Nuori nainen kiehtoo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TT
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

TT

Vieras
Eräs nuori nainen on valloittanut ajatukseni täysin ja minun, viisikymppisen äijän elämä on täysin sekaisin. Koko viime yön näin unta hänestä. Erilaisia unia. Että voikin nuori nainen olla ihastuttava ja suloinen! Koko hänen olemuksensa kiehtoo ja viehättää minua. Vaalea, raikas iho, tyttömäinen puheääni, hänen tapansa nauraa, rento ja seksikäs kävelytyyli, ja etenkin hänen silmänsä! Kaikki nämä saavat minun täysin poissa tolaltani. Olemme samassa työpaikassa, hän eri osastolla, mutta näen hänet päivittäin kahvi- ja ruokatauoilla. Hän istuu yleensä aina samassa pöydässä kahden ystävättärensä kanssa. Työparini kanssa istumme lähipöydässä, josta kuulen helposti heidän keskustelunsa.

Joskus nauru raikuu oikein kunnolla näiden nuorten naisten pöydässä. Naiset ovat parikymppisiä, ehkä hiukan yli. Tämän "ihastukseni" iäksi arvelisin 22-23 v. Kuten arvella saattaa, ovat nuorten naisten jutut toisinaan hiukan lapsellisia ja ihmettelenkin, mitä ihmettä minä oikein näen tässä naisessa? Kukaan näistä hänen ystävättäristään ei säväytä minua tippaakaan, kuten ei juuri kukaan muukaan tämän teollisen työpaikan naisista. Mutta tämä nainen sitten senkin edestä! Jäin kerran tuijottamaan häntä eräällä kahvitauolla ja hän huomasi sen. Tuijotimme toisiamme muutaman sekunnin ajan - hymyilemättä. Sitten hän käänsi päänsä hiukan huvittunut ilme kasvoillaan. Siis: mitään ei ole tehtävissä, luulen. Olen sitäpaitsi naimisissa. Mutta ehkä aika parantaa tämänkin tuskan.

Eräs nuori nainen on valloittanut ajatukseni täysin ja minun, viisikymppisen äijän elämä on täysin sekaisin. Koko viime yön näin unta hänestä. Erilaisia unia. Että voikin nuori nainen olla ihastuttava ja suloinen! Koko hänen olemuksensa kiehtoo ja viehättää minua. Vaalea, raikas iho, tyttömäinen puheääni, hänen tapansa nauraa, rento ja seksikäs kävelytyyli, ja etenkin hänen silmänsä! Kaikki nämä saavat minun täysin poissa tolaltani. Olemme samassa työpaikassa, hän eri osastolla, mutta näen hänet päivittäin kahvi- ja ruokatauoilla. Hän istuu yleensä aina samassa pöydässä kahden ystävättärensä kanssa. Työparini kanssa istumme lähipöydässä, josta kuulen helposti heidän keskustelunsa.

Joskus nauru raikuu oikein kunnolla näiden nuorten naisten pöydässä. Naiset ovat parikymppisiä, ehkä hiukan yli. Tämän "ihastukseni" iäksi arvelisin 22-23 v. Kuten arvella saattaa, ovat nuorten naisten jutut toisinaan hiukan lapsellisia ja ihmettelenkin, mitä ihmettä minä oikein näen tässä naisessa? Kukaan näistä hänen ystävättäristään ei säväytä minua tippaakaan, kuten ei juuri kukaan muukaan tämän teollisen työpaikan naisista. Mutta tämä nainen sitten senkin edestä! Jäin kerran tuijottamaan häntä eräällä kahvitauolla ja hän huomasi sen. Tuijotimme toisiamme muutaman sekunnin ajan - hymyilemättä. Sitten hän käänsi päänsä hiukan huvittunut ilme kasvoillaan. Siis: mitään ei ole tehtävissä, luulen. Olen sitäpaitsi naimisissa. Mutta ehkä aika parantaa tämänkin tuskan.

Oletan, että sinulla on tämän tästä näitä ihastumisia - varsinkin keväisin. Kokeile vaikka meditointia.

Viimeksi muokattu:
Pidä ihastuminen omana tietonasi. Minuunkin yksi vanhempi mies oli ihastunut. Loppupeleissä se alkoi ärsyttämään. Kaikki ne tarkoittavat silmäykset, hymyt.... kaikki. Ihminen ei halua flirttailla muuta kuin sellaisten ihmisten kanssa jotka viehättävät. Miehet vaan ei aina tajua sitä asiaa, vaan tekevät itsensä naurunalaisiksi tomppeleiksi.

Minulla on ystävätär. Hänelle tapahtui työpaikkaihastuminen. Hän n. 30v, mies noin 55v ja naimisissa.. Nyt he ovat avopari. Elikkäs koskaan ei voi tietää jos kemiat kohtaa. Itse en ymmärrä mitä ystävättäreni näkee siinä miehessä, mutta kemia onkin selittämätön juttu. Ja pliis, looginen. ÄLÄ ala lainaaman kenekään tekstejä tähän!

Voihan nuoret naiset olla hehkeitä mutta ei ne oo enää tämänikäisiä varten

Olen täysin tietoinen asiasta. Tuosta naisesta vielä: hän ei ole perinteisellä tavalla kaunis. Ei ehkä pärjäisi missikisoissa. Olen analysoinut niin, että osa hänestä on kasvanut naiseksi, osa jäänyt tytöksi. Toisinaan hänen ilmeensä on alakuloinen ( mistähän syystä? ), sitten hän taas purskahtaa äänekkääseen nauruun. Näin kerran kun heidän pöytäänsä ( kahvitauolla ) käveli vanhempi mies ( noin minun ikäiseni ), tuijotti koko ajan tätä naista outo virne kasvoillaan ja kertoi puolihärskin vitsin saaden koko naisporukan nauruun. Nousin pöydästäni ja lähdin töihin.

Viimeksi muokattu:
Huh kun meni kylmät väreet, kun kuvittelin itseni tuon nuoren naisen paikalle. Isäni ikäinen mies katselee perääni - säälittävää. Ja jos vielä tietäisin, että tyyppi analysoi puhki perusilmeeni, nauruni, puhetyylini, jne... aika likaiseksi tuntisin itseni. Kai olet jo nimen, puhelinnumeron ja kotiosoitteen ottanut selville. Seuraavaksi vain auto parkkiin sinne asunnon ulkopuolelle.

Keskitypä TT nyt vain perheeseesi ja vaimoosi. Maailma on täynnä karismaattisia ihmisiä - jos jonkun heistä kokee viehättävänä, voi sen tiedon pitää ihan itsellään. Kyllähän tuon ikäisen jo pitäisi elämää ollut nähnyt ja peruskäyttäytymissäännöt osata.

Alkuperäinen kirjoittaja Kylmät väreet;10845696:
Huh kun meni kylmät väreet, kun kuvittelin itseni tuon nuoren naisen paikalle...

Onhan se hyvä, että sinäkin koit väristyksiä - olkoonkin, että olivat kylmiä - edes tuon nuoren naisen kautta, hyvä "Kylmät väreet".

Sehän on vain ihanaa että on ihastunut. Olen samaa mieltä, että pidä ihastuksesi ihan omana tietonasi. Kannattaa ehkä välttää yhteisiä illanviettoja jossa on alkoholi mukana.

Parikymppinen aika harvoin kiinnostuu viiskymppisestä miehestä. 30-vuotias voisi ehkä vielä kiinnostuakin. Asiaan voisi positiivisesti vaikuttaa nuorekas ja komea ulkonäkö ja paksu rahapussikin?

Valitettavasti parikymppinen tyttö voi tosiaan tuntea vanhemman miehen ihastuksen inhottavana. Nuoret ovat toisensa ansainneet. Näin minä ajattelisin.

Iloisia ihastumisen hetkiä kuitenkin.

Toinen saa kylmiä väreitä ja toisella nousee niskavillat pystyyn!

Mitä tulee tuttavallisuuteesi, Johanna, joku - en enää muista kuka - kirjoitti tässä ketjussa peruskäyttäytymissäännöistä.

Toinen saa kylmiä väreitä ja toisella nousee niskavillat pystyyn!

Mitä tulee tuttavallisuuteesi, Johanna, joku - en enää muista kuka - kirjoitti tässä ketjussa peruskäyttäytymissäännöistä.

Joo, ylitin rajan. Oli typerää yrittää hakkailla. Muistan tästä eespäin käyttäytymisäännöt enkä enää yritä olla liian tuttavallinen. Vaikutit vaan niin kivalta mieheltä.

Viimeksi muokattu:
Se olisi kannattanut pitää vaan omana tietonasi, Johanna.

No en ollut ainakaan liian provosoiva? Kysyy hän silmät ymmyrkäisinä.

Takaisin ruotuun. Kylmä suihku oli hyvä ehdotus minun meditointiehdotukseni lisäksi. Uskaltaisin myös lähteä pohtimaan ongelmaasi siltä näkökantilta, että, josko peiton alla tapahtuva avioelämäsi olisi liian tylsää ja viileää (kuten tuossa parisuhteen vaiheessa joskus saattaa olla) ja siksi katselet muita vaihtoehtoja?

Viimeksi muokattu:
Parikymppinen aika harvoin kiinnostuu viiskymppisestä miehestä. 30-vuotias voisi ehkä vielä kiinnostuakin. Asiaan voisi positiivisesti vaikuttaa nuorekas ja komea ulkonäkö ja paksu rahapussikin?

no ei kyllä kiinnostu :) ovat erittäin harvassa ne kolmikymppiset naiset, jotka kiinnostuvat viisikymppisestä miehestä.

ihan kivahan se on olla ihastunut, mukava että työpaikalla on ihmisiä, jotka kokee viehättäväksi. ihastuksen kohde taitaa ap:n tapuksessa pitää huolen siitä, että vaimon ei tarvitse pelätä syrjähyppyä.

Viimeksi muokattu:
Uskaltaisin myös lähteä pohtimaan ongelmaasi siltä näkökantilta, että, josko peiton alla tapahtuva avioelämäsi olisi liian tylsää ja viileää (kuten tuossa parisuhteen vaiheessa joskus saattaa olla) ja siksi katselet muita vaihtoehtoja?

Peitonalainen avioelämämme on kieltämättä harventunut takavuosista eli nykyään varpaat sojottavat yhä enenevässä määrin erisuuntiin horisontaalisesti kun joskus aikaisemmin hallitseva taso oli vertikaalinen. En kuitenkaan tässä tapauksessa "katsele muita vaihtoehtoja" siinä mielessä, vaan peruskysymykseni oli se, että mitä minä näen tuossa nuoressa naisessa? Miksi juuri hän on noin täydellisesti "koukuttanut" minut?

Viimeksi muokattu:
Peitonalainen avioelämämme on kieltämättä harventunut takavuosista eli nykyään varpaat sojottavat yhä enenevässä määrin erisuuntiin horisontaalisesti kun joskus aikaisemmin hallitseva taso oli vertikaalinen. En kuitenkaan tässä tapauksessa "katsele muita vaihtoehtoja" siinä mielessä, vaan peruskysymykseni oli se, että mitä minä näen tuossa nuoressa naisessa? Miksi juuri hän on noin täydellisesti "koukuttanut" minut?

Ilmiselvä viidenkympin villitys. Alitajunnastasi alkaa kupluilla ajatuksia siitä, että suurin osa elämästäsi on jo takana ja yrität paeta sitä. Alat tulla tietoisemmaksi siitä, että et ole enää nuori, että kuolema lähestyy, mutta et ole vielä valmis hyväksymään sitä. Tää on kukon viimeinen laulu ennen vanhuutta...Yrität huijata itseäsi, että olet vielä nuori, hullaannut kuin nuori, tartut viimeiseen oljenkorteen ennenkuin hyväksyt totuuden ja tyydyt ajatukseen normaalista vanhenemisesta. Elä tuo tunne rauhassa ja tarkkaile mitä sen takaa löytyy. Älä missään tapauksessa ala toteuttamaan mielitekojasi tuon tytön suhteen, ei nimittäin vaikuta kiinnostuneelta. Tuo vaihe menee ohi ja johtaa parhaassa tapauksessa siihen, että kypsyt ja viisastut ihmisenä ja löydät elämääsi uusia, parempia arvoja kuin nuoruus ja kauneus.

Viimeksi muokattu:
Ihminen kai bongailee ympäriltään häntä kiinnostavia toisia ihmisiä (ja asioita). Tulen joka päivä kotiin hehkuttaen jotain tapaamaani uutta ihmistä. Että hän oli kiinnostava tai mukava tai komea tai... minun mielestäni. Usein törmään myös siihen tosiasiaan, että ystäväni mielestä joku minusta aivan ihastuttavan karismaattinen ihminen ei ole yhtään kiinnostava. Lähes YÄK! Ja päinvastoin.

Se on sisäänrakennettu mekanismi, jota kykenee kai jotenkin ohjailemaan kuitenkin (elämän kokemuksella)?

Teen kyllä myös hauskoja pieniä "tutkimuksia" usein. Eräänä päivänä pukeuduin mustiin vaatteisiin ja laitoin jätti-ison ristin kaulaani roikkumaan. Sen päivän aikana viereeni istui (pankissa, kahvilassa, suutarilla....) aina joku ihminen, joka halusi alkaa juttelemaan kanssani erittäin syvällisiä asioita. Ei uskonnollisia, mutta syvällisiä elämästään. En näyttänyt papilta enkä aloittanut keskusteluja.

Olen myös ihastunut erääseen paikkakunnallamme asuvaan mieheen hiukan vuosia sitten. Ja hän minuun. Suhteemme ei ole tietenkään kehittynyt mihinkään, mutta molemmat tiedämme joka kerta tavatessamme, että välillämme kipinöi. Eikä kumpikaan halua sitä kipinää poistaakaan. Se kai kuuluu elämään; pieni kipinöinti. Se antaa elämälle niitä pieniä tarvittavia hehkun hetkiä.

Viisaita sanoja. Kiitos niistä, "menee ohi". Minulla ei ole tarkoituskaan alkaa toteuttamaan mielitekojani, sillä olen kyllä tietoinen siitä, että tuloksena ei olisi muuta kuin itkua ja mahdollisesti vielä hammasten kiristystä päälle. Vaimoni ja minä olemme lapseton aviopari, emmekä kumpikaan ole juurikaan tekemisissä lasten tai nuorten (aikusten) kanssa. Asumme pienessä rivitaloyhtiössä, jossa ei asu lapsia. Eräässä perheessä asuu yksi n. parikymppinen nuori mies. Viime aikoina olen huomannut, että en osaa arvioida oikein varsinkaan nuorten ihmisten ikiä. Yleensä arvioin heidät vanhemmiksi kuin mitä he todellisuudessa ovat.

Olimme vaimoni kanssa kaupungilla ja istuskelimme ostoskeskuksen kahvilassa kun ohitsemme käveli vaimoni serkun poika tyttöystävänsä kanssa. Hiukan yli parikymppisiä molemmat. Vaimoni viittoili heidät pöytäämme ja aloitti innokkaasti kysellä kuulumisia ja kertoili myös meidänkin menemisiämme. Nuori pari istui hiukan vaivaantuneina pöydässämme. Nuori mies, jonka vaimoni on tuntenut jo lapsesta asti osallistui keskusteluun, mutta hänen tyttöystävänsä pysyi enimmäkseen vaiti. Pöydän viereisellä seinustalla oli iso peili ja peili näytti totuuden. Olemmeko me, vaimoni ja minä jo näin vanhoja? Ei ihme, että tunsivat itsensä hiukan vaivaantuneiksi. Ja vaimoni? Näkikö hän meidät kaikki peilin kautta? Tuskin.

Jak,jak,jak.Kamalaa,yököttävää.

Viimeksi muokattu:
Ei muistuta vaimoani nuorempana, Fiksaatio. Eikä mieleeni tule ketä muutakaan hän muistuttaisi, mutta jotain alitajuistahan tämän täytyy olla. Esimerkiksi musiikin puolelta minuun kolahtaa Carole Kingin It´s too late. Sitä kuunnellessa ajatukset vievät kauas menneisyyteen. Olen varmasti kuunnellut sitä 70-luvulla tietyssä tilanteessa ja tietyssä tunnetilassa.

Mutta mitä tähän viidenkympin villitykseen tulee, niin erityisesti minua hämmentää sekin, että olen aina ollut kypsän, sanoisinko rehevän naiskauneuden perään. Minulle on annettu ohjeita, että tämä vaihe menee ohi. Olisiko kenelläkään antaa aikataulua? Tässä ollaan nyt kärvistelty parisen kuukautta. Löysässä hirressäkin olisi helpompaa.

Yhteistyössä