Nyt keittää niin yli!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mulla meni anopin kanssa välit vuosi sitten enkä ole sen jälkeen ollut sen ihmisen kanssa tekemisissä. Mies käy äitinsä luona kylässä pojan kanssa ja asia on mulle ok,eikä edes mulle kuulu. Pääasia että mun ei tarvitse sitä ihmistä nähdä. Meille on tulossa vauva ja mies on alkanut vaatia,että sopisin välit hänen äitinsä kanssa.

Mies on sitä mieltä,että hänen äidillään on oikeus tulevaisuudessa tulla meille katsomaan vauvaa halutessaan. Mulla ei kuulemma ole asiaan mitään sanomista vaikka en siedä sitä ihmistä silmissäni. Eikö mulla ole tosiaan mitään oikeuksia omassa kodissani? Ei mulle tulis mieleenkään raahata tänne jotain ihmistä,meidän yhteiseen kotiin,jota mieheni inhoaa yli kaiken.

Miehen mielestä mun tulisi poistua kodistani siksi aikaa,että hänen äitinsä pääsee vierailulle. Eli mun pitäisi siis vauvan synnyttyä jättää vauva kotiin ja lähteä itse evakkoon. Tiedän että ongelma kuullostaa typerältä ja tyhjänpäiväiseltä,mutta onko mun tosiaan PAKKO antaa periksi tässä ja päästää anoppi kynnyksen yli?

Mistä syystä ne välit on menny, kumpiko olisi anteeksipyynnön velkaa?
Jos sun pitäis pyytää anopilta anteeksi, niin sinuna miettisin, onko nöyrtyminen anteeksi pyyntöön jo vuoden mököttelyn jälkeen aiheellista.
Jos taas syy on anopissa, voisit muistuttaa miestäsi, että ei ole anopilta anteeksipyyntöä kuulunut, mistä se oikeuden kyläilyyn olis saanut?

OLisi kiva tietää miksi välit ovat menneet. Lähinnä siksi, että mikä on ollut sellainen syy, että sinä et halua tavata anoppia mutta mies edelleen lasten kanssa haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja uuniomena:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
No miksette voi jatkaa kuten tähänkin saakka, mies kyläilee lasten kanssa anoppilassa, eikä sun tarvitse poistua omasta kodista anopin takia.

Peesi

Välimatkaa on 400km enkä ihan heti ole sen ajatuksen kannalla että antaisin pienen vauvan viikonlopuksi mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Daa:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Sulla on mennyt välit anopin kanssa. Ei miehellä eikä lapsilla. Anopilla on oikeus tavata lapsia ja lapsilla mummoaan.

No niinhän ne tapaakin.

Niin. No jos vauvan vieminen anoppilaan ei onnistu niin ei ole muuta vaihtoehtoa kun antaa anopin tulla sinne omaan kotiin.

Tähän on kovin vaikea ottaa kantaa ilman taustoja. Onko välien rikkoutumisen syy joku tosi painava ja voisiko siitä päästä eteenpäin. Periaatteessa kyllä omasta kodistaan lähteminen ei kuulosta kivalta eli ymmärrän sinua siinäkin. Kehottaisin kuitenkin juttelemaan miehen ja anopin kanssa vielä, josko asiat saisi kuntoon eikä tarvitsis miettiä tällaisia järjestelyjä.

Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
onhan se sun anopin lapsenlapsi kuitenkin. vaikee ottaa kantaa asiaan kun ei tiedä taustoja kunnolla.

Niinpä!
Ite en voi käsittää, miten voi asiat mennä niin pahasti, että välit menee poikki.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
OLisi kiva tietää miksi välit ovat menneet. Lähinnä siksi, että mikä on ollut sellainen syy, että sinä et halua tavata anoppia mutta mies edelleen lasten kanssa haluaa.

Tämä on pitkä tarina. Menimme vuosi sitten naimisiin ja välit siihen asti olivat hyvät. En tiedä onko anoppi teeskennellyt kaikki nämä vuodet ennen tuota hetkeä. Hän kuitenkin antoi meille häälahjaksi paksun päiväkirjan,oikein kauniissa paketissa vielä. Ensin ajattelin että vitsit miten ihana ja persoonallinen lahja,kunnes..aloin sitä lukea. Anoppi oli pitänyt minun ja miehen elämästä päiväkirjaa ihan päivämäärien tarkkudella ja kirjoittanut muistiin KAIKKI hänen mielestään huonot asiat jotka olemme tehneet mukamas väärin. Hän vertaili minua miehen eksään aika karskein sanakääntein ja kysyi monta kertaa tekstissään että mikä "Piiassa" oli vikana kun piti vaihtaa tuollaiseen luuseriin. Anoppi oli joskus aikoinaan kaivanut miehen ja exän roskiksesta kondomin käärepaperin ja tallettanut sen "muistona" kirjekuoreen miehelle. Tämän kirjekuoren hän antoi tämän päiväkirjan mukana. Kirjassa haukuttiin tapaani olla äiti,jopa lapsen nimivalintaa. Ammattiani,pukeutumistyyliäni,perhettäni.. Kuinka moni haluaisi olla tämmöisen ihmisen kanssa tekemisissä joka kykenee tekemään tälläistä omalle pojalleen ja tämän perheelle?? Kysynpähän vaan.

Yhteistyössä