Nainen puhui ruotsia - joutui pahoinpidellyksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
28.6.2009 klo 15.37

Pariskunta pahoinpiteli ravintolassa 18-vuotiaan naisen, koska tämä puhui ruotsia, kertoo verkkomedia Peppar.

18-vuotias nainen oli ystävänsä kanssa viettämässä keskiviikkona iltaa turkulaisessa ravintolassa, kun hän joutui yllättäen raivokkaan pariskunnan uhriksi.

Nainen ja hänen ystävänsä saivat viereisessä pöydässä istuneen pariskunnan raivostumaan, koska ystävykset puhuivat keskenään ruotsia.

- Jos te ette nyt häivy täältä, tulen repimään teitä hiuksista. Antakaa muiden syödä rauhassa, en halua kuunnella teidän ruotsinkieltä, mutisi viereisessä pöydässä istunut mies hiljaa.

Naiset eivät olleet puhuneet pariskunnalle sanaakaan aiemmin.

Kävivät kimppuun vuoron perään

Samassa uhriksi joutunut 18-vuotias nainen tajusi, että mies oli tarttunut häntä takaapäin hiuksista ja alkoi repiä häntä.

Mies päästi pian irti, mutta hänen seurassaan ollut nainen hyökkäsi uhrin kimppuun seuraavaksi.

- Päädyin lattialle, kun hän kaikilla voimillaan repi minua hiuksista, nainen kertoo.

Hänen ystävänsä tuli apuun ja yritti saada kimppuun hyökännyttä naista irti.

- Älä koske minuun, olen raskaana, kiljui raivostunut nainen.

Vartijan saapuessa paikalle oli mies ehtinyt jo kadota paikalta. Sen sijaan nainen vietiin poliisiasemalle.

Uhri on tehnyt tapauksesta ilmoituksen poliisille.
Iltalehti

Yksi norjalaismies joutui raflassa uhkailujen kohteeksi, kunnes samassa seurueessa ollut paljasti hänen kansalaisuutensa. Sitten uhkailija leppyi: norjalaisethan ovat tosi mukavaa porukkaa ruotsalaisiin verrattuna!

Yksi entinen kaveri hakattiin kalliossa kun sattu puhumaan ruotsia puhelimeen :( Ei edes vartettu. Tulivat takaa, kumauttivat takaraivoon, huusivat jotain "helvetin hurri" ja potkivat jonkun aikaa. Tekijöitä ei saatu kiinni.

Jaska-, ruotsalainen elitismi? Selitä mulle. Mun ruotsinkielinen puoli sukua on porvoon maaseudulta. Isoäiti ja isoisä oli kansakoulun käyneitä maajusseja, pitivät sikalaa, loppuen lopuksi saivat ostettua sen itsellensä. Muutama pieni peltokin oli, nykyään enon pitämiä. Mun on aina vaikea ymmärtää mistä finnejen viha tulee :) Äitini kotiseuduilla on puhuttu ruotsia satoja vuosia, mulla ei ole mun tietääkseni yhtäkään ruotsalaista esi-isää. Silti mut toivotetaan takasin ruotsiin. Miks?

Ruotsinkielisille on muuten pakkosuomi :xmas: Ylppäreissä ei enää tarvii kirjottaa suomea, ehkä se parantaa suomen- ja ruotsinkielisten välejä! :hug:

Eiköhän se lähde sieltä koulusta jo.

Sinä tiedät että sinä et tarvitse jotain kieltä, käytännössä tämä maa ei ole sinulle kaksikielinen maa vaan yksikielinen maa, virallisesta määrityksestä huolimatta.

Se että vähemmistö tässä maassa voi päättää että mitä sinun on pakko opiskella ja mitä ei, varmasti aiheuttaa katkeria tunteita monissa ihmisissä ja siitä ikävänä esimerkkinä toimivat väkivaltaisuudet "hurreja" kohtaan.

On varmaa että monien on vaikea nähdä noiden syiden takia ruotsalaisuutta, kaksikielisyyttä, kulttuurillisena rikkautena, asiana jota pitäisi vaalia.

http://www.youtube.com/watch?v=KisbPtnGLuU&feature=related

RKP on se puolue mikä ajaa pakkoruotsia ja kenties seisoo sen poistamisen edessä.

Elitismi on mielestäni sitä että erittäin pieni ihmisryhmä (verrattaen) vaikuttaa tavalla jota ei voi pitää perusteltuna ison ihmisryhmän elämään, tässä tapauksessa koulutukseen.

Ruotsinkielen opiskelua ei voida pitää yleissivistävänä sen enempää kuin ranskankielen opiskeluakaan, joten sillä ei voi perustella pakkoruotsia.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:

Sinä tiedät että sinä et tarvitse jotain kieltä, käytännössä tämä maa ei ole sinulle kaksikielinen maa vaan yksikielinen maa, virallisesta määrityksestä huolimatta.

Se että vähemmistö tässä maassa voi päättää että mitä sinun on pakko opiskella ja mitä ei, varmasti aiheuttaa katkeria tunteita monissa ihmisissä ja siitä ikävänä esimerkkinä toimivat väkivaltaisuudet "hurreja" kohtaan.

On varmaa että monien on vaikea nähdä noiden syiden takia ruotsalaisuutta, kaksikielisyyttä, kulttuurillisena rikkautena, asiana jota pitäisi vaalia.

RKP on se puolue mikä ajaa pakkoruotsia ja kenties seisoo sen poistamisen edessä.

Elitismi on mielestäni sitä että erittäin pieni ihmisryhmä (verrattaen) vaikuttaa tavalla jota ei voi pitää perusteltuna ison ihmisryhmän elämään, tässä tapauksessa koulutukseen.

Ruotsinkielen opiskelua ei voida pitää yleissivistävänä sen enempää kuin ranskankielen opiskeluakaan, joten sillä ei voi perustella pakkoruotsia.

Jaska puhuu asiaa.
Ruotsinkielen pakko milloin missäkin yhteydessä (opiskelu, työelämä, virastot, viralliset paperit, ym) ei ole perusteltua. Jos se pakko poistettaisiin, tässä maassa säästettäisiin hurja määrä rahaa ! Nyt sekä valtion että yritysten pitää esim painattaa kaikki tuplana tuon pakon takia. Se puolue, joka lähtee ansiokkaasti poistamaan tuon pakon, saa minun ääneni hamaan arkkuun asti. Aamen.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:

Tavallaan totta. Mun mielestä ruotsinkielisten alueiden pitäis saada oikeus säilyttää ruotsinkielisyytensä ja suomenkieliset alueet saa pysyä suomenkielisenä eikä kumpaakaan kieltä pakoteta toiselle.

Mutta se, että ruotsinkieliset alueet suomenkielistetään ei ole oikein.

Yhteistyössä