle aamulle heti sairaalalle.
Olin osastolla mukana ja nyt pääsee tuossa kotiin käyn hakemassa kun soittaa.

 
joo
Mun mielestä 14 vuotias on liian nuori seksiin.Jo se ettei huolehdi pillereiden otosta säännöllisesti kertoo siitä ettei ole valmis.
Siltikin mulla provokello soi nyt.
Selkeesti ei ole kunnon rajoja,ensinnäkin ulkonaoloaika on aivan liian myöhäinen.
Seksi ei kuulu lapsille ja 14 vuotias on vielä lapsi.
Lapsen pitää saada olla lapsi eikä hypätä nukkeleikeistä suoraan seksiin ja aikuisten maailmaan.
Abortti on varmasti aika karu opetus,pahimmassa tapauksessa jää lapsettomaksi jos oikein huonosti käy.
Enkä mä ymmärrä sellaista ajattelukantaa kun touhussa on ollut kaksi tekijää että se toinen pääsee kuin koira veräjästä vailla mitään seuraamuksia.
Onneksi mun 15 vuotias tyttäreni on vielä senverran lapsi ettei seksiasiat vielä kiinnosta.


 
Kumikameli
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Shine:
Miten on mahdollista, sori vaan? :x
kuinkahan sitä raskaaksi tullaan?? katsoppa vaikka googlella.

Ei tässä huuto auta ei,luulin jo että tulivat ,mutta ukko tuli tupakalta.
Lapsi tuo on itsekkin vielä,mitään lasta tuossa iässä!
pillerit haettiin puolivuotta sitten kun tapasi tuon pojan,sen takia ettei näin kävisi,estää en sitä seksiä pysty kuitenkaan,enkä näköjään pystynyt.
Hermot menee multa sekä ukolta,kunhan nuo toiset lapset pysyvät huoneissaan,nukkuvat onneksi.
Haitko pillerit 13,5 vuotiaalle lapselle?
Fiksu äiti, sanon minä, vaikkei tässä tapauksessa auttanutkaan
 
kyllä näin on
Alkuperäinen kirjoittaja Kumikameli:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Shine:
Miten on mahdollista, sori vaan? :x
kuinkahan sitä raskaaksi tullaan?? katsoppa vaikka googlella.

Ei tässä huuto auta ei,luulin jo että tulivat ,mutta ukko tuli tupakalta.
Lapsi tuo on itsekkin vielä,mitään lasta tuossa iässä!
pillerit haettiin puolivuotta sitten kun tapasi tuon pojan,sen takia ettei näin kävisi,estää en sitä seksiä pysty kuitenkaan,enkä näköjään pystynyt.
Hermot menee multa sekä ukolta,kunhan nuo toiset lapset pysyvät huoneissaan,nukkuvat onneksi.
Haitko pillerit 13,5 vuotiaalle lapselle?
Fiksu äiti, sanon minä, vaikkei tässä tapauksessa auttanutkaan
Fiksu äiti huolehtii siitä ettei lapsi aloita seksielämää noin nuorena eikä varsinkaan tue sitä hankkimalla pillereitä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä näin on:
Fiksu äiti huolehtii siitä ettei lapsi aloita seksielämää noin nuorena eikä varsinkaan tue sitä hankkimalla pillereitä.
Voihan sitä teiniä valistaa ja yrittää saada hänet ymmärtämään, että sitä seksiä voi odottaa. Mutta on eri asia mitä se teini tekee. Teini on kuitenkin itsenäinen olento, joka pelkästään kapinan takia voi tehdä just päinvastoin kuin neuvotaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jep jep:
ap! On toki tyttäresi asia päättää, miten raskautensa kanssa toimii. Jos hän haluaa abortin, tulee sinun varmistaa, että hän saa ajoissa perusteellista faktatietoa siitä, mitä on tekemässä. Hänen olisi hyvä nähdä esim. netistä tai kirjoista 4D-ultrakuvia ko. viikoilla olevasta lapsesta; hänen tulisi ymärtää, miten lapsi on kehittynyt, miten liikkuu jne. Vasta sitten hän voi tulevaisuuttaan turmelematta tehdä päätöksen. Päätös on todennäköisesti abortti. Kauhein on nimittäin sellainen tilanne, jossa nuori, raskauden vaiheita tuntematon tyttö tekee abortin kuvitellen, että hänestä poistetaan olematon solumöykkö, mutta myöhemmin hän esim. toivotun raskauden aikana näkee, millainen hänen edellinen vauvansa on abortin aikana ollut, ja tällöin muutenkin herkkä mieli voi pirstoutua tiedon tuskasta. Kun tekee päätöksen tietäen oikeasti, mitä on tekemässä, ei myöhemmin tule tuskaisia yllätyksiä!

Niin, jotta voisi sitten raamatun kanssa miettiä lopun elämäänsä, että on tehnyt MURRRRHAN aijaijai ja KATUA sitä aina eikä koskaan enää nauttia SEKSISTÄ.

Eiköhän tuossa kokemuksessa ole jo aivan tarpeeksi lapselle käsiteltävää, ilman että aletaan alkioista tekemään inhimillisiä propagandan avulla. Vaikeaa varmasti muutenkin. itse näyttäisit tyttärellesi samassa tilanteess varmaankin niitä nettiklippejä, jossa vauva silvotaan kohtuun jne...? Ai niin mutta anteeksi, eihän sinun tyttärellesi voisi koskaan edes käydä näin.

Tsemppiä ap:lle ja tyttärelle.
 

Yhteistyössä