Nyt sitten pomppas perkele

  • Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
ap
ei ole tuo meidän kirjoitus,mutta siis keskustelut on tälle yölle käyty.
Voin sanoa että kivi on vierähtänyt sydämmeltä.
Eli on mennyt näin.tyttö on unohtanu pillereitä ottaa,mennyt useita päiviä ettei ole muistanu(vetosi harkkoihin,kouluun yms)yli kuukausi sitten oli alkanut pahoinvoinit,JONKA MINÄ HUOMASIN MUTTA TYHMÄ MINÄ!!tyttö sanoi että oli syönyt huonosti ja kun söi oksetti sen takia,hällä on ollu sitä taipumusta että jos ei syö niin voi pahoin,mutta siis oli vasta viikkositten ruvennut rentun kanssa epäilemään että voiko olla kun ei kuulu välivuotomenkkaa ja huono olo on.olivat tehneet testin ja plussaa oli.apua oikosulku päässä,sekaisin asiat,siis no kuitenkin he menivät nukkumaan syönnin jälkeen,ukkokaan ei huutanut,puhuttiin kuin aikuiset järkevät ihmiset,renttu pelkäsi tänne tuloa,sanoi tuossa että voidaanko aamulla jutella mitä tehdään hänen vanhempinsa kanssa,sanoi että isänsä antaa selkään helposti,saati jos tämän kuulee,sanoinkin että ei hänellä ole oikeutta koskea sinuun,eli varmaankin me tyttömme vanhempina jätämme asian heille kertomatta.niin ja siis he ilmoittivat yhteis päätöksellä ettei lasta tule heille,he haluavat käydä koulut,rakentaa elämänsä ensin siihen pisteeseen että ovat valmiit,sanoin että viisas päätös.Sitten palaamme ehkäisy asiaan ja tytön kanssa sovimme että minä joka aamu annan sen pillerin jotta siittä tulee tapa eikä sitä unohda,ja voin antaa taas ehkäisyn hänen kokeiltavakseen jonkun ajan kuluttua.olkoon tämä se hetki jolloin tajuaa todella tekojensa seuraukset ja ne mitä joutuu elämänsä kantamaan mukanaan,seksiä eivat taida harrastaa toviin tämän jälkeen,sen verran järkyttyneitä olivat molemmat,tyttö sanoikin että "anteeksi äiti etten osannut kertoa,mun pitäisi tajuta että sä olet se johon luottaa"niin minä olen se johon luottaa,onneksi se järki sai taisteltua itsensä esiin huudon sijasta.
 
ap
niin ja lisättäköön että jatkamme aamulla keskustelua,ja kysyimme tuossa että ovatko varmoja tuon abortin suhteen,likka sanoi ettei tahdo olla äiti vielä,tahtoo rakentaa elämänsä siihen kuntoon että on tulevaisuudessa valmis,ja sanoivat etteivät he tiedä kuinka kauan elämä heitä pitää yhdessä.ovat puhuneet ja puhuneet keskenään,renttu sanoi että hän kantaa vastuun jos tarve on,mutta tyttö sanoo ettei ole valmis eikä valmiiksi tule että olisi äiti.
 
äitee..
mihi tää nykymaailma on menossa.. telkkari ja netti pursuaa seksiä ja nuoret haluuvat alottaa sukupuolielämän aina vain aikasmmin. mitä tuo ap:nkään lapsi vielä seksistä ymmärtää.

kamalaa,sanon mie. ja kyllä häpeisin silmät päästäni jos oma lapseni moisen tempun tekisi. ei seksi kuulu vielä tuon ikäiselle.. ei,ei,ei

sitten vasta kun on valmis kantamaan vastuunsa,on hyvä miettiä seksiä..

ja aborttihan se onkin hyvä lapselle opettaa.. hups,tulit raskaaksi, ei se mitään. enskin kerralla jos vahinko sattuu niin käydään abortti tekemässä- kyllä äiti ymmärtää..

 
v
Alkuperäinen kirjoittaja äitee..:
mihi tää nykymaailma on menossa.. telkkari ja netti pursuaa seksiä ja nuoret haluuvat alottaa sukupuolielämän aina vain aikasmmin. mitä tuo ap:nkään lapsi vielä seksistä ymmärtää.

kamalaa,sanon mie. ja kyllä häpeisin silmät päästäni jos oma lapseni moisen tempun tekisi. ei seksi kuulu vielä tuon ikäiselle.. ei,ei,ei

sitten vasta kun on valmis kantamaan vastuunsa,on hyvä miettiä seksiä..

ja aborttihan se onkin hyvä lapselle opettaa.. hups,tulit raskaaksi, ei se mitään. enskin kerralla jos vahinko sattuu niin käydään abortti tekemässä- kyllä äiti ymmärtää..
peesi
 
mm
Mielestäni ap on toiminut hyvin. Niin hankkiessaan ehkäisyn tyttärelle, kuin nyt puhuessaan hänen ja poikaystävän kanssa.

Mielestäni myös abortti on oikea vaihtoehto tässä tilanteessa, eikä tuomittavaa ollenkaan.

Myös tytär kantaa vastuun.
Ok, unohti ottaa pillereitä, ( aika monelle käy niin,jopa aikuisille ) mutta tietää, ettei hänestä ole äidiksi vielä. Sekin on vastuuta, ettei synnytä lasta, jota ei pysty elättämään eikä kasvattamaan.
 
mamma
hienoa että saitte puhua asiasta ilman riitaa. tyttösi vaikuttaa fiksulta ja niitä pillereiden unohtamisia sattuu kaikille meille joskus. tuethan tyttöäsi vielä abortin jälkeenkin :hug: ettekö aio kertoa pojan vanhemmille asiasta ollenkaan?
 
ap! On toki tyttäresi asia päättää, miten raskautensa kanssa toimii. Jos hän haluaa abortin, tulee sinun varmistaa, että hän saa ajoissa perusteellista faktatietoa siitä, mitä on tekemässä. Hänen olisi hyvä nähdä esim. netistä tai kirjoista 4D-ultrakuvia ko. viikoilla olevasta lapsesta; hänen tulisi ymärtää, miten lapsi on kehittynyt, miten liikkuu jne. Vasta sitten hän voi tulevaisuuttaan turmelematta tehdä päätöksen. Päätös on todennäköisesti abortti. Kauhein on nimittäin sellainen tilanne, jossa nuori, raskauden vaiheita tuntematon tyttö tekee abortin kuvitellen, että hänestä poistetaan olematon solumöykkö, mutta myöhemmin hän esim. toivotun raskauden aikana näkee, millainen hänen edellinen vauvansa on abortin aikana ollut, ja tällöin muutenkin herkkä mieli voi pirstoutua tiedon tuskasta. Kun tekee päätöksen tietäen oikeasti, mitä on tekemässä, ei myöhemmin tule tuskaisia yllätyksiä!
 
ap
jäin katsomaan tuota eläinoikeus juttua.

ja aborttihan se onkin hyvä lapselle opettaa.. hups,tulit raskaaksi, ei se mitään. enskin kerralla jos vahinko sattuu niin käydään abortti tekemässä- kyllä äiti ymmärtää..
tuohon sanon että sinä et tiedä mitä tunne kuohua tällä hetkellä ukon kanssa,se että tekisimieli räjähtää ei auta millään tavoin,asiaa ei tekemättömäksi saa.Se että abortin käy tekememässä paljon iäkkäämmätkin ihmiset,eikö heidän pitäisi olla jo AIKUISIA?kantamaan vastuunsa teoistaan?
se että tyttö sai näin julman opetuksen,hän joutuu virheensä kantamaan lopun elämäänsä mukana,se että osaa ajatella että hän ei ole valmis äidiksi,eikä rupea että minä haluan tämän ja kukaan ei voi estää,elätti meidät sitten kuka hyvänsä.
se että tuon ikäisten ei kuulu touhuta mitään vielä,mutta millä estät?meillä he nukkuvat eripedeissä(sopimus on että ovi on raollaan hänen ollessaan meillä yötä)pojan kotona on isoveli jakamassa huoneen.
niin joku kysyi rentusta,se on renttu eikä muuksi muutu,jo ensimmäisestä päivästä kun meidän huusholliin astui,ukko kehui suoraan että sie oot sitten poika renttu narraamassa meidän tyttöä,ja tietää poika sen ottaa huumorilla,lapsiahan he ovat molemmat.
hyi kun tuli oksettava olo tuosta eläinvideosta,vielä niin kauhia päänjomotus että pää räjähtää,huoh.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja jep jep:
ap! On toki tyttäresi asia päättää, miten raskautensa kanssa toimii. Jos hän haluaa abortin, tulee sinun varmistaa, että hän saa ajoissa perusteellista faktatietoa siitä, mitä on tekemässä. Hänen olisi hyvä nähdä esim. netistä tai kirjoista 4D-ultrakuvia ko. viikoilla olevasta lapsesta; hänen tulisi ymärtää, miten lapsi on kehittynyt, miten liikkuu jne. Vasta sitten hän voi tulevaisuuttaan turmelematta tehdä päätöksen. Päätös on todennäköisesti abortti. Kauhein on nimittäin sellainen tilanne, jossa nuori, raskauden vaiheita tuntematon tyttö tekee abortin kuvitellen, että hänestä poistetaan olematon solumöykkö, mutta myöhemmin hän esim. toivotun raskauden aikana näkee, millainen hänen edellinen vauvansa on abortin aikana ollut, ja tällöin muutenkin herkkä mieli voi pirstoutua tiedon tuskasta. Kun tekee päätöksen tietäen oikeasti, mitä on tekemässä, ei myöhemmin tule tuskaisia yllätyksiä!
he ovat lukeneet,katsoneet netistä kuvia ja arvioineet kuinka vanha sikiö on,elikkäs 7-8viikkoa,eivät sitä seksiä ole luojan kiitos aropupuina harrastaneet.
tuen häntä joka askeleella,soitamme neuvolaan maanantaina ja hoidamme asian sitä kautta eteenpäin.
poika on 15 .
emme pojan vanhemmille kerro,sikäli jäimme miettimään vielä asiaa,mietimme myös kuinka pojan kotona käy,alkoholia siellä raskaasti otetaan,sen verran usein poika meillä on ollut ja tyttö kertonut millaiset koti olot pojalla on.
 
mm
jep jep, tuoko se sitten auttaisi nuorta? On aivan turha pelotella ja aiheuttaa vielä ylimääräistä mielipahaa millään kuvilla jne.
Kuulostat aivan niiltä jenkkilän abortinvastustajilta, jotka näyttää kuvia vauvasta 22viikolla, kun puhutaan 9viikosta jne. Tuo se onkin hyvä ja fiksu tapa hoitaa asiat. Niin tai näin, se aiheuttaa vain kohtuutonta ahdistusta.
Jos/kun tyttö joskus aikuisena on raskaana, hän osannee ajatella asiat toisin, siis että nyt tuo abortti on täysin hyväksyttävä, ja sitä on turha jäädä iäksi murehtimaan.
Opetus on kova, mutta ei 14vuotiasta tarvitse enempää syyllistää, eikä hänen vanhempiaankaan.
Nuoret harrastavat seksiä, sanomme tai teemme me vanhemmat mitä hyvänsä, niin hyvienkin vanhempien lapset.
Pillereitä unohtaa ottaa niin nuoret kuin aikuisetkin.
Ehkäisykin saattaa pettää.
Ei pojan vanhemmille tarvitse kertoa, eihän tytön olisi tarvinnut itse kertoa vanhemmilleen, olisi kai voinut mennä abortin tekemään vanhemmiltaan salaakin.
Hyvä että nuoret saivat teiltä vanhemmilta tukea ja ymmärrystä!
 
en käsitä
Miksi pitäisi pysyä rauhallisena. Miksi ei saisi huutaa pää punaisena, miksi äidin pitäisi olla tyyni ja rauhallinen!? miksi, voi miksi, äiti ei muka saisi näyttää tunteitaan, vaan pitäisi tukahduttaa ahdistuksensa. Eikös sellaisesta tule niitä patoutumia. Minä ainakin raivoisin ja näyttäisin tunteeni ja kun olen vielä niin tempperamenttinen, että viskoisin varmaan tavaroita. Sen tehtyäni varmaan pystyisin jo rauhoittumaan ja keskustelemaan. Minusta niin käsittämätöntä, että täällä pyydetään äidin olemaan rauhallinen ja tunteeton, vaikka näin isosta asiasta kyse. Ihminen se äitikin on ja tunteensa pitää näyttää. Ihme paapomista!!!!ap:lle voimia!
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja en käsitä:
Miksi pitäisi pysyä rauhallisena. Miksi ei saisi huutaa pää punaisena, miksi äidin pitäisi olla tyyni ja rauhallinen!? miksi, voi miksi, äiti ei muka saisi näyttää tunteitaan, vaan pitäisi tukahduttaa ahdistuksensa. Eikös sellaisesta tule niitä patoutumia. Minä ainakin raivoisin ja näyttäisin tunteeni ja kun olen vielä niin tempperamenttinen, että viskoisin varmaan tavaroita. Sen tehtyäni varmaan pystyisin jo rauhoittumaan ja keskustelemaan. Minusta niin käsittämätöntä, että täällä pyydetään äidin olemaan rauhallinen ja tunteeton, vaikka näin isosta asiasta kyse. Ihminen se äitikin on ja tunteensa pitää näyttää. Ihme paapomista!!!!ap:lle voimia!
Samaa mietiskelin. Miksi äidin åitäisi olla tyyni ja vaan avata sylinsä heti paikalla. Kyllä minulta menisi vähän aikaa asian sulattamiseen, vaikka huuto ei autakaan niin kyllä se omaa oloa helpottaisi.
 
juu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Shine:
Miten on mahdollista, sori vaan? :x
kuinkahan sitä raskaaksi tullaan?? katsoppa vaikka googlella.

Ei tässä huuto auta ei,luulin jo että tulivat ,mutta ukko tuli tupakalta.
Lapsi tuo on itsekkin vielä,mitään lasta tuossa iässä!
pillerit haettiin puolivuotta sitten kun tapasi tuon pojan,sen takia ettei näin kävisi,estää en sitä seksiä pysty kuitenkaan,enkä näköjään pystynyt.
Hermot menee multa sekä ukolta,kunhan nuo toiset lapset pysyvät huoneissaan,nukkuvat onneksi.
Annoitte siis 'luvan' 13-14 vuotiaalle lapselle harrastaa seksiä hankkimalla hänelle pillerit. Onneksi olkoon!
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Shine:
Miten on mahdollista, sori vaan? :x
kuinkahan sitä raskaaksi tullaan?? katsoppa vaikka googlella.

Ei tässä huuto auta ei,luulin jo että tulivat ,mutta ukko tuli tupakalta.
Lapsi tuo on itsekkin vielä,mitään lasta tuossa iässä!
pillerit haettiin puolivuotta sitten kun tapasi tuon pojan,sen takia ettei näin kävisi,estää en sitä seksiä pysty kuitenkaan,enkä näköjään pystynyt.
Hermot menee multa sekä ukolta,kunhan nuo toiset lapset pysyvät huoneissaan,nukkuvat onneksi.
Annoitte siis 'luvan' 13-14 vuotiaalle lapselle harrastaa seksiä hankkimalla hänelle pillerit. Onneksi olkoon!
Anteeksi nyt, että puutun, mutta pillereitä voidaan käyttää muustakin syystä kuin ehkäisyyn. Minulle lääkäri määräsi pillerit tuskallisten kuukautisten hoitoon 13-vuotiaana.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
herää kuitenkin kysymys, että mitä tuon ikäinen tekee vielä ulkona. 14v ja kello kuitenkin oli jo melkein 24 kun ap tuon huomasi ja tänne kirjoitti.
Tätä samaa minäkin 14-v tyttäreni äitinä ihmettelin. Meillä ei koskaan olla tuohn aikaan ulkona.
Pillereistä.... Ne nuoret saa hankittua olipa vanhempien lupa tai ei. Itse hankin pillerit 15-vuotiaana ilman että vanhemmat tiesi Olimme seurustelleet ½-v jolloin asia tuli ajankohtaiseksi. Nyt on saman miehen kanssa puputeltu jo 20-v :heart:
Oma tyttäreni on siis kohta samanikäinen kuin itse olin silloin ja tunsin itseni niin isoksi jo. NYt ymmärrän omaa äitiäni ja hänen tuntoaan silloin :D
 
Mietin jo illlalla kun tätä luin, että olinko sitten itse outo teini kun ei seksiasiat tossa iässä ees käynyt mielessä. pojat oli silloin yäk :x :x
tärkeämpää oli harrastukset.

Jossainhan se vika on jos noin pienet jo harrastaa seksiä tai ees tietää siitä mitään... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hipsu:
olin yli kolmekymppinen kun ekaa kertaa harrastin seksiä. Että olin sitten ilmeisesti silloin valmis. Ei tehnyt vähääkään mieli jaella joka jätkälle, joka tavaraa ymmärsi pyytää.
Ei se että aloittaa nuorena pupuillut tarkoita että jakaa tavaraa joka jätkälle. Itse olin 15-v kun aloitin ja samalle miehelle olen vain ja ainoastaan antanut, en kellekkään muille. Aikaa on kulunut 20-v

:D
 

Yhteistyössä