[QUOTE="vieras";22654101]Eipä siinä tosiaan mikään muu auta, kuin asian sisäistäminen ja itsensä "jäähdyttely" silloin kun pinna alkaa nousta. Ja tietysti se, että yrittää ennalta estää ne tilanteet, joissa oma pinna kiristyy. Esim. jos kilahdat siitä,että lapset levittelee tavarat pitkin poikin, opeta lapset leikkimään yksi leikki kerrallaan loppuun ja siivoamaan ennen kuin aloittavat uuden.
Hyvä on myös muistaa, että huutaminen on älyttömän tehoton kasvatuskeino. Se saattaa aluksi tehota pieneen, mutta pian menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, jos lähes joka asiasta huudetaan. Entäs sitten, kun lapsesi on juoksemassa auton alle - huudat - eikä hän reagoi, koska on tottunut jatkuvaan huutamiseesi? Minä säästän oman huutamiseni juuri ääritilanteisiin, silloin se myös tehoaa. Mieheni on myös huutaja, mutta minä pyrin hillitsemään häneltä sitä käytöstä ja huomautan asiasta jo silloin, kun näen, että häneltä alkaa pinna palaa. Hän on itse sanonut, että se auttaa huomaamaan paremmin oman huutamisen. Ja lapset itseasiassa tottelee minua huomattavasti paremmin kuin karjuvaa isää, sekin auttaa häntä rajoittamaan sitä.[/QUOTE]
Mä kans haluaisin, että joku huomauttais aina kun mä huudan. Kerran sanoin lapsille, että voisivat aina sanoa että "taas sä huudat" tai jotain sinne päin mutta eihän se toimi silleen. Ei lapsilta voi odottaa, että ne kasvattavat aikuista

Oispa joku laite joka vaikka nippais mua aina kun desibelit nousee.