Tervetuloa jumppelis mukaan! Ei todellakaan haittaa et mukaan tulet, kyllä joukkoon aina mahtuu uusia.
Minä olen pitkään nutrannut (jo 6vko ja nyt viikon tauon jälkeen taas jatkuu ainakin tämän kuun kokonaan) ja en ole missään ryhmässä seurannassa eli voi itsekseenkin olla pelkillä pusseilla pitkään. Minulla on Husin ohjeet ja neuvottelin ensin terkan kanssa et miten on, voinko olla ilman seurantaa ja sanoi et voin olla kun olen perusterve, ilman mitään lihavuudesta tms johtuvaa vaivaa. Eli on matala verenpaine, sokerit ok, samoin kaikki muutkin arvot.
Ota yhteys vaikka omaan terkkaasi ja aloita hänen kanssaan vaikka seuranta viikoittain tilastasi eli punnitus, verenapineen mittaus ja verikokeet vaikka kerta kuussa. Toki saat varmasti ajan myös ravitsemusterapeutille, ajattelin itsekin ajan varata jahka saisin aikaiseksi..
Pussejahan (eli niitä jauhepusseja) saa ja pitää syödä koko nutrauksessa se 5pss/vrk ja lisäksi saa syödä kasviksia ja vihanneksia 100kcal/vrk, saa käyttää light limuja/mehuja, mutta kaikki light limut ei ole sallittuja, koska kcal määrät vaihtelevat hyvinkin paljon. Saa juoda mustaa kahvia, teetä tms. kalorittomia juomia. Purkkaa ei Husin ohejilla saa syödä, mutta ei se dieetti kaadu, jos muutaman palan päivässä pureskelet.
Minä en nyt ihan joka päivä aio tulla tänne itsestäni ilmoittelemaan, koska hajoitin eilen illalla silmälasini ja nyt tihrustan aurinkolaseillani ja yritän nähdä näppiksen kirjaimet :ashamed: Huomenna sitten heti töiden jälkeen vesijuoksemaan ja jos ehdin niin katson olisiko kivoja pokia tuossa lähellä. On onneksi laskujeni mukaan ainakin kolme eri optikko liikettä =)