Nuori nainen kiehtoo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TT
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
TT, kyselet että vanhuuteenko tässä jo pitäisi vaipua, mies parhaassa iässä??? En edes puhunut vanhuudesta, puhuin vanhenemisesta, mitä me kaikki koko ajan teemme, sinäkin. Puhuin myös nuoruuden ja vanhuuden piirteistä, kuten esim. naaman ihon erilaisuudesta.

Viisikymppinen ei ole vielä vanha ja monen mielestä tuo ikä on parasta aikaa. Terveys ja kunto voi olla vielä hyvä ja plussana päälle kaikki osaaminen, elämänkokemus ja hyvä ihmis-/itsetuntemus. Lapset ovat usein jo aikuisia ja on jo enemmän aikaa itselle ja elämälle, enemmän varaa kaikkeen. Treenatulla viisikymppisellä voi olla parempi kunto kuin treenaamattomalla kaksikymppisellä. Mutta viisikymppinen ei ole koskaan kuin kaksikymppinen jos ihmistä arvioidaan tarpeeksi monelta kantilta ja tuohon viidenkympin villitykseen kuuluu tuon eron oppimaan tunteminen, ei vain järjellä ymmärtäminen vaan myös se, miltä se ero tuntuu ja mitä se sisältää.

Et ole ihastunut tuohon tyttöön ihmisenä, siis kaikkine ominaisuuksineen, vaan vain joihinkin nuoruutta edustaviin osasiin. Et tunne häntä ihmisenä hänen kaikkine piirteineen, taipumuksineen, vahvuuksineen ja heikkouksineen. Kärjistettynä hän voisi olla kaunis esine, jota mielelläsi katselet ja himoitset, koska tiedät hänestä yhtä vähän. Moni nainen on imarreltu, jos mies ihastuu häneen kokonaisena ihmisenä, eikä vaan osaobjektina. Ei ole imartelevaa, jos mies hullaantuu vain kuoreen, koska ihminen on niin paljon enemmän kuin vain pelkkä kuori.

TT, kyselet että vanhuuteenko tässä jo pitäisi vaipua, mies parhaassa iässä??? En edes puhunut vanhuudesta, puhuin vanhenemisesta, mitä me kaikki koko ajan teemme, sinäkin. Puhuin myös nuoruuden ja vanhuuden piirteistä, kuten esim. naaman ihon erilaisuudesta.

Viisikymppinen ei ole vielä vanha ja monen mielestä tuo ikä on parasta aikaa. Terveys ja kunto voi olla vielä hyvä ja plussana päälle kaikki osaaminen, elämänkokemus ja hyvä ihmis-/itsetuntemus. Lapset ovat usein jo aikuisia ja on jo enemmän aikaa itselle ja elämälle, enemmän varaa kaikkeen. Treenatulla viisikymppisellä voi olla parempi kunto kuin treenaamattomalla kaksikymppisellä. Mutta viisikymppinen ei ole koskaan kuin kaksikymppinen jos ihmistä arvioidaan tarpeeksi monelta kantilta ja tuohon viidenkympin villitykseen kuuluu tuon eron oppimaan tunteminen, ei vain järjellä ymmärtäminen vaan myös se, miltä se ero tuntuu ja mitä se sisältää.

Et ole ihastunut tuohon tyttöön ihmisenä, siis kaikkine ominaisuuksineen, vaan vain joihinkin nuoruutta edustaviin osasiin. Et tunne häntä ihmisenä hänen kaikkine piirteineen, taipumuksineen, vahvuuksineen ja heikkouksineen. Kärjistettynä hän voisi olla kaunis esine, jota mielelläsi katselet ja himoitset, koska tiedät hänestä yhtä vähän. Moni nainen on imarreltu, jos mies ihastuu häneen kokonaisena ihmisenä, eikä vaan osaobjektina. Ei ole imartelevaa, jos mies hullaantuu vain kuoreen, koska ihminen on niin paljon enemmän kuin vain pelkkä kuori.

Anna mun kaikki kestää.miehenkippee vanhapiika!

Viimeksi muokattu:
Ensinnäkin, "menee ohi", minusta tuntuu, että en olekaan ihastunut tähän nuoreen naiseen
ihmisenä, vaan olen ihastunut niihin ominaisuuksiin, joita hän edustaa. Vaikka - kuten kerroin jo aikaisemmin - hän kävelee rennon seksikkäästi, en tunne seksuaalista mielenkiintoa häntä kohtaan. Minulle hän on "nuoruuden suloinen lintu", joka jostain syystä lennähti näköpiiriini - ehkä kertomaan minulle jotakin?

Ensinnäkin, "menee ohi", minusta tuntuu, että en olekaan ihastunut tähän nuoreen naiseen
ihmisenä, vaan olen ihastunut niihin ominaisuuksiin, joita hän edustaa. Vaikka - kuten kerroin jo aikaisemmin - hän kävelee rennon seksikkäästi, en tunne seksuaalista mielenkiintoa häntä kohtaan. Minulle hän on "nuoruuden suloinen lintu", joka jostain syystä lennähti näköpiiriini - ehkä kertomaan minulle jotakin?

Arvailin täällä kaikenlaista, koska enhän sinua tietenkään tunne. No arvasinhan oikein, että olet ihastunut tiettyihin, nuoruuteen kuuluviin asioihin hänessä, etkä koko ihmiseen. Jos koet hänet siten, että hän haluaa kertoa sinulle jotain, niin pidä toki korvasi auki!

Viimeksi muokattu:
Itse olin 14-vuotiaana samalla tavoin ihastunut noin vuoden ajan erääseen henkilöön, josta tiesin vain sen, minkä silmäni näkivät. Mielikuvituksissani tein sitten yhtä ja toista tämän henkilön kanssa ja kaikki oli tietenkin täydellistä. 15 täytettyäni tapasimme eräällä tanssipaikalla ja olimme yhdessä sen illan, siis halailimme ja suukottelimme eikä mitään sen vakavampaa tapahtunut. Mutta jo se riitti, tajusin että todellisuus ei pysty kilpailemaan mielikuvituksen kanssa ja siihen se ihastus sitten jäi.

Ehkä käyt tunnetasolla läpi eri periodeja elämästäsi. Ehkä olit unohtanut omat, teini-ikäisenä tuntemasi tunteet? Koska tuo ihastuminen ei valitettavasti ole aikuisen ihmisen ihastumista, sorry.

Korvani ovat toki auki, ja kaikki muutkin aistit tuntuvat herkistyneen. On tunne, että tästä olisi tulossa "elämän kevät". Toisaalta kriisiä pukkaa päälle: vaimo on jo kerran huomauttanut ärtyisyydestäni. Ans´ kattoo, miten äijän käy!

No voi elämän kevät! Onpahan ainakin vaihtelua tiedossa, eikä mitään vanhaa ja kuivaa. Ja olet kotona ärtynyt? Toisaalta kaikkihan on vaan omien korvien välissä, siis sekin miten olonsa ja elämisensä kokee.

Viimeksi muokattu:
Allekirjoitan.

TT

Nii-in, villitykseenhän kuuluukin tietty regressio. Eikö ole toisaalta mielenkiintoista tehdä tavallaan matka elämässään taaksepäin. Muistaa jo unohtuneita tunteita, muistaa millainen oli joskus ennen. Sieltä löytyy paljon mielenkiintoista, jo unohtunutta...Voit koota palapelin uuteen uskoon...

Viimeksi muokattu:
TT kirjoitti: "Olet oikeassa, Johanna"

Minä (Johanna) kirjoitin: "...uskon hyvin voimakkaasti henkiseen/kosmiseen/yliluonnolliseen - tai mihin vaan yhteyteen - joku voisi kutsua sitä kemiaksikin...

Joskus siihen on vaikeaa pystyä, sillä joskus kypsymätön/heikko/häiriintynyt egosi..."

Krhm!

OK, Johanna.

Joten sovitaanko - koska kinastelemaan et ala - että vaikka kirjoitinkin, että olet oikeassa ja sitä ennen sinä kirjoitit, että et missään nimessä väitä olevasi oikeassa (eli omasta mielestäsikin olet väärässä), niin siinä tapauksessa, että et ole alentuneesti syyntakeinen, päädymme yksimielisesti luottamaan sinun sanaasi, Johanna?

OK, Johanna.

Joten sovitaanko - koska kinastelemaan et ala - että vaikka kirjoitinkin, että olet oikeassa ja sitä ennen sinä kirjoitit, että et missään nimessä väitä olevasi oikeassa (eli omasta mielestäsikin olet väärässä), niin siinä tapauksessa, että et ole alentuneesti syyntakeinen, päädymme yksimielisesti luottamaan sinun sanaasi, Johanna?

Tahvo, mun on nyt kyllä ihan pakko sen verran kommentoida vielä, että se, että en väitä olevani oikeassa EI tarkoita sitä, että olisin omasta mielestäni väärässä, sillä kirjoitin nimenomaan, että minusta tuntuu. Sinusta saa tuntua erilaiselta ja sinulla, kuten kaikilla muillakin, saa olla erilainen mielipide asiasta.
Älä yritä olla (tai älä ole) liian ovela tai liian sarkastinen tai liian vittumainen - se ei yleensä johda mihinkään hyvään. Ja tämäkin oli vain neuvo. Ei noudatettava ohje.

Viimeksi muokattu:
Älä yritä olla (tai älä ole) liian ovela tai liian sarkastinen tai liian vittumainen - se ei yleensä johda mihinkään hyvään. Ja tämäkin oli vain neuvo. Ei noudatettava ohje.

Noin kirjoittaa nainen, joka on tottunut antamaan pikemminkin noudatettavia ohjeita kuin neuvoja ja se, että juuri minä sain osakseni armon saada pelkän neuvon liikuttaa minua. Minun olisikin vaikea ottaa vastaan minkäänlaisia ohjeita 4 lapsen äidiltä, jolle pääasia elämässä on toimia oman halunsa mukaan ja jolle rahakaan ei merkitse mitään. Huoh - kuten näkee usein kirjoitetun.

Viimeksi muokattu:
Noin kirjoittaa nainen, joka on tottunut antamaan pikemminkin noudatettavia ohjeita kuin neuvoja ja se, että juuri minä sain osakseni armon saada pelkän neuvon liikuttaa minua. Minun olisikin vaikea ottaa vastaan minkäänlaisia ohjeita 4 lapsen äidiltä, jolle pääasia elämässä on toimia oman halunsa mukaan ja jolle rahakaan ei merkitse mitään. Huoh - kuten näkee usein kirjoitetun.
Ja sen lapset on kaikki eri isistä ja sen mies on tyhmä, ruma, laiska. Huoh.

Viimeksi muokattu:
minäkin seurailen yhtä vanhahkoa herrasmiestä, joka on ihastunut nuoreen naiseen.
Jotenkin se tuntuu huvittavalta, kun tietää, mitä nuoret naiset ajattelee, hupsahtaneista vanhemmista herroista.

Yhteistyössä