nyt ois sitte tapaamis ja elari sopimukset tehty..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neith
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Neith

Aktiivinen jäsen
02.06.2008
7 016
0
36
joo, tappelukshan se meni... mies ois halunnu minimit kumpaankin, hirveän käden väännön jälkeen annoin periksi ja sovittiin 5 vrk kk ja elareita 150?kk
miehelle oli hirvee ongelma se että miten saa järjestettyä nuo 5 päivää aikaa kun tarttee kuulemma töiden lisäks vapaa aikaakin... mutta kun mä yritin sitä 7 vrk ehdottaa ja totesin että mäkin tarvitsen vapaa aikaa joskus niin siihen totes että itsehän tämän järjestin :headwall: :headwall:
elarit olis lastenvalvojan laskujen mukaan ollu 197? mutta mies sitte alko kitisemään ettei hänellä ole varaa maksaa niin paljoo joten tappelun jälkeen annoin periks ja se on nyt toi 150? ei muuta..
omituista tässä on se että kun laskettiin pojan "kustannukset" niin niistä saatiin lapsilisän vähennyksen jälkeen 398? ja mun osuus on nyt sitte 250? mulla on saman kokoiset tulot, ja mä joudun kuitenkin lapselle ostamaan vaatteet ym. mutta ihan sama... yritän purra hammasta etten lähe yhtä vittumaiselle linjalle kuin se.. houkutus olis niin suuri.. mutta pakko ajatella pojan parasta..

onpas huono kun ei tahdo lastaan tavata,ihan tulee oma ex mieleen.
tappeluks meni meilläkin ja edelleen tapellaan.
musta oli järkyttävää että pelasi lapsella mua vastaan. elaritkin meni ulosottoon.
ehkä sun ex sitten kun aikaa on kulunut haluaa tavata lasta enemän.
toivottavasti välit paranee..

Hmm...tyypillinen mies. Kaikesta pitäs päästä mahdollisimman helpolla ja halvalla :kieh:

Viisi vrk/kk ei ole paljon eikä kyllä toi 150e/kk myöskään, mutta hyvä kun pääsitte sopimukseen.

:headwall: :headwall: :headwall: Täällä myös. Tapaamissopimukset tuli tänään postissa allekirjoitettuina. Tiedän nyt jo, että ne eiv tule pitämään, vaan eks näkee lasta silloin, kun hälle sattuu pasaamaan. Elarit on ihan päälaellaan. Sopimukset on, mutta nekin on tehty väärien tulojen pohjalta exä ei suostu tarkistukseen ja ne menee ilmeisemmin raastuvan kautta. Että tämmöstä täällä. :headwall: :headwall: :headwall:

joo toi on mun mielestä liian vähän, mutta minkäs teet... sanoin sille että sen pitää sitte hyvissä ajoin ilmoittaa mulle minäpäivinä ottaa pojan kun mun pitää tarhaan ilmoittaa ne päivät milloin poika menee sinne... hirveen ongelman se siitäkin sai aikaan... alko mussuttamaan että jos tilanteet muuttuu ja hän ei voikkaan ottaa poikaa etc. mihin sitte ärjäsin että ne ei voi silloin muuttua kun poika ei enää sitten tarhaan voi mennä ja mä en ala ottaa luvatonta poissaoloa töistä sen takia.. |O
kattoo ny miten toimii.. sitte se yritti myös sitä että eikös hänen äiti voi ottaa pikaa hoitoon hänen päivinään, meinasin latasta turpaan |O sitten hyvinkin vihaisesti selitin että tapaamisten tarkoitus on että lapsi viettää aikaan sa ISÄNSÄ kanssa.. ei mummon.. mummo saa pyytäessään pojan yökylään... se ei miehen velvollisuuksia vähennä..
on sellanen tatti otassa taas että oksat pois... mä yritän parhaani mukaan turvata pojalle mahdollisuuden hyvään isä-poika suhteeseen ja toi yks tekee siitä ihan yli vaikeeta.. :headwall: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu-Kyllikki:
Noh, itse en elareissa periksi antanut, ja ei kaduta kyllä yhtään.

mutta ymmärrän kyllä tuonkin puolen.

siis mä annoin periks vaan sen takia etten halua alkaa riitelemään kun ainoa kuka siitä kärsii on poika.. ja sitä en halua.. haluan tarjota mahdollisuuden heille viettää aikaa yhdessä, mutta jos mies ei sitä käytä niin se on se joka siinä häviää... pojalla on miehen mallia 2 enossa ja mun miespuolisissa kavereissa.. jos isää ei kiinnosta nyt, niin turha itkeä sitten kun poikaa ei vanhempana kiinnosta isänsä.. pakottamaan en silloin rupea, jos poika ei halua isällensä mennä niin ei sitten mene.. 1v4kk on kuitenkin niin pieni että jos ei ole tiheästi tapaamisia niin unohtaa pian... ja se olisi surku.. :|

Siis ettekö sopinu valmiiksi päiviä ollenkaan?

Me sovittiin tarkat päivät ja kellonajat, mistä hakee lapsen ja mihin tuo. Kaikki on mennyt hyvin tähän asti, ollaan joustettu puolin ja toisin, mut jos joskus tulee ongelmia, niin onpahan mustaa valkosella.

Mulla jotenki oli ajatus, et kun kerran lv:lla tappelen, niin se on siinä. Ja niin olikin.
mun eksä on kyllä tosin sellanen, et aina alkuun narisee kaikesta, mut sit on ihan tyytyväinen lopulta.

meillä molemmilla vyötyö jossa työpäivät vaihtelee... siksi ei voi päiviä valmiiksi sopia... :|
:| mutta toivon nyt että toi 5vrk pitää...

mä oon niin väsyny tappelemiseen että en enää halunnu.. antaa sen olla jos kerta haluu olla tollanen kokovartalo mulkku.. |O mä kyllä aion muistuttaa sitä siitä että toi sopimus koskee myös sitä että mun ei tarvii antaa poikaa kuin 5vrk kk jos en halua.. että jos lähtee vittuilu linjalle niin osaan mäkin.. siinä vaiheessa poika ei saa mitään muuta mukaansa kuin vaatteet jotka on sen päällä, ei vaippoja ei mitään.. mies saa hankkia tuttipullot ja tutit ja kaiken muunkin sen luokse.. ja tuntiakaan yli 5vrk ei poika sen luona viihdy..

niin ja siis sovittiinhan me että kesälomalla on viikon isänsä luona... ainoo vaan että siitäkin se lako mutisemaan että onko se nyt ihan pakko sopia että kun hän haluaa pitää myös lomaa ja valivali mussun mussun.. |O on se kumma jos 4 viikon lomasta ei 1 viikkoa liikene pojalle.. :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
parempi se on ku 73? jonka oikeus meille määräsi :kieh: :kieh: ja mulla paljon huonommat tulot ku ex:llä

Miten voi olla, että määräsi noin pienet? Mahtaa olla tosi vanha päätös.
Exällä on ollut nyt työtöntä aikaa loppukeväästä. Tai on se satunnaisissa töissä ollut, mutta katkolla on se taistelu. Mutta pikkasen pisti korpeamaan, talvella kehuskeli kylillä 400 kuukausituloillaan ja muutama minuuttia sen jälkeen kitisi, kun olen niin kauhea, että hänen täytyy maksaa elareita. Vieläpä niin kauheat määrät kuin 140.

Alkuperäinen kirjoittaja tundra:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
parempi se on ku 73? jonka oikeus meille määräsi :kieh: :kieh: ja mulla paljon huonommat tulot ku ex:llä

Miten voi olla, että määräsi noin pienet? Mahtaa olla tosi vanha päätös.
Exällä on ollut nyt työtöntä aikaa loppukeväästä. Tai on se satunnaisissa töissä ollut, mutta katkolla on se taistelu. Mutta pikkasen pisti korpeamaan, talvella kehuskeli kylillä 400 kuukausituloillaan ja muutama minuuttia sen jälkeen kitisi, kun olen niin kauhea, että hänen täytyy maksaa elareita. Vieläpä niin kauheat määrät kuin 140.

huhtikuussa tehty tänä vuonna :kieh: hoviin läks samantien valitus

Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu-Kyllikki:
No ei sun mun mielestä kyllä vaippoja sun muita rensseleitä tarvii sinne ukaan laittaakaan. ite laitan pelkät vaihtovaatteet.

no en mä vaippoja aatellukkaan laittaa, mutta tuttipullot,tutit, matkasänky ym oon laittanu.. tai siis laitoin sen huiman viikonlopun ajaksi minkä poikaa on tässä kuussa hoitanu.. pyysin että josko ottais ens viikolla 2 päiväksi niin hirvee nassutus alko taas että hänellä kyllä on suunnitelmia ja etc.
tekee sen ihan vaan vittuillessaan, sen tiiän.. |O |O |O

Mulla ei tosiaankaan mene kaaliin tällainen juttu. Kun ap:n mies oli mutissut siitä, että pitäähän sitä itsekin saada lomaa jne. Mulla exä vinkui useasti, että pitää saada sitä omaakin elämää viettää. Saattaa hällä ne tapaamiset yhtäkkiä loppua muutamaksi kuukaudeksi, kun hän elelee omaa elämää. Minun elämään kun lapset kuuluvat ilman muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Etkös saa myös kelasta yh-lisän lapsilisään?Taitaa olla jonkun 50-60e?

joo saan mä sen se on 49? muistaakseni... mutta kun tota elaria laskettiin niin se vähennettiin jo siitä pojan kk menoista... eli kun se lasketaan niin että 250?menee pojan perus elämiseen, sitte päivähoito maksut jotka tulee oleen jotain 130?luokkaa, pojan osuus asumisesta on reilu 100 ? luokkaa nii siitä summasta sitte vähennettiin se lapsilisä ja loppu summa jaettiin kahdella, siitä saatiin se minkä verran pitäis miehen maksaa..

eli mä tuun nyt sitte saamaan oman palkkani lisäks 300? kk elämiseen, mutta tein juurikin laskelmia että paljonko menot tulee olemaan niin mulle jää huimat n.60? vaate,lääkäri ym kustannuksiin kk

Alkuperäinen kirjoittaja tundra:
Mulla ei tosiaankaan mene kaaliin tällainen juttu. Kun ap:n mies oli mutissut siitä, että pitäähän sitä itsekin saada lomaa jne. Mulla exä vinkui useasti, että pitää saada sitä omaakin elämää viettää. Saattaa hällä ne tapaamiset yhtäkkiä loppua muutamaksi kuukaudeksi, kun hän elelee omaa elämää. Minun elämään kun lapset kuuluvat ilman muuta.

no sepä se, mies on sitä mieltä että hänellä täytyy olla muutakin elämää kuin vain työ... ilmeisesti ei sitte laske poikaa sen elämään kuuluvaks asiaks.. :(

Yhteistyössä