Nyt meni lopullisesti hermot lapsen tarhaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vihainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä olisi mun mielestä pitänyt soittaa. Tuskin meitä vanhempia jotka vie lapsia sinne satunnaisesti on ihan riesaksi asti. Ei ole kohtuutonta tai kuormittavaa soittaa yksi puhelu yhdelle vanhemmalle varsinkin kun hoitajat on tietosia siitä et säännöllisesti ei käydä. Vai onko puhelun soittaminen liikaa vaadittua teistä? Mun mielestä kun se vaan osoittaisi palveluhalukkuutta ja ammattitaitoa. Tietenkin lapsista lähtee melua mut se millaista se tuolla on, on aivan liikaa. Samoin se kaaos mikä siellä on. Tuntee ihan selvästi et tilanne ei ole hoitajien hallinnassa. Se on sitä ammattitaidottomuutta. Mä oon sanonut jo et turha perustella suurilla ryhmillä. Se ei ole mun ongelma. Ehkä te hyväksytty lapsen huonon hoidon olosuhteiden takia mut mä en. Niiden on osattava ammattitaitoisesti hoitaa mun lasta ja siihen ei kuulu sellainen kamala melu ja kaaottinen ilmapiiri. En hyväksy sellaista ollenkaan. Enkä sitäkään et kaikki jätetään vanhempien vastuulle. Se ei ole mun tehtävä kiertää kyselemässä hoitajilta kuka sattuisi tietämään mitä mun lapsi on leikkinyt päivän aikana. Vaan kyllä mä vaadin et jos nyt jokainen ei tiedä niin edes yksi ja se tulee ihan oma-aloitteisesti siitä kertomaan. Se on sitä palvelua jota vastaan ne sitä palkkaa saa. Samoin se osoittaa ammattitaitoa et pystyy suuressakin ryhmässä seuraamaan mitä lapset tekevät. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa ymmärtää? Mä kerroin rehellisesti työttömyydestäni et tietäisitte miksi joka päivä ei mennä säännöllisesti tarhaan. Oon mä töissä ollut monia monia vuosia ja varmaan pääsisin nytkin heti jos haluisin mut saan vielä liiton rahoja joten ei mun kannata. En tiedä sit millaisia äitejä te ootte mut mun mielestä on kohtuutonta vaatia lasta heräämään jos nukuttaa kun ei ole mikään pakko. Kyse ei siis ole aina mun itsekkyydestä kuten te haluatte väittää vaan myös lapsen parhaasta. Tietenkin sitten kouluun on pakko herätä tai jos menen töihin. Se on eri asia kun on pakko. Ettekö ymmärrä eroa? Eikä mun lapsesta tule ongelmalasta sen takia et en väkisin vie tarhaan jos ei sinne halua. Lapsi on sosiaalinen, itsevarma, puolensa pitävä ja sillä on hyvä itsetunto. Mun mielestä sellainen ei ole ollenkaan mikään ongelmalapsi!

Ei mun mielestä ainakaan ole ongelmalapsi vaan ongelmaäiti.

Kyllä olisi mun mielestä pitänyt soittaa. Tuskin meitä vanhempia jotka vie lapsia sinne satunnaisesti on ihan riesaksi asti. Ei ole kohtuutonta tai kuormittavaa soittaa yksi puhelu yhdelle vanhemmalle varsinkin kun hoitajat on tietosia siitä et säännöllisesti ei käydä.

Olisi pitänyt erikseen soittaa ja tarkistaa pidätkö lupauksesi!?! Olit aikaisemmin luvannut tuoda lapsen yhdeksäksi.

Valitettavasti tällaisia vanhempia on. Mulle vielä sattui niin että kaikki mun hoitolaiset oli samasta perheestä ja kun ei lapset tuu hoitoon, on se mulle palkaton päivä. Ja näitä päiviä tuli muutamassa kuukaudessa 10!! eli puolet kuusta oli palkatonta.
Ei ilmoittettu että ei tullakkaan hoitoon tai sitten ilmoitettiin puoli tuntia sen jälkeen kun olisi pitänyt jo tulla.. Todella turhauttavaa ja lisäksi lapset kärsivät siitä, kun välillä saavat pyytämällä jäädä kotiin ja välillä ei vaikka mikä olisi. hoitopäivät oli yhtä itkemistä ja kiukkua, ois pitänyt alkaa vanhemmille soittaan et täytyy hakea, kun on ikävä..
Ja tällä pariskunnalla poissaolojen syynä olikin mm.lapsilla on vähä ikävä äitiä ni ei tulla, meni vähä myöhäseks eilen ni ei tulla, ei tänään jaksettu jne..

Eli tää juttu voi olla täysin tosi. Ei kaikki osaa ajatella omaa napaansa pidemmälle saatikka miettiä sitä, ettei ne hoitajat ole pelkästään omaa lasta varten tai ettei meillä pph:illa ole muuta elämää kun odottaa josko ilmaannutaan paikalle.
On totta, että vanhemmilla on oikeus vaatia lapsilleen hyvää hoitoa ja että lasten sekä vanhempien tulisi olla tyytyväisiä saamaansa palveluun. Mutta tässä tapauksessa on turha syyttää päiväkotia omasta huolimattomuudestaan.

oot sä ap tosissas. ja hitsi ku oot laiskamato. ja mitä ihmettä sä oot ajatellu ku tollasta kirjottelet tänne. Toihan on sun vikaa kaikki!Päivän paras vitsi kuitenkin.

[QUOTE="suski";22473400]Mun mielestä ap sälyttää lapselle liian ison vastuun, kun antaa tämän itse päättää päiväohjelmastaan...[/QUOTE]

Mä oon eri mieltä. Mun mielestä lapsen on hyvä oppia itsenäiseksi. Mun lapsi onkin hyvin itsenäinen ja sillä on vahva tahto ja se osaa puolustaa itseään. Sen takia koska mä oon antanut sille vastuuta jo pienestä. Ei lasten puolesta pidä kaikkea päättää. Mä ainakin luotan mun lapseen ja siihen et mä oon osannut kasvattaa sen niin hyvin et pärjää. Eikä meillä ole ollut mitään ongelmia. Reipas ja itsenäinen, ikäisiään edistyneempi lapsi.

[QUOTE="pph";22473543]Valitettavasti tällaisia vanhempia on. Mulle vielä sattui niin että kaikki mun hoitolaiset oli samasta perheestä ja kun ei lapset tuu hoitoon, on se mulle palkaton päivä. Ja näitä päiviä tuli muutamassa kuukaudessa 10!! eli puolet kuusta oli palkatonta.
[/QUOTE]

Mä olen sanonut meidän pph:lle että jos lapsi on sairas tai poissa muuten niin ilmottaa vaan että hoidossa se on ollut ;)

[QUOTE="vieras";22473572]Mä olen sanonut meidän pph:lle että jos lapsi on sairas tai poissa muuten niin ilmottaa vaan että hoidossa se on ollut ;)[/QUOTE]

Onks se ihan laillista? :D Mulla ei antas omatunto periksi merkata lasta paikalla olleeksi jos oikeasti poissa.

Olishan se ollut ihan kamala jättää lapsi hetkeksi toisille hoitajille hoitoon, jos olisit siis ollut menossa töihin.

Lapsi kun lähtee kouluun niin sä sitten elät sen kans vähän fiilispohjalla ja lapsi voi itse päättää meneenkö kouluun ja moneen menee? Mitäs jos saat töitä ja sinne ei voikkaan enään mennä fiilispohjalta ja lapsi on joka aamu kiukkunen, kun se ei ole tottunut siihen et se herätetään.

Sun mielestä hirveä melu ja kaaos ei ole huonoa lastenhoitoa? Tai se et hoitajat ei tiedä yhtään mitä lapsi on päivän aika leikkinyt tai jutellut? Ehkä meillä on sit hieman eri käsitykset hyvästä hoidosta. Mä pidän vaan lapsen puolta. Kuka muu sitä tekisi jos mä en? Ehkä sulle on sitten ihan sama miten sun lasta hoidetaan. Mä kerroin kyllä näistä ongelmista aloituksessa. Eikä se mun mielestä ole kohtuutonta vaatia henkilökohtaista palvelua näinkin poikkeavissa asioissa kuten retket. Enkä mä sanonut et ne ei olisi saanut lähteä vaan sitä et mulle olisi pitänyt ilmoittaa! Ymmärtäkää nyt mitä luette! Meille sopii tällainen rytmitön elämä hyvin. Lapsi saa itsekin aamuisin päättää haluaako tarhaan vai ei joten ei se itsekään koe tätä ongelmaksi. Jos väsyttää niin nukutaan. Jos lapsi haluaa ulkoilla yksin pihalla päivän niin tehdään. Jos lapsi haluaa tarhaan leikkimään kavereiden kanssa niin tehdä. Totta kai mä joskus pakotan sen sinne jos mulla on vaikka jotain sovittuna mutta yleensä yhdessä päätetään. Ja kiitos vaan huolesta mut mun lapsi on ainakin sosiaalinen ja suosittu! Ei sitä syrjitä vaikka ei joka päivä olekaan hoidossa. Ja sille on opettu et puolensa pitää pitää joten ei sitä ulkopuoliseksi jätetä. Mä en nyt ymmärrä mikä tässä on ongelma. Oletteko kateellisia kun mä uskalla puolustaa lapsen oikeuksia kunnon hoitoon? Ja vaadin kunnon palvelua rahoille? Mä valitan jos katson et hoito ei ole riittävän ammattitaitoista. Jokainen teistä voi tehdä samoin. Turha mulle selittää et ei ole hoitajia tms. Se ei ole mun ongelma. Sinne on hommattava sit lisää hoitajia tai ne siellä olevat on oltava ammattitaitoisempia. Mut mä en ainakaan hyväksy huonoa hoitoa tai palvelua.

Tuolla menolla lapsesta ainakin tulee äitinsä kaltainen...
Huh, ja ymmärrä itse mitä muut kirjoittaa! Ja huomaatko, kaikki on tässä asiassa eri mieltä kanssasi. Kannattaisikohan miettiä omaa asennetta?

[QUOTE="pph";22473613]Onks se ihan laillista? :D Mulla ei antas omatunto periksi merkata lasta paikalla olleeksi jos oikeasti poissa.[/QUOTE]

Tuskin :D Enkä tiedä onko pph merkannut mutta on aivan ihana tyyppi, tekee työtä pienellä palkalla ja toivoisin että tulot säilyisi samana vaikka lapsi(a) olisi poissa :D

Mä oon kyllä samaa mieltä tosta retkiasiasta. Meillä vuorotyön vuoksi sopimuspäivillä hoidossa. Saattaa olla vapaa viikko, jolloin lapsi luonnollisestikaan mene hoitoon ja juuri silloin ilmoitettu retkestä. Monesti on jäänyt retket ja tapahtumat välistä : /

Oon mä töissä ollut monia monia vuosia ja varmaan pääsisin nytkin heti jos haluisin mut saan vielä liiton rahoja joten ei mun kannata. En tiedä sit millaisia äitejä te ootte mut mun mielestä on kohtuutonta vaatia lasta heräämään jos nukuttaa kun ei ole mikään pakko. Kyse ei siis ole aina mun itsekkyydestä kuten te haluatte väittää vaan myös lapsen parhaasta. Tietenkin sitten kouluun on pakko herätä tai jos menen töihin. Se on eri asia kun on pakko. Ettekö ymmärrä eroa? Eikä mun lapsesta tule ongelmalasta sen takia et en väkisin vie tarhaan jos ei sinne halua. Lapsi on sosiaalinen, itsevarma, puolensa pitävä ja sillä on hyvä itsetunto. Mun mielestä sellainen ei ole ollenkaan mikään ongelmalapsi!

Yhteiskunnassa on säännöt. Koulussa on säännöt. Päiväkodissa on säännöt. Mikään yhteisö ei toimi ilman sääntöjä. Miksi SINUN pitäisi saada päiväkodin säännöistä ja toimintatavoista poikkeavaa kohtelua?

Otappas käyttöösi kalenteri ja merkkaa seuraavan kuukauden hoitopäivät ylös ja listan toimitat myös hoitopaikkaan ja ystävällisesti pyydät että retkistä ilmoitetaan sinulle henkilökohtaisesti kun lasten viikko-ohjelmaa tuntuu olevan niin vaikeaa lukea.
Oletkos myös ajatellut sitä, että jos hoitajalla on lauma lapsia ulkona valmiiksi puettuina että hänen pitäisi sitten lähteä etsimään sinun numerosi jostain ja alkaa perään soittelemaan?? Ja kun lasten hoitopäivä on aika tiukkaan aikataulutettu, niin olisiko lasten pitänyt tunti oottaa teitä aamulla että pääsevät retkelle ja sitä mukaa myöhästyä ruokailusta ja päiväunista? Eikös hyvään vanhemmuuteen kuuluisi myös olla aktiivinen vanhempi ja ottaa itsekin selville asioita, kuten retkiä??
Nyt sen sijaan elät kuin pellossa fiiliksien mukaan, jos ei onnistu herätä aamulla niin että lapsi menee ysiksi hoitoon niin ole hyvä ja ota lapsesi pois hoidosta ja vie sen sijaan vaikka kerhoon fiilisten mukaan!

Mä olen sitä mieltä, että aapeen kannattaa ottaa lapsi pois päiväkodista ja hakea toista hoitopaikkaa. valitettavasti melkein joka paikassa hoitoon on jonoa, joten voi mennä aikaa että sopivampi hoitopaikka löytyy.

Mutta jos ap on kotona, niin sittenhän teille voisi olla mainio vaihtoehto esim. seurakunnan tarjoamat päiväkerhot tai avoimet perhekerhot.

[QUOTE="vieras";22473915]Mä oon kyllä samaa mieltä tosta retkiasiasta. Meillä vuorotyön vuoksi sopimuspäivillä hoidossa. Saattaa olla vapaa viikko, jolloin lapsi luonnollisestikaan mene hoitoon ja juuri silloin ilmoitettu retkestä. Monesti on jäänyt retket ja tapahtumat välistä : /[/QUOTE]

Tässä on kyse eri asiasta. Ap oli luvannut viedä lapsensa hoitoon yhdeksäksi. Mutta jonkun Lemmen viemää -uusinnan tai muun tärkeän asian takia ei pitänyt lupaustaan ja vei tunnin myöhässä. Ap:n mukaan hänelle olisi pitänyt soittaa ja varmistaa aikooko pitää lupauksensa. Hoitajien olisi pitänyt jo kokemuksesta tietää, että hänellä ei ole tapana kunnioittaa muita ihmisiä noudattamalla sovittuja aikatauluja.

Hahaa, hoida lapsi kotona sitten!!! Käykää yhdessä kerhoissa tapaamassa toisia. Äläklä ihmeessä anna lapsen päättää näin isoja asioita, pieniä kyllä esim. kummat sukat on ihan ok...

Kylläpä näitä äitejä piisaa. Uskokaa pois. Minä olen päiväkodissa töissä, ollut yli 10 vuotta. Joka vuosi kyytiin mahtuu vähintäänkin yksi tällainen perhe joka luulee että hänen lapsensa on ainoa hoidettava. Yhä useammassa tapauksessa näiden perheiden vanhemmat tai ainakin toinen vanhemmista on työtön ja kotona.

Minusta päiväkoti ei tuossa ole tehnyt mitään väärää. Jos te lisäksi vielä ilmaannutte paikalle silloin kun huvittaa, on suorastaan ihme, ettei hoitajat ole vielä ottaneet johtajaan yhteyttä jutelllakseen sinun kanssasi päiväkotipaikan lakkauttamisesta! Tuollainen meno haittaa koko ryhmän toimintaa, eikä se palvele lastasikaan yhtään.

Jos sä olet sanonut vieväsi lapsesi klo 9 sinne ja vietkin vasta klo 10, niin kyllä se ongelma on ihan vaan sun omasi! Ääliömäistä syyttää omasta mokasta muita! Ei se päiväkoti pyöri sinun päivärytmisi mukaisesti.

[QUOTE="vieras";22474085]Hahaa, hoida lapsi kotona sitten!!! Käykää yhdessä kerhoissa tapaamassa toisia. Äläklä ihmeessä anna lapsen päättää näin isoja asioita, pieniä kyllä esim. kummat sukat on ihan ok...[/QUOTE]

En mä aio riistää lapselta kaverit ja muut tarhan touhut vaan sen takia et siellä on epäpäteviä hoitajia! Kyllä mun lapsella on oikeus hoitopaikkaan, kavereihin siellä ja muihin aktiviteetteihin. Sillä on myös oikeus kunnon hoitoon. Ja mulla oikeus kunnon palveluun. Mä oon kieltämättä vähän järkyttynyt! Tai no nyt ymmärrän miksi hoidon ja palvelun taso on sitä mitä on kun suuri osa teistä näköjään nielee ja hyväksyy ihan minkä tahansa vaan sen takia kun on pakko! Se ei ole mun ongelma et ryhmät on liian suuret. Se on mulle ihan sama millä tavoin ongelma korjataan kunhan se korjataan ja lasta hoidetaan sillä tavoin kun kuuluu. Tuollaisella paappomisella ei tule kun hemmoteltuja äidin helmoissa roikkuvia lapsia. Mun lapsi on esimerkiksi osannut ulkoilla yksin jo alle 2-vuotiaasta. Varmasti järkyttää jotain teistä mut mitään ongelmia ei ole ollut. Koska mä luotan lapseen! Ja siihen et oon onnistunut kasvattamaan siitä sellaisen itsenäisen, pärjäävän! Lapsi on myös käynyt itsenäisesti suihkussa jo 1,5-vuotiaasta. Nytkin käy vessassa ihan itsenäisesti, pyyhkii ja kaikkea. Eikä edes kaipaa apua! Kyllä lapset osaa ottaa vastuuta kun sitä niillä vaan uskaltaa antaa. Tietenkin jos ei luota yhtään itseensä kasvattajana tai lapseensa niin sitten ei varmaan voikaan antaa päättää muusta kun sukkien väristä.

Yhteistyössä