Nyt meni hermo sen viimeisen kerran...

Kyllä se niin menee, että eläimen pitää sopeutua ihmisen elämään eikä päinvastoin. Ja ei, en nyt tarkoita sitä, että otetaan hevonen olohuoneeseen asumaan ja sitten ammutaan se kun paskookin lattialle. Jos kissa päättää pitää koko kämppää kusipaikkanaan, niin pitäiskö se muka vaan kestää?
 
  • Tykkää
Reactions: chef
Ent.hermoraunio
Ymmärrän kyllä aloittajaa. :) Kova paikka.. erityisesti lasten takia.
Joskus se piikki on armollisin vaihtoehto kissalle. Meillä oli vähä sama tilanne tuplana viime syksynä.. mutta kaikki selvisi hengissä.

Alussa parin päivän jälkeen, kun kissat alkujärkytyksest toipuessaan tulivat alakertaan kurkkimaan.. alkoi pissiminen ja kakkiminen. Yleensä peittojen päälle, lattioille, missä koiranpennun pisupaperi oli tai vahinko sattunut muuten vaan. Vanhin katti alkoi myös protestiksi yrjöilemään meiän makkariin sängylle, matolle, nurkkiin.. jee! On harrastanut sitä aiemminkin eri tilanteissa.

Meillä tehtiin se virhe, että rajoitettiin kissojen tutustumista koiranpentuun liikaa. Pelättiin, että kynsivät pikkuista. Kissat eivät tykänneet myöskään ruokakuppien siirrosta yläkertaan keittiöstä, joten nyt syövät kaikki alhaalla taas ja välillä samaa ruokaakin(kaupan pakaste lohimössö, jauheliha ym)
Myös kerran sitten koko komppania kävi lekurilla ottamas rokotukset yhtä aikaa. Yritettiin saada vähän yhteishenkeä laumaan.. :D

Vaihdettiin kisunhiekka sitten puuterin tuoksuiseen mikrohiekkaan ja vanhin kissa saa ulkoilla öisinkin, kun emäntä silmät ristissä valvoo välillä. Ja ihan vain kissan takia. :D Kissa tuntee itsensä tärkeäksi.. ja vanhin katti myös tulee välillä lenkille mukaan perään hiippailemaan.

Koiralla on nykyään välillä kuono verinaarmuilla(pari kynnenkuorta ollaan naamast nypitty jo pois), kun kokoa on tullut ja välillä leikit käy liian rankoiksi.. mutta ei mennä väliin kovi usein. Kyllä ne välit selvittää, yleensä. Kissat alussa jotenkin tuohtuivat, kun mentiin aina niitä torumaan.. kun koiran kimpussa hilluivat ja sitä härkkivät yms. Halusivat vain tutustua uuteen perheenjäseneen omalla tavallaan.

Useimmiten ravaavat ympäri taloa kaikki kolme nykyään sitten ja ok. -Toisinaan joutuu silti torumaan, jos koira rupee "hammimaan" kissoja liian kovasti jne.. kielletään jokaista karvajalkaa, jos menee liian pitkälle touhut. -Kynnet muuten leikataan kaikilta samana päivänä. ;)

Kokeiltiin myös antaa kissoille omia erityisherkkuja välillä, mitä koiralle ei annettu. Jotta tuntisivat olevansa yhä tärkeitä.

Nyt on reilu kuukauden verran ollut suh ok meininki täällä. Pisut ja kakat menee laatikkoon kivasti. Mutta välillä tuntuu, että joutuu oleen varpaisillaan.. ettei liikaa paapo koiraa tai siis kohtele muka paremmin kuin kisuja.. tulee heti mulkoiluja kissoilta.

Voimia aloittajalle.. jos ei sen kissan päätä saa leppymään millään konstilla, niin tuossa vaiheessa jo kannattaa antaa omille hermoilleen kyllä jo rauha. Tavalla tai toisella.. :)
 
  • Tykkää
Reactions: as if
toinen vieras
[QUOTE="vieras";25542696]Joo, tällasten ihmisten ei tarttis ottaa ainuttakaan eläintä, kun tuntuu ihan realiteetit olevan hukassa. Eläin viedään piikille, kun ei muutakaan keksitä, ai vittu mua ottaa päähän!!
No sen valittamisen sijaan, kannattaa asioille tehdä jotain. Itselle ei tulis mieleen edes ottaa kissa-koira yhdistelmää, kun yhtäaikaa. Kuinka monelta eläinlääkäriltä olet ap apua hakenut? Mitä kaikkea lääkitystä ym olet kokeillut? Koira se kuitenkin sen stressin aiheuttaa, ja luonasi ei tilanne parane![/QUOTE]

No ai vittu mua ottaa päähän, kun tullaan kommentoimaan eikä jakseta lukea koko viestiketjua. Ap on kertonut useaan otteeseen, että kaikki keinot on käytetty; vaihdettu kissanhiekkaa ja astiaa, on oma reviiri missä olla yksin, on käyty eläinlääkärillä, kokeiltu karkotusaineita, saa ulkoilla jne.
 
"vieras"
Kyllä se niin menee, että eläimen pitää sopeutua ihmisen elämään eikä päinvastoin. Ja ei, en nyt tarkoita sitä, että otetaan hevonen olohuoneeseen asumaan ja sitten ammutaan se kun paskookin lattialle. Jos kissa päättää pitää koko kämppää kusipaikkanaan, niin pitäiskö se muka vaan kestää?
Ei, vaan se on selvittettävä mistä se johtuu. Tuskin kissakaan tilanteesta nauttii. Sitävarten meillä on eläinlääkäreitä, mistä voi helposti kysyä akuuttiin hätään apua
 
"vieras"
No ai vittu mua ottaa päähän, kun tullaan kommentoimaan eikä jakseta lukea koko viestiketjua. Ap on kertonut useaan otteeseen, että kaikki keinot on käytetty; vaihdettu kissanhiekkaa ja astiaa, on oma reviiri missä olla yksin, on käyty eläinlääkärillä, kokeiltu karkotusaineita, saa ulkoilla jne.
Jäljelle sää siis viimeinen keino, eli antaa kissa hyvään kotiin
 
Mä en ymmärrä kuinka joku taliaivo tässä ketjussa on voinut rankaista kissaa pissaamisesta hieromalla sen naamaa ulosteeseen. Eihän kissa tajua, miks ihminen tekee näin! Ei kissa ymmärrä syy-seuraussuhdetta. Että on idiootteja ihmisiä. Eläinrääkkäystä.

Mutta aplle, suosittelen käyttämään kissaa eläinlääkärissä oikein perusteellisissa tutkimuksissa. Meillä kissa rupes kakkaamaan suihkun lattialle, laatikon viereen. Kokeiltiin kaikki maailman hiekat, laatikot ja mahdolliset feliwayt sun muut. Mikään ei auttanut, ja annettiin jutun jatkua. No, eräänä iltana kissa meni yllättäen tosi huonoon kuntoon (siis mitään aiempia merkkejä ei ollut olemassa), ei syönyt, ei juonut ja vetäytyi omiin oloihinsa. Siitä sitten aamulla lähettiin lääkärille, ja kissalla todettiin mahassa kasvain. Tästä syystä todennäköisesti oli alkanut tekemään tarpeitaan muualle kun laatikkoon, koska näin kissat toimivat kun ovat kipeitä.

Meidän toinen kissa pissasi eräänä yönä sänkyyn kahdesti. Mun sekä miehen peittojen päälle, kun me nukuttiin. Seuraavana aamuna lähti kissa leikattavaksi, mutta tätähän ongelmaa ei aplla voinut olla, kun kissa on leikattu.
 
Keittiönoita
Ei nyt liity aloittajan tilanteeseen, mutta kannattaa muistaa, että eläinlääkäritkään eivät aina hoksaa tutkia kaikkia asioita. Esikoisen vuosi sitten Meksikosta tuodulla kissalla alkoi joulun alla esiintyä epämääräisiä oireita. Kissa oli toki EU-alueelle tuotaessa tarkasti tutkittu eikä kissalla mitään sairautta nytkään todettu. Mutta sinnikäs tyttäreni ei uskonut, etteikö kissassa olisi mitään vialla vaan vei uudestaan ja uudestaan kissan eläinlääkärille. Ja lopulta selvisi syy: kissa on kalalle allerginen. Kun luovuttiin sellaisista ruuista, mitkä sisältää kalaa, kissan terveys on oleellisesti kohentunut.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25543380:
Ei nyt liity aloittajan tilanteeseen, mutta kannattaa muistaa, että eläinlääkäritkään eivät aina hoksaa tutkia kaikkia asioita. Esikoisen vuosi sitten Meksikosta tuodulla kissalla alkoi joulun alla esiintyä epämääräisiä oireita. Kissa oli toki EU-alueelle tuotaessa tarkasti tutkittu eikä kissalla mitään sairautta nytkään todettu. Mutta sinnikäs tyttäreni ei uskonut, etteikö kissassa olisi mitään vialla vaan vei uudestaan ja uudestaan kissan eläinlääkärille. Ja lopulta selvisi syy: kissa on kalalle allerginen. Kun luovuttiin sellaisista ruuista, mitkä sisältää kalaa, kissan terveys on oleellisesti kohentunut.
Mulla on muuten tapana soittaa kaikki eläinlääkärit läpi, ja kysyä sama kysymys. Yleensä saan jokaiselta erivastauksen
 
madma
Ap:hän on yrittänyt kaikkensa..

Mä oon siinä mielessä monen kanssa eri mieltä, ettäkö kissalle pitäisi muka etsiä uusi koti. Mä olen sitä mieltä että lopettaminen on parempi vaihtoehto jos kaikki muut keinot on jo käytetty. Musta on inhottavaa että lemmikki laitetaan kiertoon, ja siitähän se vasta stressaantuu kun joutuukin yhtäkkiä eri perheeseen, eri ihmisten kanssa. Kuten joku jo totesikin, ei se kissa osaa ajatella että voi voi kun mun elämä päättyi nyt tähän. Kodittomia kissoja on paljon, mun mielestä on parempi lopettaa ongelmainen lemmikki kuin laittaa kiertoon. Mun mielestä nimenomaan se on rakkautta sitä eläintä kohtaan, että lopetuttaa sen jos sen elämä ei ole elämisen arvoista. Kuten tässä tapauksessa ei ehkä ole jos kissa on jatkuvasti stressaantunut.

Kaverilla oli kissa joka kusi sisälle ja mikään ei auttanut. Kun muuttivat kämpästään pois, joutuivat maksamaan isot remonttikulut vuokranantajalle kun kissa oli kussut lattian pilalle. Kissa kuolikin sitten muiden syiden vuoksi.
 
Miä
Meillä on nyt se tilanne että kissa pissii joka yö lattialle.. Pojat on leikattu pari viikkoa sitten, odottelen muutaman viikon josko se auttais. Jos ei niin sitten harkitsen noita karkotteita. Jos nekään ei auta niin kokeilen kaikki poppakonstit =) Mutta se on aivan helvetin raivostuttavaa, tavallaan ymmärrän aloittajaa. En itse osaa kuvitella että kissasta luopuisin vaikka se kusee lattialle.. Ehkä sekin tulee mieleen kun tarpeeksi kettuunnun :D
 
AP , voitko kertoa vielä, että kauan teillä tuo meno on kestänyt? Onko muita muutoksia elämässä kuin tuo koira? Jos tuo sattuisi olemaan stressiperäistä, niin ehkä menee ajan kanssa ohi. Sitäkin mietin, että teillä on koira ollut jo aika kauan aikaa? Että kissa olisi mielestäni reagoinut siihen koiran tuloon paljon aijemmin. Meilläkin saattoi vaikuttaa kissan pissaamis ongelmaan se, että tuli vauva taloon. Tuo pissaamisongelma ilmeni melkein heti vauvan syntymän jälkeen, mutta jostain syystä tuo oikea hiekka sitten houkutteli kissan taas pissimään laatikkoon... Mutta ei nyt kannata käyttää mitään "teollisia" hiekkoja, mitkä ratisee ja ropisee tassuissa (pelletti ja kristalli) ja tuntuvat epäluonnolliselle tarpeenteko "alustalle" :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miä;25544214:
Meillä on nyt se tilanne että kissa pissii joka yö lattialle.. Pojat on leikattu pari viikkoa sitten, odottelen muutaman viikon josko se auttais. Jos ei niin sitten harkitsen noita karkotteita. Jos nekään ei auta niin kokeilen kaikki poppakonstit =) Mutta se on aivan helvetin raivostuttavaa, tavallaan ymmärrän aloittajaa. En itse osaa kuvitella että kissasta luopuisin vaikka se kusee lattialle.. Ehkä sekin tulee mieleen kun tarpeeksi kettuunnun :D
Kissan tapa kusta lattialle on toki hyvin ikävää, mutta kissan tapa kusta lasten sänkyyn on kyllä 100 kertaa vittumaisempaa.

Koettu on molemmat.
 
Miä
Kissan tapa kusta lattialle on toki hyvin ikävää, mutta kissan tapa kusta lasten sänkyyn on kyllä 100 kertaa vittumaisempaa.

Koettu on molemmat.
Tiedän :D Miä olen onnellinen kun nykyään vaan toinen kissa kusee vääriin paikkoihin. Eikä koskaan muualle kun lattialle :D

Oikeesti ei hirveesti naurata kun joka aamu siivoat kusia lattialta. Mutta sentään lattialta, ei sängystä :D
 
  • Tykkää
Reactions: chef

Yhteistyössä