Nyt meni lopullisesti hermot lapsen tarhaan!

  • Viestiketjun aloittaja "vihainen"
  • Ensimmäinen viesti
ei oo totta!!
[QUOTE="Vakkari";22477410]No, mä olen itse saanut töitä niin että perjantaina olin haastattelussa ja maanantaina alkoi työt. ONNEKSI en ottanut lasta pois pk:sta, koska muuten ei olisi ollut hoitopaikkaa, enkä olisi pystynyt ottamaan työtä vastaan. Siitä poiki vielä vakipaikka! Ap tuskin sitä tekee mutta kyllä mulla meni työttömyysjakso aika pitkälle töitä hakiessa, haastatteluissa jne. Vai ottaisitko itse lapsen mukaan työhaastatteluun tai psykologisiin testeihin?[/QUOTE]

Tarkoitinkin tällä lähinnä näitä pitkäaikaistyöttömiä joilla ei aikomustakaan lähteä työelämään. heitä on. ja paljon!!
 
hehehheee
Tää on niin päivänselvä provo, että vähän ihmetyttää kuinka te jaksatte pitää yllä tätä myrskyä vesilasissa.

Mutta te, jotka ihmettelette kuinka tätskät eivät tiedä mitä lapsi on päivän aikana puhunu: haloo: ne lapset leikkii keskenään (ihan niinku pitääkin!) eikä niiden tätskien kanssa.
 
Älä valita
Ei tuollaista todella ole. Sun kuuluu ilmoitustaulut lukea. Niin mäkin teen. Toisekseen tuollaista ei ole että "vien lapsen tarhaan kun huvittaa ja jaksaa kävellä". Ei todella ole. Jos lapsella on paikka siellä, sinne viedään lapsi, ja haetaan. Oikein mun mielestä että toiset meni retkelle, ilman lastasi, kun et kerta pysy ajan tasalla kun kerrot että "ei sitä taulua tule katsotuksi. Mene itseesi. Ja muuten kolmanneksi. Helvetin huono provo.
 
"huhhuh"
Mutta jos ei ole provo, kun niin moni lto:kin on kirjoittanut miten näitä oikeasti on olemassa. Niin kiinnostaisi tietää, millaisessa perheessä kasvanut on kasvanut näin narsistiksi kuten ap. Millainen perhe ja miten kasvatettu?
 
"Vieras"
Mä kyselin joskus aikoinaan MUN lapselta miten päivä meni, sen lisäksi että vaihdettiin muutama sana hoitajien kanssa, vai eikö sun lapsi osaa puhua??Tämä on kyllä aivan uskomaton juttu kokonaisuudessaan ja en yhtään ihmettele että jengillä on ärsyyntymispisteet nousseet tän jutun myötä.Se on kiva tietää, että tälläisiä vanhempia on olemassa oikeasti, että tiedetään miksi päiväkodeissa hoitajat on saikuilla sun muuta kun vaatimukset on tätä luokkaa.Nämäkin vastaavat tarinat oli järjestäen sillä tavalla, että vanhemmat oli kotona ja lapset virikehoidossa, eli tarkoittaako tämä sitä, että työttömien lapsia pitää paapoa enemmän kuin työssä käyvien...?
 
"huhhuh"
[QUOTE="Miili";22477795]Pitkästä aikaa hauska provo :). VArsinkin että ap haluais tietää mitä laps leikkii, juttelee jne vaikka vois kuulla ne ihan livenä kotona. Monta muutakin hauskuutta oli :).[/QUOTE]

jep, ei aio hakea töihin kun ei kannata, kun liiton rahat niin hyvät, niin voisi ihan kuulla lapsen juttelut ja nähdä leikit kun lapsi kotona.

mistä nää jotkut hankkii vielä ilmaiset hoitopaikat?
 
Tota...tää ketju oli ihan pakko lukea läpi. Siis voiko tollaisia äitejä olla... Meidän tarhassa on ilmoitettava viim edellisenä aamuna,jossein seuraavana päivänä ole tarhassa,juurikin tuon ruokatilauksen takia.
Mun tyttö on tarhassa,vaikka olen itse kotona,mutta mulla painaa tässä terveydelliset syyt. Joudun paljon (väh kerran vkossa) käymään paikallisessa sairaalassa,erilaisissa tutkimuksissa,myös hiljattain diagnoisoitu syöpä vaikuttaa tähän. Terveyden kanssa taistelin jo kun lapsi aloitti päikyssä,mutta syy miksi siellä aloitti oli mun jaksamisen tukeminen. Olen elänyt rankan elämän päihdemaailmassa ja irroittautunut sieltä raskaaksi tulon jälkeen. Käytin hetken vielä raskaana ollessanikin. Ex-mies omaa saman taustan. Tuolloin olimme juuri eronneet ja ex oli palannut takaisin entiseen elämään koska,se oli kuulemma ainoa elämä mitä hän osasi elää. Tuolloin alussa häntä ei paljon näkynyt. Saattoi mennä 2vkoa ilman yhteydenottoa.
Menneisyyteni takia tyttö on lastensuojelun asikas ja vielä tuolloin olimme erään perhetukikeskuksen asikkaita. Palaverissa sitten päätettiin,että tyttö aloittaa päiväkodin 3 päivänä viikossa. Mutta,aika pian tarhan puolelta tuli viestiä,että olisi parempi,että tyttö kokopäiväinen. Näin sit aloitimme.
Meillä ei tyttö päätä meneekö hän tarhaan vai ei,minä olen se aikuinen joka päättää tytön elämästä,en ole kaveri lapselle ja anna hänen tehdä niinkuin hänestä milloinkin tuntuu.
Niinä päivinä kun ollaan tarhassa,sinne mennään puurolla pois haen 14-16 välillä,riippuu onko sairaala ym käyntejä. Useimmiten kuitenkin 15-16 välillä,että saa vielä peuhata kavereitten kanssa ulkona.
Meillä tyttö sairaastaa normaalia enemmän ja jos on kipeä,ilmoitan sen heti aamulla,samoin teen jos sairaus jatkuu,ilmoitan ennen tarhapäivän alkamista,että ***** on ainakin tämän ja huomisen pois koska aamulla lämpöä. Kyllä,mun mielestä se velvollisuus ilmoittaa,koska juuri paikalla olijoiden mukaan lasketaan henkilökunta.
Kun haen tyttön tarhasta kysyn kuinka päivä on mennyt? yleisin vastaus on hyvin on syönyt nukkut ja touhunnut. Pissavahgoista kertovat,että siellä pyykkipussi odottamssa. Samoin tarhalla käytäntö et sanotaan "käsiheipat" eli kädestä kiinni ja heippa ja huomiseen.
Meillä tulee kuukausi kirje sähköpostiin,missä kuukauden tapahtumat,mitä on ryhmissä edellisen kuukauden aikana tehty. (päiväkoti suht pieni 2 ryhmää) on montersonin pedakokiikka päikky. Tässä tarhassa ei oikein retkiä tehdä,mutta tekevät sitten kaikkea muuta kivaa.
En tiedä onko kirjoituksessani mitään asiaa,kunhan nyt kerron omia ajatuksia. Jos myöhästymme(harvoin) kun toi neiti herää ennen kukonlaulua. No tänään herättiin 7.50 ja tarhalla piti olla 8 ensimmäiseksi laitoin tarhalle viestin (ovat pyytänet,että läheteään tekstiviesteillä ns. illmoitusluontoiset asiat) että nukuimme,pommiin,tyttö syö puuron kotona ja tulemme,olen pahoillani,että myöhästymme. Minusta reilua,koska muuten odottaisivat siellä puurolautasen kanssa.
Minä ainakin kunnioitan meidän tarhan tätejä 3kpl ja harjoittelija ja lapsia on muistaakseni 15.
Pyydä vasu keskustelu ja kerro ajatuksesi siellä. Minä en tosin omien mokieni johdosta hyökkäisi päiväkodin kimppuun.
Minäkin saan ansiosidoonaista ja pientä vammaistukea ja meidän tytölle tarhapaikka ei ole ilmainen. Mielläni maksan sen olikohan 68e kuukaudessa,siitä että me molemmat voimme hyvin.
 
hoho
En mä aio riistää lapselta kaverit ja muut tarhan touhut vaan sen takia et siellä on epäpäteviä hoitajia! Kyllä mun lapsella on oikeus hoitopaikkaan, kavereihin siellä ja muihin aktiviteetteihin. Sillä on myös oikeus kunnon hoitoon. Ja mulla oikeus kunnon palveluun. Mä oon kieltämättä vähän järkyttynyt! Tai no nyt ymmärrän miksi hoidon ja palvelun taso on sitä mitä on kun suuri osa teistä näköjään nielee ja hyväksyy ihan minkä tahansa vaan sen takia kun on pakko! Se ei ole mun ongelma et ryhmät on liian suuret. Se on mulle ihan sama millä tavoin ongelma korjataan kunhan se korjataan ja lasta hoidetaan sillä tavoin kun kuuluu. Tuollaisella paappomisella ei tule kun hemmoteltuja äidin helmoissa roikkuvia lapsia. Mun lapsi on esimerkiksi osannut ulkoilla yksin jo alle 2-vuotiaasta. Varmasti järkyttää jotain teistä mut mitään ongelmia ei ole ollut. Koska mä luotan lapseen! Ja siihen et oon onnistunut kasvattamaan siitä sellaisen itsenäisen, pärjäävän! Lapsi on myös käynyt itsenäisesti suihkussa jo 1,5-vuotiaasta. Nytkin käy vessassa ihan itsenäisesti, pyyhkii ja kaikkea. Eikä edes kaipaa apua! Kyllä lapset osaa ottaa vastuuta kun sitä niillä vaan uskaltaa antaa. Tietenkin jos ei luota yhtään itseensä kasvattajana tai lapseensa niin sitten ei varmaan voikaan antaa päättää muusta kun sukkien väristä.
No nyt pomppas, sulla ei edes ole lasta jos noin väität. alle 2 vee yksin ulkona ja 1,5 suihkuttaa itsensä..... hehee
huono provo ja hyvän ketjun sait aikaiseksi, itsekkin lankaan menin.... tyhmä minä!!!
 
huhhuh mikä mamma
No ei ole provo. Päivähoito on palvelu josta maksetaan ja jonka laatuun pitä olla tyytyväinen. Sulle on ehkä ihan sama millaiset ammatitaidottomat ihmiset sun lasta hoitaa mutta mulle ei. Se ei ole mulle mikään lapsen säilytyspaikka vaan siellä on pidettävä mun mielestä hyvää huolta lapsesta ja osoittava sittä ammattitaitoa joka tilanteessa. Siitähän ne hoitajat palkkansa saa joten odotankin vastinetta sille.
Sä kuule maksat (etkä taida maksaa edes itse), ihan murto-osan siitä mitä sun lapsen hoitopaikka (meille muille veroja maksaville) maksaa. Jos pidät kokopäivä paikkaa, sä viet sen lapsen sinne. Joutuu muutkin arvioimaan mitä tarvii ja kuinka paljon. Ei tollasta laiskaa luuseria edes kukaan oikeasti palkkaa, jos et saa vietyä lastasi kerran viikossa yhdeksäksi hoitoon.
 
"jeh"
näyttää ap:n logiikka olevan se, että kun hoitajat saavat palkkaa, heidän täytyy tehdä töitä (=kaikki ja vähän ylimääräistäkin), kun hän itse on työtön, eikä näin ollen saa palkkaa, hänen ei tarvitse tehdä töitä (=mitään, vain elää fiiliksen mukaan).
Onnea vaan loppuelämälle...!
 
Tuota mäkin ihnettelin,et kuka antaa 2.5v ulkoilla yksikseen,kyllä meillä olis niin et jos tuon 2v 3kk päästäiai ykain edea tohon talon puistoon niin minuutin päästä sitä ei olis missään. (asutaan siis kerrostalossa parveke toiselle puolelle kuin missä talon puisto on) jonkun 4-5v voisi päästää turvalliseen tuttuun paikkaan,niin että esim ,juuri parkekkeelta pystyt kontrolloimaan menoa.

Mun mielestä toi toiminta on niin väärin,viet paikan joltain sellaiselta lapselta,joka sen oikeasti tarvitsisi. Mun hyvä ystävä joutuu kuskaan lapsensa tarhaan toiseen kaupunginosaan,kun ei saanut paikkaa lähitarhasta. EHKÄ juuri sinunkaltaisesi takia. Miksi,ette siirry sopimuspäiville? että lapsi olisi tarhassa vaik 2-3 päivänä vkossa,mitkä olisi aina samat. Loput päivät voisi mennä sitten fiilis pohjalta.

Joo niin kyllähän munkin lapseni on tarhassa vaikka itse olen kotona,mutta meillä mennään sinne silloin kun on sovittu. On tuo joskus sanonut et mä en halua tarhaan,mutta kun sovittu sinne mennään.
Ei lapsi saa kantaa noin isoa vastuuta ja päättää mitä hän saa tehdä,ja mitä ei mun mielstä se luo turvattomuutta lapsessa. Eikö vanhemman kuulu olla se joka sanoo kuinka tälläiset asiat menee.
Kyllä meillä tyttö saa jostain päättää itse esim laittaako hameen vai housut tarhaan,annan aina kaksi vaihtoehtoehtoa vaatteista ja niistä saa valita.
Mutta mihinkä häipyi a.p kommentoimasta?
 
"suski"
Ap:llä on jäänyt vauva-aika päälle. Vauva-aikana kuuluu mennä lapsen tahtiin: antaa nukkua, kun väsyttää ja ruokaa, kun on nälkä. Onhan se myös vanhemmille mukavaa, kun ei tarvitse välittää muun maailman oravanpyörästä.

Taaperoiässä pitäisi kuitenkin opettaa (se ei tapahdu itsestään!) toisten antamiin sääntöihin ja käskyihin, ulkopuolisten aikatauluihin ja säännölliseen elämään. Sen lisäksi, että se on lapselle parasta ja tuo perusturvaa, niin sitä tarvitaan ihan sen takia, että lapsi oppii elämään maailmassa. Meidän yhteiskunta kun sattuu toimimaan aikataulujen ja sääntöjen varassa ja sitä vastaan on ihan turha pullikoida. On h*lvetin paljon vaikeampaa opettaa 7-vuotiaalle kuin 1-vuotiaalle, että aina ei voi tehdä oman mielen mukaan asioita.

On ap muutamasta asiasta oikeassa päiväkodista. Päiväkodin hoitajien pitäisi muistaa, mitä lapsi on päivän aikana tehnyt ja jos eivät muista, niin asioita voi kirjata vihkoon. Kyllä sen pitäisi kuulua peruspalveluihin. Ja vaikka lapsia on 20 ja välillä syntyy meteliä, niin sen ei pitäisi olla sääntö. Lapset ovat rauhattomia nälkäisinä, väsyneinä, tylsistyneinä tai silloin, kun eivät ole päässeet purkamaan ylimääräistä energiaa. Kaikkiin näistä voi hoitaja vaikuttaa syöttämällä, panemalla lepäämään, keksimällä tekemistä tai järjestämällä fyysistä toimintaa. Joskus tietenkin on vain huono päivä, mutta silloinkin voi viedä kiukuttelevan/itkevän lapsen muualle ja antaa tälle sitä huomiota, jota hän sillä hetkellä tarvitsee.

Meidän päiväkodissa jaetaan kuukausittain A4-kalenteri, johon on merkattu päiväohjelma ja mahdolliset erityistapahtumat. Mun mielestä se on hyvä keksintö, koska silloin ei tarvitse muistaa tarkastaa päiväkodin kalenteria vaan voi kotona tsekata sen.
 
nii
Tuota mäkin ihnettelin,et kuka antaa 2.5v ulkoilla yksikseen,kyllä meillä olis niin et jos tuon 2v 3kk päästäiai ykain edea tohon talon puistoon niin minuutin päästä sitä ei olis missään. (asutaan siis kerrostalossa parveke toiselle puolelle kuin missä talon puisto on) jonkun 4-5v voisi päästää turvalliseen tuttuun paikkaan,niin että esim ,juuri parkekkeelta pystyt kontrolloimaan menoa.

Mun mielestä toi toiminta on niin väärin,viet paikan joltain sellaiselta lapselta,joka sen oikeasti tarvitsisi. Mun hyvä ystävä joutuu kuskaan lapsensa tarhaan toiseen kaupunginosaan,kun ei saanut paikkaa lähitarhasta. EHKÄ juuri sinunkaltaisesi takia. Miksi,ette siirry sopimuspäiville? että lapsi olisi tarhassa vaik 2-3 päivänä vkossa,mitkä olisi aina samat. Loput päivät voisi mennä sitten fiilis pohjalta.

Joo niin kyllähän munkin lapseni on tarhassa vaikka itse olen kotona,mutta meillä mennään sinne silloin kun on sovittu. On tuo joskus sanonut et mä en halua tarhaan,mutta kun sovittu sinne mennään.
Ei lapsi saa kantaa noin isoa vastuuta ja päättää mitä hän saa tehdä,ja mitä ei mun mielstä se luo turvattomuutta lapsessa. Eikö vanhemman kuulu olla se joka sanoo kuinka tälläiset asiat menee.
Kyllä meillä tyttö saa jostain päättää itse esim laittaako hameen vai housut tarhaan,annan aina kaksi vaihtoehtoehtoa vaatteista ja niistä saa valita.
Mutta mihinkä häipyi a.p kommentoimasta?
sähän oot ihan sekaisin :) Ensin sanot et ap:n tyyppiset vie lapsen hoitopaikan ja lopuks et on se sunki lapsi hoidos vaikka ite kotona. Ja juu, vaikkaki sovitut päivät, ni aika hauska tuo nyykytarina tuosta ystävästäs ja sit syyllistät et joku vie lapsen hoitoo vaikka ite kotona ja lopuks sanot et niin teet iteki :DDDD Tää oli paras..
 
Mun lapsella on päivittäinen hoitoaika sovittu siten, että vien hänet yhdeksään mennessä (ja ilmoitan etukäteen edellisenä päivänä) jos seuraavan päivänä tuliskin aikaisemmin jo aamupalalle.

Mun työaika on hyvin joustava näin yrittäjänä, joten jos toisinaan nukutaan hieman pidempään, enkä ehdi/jaksa viedä poikaa yhdeksäksi, vaan vasta vaikkapa kymmeneksi, niin SOITAN AINA JA KERRON ETTÄ TULLAANKIN MYÖHEMMIN; JA VARMISTAN OVATKO PUISTOSSA VAI JOSSAIN MUUALLA.

Suosittelen sullekin lämpimästii ap niiden hoitajien huomioimista ilmoittamalla noista "myöhästymisistä" ennalleen sovituista ajoista.

Et ole maailman napa, lakkaa käyttäytymästä niin ja ala huomioimaan ympäristöäsi!!
 
"minä"
mun mielestä vika on kyl sussa.
jos et tiedä itsekkään milloin viet lasta ja mihin aikaan niin eihän hoitajatkaan voi sitä tietää.
seinällä on lista viikon ohjelmista sen takia, et siit katsotaan onko erikoista puuhaa. ei päiväkodilla ole varaa soitella /viesteillä joka kerta vanhemmille siitä mitä huomenna tapahtuu.

hoitajat/ lapset ovat odottaneet sinua siihen 9 milloin sanoit lapsesi päiväkotiin menevän ja kun et ollu tuonu lasta siihen mennessä niin tottakai he lähtevät retkelle ettei muiden päivä mene pilalle.
 
hyvä provo
Jos ymmärrän "itsenäisellä ulkoilulla" samaa kuin ap, eli lapsi tosiaan päästetään yksin pihalle, ja saa tulla kotiin kun mielii, tai kun kutsutaan, jos on vielä kuuloetäisyydellä, niin tuskinpa olisi asiaan jätetty puuttumatta, mikäli taaperoikäinen siellä yksinään harhailisi. Ei se ole mitään itsenäistämistä, vaan heitteillejättöä. Kokonaan toinen juttu on, etten ole itsekään sitä mieltä, että koko ajan pitäisi roikkua lapsen haalarinpyllyssä kiinni ja hokea "eieieieisiinäsattuu". Mutta lapsella tulisi olla kuitenkin välitön yhteys vanhempaan, ei niin, että jos pihalla kaatuu ja satuttaa itsensä, niin äiti tulee sisältä kun kuulee itkun, jos kuulee.

Ei tota usko Erkkikään.
 
"a p"
No mä tunnustan. Tämä oli provo. Tavallaan. Eli mä en toimi näin MUTTA MUN TUTTAVA TOIMII. Siis ihan oikeesti, se meno niiden perheessä on juuri tätä. Mä tein tän aloituksen sen takia kun en itse enää keksinyt miten olisin saanut hänet ymmärtämään et vika on hänessä eikä päiväkodissa. Mutta samoja asioita tekin yrititte mulle sanoa ja kun mä vastasin niin kuin tämä tuttava aina vastaa mulle, niin eipä siitä näköjään enää päästy mihinkään. Kyseinen nainen todellakin on noin raivostuttava. Ja tässä mun kertomassa tapauksessa todella soitti sinne johtajalle ja valitti. En tosin tiedä miten se meni koska asiasta ei puhuttu enää :D Voisiko tästä päätellä et ei mennyt kuten rouva halusi? ;)

Munkin mielestä sen lapsi on täysin heitteillä. On ulkoillut ihan täysin yksin ja äiti kehuu kuinka on niin pärjäävä ja itsenäinen lapsi. Lapsi on myös yksin aina autossa kun äiti käy kaupassa, saattaa kestä jopa tunnin :eek: Joku satukasetti siellä aina vaan pyörii lapselle. Lapsi on siitä asti kun se oppi ryömimään, laitettu makuuhuoneesta yksin olohuoneeseen leikkimään et äiti saa nukkua vielä rauhassa. Ja nyt tosiaan se raivoaa vähän väliä siellä päiväkodissa kun hänen lasta ei hoideta asianmukaisesti. Mä oon itsekin sille sanonut joskus et hoida sitten kotona jos ei kelpaa. Tosin, ei se kotonakaan tiedä mitä se lapsi touhuaa kun se laitetaan yksin ulos päiväksi tai sitten leikkii yksin jossain muualla kun äiti katsoo telkkaa päivät pitkät.

Ainakin tuli tämän ketjun perusteella selväksi, että en ole yksin ajatusten kanssa että vika on siinä naisessa. Ja että siihen ei järkipuhe auta.
 
"pieras"
[QUOTE="a p";22497526]No mä tunnustan. Tämä oli provo. Tavallaan. Eli mä en toimi näin MUTTA MUN TUTTAVA TOIMII. Siis ihan oikeesti, se meno niiden perheessä on juuri tätä. Mä tein tän aloituksen sen takia kun en itse enää keksinyt miten olisin saanut hänet ymmärtämään et vika on hänessä eikä päiväkodissa. Mutta samoja asioita tekin yrititte mulle sanoa ja kun mä vastasin niin kuin tämä tuttava aina vastaa mulle, niin eipä siitä näköjään enää päästy mihinkään. Kyseinen nainen todellakin on noin raivostuttava. Ja tässä mun kertomassa tapauksessa todella soitti sinne johtajalle ja valitti. En tosin tiedä miten se meni koska asiasta ei puhuttu enää :D Voisiko tästä päätellä et ei mennyt kuten rouva halusi? ;)

Munkin mielestä sen lapsi on täysin heitteillä. On ulkoillut ihan täysin yksin ja äiti kehuu kuinka on niin pärjäävä ja itsenäinen lapsi. Lapsi on myös yksin aina autossa kun äiti käy kaupassa, saattaa kestä jopa tunnin :eek: Joku satukasetti siellä aina vaan pyörii lapselle. Lapsi on siitä asti kun se oppi ryömimään, laitettu makuuhuoneesta yksin olohuoneeseen leikkimään et äiti saa nukkua vielä rauhassa. Ja nyt tosiaan se raivoaa vähän väliä siellä päiväkodissa kun hänen lasta ei hoideta asianmukaisesti. Mä oon itsekin sille sanonut joskus et hoida sitten kotona jos ei kelpaa. Tosin, ei se kotonakaan tiedä mitä se lapsi touhuaa kun se laitetaan yksin ulos päiväksi tai sitten leikkii yksin jossain muualla kun äiti katsoo telkkaa päivät pitkät.

Ainakin tuli tämän ketjun perusteella selväksi, että en ole yksin ajatusten kanssa että vika on siinä naisessa. Ja että siihen ei järkipuhe auta.[/QUOTE]

OMG! JOS tämä on totta, ota nyt hyvä ihminen yhteys johonkin valvovaan elimeen!!!
 
"a p"
[QUOTE="pieras";22497589]OMG! JOS tämä on totta, ota nyt hyvä ihminen yhteys johonkin valvovaan elimeen!!![/QUOTE]

Mä rehellisesti oon ihmetellyt et kukaan ei ole ilmoittanut siitä kun lapsi on yksin aina pihalla, mutta ei kai kukaan uskalla? Millä mä sitä pystyn todistamaan? Mä oon joskus miettinyt et jos tiedä et se on kauppaan menossa niin menen kyttäämään et missä vaiheessa jättää lapsen yksin ja sitten soitan viranomaisille. Näkevät itsekin sitten että rouva tulee paikalle todennäköisesti vasta reilun puolen tunnin päästä :/ Enkä mä ymmärrä miksi sen hoitopaikkaa ei irtisanota, mutta kai siihen tarvitaan vielä perusteellisemmat syyt? Ei tosiaan maksa siitä paikasta mitään vaikka liitonrahoja saakin. En tiedä miten on siinä onnistunut mutta hän muutenkin kuuluu näihin joilla mies asuu hänen luona oikeesti mutta on kirjoilla muualla :/
 

Yhteistyössä