Nyt sitten pomppas perkele

  • Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:
Mietin jo illlalla kun tätä luin, että olinko sitten itse outo teini kun ei seksiasiat tossa iässä ees käynyt mielessä. pojat oli silloin yäk :x :x
tärkeämpää oli harrastukset.

Jossainhan se vika on jos noin pienet jo harrastaa seksiä tai ees tietää siitä mitään... :whistle:
Lapset ovat erilaisia; tyttäreni on näitä joita ei noin nuorena kiinnostanut seksi, kun taas hänellä oli kavereita joita kiinnosti vähän liikaakin.
Minusta tuntuu että hänelle vieläkin ovat kaverit ja hauskanpito tärkeämpiä kuin miehet ja seksi.


 
pöö
paako myös kommentoida... minä' oli aikanani 15 v ja kaveri porukkani viimeisiä seksi touhuja puuhailevia... kyseessä kuitenkin pieni kaupunki eikä mikään iso city. kaverillani oli pilleri 13v käytössä juuri noitten menkka kipujen takia...

voimia perheelle... perheenne toimi mielestäni oikein siinä että asian olette pyystyneet näin nopeetA RATKOMAAN.... JA BY THE WAY....
MULLA OLI 13 V ikäisestä lähtien kotiin tulo aika klo 24.00... eli ei mitenkään kummallista mielestäni
 
mä oli 13v ku sain pillerit, eli seiskalla, ihan heti ku koulut alko, menkkojen asetteluun sain moiset. ja saman ikäsenä saatoin olla koko viikonlopun poissa kotoa/yksin kotona, enkä harrastanut sillon seksiä.
Mutta nykypäivänä tuntuu olevan ihan normaalia että 13-14v harrastaa seksiä, eikös ne jossain ennustanu et ihminen taantuu sen suhteen etttä menkat alkaa aikasemmin jne, eli hormonitkin hyrrää aiemmin..

Ap:n tytölle voimia, ei ole helppoa lähi kuukausina, mutta jospas se siitä. ja rentulle hatunnosto siitä että on pysyny tytön tukena.

Impi: mä en ois lapsia saanu ikinä jos oisin jääny monta vuotta oottelee että viittis jalat levittää, tosin saman ukon kan ollaan oltu jo 7,5v yhdessä, jotta ehkäpä siinä ajassa ehtii toiseeen tutustuu sen verran jotta uskaltaa sänkyyn sti. ja ei en ole jakanut toosaa jokaiselle vastaan tulijalle joka on tajunnu pyytää, se on mun toosa ja annan sitä vain sellaiselle jolle itse haluan.
 
Vastuu
Lueskelin ketjua ja mietin jos jätän vastaamatta, mutta en sitten onnistunutkaan.... Ensinnäkin vastuu on aina aikuisen!

Itse olin 14 v ku neitsyyden menetin. MUTTA.... Se että minut oli kasvatettu kantamaan vastuu! Kasvatettu arvostamaan elämään. Aborttia vastustin jo tuolloin ja vastustan edelleen, muutamia poikkeustilanteita lukuun ottamatta. Se että minulle tehtiin selväksi, se että jos seksiä pitää harrastaa pitää olla myös valmis seurauksista vastaamaan. Se että abortti ei koskaan ole ollut minulle vaihtoehto, laittoi kyllä miettimään milloin ja miten seksiä harrastin. Pillerit hommasin 14,5 v ilman vanhempien lupaa, mutta jos unohdin pillerin, yhdenkin, oli kumi lisänä.

Tuo kasvatus osuus on aikuisen!!!

Se että 14 v on ulkona 00 aikaan on eri juttu. Minulla oli sama kotiin tulo aika tuon ikäisenä, eikä se minusta liian myöhään ole.

Hienoa ap, että otit asian rauhallisesti. Oma tyttäreni on nyt vielä niin pieni että tuo tilanne on minulle kaukainen, mutta sitten joskus jos se on ajan kohtaista, ei abortti ole meillä vaihtoehto.
 
Miili
Huh. Halaus sulle ja tytölle. Ei pitäis neuvoa kun ei onneks oo kokemusta, mutta yritä olla tyttösi tukena, sitä hän nyt tarvitsee. Muistan kun itse (kylläkin 18 v.) pelästyin olevani raskaana. Eniten pelotti mitä äiti sanois, ei se miten vauvan kanssa selviäisin. Mä selvisin säikähdyksellä, en silloin ollu raskaana.
 
Rajat
Ei kaikki teinit harrasta seksiä, vaikka olisivat NIIN rakastuneita. Osalla on järki päässä ja niin on myös vanhemmilla. En tarkoita aloittajaa, mutta mitä järkeä on antaa alaikäisen kulkea ilman kotiintuloaikoja -kouluvelvollisen? Rajat eivät ole alistamista vaan rakastamista ja mitä väärää on siinä, että lapset käyvät koulunsa ja saavat ammatin, ennen kuin ryhtyvät tekemään lapsia? Nuori mies ei pysty elättämään kunnolla perhettä, sen varaan ei kannata ikinä laskea. Eikä nykyään valtionkaan.
Riitelevä neljätoistavuotias on lapsi, sanotte mitä sanotte.
 
ap
Tässä ollaan aamu juteltu ja puitu tuntemuksia suuntaan ja toiseen.
Varma on tyttö päätöksestään ja haluaa että äitiysneuvolaan soitetaan ja varataan aika eteenpäin menemiseen.kouluun soitamme että on pari päivää poissa.
Pojan vanhemmille emme kerro,pää asia että me tytön vanhempina tiedämme tämän asian.pojan tarvitse selkäänsä kuitenkaan ottaa.
Kotiin tulo aika on meillä mikä on,se on meidän asiamme,me olemme tiellä saralla voineet luottaa tyttöön,nyt vähän omat tuntemukset heittävät häränpyllyä ja tytölle sanoin että minun on vaikea hyväksyä tätä,mutta teen sen,muttei unohda että minä en asiaa villaisella paina.
Eikä tyttö kylillä luupusta,tuo kotiin tulo aika on ollut se luottamuksen perusta että tiedän missähän on,nuorisotiloissa,siskollani,ystävän luona yms,aina kun hän paikkaa iltaisin vaihtaa laittaa viestin jotta tiedän mistä lähden katsomaan jos 00 raja ylittyy.tähän asti se on toiminut täysin.eilen he olivat istuneet mummulla ja paapalla.
ukolle tekee tiukkaa asian sulatus,eilen nukkumaan mennessä voi sanoa että muistatko?me olemme olleet nuoria kanssa,itse on tullut oltua rämäpää ja nähtyä se elämän nurja puoli putkien kera,tytölle olen sanonut että elämästä en voi kieltää,mutta virheen tehdessä,koita ettet sitä enään uudestaan tee.
samoin sanoi oma äitini,ei minulla ollut teininä mitään kotiin tulo aikoja,mitään suuria rajoja yms,olen äidilleni kiitollinen tavallaan ettei kasvasvattanut meitä pumpulissa,emme syntyneet kultalusikkaa suussa ja saanut kaikkea valmiina,jouduimme tekemään niiden eteen.
mutta nyt mie lähen lenkille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rajat:
Ei kaikki teinit harrasta seksiä, vaikka olisivat NIIN rakastuneita. Osalla on järki päässä ja niin on myös vanhemmilla. En tarkoita aloittajaa, mutta mitä järkeä on antaa alaikäisen kulkea ilman kotiintuloaikoja -kouluvelvollisen? Rajat eivät ole alistamista vaan rakastamista ja mitä väärää on siinä, että lapset käyvät koulunsa ja saavat ammatin, ennen kuin ryhtyvät tekemään lapsia? Nuori mies ei pysty elättämään kunnolla perhettä, sen varaan ei kannata ikinä laskea. Eikä nykyään valtionkaan.
Riitelevä neljätoistavuotias on lapsi, sanotte mitä sanotte.

On se lapsi mutta kuitenkin siinä iässä että yrittää irtaantua vanhemmistaan. Jokaisella on oma tapa ja rajuusaste sen tekemiseen.
Eikä sitä lasta voi lykätä tynnyriin kunnes on 18 ja täysikäinen!

Kotiintuloaikoja voi aina asettaa, toinen juttu on tuleeko teini silloin kotiin vai pistääkö luurin kiinni ja on saavuttamattomissa (meillä tällainen johti sanktioihin ja etuuksien menettämiseen ). Poliisiko pitäis laittaa oikuttelevan teinin perään?
Ja, kuten jo ennen sanoin, raskaaksi ei tulla vain öisin...

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Ja lapsi toimi yhtä fiksusti kuin vanhempansa...
Sano yksikin toimiva konsti, jolla estät lasta/nuorta/aikuista harrastamasta seksiä, jos ko. henkilä on kerran aikeissa sitä harrastaa?
Ne konstit mäkin haluan kuulla, ja mieluiten sellaiselta jolla on käytännön kokemusta että konsti toimii. Eli sellaiselta jolla on jo teinejä tai on ollut; ei sellaiselta joka ei ei ole vielä kokenut lapsiensa teinikapinaa.
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Lyylikki:
Nyt jään oikein mielenkiinnolla kuuntelemaan, miten kasvatetaan lapset, etteivät tunne mielenkiintoa harrastaa seksiä teini-iässä.
Ylläri, jos ei hirveesti vastauksia tähän kysymykseen tule.

No meillä on ainakin ihan pelkkä järkipuhe riittänyt. Ei 14- vuotiaan tarvi vielä sellaista harrastaa.
 
Lyylikki
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Lyylikki:
Nyt jään oikein mielenkiinnolla kuuntelemaan, miten kasvatetaan lapset, etteivät tunne mielenkiintoa harrastaa seksiä teini-iässä.
Ylläri, jos ei hirveesti vastauksia tähän kysymykseen tule.

No meillä on ainakin ihan pelkkä järkipuhe riittänyt. Ei 14- vuotiaan tarvi vielä sellaista harrastaa.
Valaiseva neuvo :). Lisää?
 
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Lyylikki:
Nyt jään oikein mielenkiinnolla kuuntelemaan, miten kasvatetaan lapset, etteivät tunne mielenkiintoa harrastaa seksiä teini-iässä.
Ylläri, jos ei hirveesti vastauksia tähän kysymykseen tule.

No meillä on ainakin ihan pelkkä järkipuhe riittänyt. Ei 14- vuotiaan tarvi vielä sellaista harrastaa.
Mistä sä sen tiedät että se on riittänyt? Voitko olla ihan 100% varma ettei lapsesi ole harrastanut seksiä? Oletko siis ollut sen mukana jokapaikassa 24 tuntia vuorokaudessa, 7 päivänä viikossa?
Vai toivotko vaan?

Musta on ihan turha tulla tälläseen ketjuun jeesustelemaan että miten tuon ikäinen voi seksiä harrastaa ja tyhmää hankkia sille vielä pillerit.

Onko se sitten parempi, että kieltää koko ajatuksen mielessään ja kuvittelee ettei oma lapsi voi vielä 14v:nä seksiä harrastaa eikä se mitään pillereitä tarvi..
Kyllä ne teinit sitä seksiä todellakin harrastaa jos haluaa. Eikä se vaadi mitään yöjuoksuja.
Kyllä se musta on parempi että on ne pillerit.

AP:lle kovasti tsemppiä! Hienosti saitte asiaa hoidettua.
 
mörkö
En ymmärrä miks kaikki jauhaa siitä että, voi voi kun ton ikäinen harastaa seksiä. Sillon kun itse olin ton ikäinen niin olin varmaan kaveriporukan ainoa neitsyt. Kyllä ne ensimmäiset kokeilut alkaa varmaankin tossa iässä, eikä äiti varmastikaan ole lupaa antanut seksi harrastamiseen, vaiika onkin tytölleen pillerit hankkinut, mutta on ollut ennalta järkevä ja yrittänyt ehkäistä tällaista tapahtuvan. Kyllä täällä on sinisilmäisiä äitejä jos uskovat että heidän tyttärensä ovat ikineitsyitä! Eipä sitä joka tyttö uskalla äidilleen sanoa että: ajattelinpa nyt alottaa kuule seksin harrastamisen, että jos voisit mulle pillerit hankkia! Vaan sitä tehdään salassa ja ilman ehkäsyä tai sit ehkäsyn kanssa!
 
vieras2
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Minullekkin kiitos joku hyvä ja varma konsti millä estän 14-vuotiaan tyttöni harrrastavan seksiä.
Kodin olosuhteilla vaikutusta tyttöjen puberteetin alkamisajankohtaan?
15.11. Child Development/Radion tiedeuutiset/YLE Terveys

Tytöt pysyvät pidempään tyttöinä, jos asiat ovat kotona kunnossa. Vakaa perhe-elämä suojelee nuoria tyttöjä monilta ongelmilta ja se näyttää ehkäisevän myös varhaista puberteetin puhkeamista.


Tyttöjen varhaisen puberteetin tiedetään olevan riskitekijä monille terveysongelmille, kuten mielialahäiriöille, päihteiden väärinkäytölle, teiniraskauksille ja lisääntymiselinten syöville.

Yhdysvaltalaistutkijat testasivat teoriaa, jonka mukaan lasten varhaiset kasvuolosuhteet vaikuttavat heidän sukupuoliseen kypsymiseensä. Teorian mukaan lapset sopeuttaisivat seksuaalisen kehityksensä ympäristön olosuhteiden mukaan.

Tietyt stressitekijät, kuten köyhyys, parisuhdeongelmat, vanhempien negatiivinen suhtautuminen ja pakolla kasvattaminen loisivat olosuhteet, jotka nopeuttavat puberteettia ja sukupuolisen aktiivisuuden aloittamista.

Tutkijat haastattelivat yli 200 perheen isää ja äitiä selvittääkseen niiden sosioekonomisen tilanteen, parisuhdeongelmat, vanhempien masennuksen ja sen oliko kasvatustapa kannustava vai pakkoon perustuva. Lasten puberteetin kulkua seurattiin sekä hormonaalisesti että vanhempien ja tyttöjen kertoman mukaan.

Tuloksista ilmeni, että lapsen puberteetti alkoi myöhemmin niissä kodeissa, joissa lasta tuettiin, vanhempien parisuhde toimi eikä isä ollut masentunut. Myös geenit ja painoindeksi vaikuttivat, äidin myöhäinen puberteetti periytyi usein lapselle ja puberteetti puhkesi varhemmin ylipainoisilla lapsilla.

http://www.yle.fi/genreportaalit/portaali.php?genre=terveys&osannimi=ajassa_tutkittua&jutunid=9005
 
neuvolantäti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Minullekkin kiitos joku hyvä ja varma konsti millä estän 14-vuotiaan tyttöni harrrastavan seksiä.
Kodin olosuhteilla vaikutusta tyttöjen puberteetin alkamisajankohtaan?
15.11. Child Development/Radion tiedeuutiset/YLE Terveys

Tytöt pysyvät pidempään tyttöinä, jos asiat ovat kotona kunnossa. Vakaa perhe-elämä suojelee nuoria tyttöjä monilta ongelmilta ja se näyttää ehkäisevän myös varhaista puberteetin puhkeamista.


Tyttöjen varhaisen puberteetin tiedetään olevan riskitekijä monille terveysongelmille, kuten mielialahäiriöille, päihteiden väärinkäytölle, teiniraskauksille ja lisääntymiselinten syöville.

Yhdysvaltalaistutkijat testasivat teoriaa, jonka mukaan lasten varhaiset kasvuolosuhteet vaikuttavat heidän sukupuoliseen kypsymiseensä. Teorian mukaan lapset sopeuttaisivat seksuaalisen kehityksensä ympäristön olosuhteiden mukaan.

Tietyt stressitekijät, kuten köyhyys, parisuhdeongelmat, vanhempien negatiivinen suhtautuminen ja pakolla kasvattaminen loisivat olosuhteet, jotka nopeuttavat puberteettia ja sukupuolisen aktiivisuuden aloittamista.

Tutkijat haastattelivat yli 200 perheen isää ja äitiä selvittääkseen niiden sosioekonomisen tilanteen, parisuhdeongelmat, vanhempien masennuksen ja sen oliko kasvatustapa kannustava vai pakkoon perustuva. Lasten puberteetin kulkua seurattiin sekä hormonaalisesti että vanhempien ja tyttöjen kertoman mukaan.

Tuloksista ilmeni, että lapsen puberteetti alkoi myöhemmin niissä kodeissa, joissa lasta tuettiin, vanhempien parisuhde toimi eikä isä ollut masentunut. Myös geenit ja painoindeksi vaikuttivat, äidin myöhäinen puberteetti periytyi usein lapselle ja puberteetti puhkesi varhemmin ylipainoisilla lapsilla.

http://www.yle.fi/genreportaalit/portaali.php?genre=terveys&osannimi=ajassa_tutkittua&jutunid=9005
jaa a täyttä paskaa.meillä on hyvät välit teineihin ollut aina,kotiintulo ajat,rutiinit ja muu ollut kunnossa,rahaa on,yhdessä harrastetaan,avoimesti ollaan puhuttu kaikesta,silti 15v likka pukeutuu rokkariksi,ruvennut uhmaamaan,juo,välillä valehtelee.eli siis kaikki meni hyvin kunnes 9 luokka alkoi.

 

Yhteistyössä