Normaalipainoisesta hoikaksi, muita normaalipainon sisällä laihduttavia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hoikaksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hoikaksi

Vieras
Olen normaalipainoinen (bmi 21) mutta silti löllöä on erityisesti vatsan päältä ja jenkkakahvatkin löytyy... Olen hoikkarakenteinen joten mulle sopii suht alhainen bmi. Tavoitteena on pudottaa vielä muutama kilo, niin että bmi olisi vähän alle 20. Tänä vuonna lähtenyt 1,5 kg ja viime vuonna paino laski 6 kg :)

Onko täällä muita normaalipainon sisällä laihduttavia? Hidastahan tämä laihdutus on, ainakin voin kuvitella että ylipainoisena kilot lähtevät nopeammin. Mutta toivottavasti pääsen tavoitteeseeni ennen kesää :)

Minulla myös bmi 21. Olisi kiva saada kilo pois ja paino vakiintumaan siihen. Minulla paino nousee helposti 3-4 kg, jonka sitten taas kovalla työllä saan tähän nykyiseen lukemaan.

Pituus ja tämän hetkinen paino?

Miksi niin moni ei tajua sitä, että jos on normaalipainoisena löllöä niin pitää KIINTEYTTÄÄ eikä veren maku suussa yrittää saada paino mahdollisimman alas. Ei sekään kaunista ole, että paino on mahdollisimman alhainen, mutta silti ollaan löysiä kun ei kiinteytetä lihaksia.

Alhainen BMI nyt ei oikein sovi kenellekään. Jotkut eivät voi sille mitään, mutta ei ymmärrä miksi sitä pitää tavoitella. Hanki mielummin lihasta niin ei tuu kahvoja. Vaakassa se meinaa että paino tod. näk nousee.

[QUOTE="Maarikka";30606705]Pituus ja tämän hetkinen paino?

Miksi niin moni ei tajua sitä, että jos on normaalipainoisena löllöä niin pitää KIINTEYTTÄÄ eikä veren maku suussa yrittää saada paino mahdollisimman alas. Ei sekään kaunista ole, että paino on mahdollisimman alhainen, mutta silti ollaan löysiä kun ei kiinteytetä lihaksia.[/QUOTE]

Peesaan tätä. Se rasvalöllykkä ei painoa tiputtamalla minnekään lähde. Ainoastaan lisäämällä lihasmassaa (ja silti voi olla siro ) saadaan rasva-aineenvaihduntaankin jatkuvaa "Polttoa". Mutta silloin se paino ei todellakaan tipu.

Onkohan kukaan kuullut käsitteestä laihaläski? Ne on juuri näitä BMI alas, keinolla millä hyvänsä.

http://liikkujaniloa.vuodatus.net/lue/2015/01/painonhallintaa-ja-hiihtelya
Kohtuunormipainonen. lähtö 170/72,5, no tavoitetta ei varsinaisesti ole asetettu, ehkä 7 kg.

[QUOTE="Maarikka";30606705]Pituus ja tämän hetkinen paino?

Miksi niin moni ei tajua sitä, että jos on normaalipainoisena löllöä niin pitää KIINTEYTTÄÄ eikä veren maku suussa yrittää saada paino mahdollisimman alas. Ei sekään kaunista ole, että paino on mahdollisimman alhainen, mutta silti ollaan löysiä kun ei kiinteytetä lihaksia.[/QUOTE]

Urheilen kyllä säännöllisesti (aerobista 2 kertaa viikossa ja lihaskuntoharjoittelua 3 kertaa viikossa). En ole silti kiinteä. Mä oon vaan rakenteeltani sellainen että mahaan kertyy kaikki ylimääräinen. Kun bmi on alle 20 niin alkaa vatsalihaksetkin näkyä kunnolla.

Alhainen BMI nyt ei oikein sovi kenellekään. Jotkut eivät voi sille mitään, mutta ei ymmärrä miksi sitä pitää tavoitella. Hanki mielummin lihasta niin ei tuu kahvoja. Vaakassa se meinaa että paino tod. näk nousee.

Jos bmi on 19-20 ei se nyt kovin alhainen ole. Alipainon rajahan menee 18.5 kohdalla ja siihen on matkaa vielä monta kiloa. Ihmiset on erilaisia. Esim. siskoni näyttää samanpainoisena paljon hoikemmalta (vaikka minä harrastan enemmän lihaskuntoa ja hän enemmän aerobista).

Uusimmat

Yhteistyössä