Nuori nainen kiehtoo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TT
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mutta mitä tähän viidenkympin villitykseen tulee, niin erityisesti minua hämmentää sekin, että olen aina ollut kypsän, sanoisinko rehevän naiskauneuden perään. Minulle on annettu ohjeita, että tämä vaihe menee ohi. Olisiko kenelläkään antaa aikataulua? Tässä ollaan nyt kärvistelty parisen kuukautta. Löysässä hirressäkin olisi helpompaa.

Niinpä niin. Tulee jostain syystä mieleen, liekö tuo mainitsemasi 70-luku, Risto Jarvan leffa Loma. Se, jossa se kaveri juoksi blondin perässä, teki tästä jonkun omituisen haavekuvan. Lopussa päätyi kuitenkin sen toisen, sopivamman taviksen syliin ja tuo ihanainen haaveiden blondi väänsi savoa, kun ihmetteli kaverilleen miehen kiinnostusta. Ehkä kannattaisi ohimennen jutella, niin se mielikuva ehkä kohtaisi todellisuuden. Parikymppinen ei nimittäin ole mikään ihanainen nainen, vaan aika raakile vielä henkisesti ja luonteeltaan.

Viimeksi muokattu:
Ehkä kannattaisi ohimennen jutella...

Ei, ei kannata. Pakko tunnustaa, että jonkin verran salapoliisityötä on tullunna tehtyä. Ja tuloksena on, että tyttö tai nuori nainen, jonka ikää en tarkalleen edes tiedä asuu kahdestaan äitinsä kanssa ja ajaa isänsä omistamalla autolla. Varmaa siis on, että tyttö on vähintään 18-vuotias, koskapa autolla ajelee.

Siis: mitään ei ole tehtävissä, kuten olen jo aiemmin todennut. Shit happens.

Viimeksi muokattu:
Ei, ei kannata. Pakko tunnustaa, että jonkin verran salapoliisityötä on tullunna tehtyä. Ja tuloksena on, että tyttö tai nuori nainen, jonka ikää en tarkalleen edes tiedä asuu kahdestaan äitinsä kanssa ja ajaa isänsä omistamalla autolla. Varmaa siis on, että tyttö on vähintään 18-vuotias, koskapa autolla ajelee.

En tiedä mutta jos viisikymppinen mies ihastuu nippanappa 18-vuotiaaseen, ei kuulosta kyllä kovinkaan terveeltä. Oli sitten kuinka viidenkympin villitystä. Tyttö asuu vielä kotona, joten on todellakin aika nuori vielä.
Olen itse nelikymppinen nainen eikä tulisi mieleenikään katsella 18-vuotiaita miehiä, jos sen ikäistä edes voi vielä mieheksi sanoa.

Sinuna laittaisin oikein kunnolla jäitä hattuun.

Viimeksi muokattu:

Halua ja hinkua olis, mutta haba puuttuu - niin henkinen kuin fyysinen. Edelleen ehdotan meditointia - mieti, mitä loppujen lopuksi haluat.

Jos haluat nuoren tyttösen, hoidat itsesi siihen kuntoon, että saat sellaisen.

Jos haluat pitää vaimosi, huomaat, että teet juuri niin kuin haluat. Ja olosi helpottuu.

Viimeksi muokattu:
En tiedä mutta jos viisikymppinen mies ihastuu nippanappa 18-vuotiaaseen, ei kuulosta kyllä kovinkaan terveeltä. Oli sitten kuinka viidenkympin villitystä. Tyttö asuu vielä kotona, joten on todellakin aika nuori vielä.
Olen itse nelikymppinen nainen eikä tulisi mieleenikään katsella 18-vuotiaita miehiä, jos sen ikäistä edes voi vielä mieheksi sanoa.

Sinuna laittaisin oikein kunnolla jäitä hattuun.

ja varmuuden vuoksi myös housuihinkin

Viimeksi muokattu:
Haluamisesta puheenollen, Hyvä Johanna, kirjoitit ketjussasi "Tee ihan miten haluat" näin:

"Mieheni kysyi minulta jokin aika sitten josko hänen pitäisi lopettaa päätyönsä. Suustani pääsi miettimättä, että tee ihan miten HALUAT. Se tietäisi meille useamman tonnin nettotulojen pienennystä kuukaudessa. Minun päätöksekseni jää ainoastaan se, että HALUANKO elää hänen kanssaan neljä tonnia euroja vähemmän kuukaudessa. Hyvin nopeasti tiesin, että joo, HALUAN."

Minä HALUAN, että sinä kerrot, miksi sinä HALUA(ISI)T elää miehesi kanssa neljä tonnia euroja vähemmällä kuussa? Näinhän kävisi, koska miehesi HALUAISI jättää päätyönsä?

Haluamisesta puheenollen, Hyvä Johanna, kirjoitit ketjussasi "Tee ihan miten haluat" näin:

"Mieheni kysyi minulta jokin aika sitten josko hänen pitäisi lopettaa päätyönsä. Suustani pääsi miettimättä, että tee ihan miten HALUAT. Se tietäisi meille useamman tonnin nettotulojen pienennystä kuukaudessa. Minun päätöksekseni jää ainoastaan se, että HALUANKO elää hänen kanssaan neljä tonnia euroja vähemmän kuukaudessa. Hyvin nopeasti tiesin, että joo, HALUAN."

Minä HALUAN, että sinä kerrot, miksi sinä HALUA(ISI)T elää miehesi kanssa neljä tonnia euroja vähemmällä kuussa? Näinhän kävisi, koska miehesi HALUAISI jättää päätyönsä?

Korjaan heti alkajaisiksi yhden virhetulkintasi. Mieheni ei ole sanonut milloinkaan HALUAVANSA jättää päätyönsä, vaan pohtinut sitä vaihtoehtoa ääneen minulle. Sinänsä sillä ei ole mitään merkitystä minun halujeni kannalta. Hän vaan ei tiedä lopullista haluaan ja minä en ainakaan pysty auttamaan siinä. Työnsä suhteen tehköön niin kuin lopulta haluaa. Olen halunnut ilmaista sen, että minulla ei ole mielipidettä asiaan.

Ja vastaus kysymykseesi kuuluu: Koska HALUAN. Rahalla ei myöskään ole minulle mitään merkitystä. Ja mitään muuta merkitystä sille, miksi mieheni ei saisi haluta jättää päätyötään, en keksi. Joten tehköön juuri niin kuin haluaa. Ja toivottavasti tekee juuri niin kuin itse lopulta haluaa.

Viimeksi muokattu:
Korjaan heti alkajaisiksi yhden virhetulkintasi. Mieheni ei ole sanonut milloinkaan HALUAVANSA jättää päätyönsä, vaan pohtinut sitä vaihtoehtoa ääneen minulle. Sinänsä sillä ei ole mitään merkitystä minun halujeni kannalta. Hän vaan ei tiedä lopullista haluaan ja minä en ainakaan pysty auttamaan siinä. Työnsä suhteen tehköön niin kuin lopulta haluaa. Olen halunnut ilmaista sen, että minulla ei ole mielipidettä asiaan.

Ja vastaus kysymykseesi kuuluu: Koska HALUAN. Rahalla ei myöskään ole minulle mitään merkitystä. Ja mitään muuta merkitystä sille, miksi mieheni ei saisi haluta jättää päätyötään, en keksi. Joten tehköön juuri niin kuin haluaa. Ja toivottavasti tekee juuri niin kuin itse lopulta haluaa.

Jatkan vielä ajatusleikkiä. Jos mieheni sanoisi minulle haluavansa seksikkään nuoren naisen (joka on oikeasti tyrkyllä paikkakunnallamme hänelle, jopa kertonut, että tässä olis, jos kelpais), sanoisin silloinkin: Tee ihan, miten haluat. Mielessäni ajattelisin tuskaisena, ahdistuneena ja surullisena, että mitäs meidän kaikki lapset, mitä heidän elämilleen tapahtuisi? Mitä tälle meidän luomallemme ihanalle kokonaisuudelle tapahtuisi? Mutta en voisi sille mitään. Voin vain toivoa, että olen onnistunut valitsemaan miehen, joka tekee niin kuin lopulta haluaa. Syyllistämään en ryhdy. Jokainen tekee niin kuin lopulta haluaa. Toivottavasti!

Viimeksi muokattu:
Vaikka rahalla ei olisikaan sinulle mitään merkitystä, niin en kuitenkaan ymmärrä, miksi sinä HALUAISIT, että teillä olisi noinkin paljon VÄHEMMÄN rahaa käytettävissä kuukaudessa, Johanna?

Vaikka rahalla ei olisikaan sinulle mitään merkitystä, niin en kuitenkaan ymmärrä, miksi sinä HALUAISIT, että teillä olisi noinkin paljon VÄHEMMÄN rahaa käytettävissä kuukaudessa, Johanna?

Miten sinäkään et ymmärrä. Haluja pitää asettaa vastakkain koko ajan (kuten olen koko ajan yrittänyt selittää, koko saamarin sen ketjun ajan...). Mitä LOPULTA haluaa.

No, tämä on huono esimerkki, sillä minulle ei rahalla ole mitään merkitystä (taisin sen jo mainitakin?). Silloinhan se ei ole mikään kriteeri millekään halulle. Aivan sama onko rahaa enemmän vai vähemmän. Ei ole merkitystä. Ei ole HALUA suuntaan tai toiseen. Merkityksetöntä.

Viimeksi muokattu:
Kuulepas, Johanna kulta,

ne ihmiset, joille rahalla ei ole mitään merkitystä ovat niitä, joilla sitä ei ole ollenkaan tai sitten he ovat niitä, joilla sitä on liikaa. Ja sinä, Johanna, takuuvarmasti ET kuuluu tuohon jälkimmäiseen joukkoon.

Vittu joo, taidanpa lähteä tästä Lappiin - selvittämään päätäni.

Kuulepas, Johanna kulta,

ne ihmiset, joille rahalla ei ole mitään merkitystä ovat niitä, joilla sitä ei ole ollenkaan tai sitten he ovat niitä, joilla sitä on liikaa. Ja sinä, Johanna, takuuvarmasti ET kuuluu tuohon jälkimmäiseen joukkoon.

Vittu joo, taidanpa lähteä tästä Lappiin - selvittämään päätäni.

Ja, mitä merkitystä silläkään on, mihin joukkoon kuuluu? Kunhan tietää, mitä HALUAA.

Viimeksi muokattu:
Eikö nuoriin naisiin voi ihastua edes vähän etäämmältä.

Ainakin minä ihastelen naiskauneutta jatkuvasti, mutta en minä heitä sen läheisemmiksi haikaile.

Entä mitä teet sellaisessa tapauksessa, että typykkä ymmärtää katseet vihjeeksi, hakeutuu itse lähietäisyydelle ja alkaa keskustelun?
No sitten keskustellaan ja jutellaan kaikenlaisista asioista.
Ei minua häiritse sekään vaikka vieras ihminen koskettaisi minua.
Tavallista koskettelua en miellä mitenkään seksuaaliseksi.
Tietysti rajoituksena on ettei kosketa sukuelimiin, naisen rintoihin eikä myöskään suukotella.
Kyllä minä pystyn täysin kontrolloimaan seksuaalisuuteni.
On noita juttutuokioita joskus ollutkin, enkä minä silloin mitään seksiä ajattele.
Tilannekomiikkaa hyväksikäyttäen voin jotain eroottista sanoakin, eikä silloinkaan seksi silloinkaan ole senkummemmin mielessä.

Ilmeisesti tuosta johtuen on minun hirvittävän vaikea ymmärtää esimerkiksi hiuksiin koskemisen olevan seksuaalistahäirintää.
Kyllä minun hiuksiin voi koskea milloinvaan, enkä sitä seksuaalisuutena koe.

Viimeksi muokattu:
On olemassa koskettelua ja koskettelua.

Koskettelun kanssa kannattaa olla varovainen. Eräs mies työpaikallani koskettelee minua ja haluais usein halata - se on hänelle varmaankin luontaista- mutta minä koen sen epämiellyttävänä kun hän on mielestäni epämiellyttävä ihminen.

En halua, että kukaan koskettaa minua ja minun reviirini on minun koko vartaloni.

Kiitos.

On olemassa koskettelua ja koskettelua.

Koskettelun kanssa kannattaa olla varovainen. Eräs mies työpaikallani koskettelee minua ja haluais usein halata - se on hänelle varmaankin luontaista- mutta minä koen sen epämiellyttävänä kun hän on mielestäni epämiellyttävä ihminen.

En halua, että kukaan koskettaa minua ILMAN LUPAANI ja minun reviirini on minun koko vartaloni.

Kiitos.

Viimeksi muokattu:
Minua naiset koskettavat ja viestittävät halustaan, mutta minä vain jatkan matkaa. En tiedä miksi näin teen, mutta jos vastaan kosketukseen, niin minun on aidosti haluttava.

Ei muistuta vaimoani nuorempana, Fiksaatio. Eikä mieleeni tule ketä muutakaan hän muistuttaisi, mutta jotain alitajuistahan tämän täytyy olla. Esimerkiksi musiikin puolelta minuun kolahtaa Carole Kingin It´s too late. Sitä kuunnellessa ajatukset vievät kauas menneisyyteen. Olen varmasti kuunnellut sitä 70-luvulla tietyssä tilanteessa ja tietyssä tunnetilassa.

Mutta mitä tähän viidenkympin villitykseen tulee, niin erityisesti minua hämmentää sekin, että olen aina ollut kypsän, sanoisinko rehevän naiskauneuden perään. Minulle on annettu ohjeita, että tämä vaihe menee ohi. Olisiko kenelläkään antaa aikataulua? Tässä ollaan nyt kärvistelty parisen kuukautta. Löysässä hirressäkin olisi helpompaa.

Aikataulusta: Voi mennä vuosia, riippuen siitä, miten hyvä olet työstämään tunteitasi, miten hyvin kestät vaikeita, negatiivisia tunteita, miten rohkea olet jne. Merkitystä on myös sillä, miten hyvin olet selvinnyt aikaisemmista kasvukivuista. Ja jos uloskasvuun menee vuosia, niin ei se kasvaminen koko ajan samanlaista ole, siinä on eri vaiheita. Välillä tulee ahaa elämyksiä ja tunnet edestyväsi ja sitten mennään taas takapakkia, jota seuraa taas uudet oivallukset. Joillakin 50 villitys voi jäädä päälle, kuten moni muukin psyykkeen kehitysvaihe, jos ei jostain syystä uskalla mennä eteenpäin.

Jos uskallat kohdata kaikki vanhenemiseen liittyvät negatiiviset tunteet, niin sinulla on mahdollisuus päästä eteenpäin. Valmistaudu suruun, menetyksen tunteisiin, pikku paniikkiin, siihen että nuoruus ei tule takaisin. Tuon kriisivaiheen takana odottaa mm. sisäinen harmonia, tunnekuohujen taakse jättäminen, itsesi täydellinen hyväksyminen, suvaitsevaisuus ja ymmärtämys itseäsi ja toisia kohtaan, vapaus olla oma itsesi ja vapaus valita oma elämäsi, eli
kaikki se hyvä mikä liittyy henkiseen aikuisuuteen ja kypsyyteen. Niin ja opit myös kärsivällisyyttä, jota et nyt osoita, kun jo parin kuukauden kärvistely tuntuu kestämättömän pitkältä ajalta. Henkinen kasvaminen ei tapahdu hetkessä eikä ilman kipua.

Olet näköjään todella jumittunut nuoruuden ja vanhuuden ulkoisiin piirteisiin. Noteeraat tytön nuoruutta edustavat ominaisuudet ja sinun ja vaimosi kuvan peilissä...Näet asioita, joita ei ole aikaisemmin havainnut. Ehkä et ole aikaisemmin miettinytkään vanhenemista ja sitä, miten se ilmenee ja mitä se merkitsee ja nyt kaikki huomiot asian ympärillä ryöpsähtävät päällesi. Huomioit uusia asioita, koska psyykkeesi alkaa olla valmis työstämään omaa vanhenemistasi. Voi olla, että jumitut ajattelemaan tyttöä, joten ei jää sijaa muille ajatuksille, kuten sille, että olet jo jättänyt nuoruuden taaksesi. Mitä vaikeampaa työstää omaa vanhenemistasi, joka tunkee alitajunnasta päälle, sitä tiukemmin voit jumittua sivuhaaraan, eli ihastumiseesi. Mitä nopeammin uskallat käydä kiinni itse asiaan, sitä nopeammin ihastus jää taka-alalle. Sanot että riiput jo hirressä tunteinesi, eli vaikeaa on ihastuksesi. Yhtä raskasta on jättää hyvästit nuoruudelle, mutta ne hyvästit johtavat sisäiseen kasvamiseen, mihin ihastumiseen jumittuminen ei johda.

Tsemppiä, kyllä se siitä....

Viimeksi muokattu:
Jälleena asiallista ja viisasta tekstiä, "menee ohi", mutta vanhuuteenko tässä pitäisi jo vaipua? Mies parhaassa iässä?

Käyn silloin tällöin kaupungin kirjastossa lukaisemassa kotipaikkakuntani paikallislehteä. Tällä kertaa lehtisalissa oli hiljaista, vaikka lehdenlukijoita olikin muutama. Joku maiskautti suutaan, vähän ajan kuluttua joku yskäisi, mutta niiden lisäksi ainoat äänet olivat sanomalehtien sivujen kääntelyistä aiheutuva kahina. Olin syventyneenä lukemiseen, kun joku oli tulossa istumaan viereiselle, minusta oikeanpuoleiselle, tyhjälle tuolille. Tulija istahti tuolille ja niiskautti nenäänsä - hennolla äänellä. Aistini terävöityivät välittömästi. Nuori tyttö - jota en vieläkään vilkaissut - alkoi lukea ja niiskautti uudelleen nenäänsä. Kostea ilmahan tuolla ulkona on - ajattelin. Lehtisalissa vallitsi täysi hiljaisuus. Jonkin ajan kuluttua tyttö kurottautui eteenpäin lukemaan lehtensä vasemman ylälaidan artikkelia. Jäykistyin tuolillani, sillä minusta tuntui, että tyttö tuli todella lähelle, ylitti reviirini.

Siirsin hitaasti katseeni lukemani lehden oikeaan alalaitaan ja siitä edelleen pöydän yli lattiaa kohti. Tytöllä oli vaaleat, tiukat housut ja mustat, puolivarrelliset, korkeakorkoiset kengät. Kauniit kengät, ajattelin. Sitten tyttö vetäytyi takaisin. Nojauduin tuolissani taaksepäin, kaivoin rintataskustani kännykän katsoakseni kellonajan. Samalla vilkaisin nopeasti vieressäni istuvaa tyttöä. Hänellä oli jonkinlainen huivi-kaulahuivi-viritelmä, josta syystä näin hänestä vain huivin alta pilkottavat tummat hiukset ja nenän pään. Oliko tytölle noin luontevaa tulla näinkin lähelle täysin vierasta miestä, vai tekikö hän sen tahallaan? Hetken mielijohteesta päätin "kostaa" hänelle. Ulkoisesti täysin tyynenä, viristin sisäisen jännitteeni äärimmilleen ja suuntasin sen tyttöä kohti. Puskin jännitettä häntä kohti. Hetken kuluttua tyttö niiskautti nenäänsä ja hetken kuluttua uudelleen. Sitten hän selaili lehden nopeassa tahdissa loppuun, nousi tuoliltaan ja käveli tiehensä.

Jälleena asiallista ja viisasta tekstiä, "menee ohi", mutta vanhuuteenko tässä pitäisi jo vaipua? Mies parhaassa iässä?

Käyn silloin tällöin kaupungin kirjastossa lukaisemassa kotipaikkakuntani paikallislehteä. Tällä kertaa lehtisalissa oli hiljaista, vaikka lehdenlukijoita olikin muutama. Joku maiskautti suutaan, vähän ajan kuluttua joku yskäisi, mutta niiden lisäksi ainoat äänet olivat sanomalehtien sivujen kääntelyistä aiheutuva kahina. Olin syventyneenä lukemiseen, kun joku oli tulossa istumaan viereiselle, minusta oikeanpuoleiselle, tyhjälle tuolille. Tulija istahti tuolille ja niiskautti nenäänsä - hennolla äänellä. Aistini terävöityivät välittömästi. Nuori tyttö - jota en vieläkään vilkaissut - alkoi lukea ja niiskautti uudelleen nenäänsä. Kostea ilmahan tuolla ulkona on - ajattelin. Lehtisalissa vallitsi täysi hiljaisuus. Jonkin ajan kuluttua tyttö kurottautui eteenpäin lukemaan lehtensä vasemman ylälaidan artikkelia. Jäykistyin tuolillani, sillä minusta tuntui, että tyttö tuli todella lähelle, ylitti reviirini.

Siirsin hitaasti katseeni lukemani lehden oikeaan alalaitaan ja siitä edelleen pöydän yli lattiaa kohti. Tytöllä oli vaaleat, tiukat housut ja mustat, puolivarrelliset, korkeakorkoiset kengät. Kauniit kengät, ajattelin. Sitten tyttö vetäytyi takaisin. Nojauduin tuolissani taaksepäin, kaivoin rintataskustani kännykän katsoakseni kellonajan. Samalla vilkaisin nopeasti vieressäni istuvaa tyttöä. Hänellä oli jonkinlainen huivi-kaulahuivi-viritelmä, josta syystä näin hänestä vain huivin alta pilkottavat tummat hiukset ja nenän pään. Oliko tytölle noin luontevaa tulla näinkin lähelle täysin vierasta miestä, vai tekikö hän sen tahallaan? Hetken mielijohteesta päätin "kostaa" hänelle. Ulkoisesti täysin tyynenä, viristin sisäisen jännitteeni äärimmilleen ja suuntasin sen tyttöä kohti. Puskin jännitettä häntä kohti. Hetken kuluttua tyttö niiskautti nenäänsä ja hetken kuluttua uudelleen. Sitten hän selaili lehden nopeassa tahdissa loppuun, nousi tuoliltaan ja käveli tiehensä.

Minun ei ole soveliasta vastata tähän, koska uskon hyvin voimakkaasti henkiseen/kosmiseen/yliluonnolliseen - tai mihin vaan yhteyteen - joku voisi kutsua sitä kemiaksikin ja minun vastaukseni tulkitaan hyvin nopeasti täysin vääräksi. Teen sen silti.

Millaisia viestejä lähetät ympäristöösi joko alitajuisesti tai hyvällä taidolla jopa tietoisesti, juuri sellaisia "vastauksia" ympäristöltäsi saat.

Joten hienoa - onnistuit. Joskus vaan saattaa hyvin heikko toinen osapuoli lähettää ahdistuksen tunteessaan tai kypsymättömyydessään tai sitten häiriintyneen persoonallisuuden takaa vääränlaisia viestejä ilmaan tai kehiin ja silloin sinulla pitäisi olla kyky karsia ne sieltä ja toimia juuri niin kuin nyt toimit. Tänäänkö se oli? Joskus siihen on vaikeaa pystyä, sillä joskus kypsymätön/heikko/häiriintynyt egosi pystyy estämään sen.

Ja minä en sitten missään nimessä väitä olevani oikeassa - pelkkää mutua. Joten kinastelemaan en ala.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä