Kyllä olisi mun mielestä pitänyt soittaa. Tuskin meitä vanhempia jotka vie lapsia sinne satunnaisesti on ihan riesaksi asti. Ei ole kohtuutonta tai kuormittavaa soittaa yksi puhelu yhdelle vanhemmalle varsinkin kun hoitajat on tietosia siitä et säännöllisesti ei käydä. Vai onko puhelun soittaminen liikaa vaadittua teistä? Mun mielestä kun se vaan osoittaisi palveluhalukkuutta ja ammattitaitoa. Tietenkin lapsista lähtee melua mut se millaista se tuolla on, on aivan liikaa. Samoin se kaaos mikä siellä on. Tuntee ihan selvästi et tilanne ei ole hoitajien hallinnassa. Se on sitä ammattitaidottomuutta. Mä oon sanonut jo et turha perustella suurilla ryhmillä. Se ei ole mun ongelma. Ehkä te hyväksytty lapsen huonon hoidon olosuhteiden takia mut mä en. Niiden on osattava ammattitaitoisesti hoitaa mun lasta ja siihen ei kuulu sellainen kamala melu ja kaaottinen ilmapiiri. En hyväksy sellaista ollenkaan. Enkä sitäkään et kaikki jätetään vanhempien vastuulle. Se ei ole mun tehtävä kiertää kyselemässä hoitajilta kuka sattuisi tietämään mitä mun lapsi on leikkinyt päivän aikana. Vaan kyllä mä vaadin et jos nyt jokainen ei tiedä niin edes yksi ja se tulee ihan oma-aloitteisesti siitä kertomaan. Se on sitä palvelua jota vastaan ne sitä palkkaa saa. Samoin se osoittaa ammattitaitoa et pystyy suuressakin ryhmässä seuraamaan mitä lapset tekevät. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa ymmärtää? Mä kerroin rehellisesti työttömyydestäni et tietäisitte miksi joka päivä ei mennä säännöllisesti tarhaan. Oon mä töissä ollut monia monia vuosia ja varmaan pääsisin nytkin heti jos haluisin mut saan vielä liiton rahoja joten ei mun kannata. En tiedä sit millaisia äitejä te ootte mut mun mielestä on kohtuutonta vaatia lasta heräämään jos nukuttaa kun ei ole mikään pakko. Kyse ei siis ole aina mun itsekkyydestä kuten te haluatte väittää vaan myös lapsen parhaasta. Tietenkin sitten kouluun on pakko herätä tai jos menen töihin. Se on eri asia kun on pakko. Ettekö ymmärrä eroa? Eikä mun lapsesta tule ongelmalasta sen takia et en väkisin vie tarhaan jos ei sinne halua. Lapsi on sosiaalinen, itsevarma, puolensa pitävä ja sillä on hyvä itsetunto. Mun mielestä sellainen ei ole ollenkaan mikään ongelmalapsi!
Ei mun mielestä ainakaan ole ongelmalapsi vaan ongelmaäiti.