Noniin, joulunvietto-ongelmaa täälläkin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voihitsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voihitsi

Vieras
Vanhempani haluaisivat tulla meille joulun päiviksi (25.-27.12.), kuten aina aiemminkin. Se on tosi mukavaa ja viime joulunakin oli kivaa olla yhdessä, myös mieheni mielestä. Miehen vanhemmat ovat jo kuolleet ja hänellä on hyvät välit minun vanhempiini. Vanhempani asuvat 600km päässä meistä.

No, veljeni tulee Saksasta vanhemmilleni jo jouluaattona vanhempieni luo. Veljelläni on nykyään koira, joka matkustaa hänen kanssaan vanhemmilleni. Nyt olisivat tulossa sitten koko porukka, eli vanhempani, veli ja koira. Muuten tosi kiva, mutta mieheni ja kolmas lapseni ovat tosi allergisia koiralle. Koiralle ei ole mitään hoitopaikkaa vierailun ajaksi ja se on itsestäänselvyys että se tulisi mukana, kun ei sitä voi yksinkään jättää tietenkään. Mieheni henkeä alkaa ahdistaa koiran seurassa, hänellä on allerginen astma. Lapsi taas on aivan tukossa ja saa yskän. Ja minun pitää vierailun jälkeen imuroida koko talo huolellisesti, pyyhkiä pinnat jne, jotta koira-allergeenit lähtee edes vähän pois.

Mitä tekisitte? Koko porukka olisi tulossa, mikä olisi kyllä kieltämättä kivaa :) Mutta se koira...en innostu ajatuksesta, että osa porukasta voi huonosti vierailun ajan ja se siivouskaan ei kieltämättä innosta kovasti... *laiska* Pitänee vaan sanoa, ettei nyt onnistu. Veljeäni näen harvoin, ehkä kerran vuodessa max, joten olisi kylläkin ollut kiva nähdä häntäkin :(

mäkin sanon allergialääkitys. ainakin omalla kohdallani toimii ja minulla on myös allerginen astma. Aerius on toiminut minulla parhaiten ja aloittakaa ajoissa. saa reseptillä.

Veljelle ilmoittaisin että valitettavasti koira ei voi meillä majoittua allergioiden vuoksi. Joko etsisin lähistöltä koirahoitolan tai sitten etsisin veljen perheelle majoituksen (esim. mökki tai vastaava) johonkoiran voi ottaa mukaan.

No ei se kyllä kauhean kivaa ole, että kahden ihmisen olo on tukala useamman päivän. Oletko varma, ettei teillä ole ketään tuttavaa, joka voisi ottaa koiran pyhien ajaksi hoitoon? Tai ettei siellä Saksassa olisi ketään, jolle koiran voisi jättää (tuntuisihan se vähän turhalta raahata se Suomeen, jos joutuisi sitten olemaan koko ajan vierailla hoidossa...) Jos teillä on iso talo, niin rajaisin koiran oleskelun ainakin vain yhteen tilaan, jos se nyt kuitenkin kylään tulisi.

Riippuu vähän allergian tasosta. Siskoni mies oli meillä kylässä ja hän on allerginen useimmille eläimille sekä heinille. Yläkerta oli "puhdas" eli sinne ei eläimiä päästetä. Imuroin ja pyyhin kaikki paikat hyvissä ajoin ennen vierailua ja yritin rajoittaa lemmikin oleskelualuetta. No, lopputulos oli, että siskoni mies joutui kuitenkin pakenemaan saunan lauteille nukkumaan, koska se oli ainoa todella puhdas paikka (ei tekstiilejä, ei eläimiä). Allergialääkkeistä huolimatta oireet pahenivat hengitysbvaikeuksiin asti muutaman päivän aikana. Jos vain mahdollista, kannattaa koira laittaa jonnekin muualle. Oireet saattavat paheta äkisti ja sitten onkin kiva joulunpyhinä lähteä sairaalaan.

Ihan itsestään selvää olisi, näin koiraihmisenäkin, että koira ei voi tulla. Kurja juttu veljen näkemisen kannalta, jos ei veli sitten mitään ratkaisua keksi, mutta ei voi mitään. Oikeus on olla omassa kodissa ilman hengenahdistusta.

Veli hotelliin??

Musta on myös kohtuutonta, jos isäntäväen täytyy kärsiä päiväkausia siitä, että yksi vieras toisi koiran tullessaan. Kyseessä on kuitenkin sairaus.

Veljelle pitäisi ilmoittaa ystävällisesti, että koira ei valitettavasti voi tulla ja etsiä vaikkapa teidän läheltä jotain koirahoitolaa tms. johon lemmikin voisi viedä.

Mun mielestä koira ei voi tulla, jospa sille löytyisi jokin muu paikka ystävältä tai sukulaiselta? Moni voisi ottaa ihan mielellään koiran muutamaksi päiväksi ilokseen ja hoidettavakseen. Vaikkapa joku nuori, joka tykkää koirista, mutta ei saa itselleen koiraa.

minä en MISSÄÄN NIMESSÄ altistaisi omaa lastani allergiaoireille vuoden tärkeimpinä päivinä!! ainakin lapsille joulu on todella tärkeä. ihmiset menevät aina koirien edelle, yrittäisin järjestää koiralle majoituksen koirahotelliin, tai jollekin tuttavalle jolla ennestään jo koira/koiria.

auttaa kyllä lapsellani enimpään tukkoisuuteen muttei yskään. Miehelläni ei allergialääkitys valitettavasti auta. Viimeksi koiran kanssa ollessa samassa asunnossa henki vaan vinkui tupla-allergialääkkeestä ja astmalääkkeestä huolimatta ja yö meni vinkuessa ja yskiessä. Yläkerta meillä on, eikä koira sinne pääsisi, mutta mies joutuisi sitten siellä viettämään joulunpäivät muiden viettäessä alakerrassa joulua ;) Lämmintä tilaa, esim autotallia ei ole koiralle :( Eikä tosiaan hoitopaikkaa, vaan on selkiö että jos vieraat tulevat, tulee myös koirakin.

Pitää siis vaan sanoa, ettei nyt käy :)

Ite oon kissalle niin allerginen että vetää hengitystiet tukkoon melkein heti jos esim makaan sängyllä ja vähänkin kissan hilsettä/karvoja. Joten en todellakaan antais kenenkään tuoda meille kissaa kylään.

Meillä on allergisia ja emme missään tapauksessa voisi ottaa koiraa meille, vaikka oireet ovat siedettävät lääkityksellä. On ihan eri asia käydä kylässä allergialääkkeiden avulla koiraperheessä kuin ottaa omaan kotiin koira. Ei siinä siivouksetkaan auta jälkikäteen.

Outoa minusta on se, että veljesi automaattisesti(?) ajattelee voivansa tuoda koiran mukanaan. Kai hänellä on tieto perheenne allergioista ja niiden aiheuttamista ongelmista miehellesi ja lapsellenne?

Outoa minusta on se, että veljesi automaattisesti(?) ajattelee voivansa tuoda koiran mukanaan. Kai hänellä on tieto perheenne allergioista ja niiden aiheuttamista ongelmista miehellesi ja lapsellenne?

Siis kyllä veljeni tietää allergioista mutta ehkä hän ei ihan todellisella tasolla hoksaa kuinka hankalalta ja kurjalta oireet voivat tuntua allergikosta. Mieheni sanoi, että hänen puolestaan voivat tulla, koska hän tietää miten tärkeä lapsuudenperheeni on minulle. Mutta koska tiedän, kuinka hankala olo miehelläni ja lapsellani sitten on, niin en tietenkään haluaisi koiraa meille... Ja kyllähän veljeni ja vanhempani uskovat, kun selitän asian heille. Vanhempani tulevat vaikka sitten joulun jälkeen kahdestaan käymään meillä :)

[QUOTE="aapee";27732859]Siis kyllä veljeni tietää allergioista mutta ehkä hän ei ihan todellisella tasolla hoksaa kuinka hankalalta ja kurjalta oireet voivat tuntua allergikosta. Mieheni sanoi, että hänen puolestaan voivat tulla, koska hän tietää miten tärkeä lapsuudenperheeni on minulle. Mutta koska tiedän, kuinka hankala olo miehelläni ja lapsellani sitten on, niin en tietenkään haluaisi koiraa meille... Ja kyllähän veljeni ja vanhempani uskovat, kun selitän asian heille. Vanhempani tulevat vaikka sitten joulun jälkeen kahdestaan käymään meillä :)[/QUOTE]

Minusta tuo asia on aivan sama, kun tarjoaisin laktoositonta ruokavaliota noudattavalle tavallisista tuotteista tehtyä ruokaa/leivonnaisia. Tai keliaakikolle vehnäpullaa. Itse veljenäsi jättäisin koiran hoitoon johonkin tuttuun paikkaan Saksassa tai koirahoitolaan sinne. Hyvä, että saatte tilanteeseen kuitenkin ratkaisun aikaiseksi, vaikka yhteinen joulu jääkin välistä :)

Yhteistyössä