Nyt sitten pomppas perkele

  • Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
kyllä näin on
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä näin on:
Fiksu äiti huolehtii siitä ettei lapsi aloita seksielämää noin nuorena eikä varsinkaan tue sitä hankkimalla pillereitä.
Voihan sitä teiniä valistaa ja yrittää saada hänet ymmärtämään, että sitä seksiä voi odottaa. Mutta on eri asia mitä se teini tekee. Teini on kuitenkin itsenäinen olento, joka pelkästään kapinan takia voi tehdä just päinvastoin kuin neuvotaan.
Onneksi meillä on sitten teinejä jotka ei kapinoi tuolla tavalla.
Kyllä se on ihan selvää että se miten kotona kasvatetaan vaikuttaa myös siihen seksikäyttäytymiseen.
Rajat on oltava,säännölliset kotiintuloajat,on katsottava missä seurassa lapset liikkuu,näillä asioilla voi vaikuttaa todella paljon että itse on se joka sanelee pelisäännöt eikä lapset.
Valitettavan moni vaan tänäpäivänä on ylpeä siitä että kun meidän Leena se on niin iso ja aikuismainen jo.Ja se kyllä pärjää.Annetaan liiaa vastuuta ja luotetaan liikaa siihen että kun se teinipimu näyttää kakskympiseltä niin sillä on kakskymppisen järkikin.Ei se mene niin.
 
Mä en kyllä lähtis allekirjoittamaan tota, että kotikasvatus vaikuttaa seksikäyttäytymiseen... eiköhän se lähde ihan sieltä omien korvien välistä eikä vanhempien saarnojen mukaan... mulla ainakin oli rajat ja rakkautta ja silti menetin neitsyyteni 14- vuotiaana... ai niin, mutta äitihän oli yksinhuoltaja, siitä se varmaanki johtuu :whistle:

Enkä toki suosittele ketään hankkimaan lapsia 14- kesäisenä, mutta ei se nyt mikään maailmanloppukaan ole... mun paras kaveri oli 14 kun sai ensimmäisen lapsensa... oli 9. luokan äitiyslomalla ja jatkoi sitten kouluja...
 
Luuleeko joku ihan tosissaan, että teinit eivät salaile vanhemmiltaan asioita? Taitaa olla aika harvassa ne teinit jotka eivät salaile jotakin. En nyt tarkoita, että välttämättä salaavat kauhean isoja asioita, mutta jotakin moni pitää visusti omana tietonaan.

Kyllä mulla on ainakin aina ollut läheiset välit äitini kanssa, mutta en edelleenkään aivan kaikkea hänelle kerro.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Luuleeko joku ihan tosissaan, että teinit eivät salaile vanhemmiltaan asioita? Taitaa olla aika harvassa ne teinit jotka eivät salaile jotakin. En nyt tarkoita, että välttämättä salaavat kauhean isoja asioita, mutta jotakin moni pitää visusti omana tietonaan.

Kyllä mulla on ainakin aina ollut läheiset välit äitini kanssa, mutta en edelleenkään aivan kaikkea hänelle kerro.
näin juuri

 
Anteeksi kärkkäät mielipiteeni ja netiketin vastainen ilmaisuni. Haluan sanoa kuitenkin että te, joilla ei ole vastaavista luopumisista henkilökohtaisia kokemuksia olette aina halukkaimpia neuvomaan, miten tulee toimia.

Tuo luterilainen katumisajattelu on niin syvältä kuin vain ikinä voi olla. Hautasin parhaan ystäväni lapsen hänen kanssaan vuosi sitten. Lapsi oli pitkäaikaissairas, ja vanhempien päätöksellä hoito lopetettiin. Kritiikkiä satoi: Lapsen äidin anopii syytti äidin murhaneen lapsen tekemällä hoitojenlopettamispäätöksen. Mitään ei ollut tehtävissä, lääkärien suosituksesta lapsi päästettiin pois. Kenen surua tässä tilanteessa lievittää ajatus, että "kaikkea elämää on suojeltava, ehkä lapsi olisi vielä toipunut, ko. päätös oli murha jne."

Hieman samankaltainen eettinen ongelma sisältyy ap:n tyttären tapaukseen. Joskus vaan on paras toimia tietyllä tavalla. Ei kukaan ole tunteeton ja kylmä. Mutta jos pakottautuu miettimään asiaa kristilliseltä kannalta, ei pysty elämään asian kanssa. Jos ihminen ei ole uskonnollinen, älkää muutkaan pakottako häntä kristillistämään päätöksentekoaan. Jos päätös on välttämätön, auttakaa mieluummin sen kanssa elämisessä älkääkä joka helvetin kerta tuomitko!!!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äitee..:
mihi tää nykymaailma on menossa.. telkkari ja netti pursuaa seksiä ja nuoret haluuvat alottaa sukupuolielämän aina vain aikasmmin. mitä tuo ap:nkään lapsi vielä seksistä ymmärtää.

kamalaa,sanon mie. ja kyllä häpeisin silmät päästäni jos oma lapseni moisen tempun tekisi. ei seksi kuulu vielä tuon ikäiselle.. ei,ei,ei

sitten vasta kun on valmis kantamaan vastuunsa,on hyvä miettiä seksiä..

ja aborttihan se onkin hyvä lapselle opettaa.. hups,tulit raskaaksi, ei se mitään. enskin kerralla jos vahinko sattuu niin käydään abortti tekemässä- kyllä äiti ymmärtää..

Samanlainen se maailma oli 40v sitten,kun minä synnyin!äitini oli 15v!;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä näin on:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä näin on:
Fiksu äiti huolehtii siitä ettei lapsi aloita seksielämää noin nuorena eikä varsinkaan tue sitä hankkimalla pillereitä.
Voihan sitä teiniä valistaa ja yrittää saada hänet ymmärtämään, että sitä seksiä voi odottaa. Mutta on eri asia mitä se teini tekee. Teini on kuitenkin itsenäinen olento, joka pelkästään kapinan takia voi tehdä just päinvastoin kuin neuvotaan.
Onneksi meillä on sitten teinejä jotka ei kapinoi tuolla tavalla.
Kyllä se on ihan selvää että se miten kotona kasvatetaan vaikuttaa myös siihen seksikäyttäytymiseen.
Rajat on oltava,säännölliset kotiintuloajat,on katsottava missä seurassa lapset liikkuu,näillä asioilla voi vaikuttaa todella paljon että itse on se joka sanelee pelisäännöt eikä lapset.
Valitettavan moni vaan tänäpäivänä on ylpeä siitä että kun meidän Leena se on niin iso ja aikuismainen jo.Ja se kyllä pärjää.Annetaan liiaa vastuuta ja luotetaan liikaa siihen että kun se teinipimu näyttää kakskympiseltä niin sillä on kakskymppisen järkikin.Ei se mene niin.
Mullakin oli rajat. Ja kotiintuloajat. Ja kyselyt missä sitä taas on oltu ja kenen kanssa. En tullut kotiin, kun oli määrä. Vanhemmat sitten aina mua etsi pitkin kyliä. Olin aina niiden kanssa kenet vanhemmat oli nimennyt: noiden seurassa, et sitten liiku. Join ööliä, poltin tupakkaa. Harrastin seksiä. Ja joka kerta kotona saarna ja 'nuuskimiset', kun tulin kotiin.

Nyt mulla on lapsia, mies, oma koti, työ. Kaikki siis loistavasti.
 
jep
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä näin on:
Kotikasvatus vaikuttaa kaikkeen käyttäytymiseen,läpi loppuelämän.
Totta kai vaikuttaa, mutta jokainen ihminen on itsenäinen olento ja omilla aivoillaan ajatteleva.
No 14-v lapsi ei paljon ajattele. MOT, ap:n tytönkin ja poikakaverin tapauksessa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Viipale:
Anteeksi kärkkäät mielipiteeni ja netiketin vastainen ilmaisuni. Haluan sanoa kuitenkin että te, joilla ei ole vastaavista luopumisista henkilökohtaisia kokemuksia olette aina halukkaimpia neuvomaan, miten tulee toimia.

Tuo luterilainen katumisajattelu on niin syvältä kuin vain ikinä voi olla. Hautasin parhaan ystäväni lapsen hänen kanssaan vuosi sitten. Lapsi oli pitkäaikaissairas, ja vanhempien päätöksellä hoito lopetettiin. Kritiikkiä satoi: Lapsen äidin anopii syytti äidin murhaneen lapsen tekemällä hoitojenlopettamispäätöksen. Mitään ei ollut tehtävissä, lääkärien suosituksesta lapsi päästettiin pois. Kenen surua tässä tilanteessa lievittää ajatus, että "kaikkea elämää on suojeltava, ehkä lapsi olisi vielä toipunut, ko. päätös oli murha jne."

Hieman samankaltainen eettinen ongelma sisältyy ap:n tyttären tapaukseen. Joskus vaan on paras toimia tietyllä tavalla. Ei kukaan ole tunteeton ja kylmä. Mutta jos pakottautuu miettimään asiaa kristilliseltä kannalta, ei pysty elämään asian kanssa. Jos ihminen ei ole uskonnollinen, älkää muutkaan pakottako häntä kristillistämään päätöksentekoaan. Jos päätös on välttämätön, auttakaa mieluummin sen kanssa elämisessä älkääkä joka helvetin kerta tuomitko!!!!

Ja AAMEN tälle!:)
 
ei jummarra
Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä näin on:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä näin on:
Fiksu äiti huolehtii siitä ettei lapsi aloita seksielämää noin nuorena eikä varsinkaan tue sitä hankkimalla pillereitä.
Voihan sitä teiniä valistaa ja yrittää saada hänet ymmärtämään, että sitä seksiä voi odottaa. Mutta on eri asia mitä se teini tekee. Teini on kuitenkin itsenäinen olento, joka pelkästään kapinan takia voi tehdä just päinvastoin kuin neuvotaan.
Onneksi meillä on sitten teinejä jotka ei kapinoi tuolla tavalla.
Kyllä se on ihan selvää että se miten kotona kasvatetaan vaikuttaa myös siihen seksikäyttäytymiseen.
Rajat on oltava,säännölliset kotiintuloajat,on katsottava missä seurassa lapset liikkuu,näillä asioilla voi vaikuttaa todella paljon että itse on se joka sanelee pelisäännöt eikä lapset.
Valitettavan moni vaan tänäpäivänä on ylpeä siitä että kun meidän Leena se on niin iso ja aikuismainen jo.Ja se kyllä pärjää.Annetaan liiaa vastuuta ja luotetaan liikaa siihen että kun se teinipimu näyttää kakskympiseltä niin sillä on kakskymppisen järkikin.Ei se mene niin.
Mullakin oli rajat. Ja kotiintuloajat. Ja kyselyt missä sitä taas on oltu ja kenen kanssa. En tullut kotiin, kun oli määrä. Vanhemmat sitten aina mua etsi pitkin kyliä. Olin aina niiden kanssa kenet vanhemmat oli nimennyt: noiden seurassa, et sitten liiku. Join ööliä, poltin tupakkaa. Harrastin seksiä. Ja joka kerta kotona saarna ja 'nuuskimiset', kun tulin kotiin.

Nyt mulla on lapsia, mies, oma koti, työ. Kaikki siis loistavasti.
Mitä pyrit todistamaan? Että kapinallinen käytös ja epäkunnioitus vanhempia kohtaan on ok, kuuluu asiaan, etenkin jos "loppu" on onnellinen?
 
vieras
mä harrastin seksiä 13v:na poikaystäväni kanssa koulussa ja äiti luuli pitkään että olen tosi kiltti tyttö ja hän vastuullinen kasvattaja kun mun kotiintuloaika oli muista nuorista poiketen jo 21!
 
öööööööööööö
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Haitko pillerit 13,5 vuotiaalle lapselle?
Vain ja ainoastaan fiksusti toimittu.

Mun mielestä olis ollu fiksumpaa kertoa, että lasten ei kuulu harrastaa seksiä. Ajattele, mikä tulevaisuus, jos vaikka saisi sukupuolitaudin noin nuorena. Kortsu olis muutenkin varmempi, vai onko äiti paimentant joka aamu, että pilleri on tullut otetuksi? Kova vastuu lapselle muistaa ottaa tabletti joka päivä.
Siis eka poikakaveri ja äiti hommaa LAPSELLE heti pillerit????
 
kaksinaismoraalia
Alkuperäinen kirjoittaja Viipale:
Alkuperäinen kirjoittaja jep jep:
ap! On toki tyttäresi asia päättää, miten raskautensa kanssa toimii. Jos hän haluaa abortin, tulee sinun varmistaa, että hän saa ajoissa perusteellista faktatietoa siitä, mitä on tekemässä. Hänen olisi hyvä nähdä esim. netistä tai kirjoista 4D-ultrakuvia ko. viikoilla olevasta lapsesta; hänen tulisi ymärtää, miten lapsi on kehittynyt, miten liikkuu jne. Vasta sitten hän voi tulevaisuuttaan turmelematta tehdä päätöksen. Päätös on todennäköisesti abortti. Kauhein on nimittäin sellainen tilanne, jossa nuori, raskauden vaiheita tuntematon tyttö tekee abortin kuvitellen, että hänestä poistetaan olematon solumöykkö, mutta myöhemmin hän esim. toivotun raskauden aikana näkee, millainen hänen edellinen vauvansa on abortin aikana ollut, ja tällöin muutenkin herkkä mieli voi pirstoutua tiedon tuskasta. Kun tekee päätöksen tietäen oikeasti, mitä on tekemässä, ei myöhemmin tule tuskaisia yllätyksiä!

Niin, jotta voisi sitten raamatun kanssa miettiä lopun elämäänsä, että on tehnyt MURRRRHAN aijaijai ja KATUA sitä aina eikä koskaan enää nauttia SEKSISTÄ.

Eiköhän tuossa kokemuksessa ole jo aivan tarpeeksi lapselle käsiteltävää, ilman että aletaan alkioista tekemään inhimillisiä propagandan avulla. Vaikeaa varmasti muutenkin. itse näyttäisit tyttärellesi samassa tilanteess varmaankin niitä nettiklippejä, jossa vauva silvotaan kohtuun jne...? Ai niin mutta anteeksi, eihän sinun tyttärellesi voisi koskaan edes käydä näin.

Tsemppiä ap:lle ja tyttärelle.

No nytkö sitten hän kuitenkin on ymmärtämätön lapsi, jota pitää suojella elämän raakuudelta? Ensin hyväksytään, että 14-v aikoo mennä sänkyyn poikaystävänsä kanssa ja hankitaan pilleritkin. Oletetaan siis näiden lasten olevan syy- ja seurausajattelultaan aikuisen tasolla. Kun, upsis, vahinko sattuu, järjestetään hiljaisuudessa abortti. Lapsi saa siis leikkiä aikuista ja harrastaa seksiä, mutta hui, häntä ei missään tapauksessa saa pelotella teosta seuraavilla todellisilla, fyysisillä seurauksilla? No huh huh. Miksi lapsi saa käyttäytyä kuin aikuinen seksuaaliasioissa, mutta ei ymmärtää aikuisen tavoin kaikkia mahdollisia seurauksia?
 
Hyvä Jumala teitä! Tehän ootte paljon pahempia tuomitsemaan toisten ihmisten päätöksiä ku herra itse! Eiköhän se oo aika pieni osa noista 14 veestä joille niitä abortteja tehdään!!! Eipä oo kovin pitkä aika kun joku jo kolmen lapsen äiti valitteli että taas on raskaana eikä enää tahdo lasta... No oli syönyt pillereitä, mutta vahinko käynyt kuitenkin... Nyt ei sentään ole kyse siitä, että tytär olisi tappanut jonkun vaikka rahapulassa tai kiduttanut... Jonkun lapsiahan nekin on! Ja viime aikojen tapauksissa vielä suht hyvistä perheistä lähtöisin! Oman miehen kanssa puhuttiin tästä aiheesta ja mielestämme äiti oli toiminut tässä tapauksessa esimerkillisesti! Noin mekin olisimme oman lapsemme kanssa toimineet tai siis tullaan toimimaankin kun asia on ajankohtainen! Edelleen te ette kait harrasta seksiä kuin pimeässä ja lasten teko tarkoituksessa??? Halut ne on hiirelläkin ja kyllä minä ainakin menetin itse neitsyyteni 15 veenä juuri sen takia, että tahdoin kyseistä poikaa siinä missä tahdon omaa miestäni tänä päivänä...
 
Tulee kyllä mieleen, että kun lapsoset sekstaavat, niin luulisi kotitöiden ja kauppareissujenkin sitten kiinnostavan, koska ovathan ne osa aikuisten elämää. Jotenkin vaan itse ajattelen, että jos sattuu omalle kohdalle, niin opetetaan rivakasti sitten muutkin arkielämän realiteetit.
 
Te jotka nyt tuomitsette ja kerrotte että teidän lapsenne eivät koskaan aloita seksielämäänsä varhaisteini-iässä koska teillä on hyvä kotikasvatus ja avoimet välit jne.:
Oletteko unohtaneet omat teini-iän salailunne ja valheenne? Tuntuu että he joilla on teini-ikä lähimpänä ja muistin pitäisi pelata, tuomitsevat eniten.

Ei ole hyvä homma että varhaisteini saa lapsen, mutta kun vahinko on tapahtunut niin se on paras yrittää korjata asia niin että välit säilyy ja kellekään ei jää mitään hampaankoloon. Huutamalla ja tuomitsemalla ei saa hyvää aikaan.

Ennen kuin tuomitsette, muistelkaapa omaa teini-ikäänne ja sen ajan tempauksenne!
 
AP
Tänne oli satanut kommenttia.
Tuota pillerin hankkimis asiaa on puitu.
Se että tyttö alkaa tavata poikaa on merkki siittä että voi jotain tapahtua,pillerit hankimme sen takia koska tiesin että jossain vaiheessa se "touhu" heitä kiinnostaa aivan taatusti.Me puhuimme silloin ja sanoin että tämä ei tarkoita sitä että ollaan punkassa heti.
Joku kysyi ostanko juomaa tytölle?en osta,tiedän että hän juo ja he saavat sitä jostain muualta,vaikka kieltäisin kuinka.
tupakoinnista en tiedä,en usko ainakaan koska ei ole koskaan haissut tupakalle kotiin tultaessa ja poika ei voi sietää tupakan käryä(siis poikaystävä)
sitten joku oli sanonut tyyliin pääsee poika kuin koira veräjästä,me olemme tytön vanhemmat,se että me tiedämme missä mennään on ehkä se tärkein asia,me olemme pojalle puheen pitäneet asiasta ja me emme näe syytä häntä rangaista sillä että kerromme hänen vanhemmilleen että saa selkäänsä,väkivalta lasta kohtaan on väärin.
se että kyseessä on 14 vuotias,heille tapahtui virhe,he katuvat sitä,miettikää niitä ihmisiä jotka tekevät päivittäin virheen ja hankiutuvat aborttiin,aika ihmiset,30vuotiaat,eikä heidän pitäisi olla jo niitä aikuisia???
se minkälaiset kotiin tulo ajat meillä on,on meidän asia,pitäkää te se kello 22:00 jos tahdotte,olemme tuon 00 ajan nähneet ok asiaksi kun tytön viestintä kotiin toimii,hän on avoin kertomaan että missä on,tietää että tärkein on se että minä tiedän,hänen ei tarvitse salata tai pelätä mitään sen suhteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Viipale:
Tuo luterilainen katumisajattelu on niin syvältä kuin vain ikinä voi olla. ....
Hieman samankaltainen eettinen ongelma sisältyy ap:n tyttären tapaukseen. Joskus vaan on paras toimia tietyllä tavalla. Ei kukaan ole tunteeton ja kylmä. Mutta jos pakottautuu miettimään asiaa kristilliseltä kannalta, ei pysty elämään asian kanssa. Jos ihminen ei ole uskonnollinen, älkää muutkaan pakottako häntä kristillistämään päätöksentekoaan. Jos päätös on välttämätön, auttakaa mieluummin sen kanssa elämisessä älkääkä joka helvetin kerta tuomitko!!!!
Kiitos ajatuksesta. Tätä pitää oikein pohtia ja luulen, että olen samaa mieltä.

 

Yhteistyössä