Nuoret esikoisen odottajat (LA helmi-huhtikuu)

Moi !
Mahtuuko mukaan ?
Eilen testasin ja tänään oli ensimmäinen lääkärikäynti.
Viikolla 5+2, laskettu aika 10.7.2011.
Ikää on 17 vuotta, helmikuussa 18, asun avoliitossa ihanan kihlattuni kanssa Jyväskylän keskustassa.
Olisi kiva saada kahviseuraa samalla seudulla asustelevista äideistä, ja miksei kauempaakin !
PS Karma: Hyvä idea tuo blogihomma ! Itsekkin oon suunnitellut sellaisen perustamista jo siitä asti kun raskautta alettiin toivoa, nyt pääsenkin kirjoittamaan ihan oikeasti.
Linkkaan sen sitten tänne ! Nyt rupean lukemaan sun blogia.
 
Terve jayd. Huomioithan, että otsikossa oli haussa noin suunnilleen lasketulla ajalla helmi-huhtikuu? Sinun laskettu aikasi on kuitenkin huomattavasti kauempana tuosta :S Tämä tarkoittaa siis sitä, että moni meistä on jo lähellä raskauden puoliväliä tai jo pidemmällä!

Ehkä saisit enemmän hyötyä liittymällä johonkin toiseen inside-keskusteluun, jossa ihmiset ovat lähempänä sinun laskettua aikaasi? Kun me muut pakkailemme synnytyslaukkujamme ja kerromme villeimmät synnytystarinamme, sinä vasta hehkuttelet vauvan liikkeitä ja vatsan kasvamista!

Eli kaikkien näiden sanojen jälkeen, oletko varma, että haluat silti liittyä seuraamme? :D Olet toki tervetullut, jos koet meidän seurueellamme olevan jotakin annettavaa. Hehe!
 
Heipä hei!
Minä tuun mukkaan! Oon 19 vuotias ja ootan mun ekaa lasta jonka laskettu aika ois 30.4. että just ja just kerkeen :D Oon avoliitossa ja asun Raahessa. Mitäpä muuta tässä oikein... Ihan normaalisti kai mulla on tämä raskaus menny. Mahakin jo näkyy hieman :) Huomenna jo saa 16. viikkoa täyteen :p

_Mariah 15+6
 
Heips!

Vieläkö mahtuu mukaan? :) Oon 22-vuotias nainen Rovaniemeltä, 1.2.11 on laskettu aika, eli 28+5 ollaan menossa! :heart: Sukupuolta ei haluttu etukäteen selvittää. Naimisissa ollaan miehen kanssa oltu onnellisesti heinäkuusta -09 asti ja yhteiseloa on ollut jo 6,5 vuotta! :D

Kaikki menny kaikinpuolin loistavasti. Masu on valtava, alkaa oleen jo tiellä.. :) Heh.. Äippäloma alkais jouluaattona, mut saa nähdä pitääkö jäädä aikaisemmin saikulle tms. Selkä nimittäin alkanut vaivaamaan hiljattain.. yöt on yhtä taistelua kyljenvaihdon suhteen ja selällään ei pysty pitkään makaamaan kun tulee heti huono olo. Noh, neuvola olis tän kuun lopulla nii pitää vähän keskustella asioista ja katsoo miten asiat etenee. :) Painoa on tullut jo about kymmenisen kiloa, hieman liikaa, mutta en ota stressiä asiasta niin kauan, kun itsellä on hyvä olla. Tietenkin ruokavaliota täytyy tarkkailla ja yrittää liikkua minkä pystyy, niin että vauvallakin olisi mahdollisimman hyvä olla! :)
 
Viimeksi muokattu:
moikka!

Täällä tää raskaus on sujunu ihan hyvin jos ei lasketa oksentamista ja huippausta. Neuvola oli eilen ja sain kuunella sydänääniä viimein <3 Ihanaa oli kyllä <3 järkytyin kyllä ku painoa on tullu kahdenkuukauden aikana vain PUOLI KILOA!! Mun maha on kyllä isoa ja se nauvola täti sano että hyvin näkyy jo maha niin mitä ihmettä?? outoa!

Ootteko jo kertonu kelle tästä ja millon kerroitten ja miten otettiin vastaan uutiset vauvsta? Me ei olla ukkelin kanss kerrottu vielä, mutta varmasti ennen joulua täytyy sanoo jos maha jatkaa paisumistaan :s Pelottaa hirveenä ku omista vanhemmista tulee nyt ekkaa kertaa mummu ja pappa niin en tiiä miten suhtautuvat tähän, ku ei ne nyt niin kovin vahojakaan oo :S Kyllä ne teki mun mummustakin mummun vähän päälle nelikymppisenä niin saan minäkin :D tiiän ainakin sen että saan kuulla mun toiselta mummulta hirveet valitukset ja haukut...

_Mariah ja mahakaveri 16+3
 
Hei!
Vieläkö joukkoon mahtuu? :)

Olen 22-vuotias ja laskettu aika olisi 20.3.2011, eli rv 23+1 menossa. Helmikuussa, eli ennen pienen syntymää täytän 23v. En kyllä tunne itseäni niinkään "nuoreksi" synnyttäjäksi, mutta kai minä nyky-yhteiskunnan mukaan olen nuori synnyttäjä :D
Asustelen Kuopiossa, avoliitossa mieheni kanssa.

Liikkeet tuntuu jo hyvin ja voimakkaasti. Alkuraskaudessa oli hurjaa pahoinvointia, joka sattui juuri nuiden heinäkuun 30 asteen helteiden sekaan. Nyt pahoinvointia esiintyy enää satunnaisesti.
Nautin raskaana olemisesta, mutta tietysti taustalla aina pieni huoli siitä että onko kaikki hyvin.

Np-utrassa kävin rv12+1 ja siellä kaikki hyvin, np 0,9mm. Verikokeissa en käynyt neuvolantädin sekaannuksen vuoksi, mutta koska en joka tapauksessa olisi lapsivesipunktioon mennyt, vaikka tulos olisi ollut mitä, niin en kokenut tarpeelliseksi sitä myöhemmin suorittaa. :)

Yksityisellä kävin ultrassa rv 16+3 ja siellä tekivät oikein perusteellisen rakenneultrauksen. Tarkasti napanuoran virtaukset ja kaikki! Neiti ihminen kuulemma suurella todennäköisyydellä köllöttelee tuolla masussa.

Rv 20+ oli rakenne ultra, ja siitä jäi vähän omituinen mieli. Ultrauksen teki ihminen joka ei juuri eläessään ollut ultrannut, ja välillä hän ei tiennyt edes miten päin sikiö kohdussa oli, saati sitten miten päin anturia piti kääntää. No, onneksi kuitenkin mukana oli myös kokenut ihminen, joka teki sitten melkein kaiken perästä :D Ja pakkohan se on jo uskoa, kun tuollakin sanoivat, että tyttö meille tulee! :)

Tuli pitkä tarina, mutta ilolla liittyisin joukkoonne!
 
Hei!
Onnea kaikille! Täällä ilmoittautuu yksi jolla la 17.4 ja viikkoja on 19 ja risat. mahtuuko mukaan? esikoista odotan :) asun raahessa ja ikää mulla on 17, parin vk päästä 18. :) Pikku^ onnea tytöstä, itsellä oli myös np-ultrassa ihminen joka ei tuntunu tietävän mitään mitä teki. :eek: parin vk päästä olisi rakenne ultra, ei malta odottaa :))
 
Heipä hei!

Oi joi joi Raahesta joku muukin :p Ollaankohan törmätty neuvolassa? :D jännittävää :D Sulla on kyllä la pari viikkoo ennemmin ku mulla...

Tänne kuuluu hyvää vaikka vielä oottaa porukoille kertominen ilo uutisista :D Pelottaa niin reaktio siellä suunnalla...

_mariah 18+3
 
Hei taas!
En tiedä, ollaan ehkä törmätty. :D miten se niin pelottaa kertoa niille? :/ noh, kyllä muaki pelotti ihan hirveesti vaan ne otti kyl tosi hyvin sen. Iskä varsinki oli ihan taivaassa! :D missäs päin raahea sä asut? =)
 
Mooi!

Pelottaa ku luulen ettei ne hyväksy tätä yhtään... Äiti on aina mulle paapattanu että hanki ammatti ja yms ennen ku mitään lapsia niin minä lukion käyneenä pamahin sitten nyt. Ja ku oon vanhin lapsi ja nämä just neljäkymmentä niin ei varmaan toivo vielä joutuvansa mummoksi. Ne varmaan saa sydärin mutta toivotaan että ne toipuu :D Haluan kyllä isältä samanlaisen reaktion kiitos! :D Kummatissa asustelen. missäs sinä?
 
Itse kerroin omille vanhemmille n.10 viikolla, ja miehen vanhemmille n.13 viikolla. Hirmu paljon olis tehny mieli kertoo aikasemmin jo, mutta en uskaltanu kun pelkäsin keskenmenoa. Minun äiti oli ihan suunnattoman onnellinen, ja isä suhtautui kans kivasti. Enemmän tuolle puolison isälle kertominen jännitti, mutta ehkä puolison isosisko oli kolmella lapsellaan tehnyt tietä, kun ei tullutkaan haukkuja! (Tuli ukiksi ensi kertaa 36 vuotiaana, ei vissiin ollu sillon mieluinen yllätys.) Puolison vanhemmat on myös tosi nuoria, mutta miehekkeen äiti otti vastaan tosi iloisena kans. Siskoille ja muille kerrottiin kans sillon 12 viikon tienoilla.
Sukulaisille, ystäville ja muille kerrottiin sitten sen jälkeen pikkuhiljaa kun niitä näki, eiköhän nyt jo kaikki tiedä. :) (Näkyykin jo kilometrin päähän, ei jää paljon arvailujen varaan :D )

Pikku^ ja masuneiti 24+4
 
_Mariah:
niin justiinsa, uskon kyllä että ne hyväksyy sen :) mun äiti kans sano aina et hommaa ammatti yms ennen ku mtn lapsia. :D mut onnessaanhan tuo tuntuu olevan nytten kun siitä tulee mummi :) minä asustelen o-saaressa. :) huomenna olisi rakenneultra, pitää tulla sit kertoilee et miten meni :) jännittää kyllä hirveesti, en varmaa saa untakaan ens yönä. :D
 
nonih, nyt olisi käyty siellä ultrassa. :) kaikki oli onneksi hyvin pikkusella, sukupuoltakin kysyin mut se ultraaja ei ollu ihan 100% varma et kumpi se on. :) tytön puoleen se kuitenkin enemmän kallistui. :) ihanaa, on kyllä nyt huojentunut olo kun sai varmuuden, että pikkuinen on kunnossa. <3
 
qstine Hyvä että oli kaikki hyvin:) Ittellä 22.12 rakenneultra ja toivoisin, että ne silloin osais jo sanoa, onko tulossa tyttö vai poika!:D Liikkeitä en vieläkään tunne, vaikka olen jo rv 19+0, joten haluaisin jälleen varmistuam, että siellä on yhä joku:)
 
Kävinpäs eilen rakenneultrassa :) Kaikki oli muuten hyvin paitsi toinen munuainen oli pienempi ja joudun sen takia käymään uudestaan. Ei kuulemma oo syytä huoleen, mutta silti se on mielenpäällä koko ajan :( Sukupuolta ei kysytty, mutta näytti olevan kassit täynnä pojalla ku näky jäätävät pallit :D

_Mariah 20+4
 
Heippa!
Vieläkö pääsee mukaan, vaikka ensimmäiset kohta alkaavat jo synnärin laukkua pakkailemaan? :) jännää!
Olen siis 20-vuotias esikoista odottava amk-opiskelija äänekoskelta (tammikuussa taas jyväskylässä, kotikunnassa asun) Avoliitossa ukon kanssa olen, ja rinkula ollut sormessa viime kesästä jos tässä vaikka naimisiinkin parin vuoden sisään pääsis :) Meillä on myös sekarotuinen koiranpentu, vajaa 6kk

Raskausviikkoja menossa 22+3, masu näkyy jo melko selkeästi. Isä sanoin mulle että "ei tuo kyllä enää lihomisen piikkiin mene" :D Liikkeet olen tuntenut viikolta 17 ja viikolla 20 tunsi isukki masun päältä liikkeet.
Julkistimme raskausuutisen vasta ekan ultran jälkeen (jossa en osalistunut seuluntoihin) ja tässä pikkuhiljaa ollaan kerrottu, kaikki ei kyllä tiedä vieläkään enkä asiasta koskaan aio tehdä facebook matskua...
Rakenneultrassa saatiin tietää että prinsessaa odotellaan, josta isä on kyllä niin ylpeä <3

Tavaroita ei olla vielä hankittu kuin turvakaukalo, kun niin halvalla saatiin.
Annoin itselleni luvan, että joulun jälkeen saadaan alkaa hankkia tarvikkeita, kun on jollakin tavalla "pelko perseessä" vaikka näinkin pitkällä jo ollaan... noh. vuoden vaihteessa ollaan jo niin pitkällä että on jo suurempi todennäköisyys selvitä hengissä jos jotakin tulee...
Onko teillä muilla jo kaikki valmiina?

Raskaus muuten mennyt hyvin, nyt vain rautakuurilla olen kun hemppa oli pudonnut jo 114.
Painoa on tullut 4,5 kiloa, joista reilu 2 kiloa viimeisen kuukauden aikana (HUPS!) taitaa joulunaika tehdä tenät :D

Onko teillä hassuja haluja? en tiedä onko tämä nyt niin hassua, mutta voisin syödä satsumia kilon kaksi päivässä :D semmonen kilon pussi menee helposti, ja olen kuullut että tyttöodotuksissa kaikenlaiset mandariinit/appelsiinit himona ovat yleisiä. Noiden lisäksi syön hillittömästi jugurttia marjojen ja myslin kanssa... Ukko tokaskin neuvolassa kun täti kertoi minun lihoneen hieman liikaa/viikko niin että "no eihän toi syö kun mandariineja ja jugurttia niin miten se voi lihoa niin paljon?" :D ihana <2
 
Tervetuloa mukaan vaan :D

Mulla ei oo mitään hassuja haluja kyllä.. Oon erittäin pettyny ku ootin että alan syömään jotai silliä ja mansikkajäätelöä :D Ainut mitä mulla tekee mieli koko ajan on coca-cola. Mä en ennen juonu ees sitä ku join pepsiä ja ne maistuu mun mielestä ihan erille niin nyt en voi sietää pepsiä :D

Ei oo läheskään kaikki valmiina ja se stressaa mua :S mun ukko ei anna mun ostella vielä mitään, mutta lupas että joulun jälkeen aletaan ostaan :) Saatiin kyllä jo mun työkaverilta ihan ilimateeksi yhdistelmävaunut että ne ja pari body ja sukkia on jo oottamassa :D

Miten teillä tuo paino muka nousee vaikkette omasta mielestä syö ees? :O Mä oon syöny karkkia ja kaikkee ahtannu mahaan ja silti tuntuu että paino ei nouse mutta maha ja perse vaan kasvaa :D

_Mariah 20+5
 
Heips taas! :)
Ei oo pitkään aikaan tullu kirjotettua tänne. Mitenkäs täällä jaksellaan? =)
Meillä menee pikkuisen kans hyvin, tosi vilkas kaveri kyllä on edelleen! :D Heiluin äsken iteki ku vauva potki masussa :DD Onkos teillä muilla ollu muuten raskauteen liittyviä uniongelmia? Itellä on ollu nyt muutaman viikon. :s
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä