Nyt meni lopullisesti hermot lapsen tarhaan!

  • Viestiketjun aloittaja "vihainen"
  • Ensimmäinen viesti
"suski"
Miksi ihmeessä et pidä lapsellasi rytmiä, jonka mukaan elätte? Ei ole yhtään järkeä herätä ja syödä pari tuntia myöhemmin kuin muut lapset ja sitten olla väsynyt ja nälkäinen samaan aikaan kuin muut. Koita nyt ottaa itseäsi niskasta kiinni ja alkaa elää säännöllisemmin. Sulle itsellesikin se on parempi, jos joskus satut saamaan työpaikan.

Mun mielestä on hyvä jäädä kotiin, jos on huono sää, sillä ei siellä ulkona ole silloin kivaa. Mutta opettele ilmoittamaan päiväkotiin ajoissa, että tuletteko vai ette jonakin päivänä ja jos tulette myöhässä, niin ilmoita etukäteen. Se helpottaa kaikkien elämää :) .
 
a.p
[QUOTE="vieras";22472493]Ja kukas työttömän äidin lapsen päivähoidon sitten kustantaa...?[/QUOTE]

Ei sillä ole mitään väliä kuka hoitajien palkan maksaa vaan ne saa rahan työstä joten niiden on hoidettavakin se työ. Ilmeisesti teille on ihan sama miten lasta hoidetaan. Mulle ei. Mulla on oikeus vaatia kunnon palvelua. Vai ettekö vaan uskalla pitää puolianne? Ne hoitajat saa rahaa siitä et hoitavat lasta joten mulla on oikeus määritellä millä tavoin se tehdään. Ei se ole kohtuutonta. Mitä tulee noihin hoitoaikoihin ja päiviin, niin hoitajat kyllä tietää et oon kotona ja mennään vähän fiilispohjalla. En mä sentään ala lasta sängystä repimään aamulla jos sitä nukuttaa kun ei ole mikään pakko. Tai kävellä tuolla vesisateessa.
 
"haha"
Voi hyvää päivää... Jos oikeesti kaikki mammat ois samanlaisia kuin a.p. niin eihän nuo pk:t toimisi ollenkaan. Eiköhän se ole jokaisen vanhemman vastuu että pitää huolta lapsen aikataulusta ja ottaa selvää jos ei tiedä. Ei täällä maailmassa kaikkea voi olettaa että tuodaan nenän eteen valmiina...
 
"hmmmmm"
Itse myös työttömänä kotona, tosin ollut vasta 2kk. sijaisuuksia teen joten pystyn lähtemään heti seuraavana päivänä kun tarvitsevat töihin. lapset silti pvkodissa vaikka itse kotona. Mutta vien lapset joka aamu pvkotiin ennen kahdeksaa enkä tosiaan millään fiilis pohjalla miten sinä ilmaisit. tietyssä rytmissä pysytään vaikka nyt satunkin olemaan kotona. jos vp pv pidetään niin ilmoitan ajoissa pvkotiin. Mutta meidän pvkodissa tuskin moista hyväksyttäisiin. Eikös se olisi lapselle parempi pysyä rytmissä ja olla muiden lasten suerassa pvkoidssa kun sinulla virikepaikka?
 
"suski"
Ei sillä ole mitään väliä kuka hoitajien palkan maksaa vaan ne saa rahan työstä joten niiden on hoidettavakin se työ. Ilmeisesti teille on ihan sama miten lasta hoidetaan. Mulle ei. Mulla on oikeus vaatia kunnon palvelua. Vai ettekö vaan uskalla pitää puolianne? Ne hoitajat saa rahaa siitä et hoitavat lasta joten mulla on oikeus määritellä millä tavoin se tehdään. Ei se ole kohtuutonta. Mitä tulee noihin hoitoaikoihin ja päiviin, niin hoitajat kyllä tietää et oon kotona ja mennään vähän fiilispohjalla. En mä sentään ala lasta sängystä repimään aamulla jos sitä nukuttaa kun ei ole mikään pakko. Tai kävellä tuolla vesisateessa.
Mutta etkö sä tajua, että (kohtuullisen) säännöllinen elämä olisi sun lapselle paljon parempaa kuin nykyinen, "fiilispohjainen"? Ei lasten väsymys aamuisin juurikaan vaihtele päivittäin, jos nukkumaan mennään aina suunnilleen samaan aikaan. Ja päiväkodissakin on paljon mukavampaa silloin, kun kaverit ja hoitajat ovat tuttuja, päivittäisiä ihmisiä.
 
hoho
Ei sillä ole mitään väliä kuka hoitajien palkan maksaa vaan ne saa rahan työstä joten niiden on hoidettavakin se työ. Ilmeisesti teille on ihan sama miten lasta hoidetaan. Mulle ei. Mulla on oikeus vaatia kunnon palvelua. Vai ettekö vaan uskalla pitää puolianne? Ne hoitajat saa rahaa siitä et hoitavat lasta joten mulla on oikeus määritellä millä tavoin se tehdään. Ei se ole kohtuutonta. Mitä tulee noihin hoitoaikoihin ja päiviin, niin hoitajat kyllä tietää et oon kotona ja mennään vähän fiilispohjalla. En mä sentään ala lasta sängystä repimään aamulla jos sitä nukuttaa kun ei ole mikään pakko. Tai kävellä tuolla vesisateessa.
Sulla mitään oikeutta ole määritellä hoitoa. Siellä on päivähoidon lait ja asetukset ja hyvän päivähoidon kriteerit määritelty ihan toiselta taholta kuin sinulta.
Noilla sun "kriteereillä" siellä pitäisi olla yksi hoitaja ihan vain sinun lastasi varten
Ja noihin sinun "Fiiliksiin" voi hakea apua vaikka psykiatrilta, saisit elämäsi vähän järjestykseen ja pois sohvan pohjalta.
Lapsellesi olisi ehkä hyvä olla hoidossa säännöllisesti, saisi jotain säännöllistä elämäänsä.
Jaksuja!
 
Ohis
Sääliksi käy päiväkodin työntekijöitä jos asiakkaana on todellakin tuollaisia aikuisia. Ja ennenkaikkea säälittää lapsi, ei ehdi mihinkään toimintaan mukaan tarhassa kun äitiä ei huvita herätä ajoissa. Kyllä niistä aikatauluista täytyy pitää kiinni, ja ihan itse pitää opetella katsomaan kalenterista retket ja muut tapahtumat.
 
kiihistö
[QUOTE="jkl";22472609]Aloituksessasi ei tullut esille mitään huonoa lastenhoitoa. Ainoastaan se, että et itse osaa lukea ilmoitustaulua, etkä kunnioita muita ihmisiä noudattamalla sovittuja aikatauluja.[/QUOTE]

aamen!
 
valkka
Ja minkäs ikäinen äiti sinä oletkaan?

SINÄ, sinun lapsesi ja sinun napasi. Mitäs jos mun lapsi onkin sun ryhmässä ja joutuvat tanssimaan teidän pillin mukaan, vaikka sitten retkelle lähdössä? Minäkin vaadin lapselleni hoitoa, hoitoa jossa pidetään kiinni lasten kanssa sovituista aikatauluista eikä tanssita jonkun keskenkasvuisen äidin omien halujen mukaisesti. Sulta tuntuu jääneen sellainen oppi oppimatta kuin ryhmätyö, ryhmässä toiminta ja toisten huomioon ottaminen. Olkoonkin kuinka terttunen se sun lapses, mutta jos yksilöllistä hoitoa tahdot, hoida hänet itse. Tai palkaa yksityinen hoitaja, miten vaan.
 
omg mikä provo
Jos SINÄ lipsut sopimuksesta, siis sovituista kellonajoista, "et huomaa katsoa" kalenterista mitä on ohjelmassa tai et viitti kävellä sateessa, ni piä pääs kiinni, urpo ja hoida se lapsi kotonas.
 
*******
Nyt kuulostaa siltä, että äidissä vikaa!!!
no onhan se vähän ihmeellistä äidin puolelta jos ei jaksa tarhaan viedä,miten sit jaksaa olla päivän lapsen kanssa,vaativampaa se on kuin tarhaan lähtö/pois haku.

mutta kyllä minäkin on ärsyyntynyt siitä että joskus kun sovittiin et laps menee klo 10päiväkotiin,mutta he ilmoittaa jos on esim.retkiä että pääsee lapsi mukaan sitten niin eipä ollut ilmoitettu meille kuitenkaan mitään! joskus vierailivat ihan meidän lähellä, eivät voineet asiasta ilmoittaa vaikka oli sovittu(lapsihan ois voinut kätevästi liittyä joukkoon retkipaikalla)
 
"vieras"
Ne hoitajat saa rahaa siitä et hoitavat lasta joten mulla on oikeus määritellä millä tavoin se tehdään. Ei se ole kohtuutonta. Mitä tulee noihin hoitoaikoihin ja päiviin, niin hoitajat kyllä tietää et oon kotona ja mennään vähän fiilispohjalla. En mä sentään ala lasta sängystä repimään aamulla jos sitä nukuttaa kun ei ole mikään pakko. Tai kävellä tuolla vesisateessa.
Mites ne ryhmän muut lapset? Niiden lasten vanhemmat varmaan haluavat, että sinne retkelle lähdetään klo 9 kuten on sovittu. Ei niille ryhmän muille lapsille ole mukava, että yksi lapsi menee ja tulee miten sattuu. Mutta eihän se sua kiinnosta.
 
hoho
Pakko sanoa vielä, että ajattelisit lastasi. Häneltä jää kaikki kiva tekeminen, leikit askartelut, retket ja muut väliin kun tulette hoitoon Fiiliksen mukaan myöhään.
Lapsi pääsee ruokailuun ja päivälevolle, levon jälkeen välipala ja sitten hetken leikkiä.
Sekö sinun pointti onkin, että lapsi saa sen lämpimän ruuan?
Lisäksi pieni ei saa solmittua kunnon ystävyys suhteita kun on hoidossa miten sattuu... joutuu vielä kavereiden "syrjimäksi" ja se sitten onkin kurjaa, olla yksin hoidossa ilman kunnon kaveria.
 
ikävä kyllä
pk:ssa työskennelleenä (ei hoitajana kylläkään) tiedän että tälläisiä vanhempia tosiaan on...koko päiväkodin pitäisi pyöriä heidän aikataulujen ja toiveiden mukaisesti.
 
a.p
[QUOTE="jkl";22472609]Aloituksessasi ei tullut esille mitään huonoa lastenhoitoa. Ainoastaan se, että et itse osaa lukea ilmoitustaulua, etkä kunnioita muita ihmisiä noudattamalla sovittuja aikatauluja.[/QUOTE]

Sun mielestä hirveä melu ja kaaos ei ole huonoa lastenhoitoa? Tai se et hoitajat ei tiedä yhtään mitä lapsi on päivän aika leikkinyt tai jutellut? Ehkä meillä on sit hieman eri käsitykset hyvästä hoidosta. Mä pidän vaan lapsen puolta. Kuka muu sitä tekisi jos mä en? Ehkä sulle on sitten ihan sama miten sun lasta hoidetaan. Mä kerroin kyllä näistä ongelmista aloituksessa. Eikä se mun mielestä ole kohtuutonta vaatia henkilökohtaista palvelua näinkin poikkeavissa asioissa kuten retket. Enkä mä sanonut et ne ei olisi saanut lähteä vaan sitä et mulle olisi pitänyt ilmoittaa! Ymmärtäkää nyt mitä luette! Meille sopii tällainen rytmitön elämä hyvin. Lapsi saa itsekin aamuisin päättää haluaako tarhaan vai ei joten ei se itsekään koe tätä ongelmaksi. Jos väsyttää niin nukutaan. Jos lapsi haluaa ulkoilla yksin pihalla päivän niin tehdään. Jos lapsi haluaa tarhaan leikkimään kavereiden kanssa niin tehdä. Totta kai mä joskus pakotan sen sinne jos mulla on vaikka jotain sovittuna mutta yleensä yhdessä päätetään. Ja kiitos vaan huolesta mut mun lapsi on ainakin sosiaalinen ja suosittu! Ei sitä syrjitä vaikka ei joka päivä olekaan hoidossa. Ja sille on opettu et puolensa pitää pitää joten ei sitä ulkopuoliseksi jätetä. Mä en nyt ymmärrä mikä tässä on ongelma. Oletteko kateellisia kun mä uskalla puolustaa lapsen oikeuksia kunnon hoitoon? Ja vaadin kunnon palvelua rahoille? Mä valitan jos katson et hoito ei ole riittävän ammattitaitoista. Jokainen teistä voi tehdä samoin. Turha mulle selittää et ei ole hoitajia tms. Se ei ole mun ongelma. Sinne on hommattava sit lisää hoitajia tai ne siellä olevat on oltava ammattitaitoisempia. Mut mä en ainakaan hyväksy huonoa hoitoa tai palvelua.
 
"jkl"
[QUOTE="vihainen";22472419]Sovin sillon et lapsi tulee tänään kello 9 sinne. [/QUOTE]

Jos olisit tehnyt niin kuin sovittiin, mitään ongelmaa ei olisi ollut. Älä yritä ohjata keskustelua meluamisiin tms. Tuosta yllä olevasta kerroit raivostuneesi, se tuntui olevan se pääongelma.
 
a.p
[QUOTE="jkl";22472888]Jos olisit tehnyt niin kuin sovittiin, mitään ongelmaa ei olisi ollut. Älä yritä ohjata keskustelua meluamisiin tms. Tuosta yllä olevasta kerroit raivostuneesi, se tuntui olevan se pääongelma.[/QUOTE]

Tämä oli viimeinen niitti. Ehkä yksin ei olisi niin suuri ongelma mut kun taustalla on noi muut asiat niin todellakin raivostuin! Hoitajat tietää et me tullaan välillä miten sattuu vaikka on sovittu muuta. Niiden olisi pitänyt ilmoittaa mulle retkestä, niin yksinkertaista se on! Jos mä olisin vaikka ollut töihin menossa niin mihin mä olisin sitten lapsen jättänyt kun muu ryhmä oli muualla? Yksin pihalleko? Tai täysin vieraiden lasten ja hoitajien kanssa? On se nyt kumma jos tuollainen on susta ihan ok. Musta se ei vaan ole.
 

Yhteistyössä