Nyt meni hermo sen viimeisen kerran...

kissan omistaja
Älä lopeta kissaa tuon takia vaan etsi ennemmin uusi koti. Kissa pissii ja ulostaa vääriin paikkoihin koska on sairas, dementoitunut, hiekkalaatikko on liian likainen kissan mielestä, yrittää puolustaa/merkata reviirin haavoittuvaisimpia alueita esim. ulko-ovi, tekee "haju" merkkejä sulautuakseen vaivihkaa muuhun laumaan. Kissa tekee tarpeita erityisesti paikkoihin joissa haisee joko hiki tai on hajujälki aiemmasta pisusta/kakasta, koska luulee, että ovat ok paikkoja tehdä tai muiden laumalaisten turvahajumerkkejä joita pitää vahvistaa. Kissa ei siis ilkeyttään vaan paremmin hyväntahtoisuuttaan kuse omistajansa kenkiin.

Tilannetta voi helpottaa jos siivoaa kissan hiekka laatikon useammin esim. joka kakan jälkeen. 2 päivässä muutenkin. Alkaa pitämään useampaa hiekkalaatikkoa esim. 2 per kissa ja sijoittaa ne paikkoihin joissa kissa uskaltaa käydä. Osa kissoista pelkää vaikkapa pesukonetta niin ettei sen aikana uskalla mennä kylppäriin. Kissan ruokakupit voi siirtää kiellettyjen pisupaikkojen paikalle toistaiseksi, se lopettaa niihin pissailun. Felivey on kissojen kiintymyshormoni suihke jota saa apteekeista ja eläinkaupoista. Se saa kissan rentoutuneeksi eikä kissa pissi tai raavi paikkoja joihin sitä on suihkutettu. On olemassa erityisen vahvaa puhdistusainetta joka pesee koiran ja kissan pissan hajut niin hyvin pois, että hajujälki katoaa myös lemmikeiden mielestä. Saisi varmaan ainakin siivouskaupoista.
 
"Omppu"
Jos kissa viihtyy hyvin ulkona niin onko teillä mitään ulkorakennusta johon saisi tehtyä kissalle pedin ja laitettua juomakipon ja ruokaa? Voisiko ongelmat johtua koiran hankinnan sijaan leikkauksesta? Nehän tapahtuivat suhteellisen samaan aikaan ja kissa tulee ilmeisesti koiran kanssa toimeen kerta leikkivätkin. Minä en menisi niiden väliin, kun leikkivät kerta eivät tosissaan ole toistensa niskavilloissa kiinni. Minä koittaisin vielä ratkaista ongelmaa jotenkin ja jos se ei auttaisi, siirtäisin kissan navettakissaksi omalle pihalle. Toisin sanoen kissa saisi liikkua pihapiirissä ja sitä ruokittaisiin ja sen kanssa leikittäisiin mutta sisälle se pääsisi vain satunnaisesti. Kunhan huolehdit, että sillä on kunnollinen paikka öiksi sateelta ja tuulelta suojassa.
 
  • Tykkää
Reactions: as if
"vieras"
So. Itse en todellakaan ole koskaan ollut kissaihminen ja silti minulla oli kissa. Nykyään en ole koiraihminenkään (joskus nuoruudessa sitä olin) ja silti olen ottanut koiran. Jos tuo koira purisi jotain lapsistani, lapseni tulisi allergiseksi tai koiralle tulisi vsikka eroahdistus jonka myötä se tuhoaisi asuntoa ja pitäisi meteliä niin että naapurit häiriintyisivät niin koira lähtisi heti -parhaaksi katsomallani tavalla. Myös jos koira sairastuisi niin että elämänsä alkaisi olla pelkkää kärsimystä veisin tämän piikille.

Kauhistu vapaasti, mutta silti pidän itseäni ihan hyvänä ja vastuullisena lemmikinomistajana. :)

Ja yhäkin, minun mittapuuni mukaan tuo 10kk kissanpissatuhojen kanssa taistelu ja ap:n kissan eteen tekemät teot sekä tapa millä hän on eläimestä kirjoittanut ei meinaa sitä että hän olisi heti ekojen ongelmien ilmettyä pistämässä eläintä pois...
Mä en pidä! Ja olen mm. pressaehdokkaille ym vaikuttajille viimeaikoina paasannut tästä, kuinka maassamme eläimiä saa ottaa kuka tahansa, ja heidän toimiaan ei valvota kotieläinten osalta. Rangaistukset ovat mitättömiä. Eläinsuojelutyö mättää tässä asiassa! Ja asioille on tehtävä jotakin!
 
kissanomistaja
meillä auttoi se kissan kuseskeluun (kusi sohvat, sängyt, matot... kaikki) että oikeesti otti niskasta kiinni ja hieras naamarin niihin pissoihin pari kertaa ja sit kanto omaan vessaansa. niin kamalalta kun se kuulostaakin, mutta muu ei auttanu, sitä jatku niin pitkään ja kaikilla oli hermot lopussa. ja siihen loppu siis kuseminen ympäri asuntoa, ei siis ollut kyse mistään pissavaivoista tms. ja yhdessä vaiheessa sitten kissa rupes kakkaamaan vessan lattialle, tähän "vaivaan" auttoi hiekkojenvaihto, siis puupohjaisesta pois.
 
"heh"
Luulis että täällä olis montakin innokasta kuseksijakissan ottajaa kirjoituksistanne päätellen. Laittakaa nyt ihmeessä niitä tarjouksia ja yhteystietoja ap:lle. Ei vaan taida tulla niitä yhteystieoja :O I wonder why?
 
"vieras"
[QUOTE="heh";25542751]Luulis että täällä olis montakin innokasta kuseksijakissan ottajaa kirjoituksistanne päätellen. Laittakaa nyt ihmeessä niitä tarjouksia ja yhteystietoja ap:lle. Ei vaan taida tulla niitä yhteystieoja :O I wonder why?[/QUOTE]

No oliskohan se, että en asu maalla, ja kissa ei täällä voi olla ulkona? Älä tee omia olettamuksiasi!
 
"vieras"
meillä auttoi se kissan kuseskeluun (kusi sohvat, sängyt, matot... kaikki) että oikeesti otti niskasta kiinni ja hieras naamarin niihin pissoihin pari kertaa ja sit kanto omaan vessaansa. niin kamalalta kun se kuulostaakin, mutta muu ei auttanu, sitä jatku niin pitkään ja kaikilla oli hermot lopussa. ja siihen loppu siis kuseminen ympäri asuntoa, ei siis ollut kyse mistään pissavaivoista tms. ja yhdessä vaiheessa sitten kissa rupes kakkaamaan vessan lattialle, tähän "vaivaan" auttoi hiekkojenvaihto, siis puupohjaisesta pois.
:O
 
[QUOTE="vieras";25542743]Mä en pidä! Ja olen mm. pressaehdokkaille ym vaikuttajille viimeaikoina paasannut tästä, kuinka maassamme eläimiä saa ottaa kuka tahansa, ja heidän toimiaan ei valvota kotieläinten osalta. Rangaistukset ovat mitättömiä. Eläinsuojelutyö mättää tässä asiassa! Ja asioille on tehtävä jotakin![/QUOTE]

No älä pidä, me vaan ollaan erilaisia. Sinä pidät minun toimintaani järjettömänä, samoin kuin minä sitä että sinä pitäisit kotonasi koiraa jolle lapsesi olisi allerginen ja joka purisi lastasi sekä hankkisi käytöksellään teille häädön kerrostaloasunnosta ja tuhoaisi käytännössä kaiken omaisuutenne.
 
  • Tykkää
Reactions: as if
Ei pitäisi johtua ongelma leikkauksesta, sitä itsekin epäilin mutta ell tarkastanut ja terveeksi siltä osin todennut.

Kissanmintun joku oli maininnut tuolla aiemmin, ja sitäpä en muuten ookaan kokeillut, lähes kaikkea muuta kyllä :D

Mä en usko tuohon kissan naaman hieromiseen pissassa, varsinkaan kun en mä tota ikinä saa kiinni itseteossa.

Ja luulen että nyt koitetaan kuitenkin vielä, kissa saa ulkoilla enemmän (öiksi sisään nukkumaan).
Mitenkä tuo koiran kanssa telmiminen? Noilla kuitenkin on aikamoinen kokoero ja vaikka ei kumpikaan pahaa tarkoita niin koiralla on pari kertaa ollut luppakorvassa haava kissankynsistä...
 
Keittiönoita
[QUOTE="heh";25542751]Luulis että täällä olis montakin innokasta kuseksijakissan ottajaa kirjoituksistanne päätellen. Laittakaa nyt ihmeessä niitä tarjouksia ja yhteystietoja ap:lle. Ei vaan taida tulla niitä yhteystieoja :O I wonder why?[/QUOTE]
Ap saa varmasti muhun halutessaan yhteyden y-viestillä.
 
  • Tykkää
Reactions: as if
"vieras"
No älä pidä, me vaan ollaan erilaisia. Sinä pidät minun toimintaani järjettömänä, samoin kuin minä sitä että sinä pitäisit kotonasi koiraa jolle lapsesi olisi allerginen ja joka purisi lastasi sekä hankkisi käytöksellään teille häädön kerrostaloasunnosta ja tuhoaisi käytännössä kaiken omaisuutenne.


Ei kai kukaan hanki eläintä, ensin varmistamalla että kukaan ei ole allerginen???
Koira ei pure lasta, joka ei itse ole härnäämässä, tai käyttäydy liian villisti toisen lähellä. kiusaa ym. Hankkisi häädön? Miksi? Onko koiran koulutus jätetty kesken, vai mikä on syy? Kun otan eläimiä, niin kotimme on sellainen, mikä kestää kulutusta. Ja koulutetut koirat eivät saa järjetöntä tuhoa aikaan, sekä koirillekkin on tarjolla kaikenlaista apua!!
 
"sipsi"
Oletko kokeillut, jos kissa yöpyisi esim kylppärissä ulkoiltuaan ensin riittävästi? Täten ei pääsisi ruikkimaan sohville tai sänkyihin, ja jospa ei haluaisi "olotilaansa" sitten pissiä. Ei olisi vapaana koko asunnossa.

Minulla oli aikanaan aika samanlainen kissa. Sillä tosin sitten todettiin virtsakivet, joiden syyksi karkailu meni. Monta vuotta syötin dieettiruokaa, ja monenlaista helpostusta yritettiin, mutta sairaus eteni ja vei kisua huonoon kuntoon, joten päästin sitten ystävän kärsimyksistään :(

Älä ainakaan laita vahinkoa kiertämään.
 
[QUOTE="vieras";25542854][/B]

Ei kai kukaan hanki eläintä, ensin varmistamalla että kukaan ei ole allerginen???Koira ei pure lasta, joka ei itse ole härnäämässä, tai käyttäydy liian villisti toisen lähellä. kiusaa ym. Hankkisi häädön? Miksi? Onko koiran koulutus jätetty kesken, vai mikä on syy? Kun otan eläimiä, niin kotimme on sellainen, mikä kestää kulutusta. Ja koulutetut koirat eivät saa järjetöntä tuhoa aikaan, sekä koirillekkin on tarjolla kaikenlaista apua!![/QUOTE]

Allergia voi tulla myöhemminkin tai perheeseen voi vaikka syntyä uusi lapsi tai muuten tulla uusi perheenjäsen joka onkin allerginen. Huoh.

Ja koira voi hankkia häädön vaikka sillä että räksyttää päivät pitkät yksinollessaan, aina siihenkään ongelmaan ei löydy toimivaa keinoa.

Aika yksisilmäisiä nää tämän vastaajan mielipiteet.
 
[QUOTE="sipsi";25542877]Oletko kokeillut, jos kissa yöpyisi esim kylppärissä ulkoiltuaan ensin riittävästi? Täten ei pääsisi ruikkimaan sohville tai sänkyihin, ja jospa ei haluaisi "olotilaansa" sitten pissiä. Ei olisi vapaana koko asunnossa.

Minulla oli aikanaan aika samanlainen kissa. Sillä tosin sitten todettiin virtsakivet, joiden syyksi karkailu meni. Monta vuotta syötin dieettiruokaa, ja monenlaista helpostusta yritettiin, mutta sairaus eteni ja vei kisua huonoon kuntoon, joten päästin sitten ystävän kärsimyksistään :(

Älä ainakaan laita vahinkoa kiertämään.[/QUOTE]

Olen kokeillut mutta se mouruaa ja hyppii ovea vasten. Parhaiten nukkuu yhden muksun kainalossa, ja nukkukoon niin kun molemmille on tärkeää :D
 
"vieras"
[QUOTE="sipsi";25542877]Oletko kokeillut, jos kissa yöpyisi esim kylppärissä ulkoiltuaan ensin riittävästi? Täten ei pääsisi ruikkimaan sohville tai sänkyihin, ja jospa ei haluaisi "olotilaansa" sitten pissiä. Ei olisi vapaana koko asunnossa.

Minulla oli aikanaan aika samanlainen kissa. Sillä tosin sitten todettiin virtsakivet, joiden syyksi karkailu meni. Monta vuotta syötin dieettiruokaa, ja monenlaista helpostusta yritettiin, mutta sairaus eteni ja vei kisua huonoon kuntoon, joten päästin sitten ystävän kärsimyksistään :(

Älä ainakaan laita vahinkoa kiertämään.[/QUOTE]

Ottaisin ap;n kissan heti, jos asuisimme maalla. Ja perehtyisin kunnolla kissan ongelmiin. Tuttavani on eläinlääkäri, ja sieltä päin alottaisin kysymällä neuvoja. Nyt kun olen pidempään kotona muutenkin, on aikaa seurailla omien kissojenkin sielunelämää, ja viettää heidän kanssaan paljon aikaa. Kaverini kissa oli meillä viikon hoidossa,ja kissalta on kuulema kokoajan irronnut paljon karvaa silittäessä. Meillä sekin loppui. En usko että ap,n kissan ongelma on ylitsepääsemätön
 
"heh"
[QUOTE="vieras";25542776]No oliskohan se, että en asu maalla, ja kissa ei täällä voi olla ulkona? Älä tee omia olettamuksiasi![/QUOTE]

No miksi sitten olet täällä huutamassa :O Helppo huudella ja haukkua muita ja pitää itseään parempana.
 
[QUOTE="sipsi";25542904]No voi... Jospa oppisi olemaan mouruamatta :) Ihanahan lapsesta tietysti on kissa kainalossa, mutta ainaskaan ei sänky sitten kastuisi - kylppärin lattia on helpompi huoltaakin kusauksen jälkeen :)[/QUOTE]

Sinne sänkyyn kissa ei ole pissannut ikinä ja päiväsaikaankin saattaa siellä pötkötellä.
 
"vieras"
Allergia voi tulla myöhemminkin tai perheeseen voi vaikka syntyä uusi lapsi tai muuten tulla uusi perheenjäsen joka onkin allerginen. Huoh.

Ja koira voi hankkia häädön vaikka sillä että räksyttää päivät pitkät yksinollessaan, aina siihenkään ongelmaan ei löydy toimivaa keinoa.

Aika yksisilmäisiä nää tämän vastaajan mielipiteet.
Ehkä eläinystäväni ovat sitten eriluokkaa kanssasi. Tunnen paljon koiraihmisiä, ja en ole kuullut vastaavista ongelmista. Toki pentuaikoina saattoi jotain tuhoa saada aikaan, mutta sekin vaihe meni ohi. Itse asumme kerrostalossa, jossa paljon koiria, ja yksittäisiä räksytyksiä on joskus kuulunut, muuten on hiljasta. Niin,koirista en voi sanoa olevani ammattilainen, mutta kissoista kyllä. Ja tällanen toiminta ärsyttää
 
"vieras"
[QUOTE="heh";25542908]No miksi sitten olet täällä huutamassa :O Helppo huudella ja haukkua muita ja pitää itseään parempana.[/QUOTE]

Siksi, että vastustan holtitonta eläintenottamista, ja kun kyllästytään, meititään heti luopumista, piikkiä ym. Ihan sama mulle, kuvitteletko mun pitävän itseäni parempana. Mutta nyt 2 kissan omistajana,en voisi kuvitella ottavani jotain muuta eläintä tähän, joka saisi kissojen pasmat ihan sekaisin
 
[QUOTE="vieras";25542854][/B]

Ei kai kukaan hanki eläintä, ensin varmistamalla että kukaan ei ole allerginen???
Koira ei pure lasta, joka ei itse ole härnäämässä, tai käyttäydy liian villisti toisen lähellä. kiusaa ym. Hankkisi häädön? Miksi? Onko koiran koulutus jätetty kesken, vai mikä on syy? Kun otan eläimiä, niin kotimme on sellainen, mikä kestää kulutusta. Ja koulutetut koirat eivät saa järjetöntä tuhoa aikaan, sekä koirillekkin on tarjolla kaikenlaista apua!![/QUOTE]

Wow. :O Täytyy myöntää että olet kyllä taitava!

Mutta harva muu pystyy näkemään tulevien lastensa allergiataipumuksia etukäteen, itselleni näiden jo olemassa olevien lasten terveydessä voi tulla vastaan yllätyksiä mitä en ole osaanut etukäteen edes arvata. Jokusen kerran näin on jo käynytkin.

Samaa selvännäkijänkykyä ei myöskään ole monella koiranpentua valitessa, edes kasvattajat eivät pysty varmuudella kertomaan mitä pennuista tulee vaikka muuten näiden luonteissa eroja näkisivätkin.

Myös se että pystyy koulutuksella poistamaan eroahdistuksen on upea juttu! Sinusta olisi varmasti apua monelle perheelle/koiranomistajalle jotka painivat näiden ongelmien kanssa. Niin monia asioita olen nähnyt ja kuullut ihmisten (ihan aktiivisten koiraharrastajien joiden ongelmakoira toimii kyllä kentällä ja treeneissä hyvin) yrittäneen turhaan.

Myös se että koti kestää kulutusta minkä saa aikaan sen isokokoisen eroahdistuksen myötä sekoavan koiran tekemät tuhot kertoo että kodin täytyy olla todella vahvaa tekoa. Noiden kun on kuullut menevän läpi ihan lukituista ovista ja seinistäkin.

Mutta juu. Nostan sinulle hattua, olet varmasti koiranomistajien aatelia. Mutta kaltaisiasi ei varmaankaan ole paljoa ja me muut tavalliset tallaajat joudumme ottamaan tiettyjä riskejä niin koirien kuin lastenkin hankinnassa. Onneksi kuitenkin yleensä kaikki menee hyvin.
 
  • Tykkää
Reactions: as if ja chef

Yhteistyössä