sairaalan vierailu aika ei ole sama kuin vierailun keston pituus

ehkäpä mulla on sitten asenne muutos edessä :ashamed:
siis mulla ei oo mitään isien vierailuja vastaan vaan en ymmärrä miksi istua 4 tuntia katsomassa urheilua telkkarista äidin vierellä kun vauva on vauvalassa nukkumassa.eikö sitä telkkaria nyt voisi vahdata kotonakin.

Hei

Mieheni aloitti isyyslomansa heti kun vauva oli syntynyt ja oli kanssani sairaalassa.
Telkkaria hän ei katsonut vaan vaihtoi vauvalle vaippaa innoissaan, höpötti sille kaikkia juttuja, piti häntä sylissä ja oli minulle tukena ja turvana.
Hoitajien hoitoon emme vauvaamme vieneet vaan hän oli koko ajan kanssamme ja kun hän nukkui juttelimme hiljaa ja ihailimme pientä prinsessaamme.
En tiedä millaisiin isiin olet törmännyt jos he ovat telkkaria tulleet katsomaan sairaalaan kun vauva on syntynyt.
Myös isät rakastavat lapsiaan niin kuin äiditkin ja olisi itsestäni tuntunut todella kamalalta
jos olisin kieltänyt miestäni olemasta rakkaan lapsensa kanssa alusta alkaen.

Joo enpä osannut ajatella itsekkin olevani itsekäs. kiitos kun herätitte minut todellisuuteen.
mutta alkuperäisessä viestissä tarkoitin siis yleensäkkin sairaalassa olo aikaa enkä pelkästään synnärillä oloa. laitoin vain oman kokemukseni.
Toki me ihmiset ollaan erilaisia.
mutta nyt lähden juhannuksen viettoon maalle joten :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmi-Kana:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Kyllä minustakin on ihan normaalia, ettei isillä ole vierailuaikaa, vaan isät saa olla kokoajan sairaalassa!
Onneksi täällä kaikki saa oman huoneen, mä tulisin hulluksi, jos joutuisin olemaan samassa muiden kanssa, kun muutenkin olen levoton synnytyksen jälkeen ja sitten pitäis koittaa varoa, etti häiritse muita.

MISSÄ saa oman huoneen aina? :o

Loimaalla, ja juu, kyllä, siellä käy synnyttäjiä kaukaa.
Sen synnytysosaston lopettamisesta on huhuttu aika ajoin vaikka kuinka kauan, mutta siitä tykätään ja sinne tullaan kaukaa. Synnyttäneet saa oman huoneen, jos vaan tilaa on (ja mulla on ollu jo kolme kertaa) muita osastolla olevia sitten laitetaan useampia samaan huoneeseen.
Se, ettei olis tilaa on tosi harvinaista. Ja vaikka ei ole perhehuonetta virallisesti ottanu, niin isillekkin tuotiin viimeksi sänky ja muutaman kerran ruokakin.

No nytpä sekin loppuu kertoo turkkari

Siis Isäthän saa olla sairaalassa muulloinkin kuin vierailu aikana :o Meillä ainakin on aina ollut ja tulee nytkin olemaan ja osastolla on sanottu ettei vierailuajat koske isiä ja sisarruksia.

juu, tuosta loimaan synnytysosastosta on vähän väliä vääntöä, jokohan sen kokonaan lopettavat :( en ole itse siellä synnyttänyt, mutta sisareni kolme lastaan ja veljen vaimoni kaksi lastaan, joten olen siellä käynyt kyllä paljon vieraana =) ja mahtavaa palveluahan siellä on, ei voi kuin kehua ja suihku ja vessa joka huoneessa.. vähänkö luksusta verrattuna tyksin käytävävessaan... ja vielä kun siskoni oli kolmannen vauvelinsa kanssa sairaalassa, niin osastolla oli niin rauhallista, että hoitaja kävi vähän väliä kyselemässä ja auttelemassa, kysyi jopa, että pitäisikö meidän vielä vähän yhdessä harjoitella sitä vaipanvaihtoa :D

Ja kyllä LOIMAAN synnytykset loppuu vuoden kuluttua.. siitä oli just eilen lehdessä!!! :( Mutta enpähän tätä viimeistäkään täällä saa synnyttää kun sairaala menee sulkuun.. :) täällä on aivan ihana toi synnäri :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Mutteri:
Siis Isäthän saa olla sairaalassa muulloinkin kuin vierailu aikana :o Meillä ainakin on aina ollut ja tulee nytkin olemaan ja osastolla on sanottu ettei vierailuajat koske isiä ja sisarruksia.

tervetuloa vaan tyksiin synnyttämään :( siellä on kyllä vierailuajat isälle ja sisaruksillekin, tosin muistaakseni 10-20 tai jotain sen tyylistä, mutta sitten kyllä pitävät niistä tarkasti kiinni... mein kuopus syntyi illalla puoli kahdeksan, niin sen verran sai mies tulla osastolle, että istui ehkä meidän kanssa puoli tuntia siinä ja sitten tultiin sanomaan, että huomenaamulla sitten taas alkaa vierailuaika :(

Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:

tervetuloa vaan tyksiin synnyttämään :( siellä on kyllä vierailuajat isälle ja sisaruksillekin, tosin muistaakseni 10-20 tai jotain sen tyylistä, mutta sitten kyllä pitävät niistä tarkasti kiinni... mein kuopus syntyi illalla puoli kahdeksan, niin sen verran sai mies tulla osastolle, että istui ehkä meidän kanssa puoli tuntia siinä ja sitten tultiin sanomaan, että huomenaamulla sitten taas alkaa vierailuaika :(

Justiinsa.. juuri tämäntakia hypin vaikka tasajalkaa seuraavat 3 päivää.. kyllähän se uusi vauva on yhtäpaljon isinkin kuin äidin asia.. täällä Loimaalla on vaan tottunut hieman parempaan kohteluun niin on se kamalaa lähteä sit ottamaan huonompaa palvelua vastaan. Tosin matkaakin tulee, joten eipä toi meidän isi nyt niissä mittasuhteissa edes siellä vois olla kuin täällä mut periaate kysymys. Ei se vauva ilman isiä alkuaankaan ois saanut niin tylsää sulkea isi sit joihinkin aikojen sisälle.. :/

Isällä on oikeus saada olla uuden tulokkaan kanssa vaikka koko päivän! Meillä ei perhehuoneita saanut kuin ensisynnyttäjät, mutta painotettiin, että isä saa vapaasti olla. Muut vieraat olivat isovanhemmat vierailuaikana vierailuhuoneessa. Ja sisarukset kävivät katsomassa. Mutta isä oli - molempien toiveesta - ja osallistui. Minut oli leikattu enkä edes tajua, miten muuten olisin parista ekasta päivästä selvinnytkään (?).

Minusta on omituista, jos isä ei saa olla sairaalassa, kun on lapsi syntynyt. Muiden vieraiden ei sitten tarttisi sinne tulla ollenkaan, paitsi ehkä jos nainen ei ole lapsen isän kanssa tekemisissä, niin sitten yksi muu tukihenkilö saisi tulla.

Nuo huoneet on kamalia, joissa on monta äitiä yhtäaikaa. Miten sellaisessa kukaan pystyy rauhottumaan, kun on vieraita ihmisiä ympärillä?

Ihan naurettava ajatus ettei tuore isä saisi olla perheensä kanssa. Ajatelkaa, synnytyskin on todella iso kokemus miehelle, ja hänen pitäisi sen jälkeen palata kotiin ja saisi tunnin-pari päivittäin nähdä elämänsä suurinta ihmettä. Pakahtusihan siinä raavaankin miehen sydän :) Eiköhän ole ihan tarkoituksenmukaista että isätkin otetaan mukaan vauvanhoitoon täysipainoisesti heti ensimetreistä lähtien.

Minunkin mieheni piti aloittaa isyysloma vasta kun kotiudumme sairaalasta esikoisen kanssa, mutta eihän hän pystynyt töihin keskittymään, ja jäi saman tien lomalle että saa olla kanssamme. Televisiota ei katsottu paitsi silloin kun olimme päivähuoneessa. Olimme vain hiljaa ja ihailimme pientä ihmettämme.

Muut vieraat ehtivät kyllä tulla kotiinkin tai heidät voi tavata päivähuoneessa (tai mikä sen vastine nyt onkaan muissa sairaaloissa). Meillä tosin mummot tulivat huoneeseen asti heti ensimmäisenä päivänä, kun en sektiopotilaana vielä ylös päässyt. Mutta he viipyivät vain vajaat puoli tuntia.

Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:

Justiinsa.. juuri tämäntakia hypin vaikka tasajalkaa seuraavat 3 päivää.. kyllähän se uusi vauva on yhtäpaljon isinkin kuin äidin asia.. täällä Loimaalla on vaan tottunut hieman parempaan kohteluun niin on se kamalaa lähteä sit ottamaan huonompaa palvelua vastaan. Tosin matkaakin tulee, joten eipä toi meidän isi nyt niissä mittasuhteissa edes siellä vois olla kuin täällä mut periaate kysymys. Ei se vauva ilman isiä alkuaankaan ois saanut niin tylsää sulkea isi sit joihinkin aikojen sisälle.. :/

no ei se tyks nyt ihan kauhea paikka kuitenkaan ole, mutta tietysti laitosmaisempi.. kolme äitiä vähintään sitten samassa huoneessa! ja onhan tuo isän vierailuaika melkein koko päivän, tosin mä olen niin kiinni tuossa ukkokullassa, että en olisi sitä sieltä päästänyt mihinkään :heart:

Mulla oli mies sairaalassa kaiken sen muun ajan paitsi silloin kun oli töissä, ruokatunnillakin kävi. (Yöt kotona.)
Kyllä mulle ainakin oli ihan ehdoton että se siellä oli, saahan siinä ne verhot eteen ettei häiritse sitä vieruskaveria. Ja puhuttiin hiljaa.
Sairaalassa olin 7vrk ja eihän siellä sikakaan olis ollut vinkumatta jos ei mies olis ollut seurana.

Ymmärrän kyllä ap:kin.
On hieman kaksipiippuinen juttu.Onhan se mukavaa että isät saavat olla aamusta iltaan mutta joskus voi kuitenkin ottaa huomioon ne muutkiin huoneessa olijat.

Alkuperäinen kirjoittaja NalleKarhuÄiti:
on se muuten kumma homma kun jotkut eivät tajua että sairaalan vierailu aika ei ole sama kuin vierailun kesto aika.
Nytkin oli vieruskaverina sellainen äiti jonka mies tuli käymään niin se istui siellä 4 tuntia.
ja miekun en kehdannut sanoa että haluaisin rauhassa hoitaa vauvaa ja nukkua. :ashamed:
Siis jos haluaa tulla vierailulle sairaalaan ja viipyä vähän pidempään niin eikö sitä voisi olla päivähuoneessa tai kahviossa.
Oma mieheni ja vanhempani ovat käyneet vauvan katsomassa jonka jälkeen on menty kahvioon.
edellisellä kerralla kun olin kolmosen kanssa niin erään ensisynnyttäjän mies, vanhemmat ja appivanhemmat tuli vierailulle ja ne keskusteli reilut 3 tuntia.
pitäähän se nyt tajuta että tuoreen äidinkin olisi kuitenkin tarpeellista levätä.
vierailun pitemmän kaavan mukaan voi hoitaa kun äiti pääsee vauvan kanssa kotiin jos äiti jaksaa ottaa kotona vieraita vastaan.

sen enempää ketjua lukematta... niin kyllä isä saa olla niin kauan kun haluaa

No kyllä minua raivostutti kun olin kuopusta tekemässä, ja meitä oli 6 äitiä vauvoineen sullottu 4 hengen huoneeseen (osasto oli ihan täynnä). Sit yhden akan ukko päivät pitkät makasi siellä ja toi vielä niiden n. 10 v. pojan sinne tuntikausiksi, ja kaiken hyvän lisäksi se poika oli kuumeessa!! Siis ei järki leikkaa joillakin. Ei puhettakaan että olisivat mihinkään päivähuoneeseen lähteneet, siinä yskiä röykytti sekin niiden kakara. Tosi mukavaa oli imettää ja hoitaa vauvaa kun yhet siinä vahtasi silmät tapillaan.

Eräät tulee koko suvun voimalla - siis muutkin, kuin pussihousuiseen vähemmistöön kuuluvat. Vekarat rymistelevät ja kiljuvat (ja ikävystyvät ja nahistelevat + pomppivat toisten sängyillä), tuntitolkulla viivytään ja remakkaa pidetään.

Hulvattominta oli seurata erään äidin vierailijoita: isä oli muistaakseni Nigeriasta, ja tuore isukki toi vauvaa katsomaan kaikki Suomeen muuttaneet heimon nuoret miehet, ja niitä oli varmaan puoli tusinaa. Mekkalasta päätellen karkottivat pahoja henkiä...

Mikä ihmeen vauvala? Tyksissä oli ite hoidettava vaikka oli puolikuollut. Tokan kanssa olisin jo osanutkin, mutta esikoisen kanssa pääsi kyl itku. Se ei nukkunut yöllä yhtään eikä päivälläkään niin pitkään että oisin suihkuun päässy. Paitsi tosiaan kun mies tuli ja piti vauvaa. (Ei ole se lapsi ikinä vielä tähän mennessä nukkunut yli 14h/vrk, ei siis vastasyntyneenäkään)

Eikä sieläl muutenkaan saanu nukkua, jos ois muuten ollu rauhallista, niin sit tulee joku kätilö häiritsemään. Ja kun lämpötila oli 36 astetta, niin eipä tullu uni. Yöllä pidettiin ikkunat auki, mutta kas, jo kahden tunnin nukkumisen jälkeen heko laskeutui siihen viereen, vauva herää. Tunnin päästä vauva nukahtaa, minä kahden, niin sitten jotku ääliötä alkaa huutaa ja kierrättää motskaria siinä pihassa, siis klo 5.30.
Että ei oikeastaan häirinny yhtään kenenkään vieraat keskellä päivää.

Alkuperäinen kirjoittaja miksu:
No kyllä minua raivostutti kun olin kuopusta tekemässä, ja meitä oli 6 äitiä vauvoineen sullottu 4 hengen huoneeseen (osasto oli ihan täynnä). Sit yhden akan ukko päivät pitkät makasi siellä ja toi vielä niiden n. 10 v. pojan sinne tuntikausiksi, ja kaiken hyvän lisäksi se poika oli kuumeessa!! Siis ei järki leikkaa joillakin. Ei puhettakaan että olisivat mihinkään päivähuoneeseen lähteneet, siinä yskiä röykytti sekin niiden kakara. Tosi mukavaa oli imettää ja hoitaa vauvaa kun yhet siinä vahtasi silmät tapillaan.

*pyörtyy*

Mulla on ollu aina mies siellä mahdollisuuksien mukaan pitkänkin ajan... jo ihan senkin takia,että siinä kaipas jo sitä seuraa.... Sillon kun on ollu vierustovereita ja heidän miehet on ollut siellä, niin en muista, että ois mua häirinny...Joku jopa kerran kysyi että haittaako jos mies on siinä kauemmin... sanoin että minun puolestani voi vaikka nukkua siellä :D
Mä en oo koskaan osannu nukkua/levätä sairaalassa joten ennemmin mulla on ollut tylsistynyt olo :D

Minun mies oli koko sairaalassaoloajan (3vrk) päivät hoitamassa minua ja vauvaa, olin sektion jälkeen aika kipeä, niin mies toi mehua ja nosti vauvan rinnalle, vaihtoi vaipat yms. Oli helpottavaa kun ei tarvinnut hoitajia vaivata koko ajan! Ei tosiaan mitään telkkaria kattottu siinä, enkä kahvioon olisi edes pystynyt menemään.. Myös huonetoverini mies ja lapsi oli aika paljon huoneessa, huonetoverini myös puhui puhelimessa yömyöhään, mutta näihin täytyy vaan sopeutua. Ei sairaalassa voi vaatia täyttä rauhaa eikä omaa huonetta.

Mä en itte tykännyt olla sairaalas ku mun vierus kaverit kuorsas. Mut minkäs sille voi. Varmaan olisin kuorsannut itsekkin jos olisin kaverin kuorsaukselta saanut unta. : )

Alkuperäinen kirjoittaja Jutta:
Minun mies oli koko sairaalassaoloajan (3vrk) päivät hoitamassa minua ja vauvaa, olin sektion jälkeen aika kipeä, niin mies toi mehua ja nosti vauvan rinnalle, vaihtoi vaipat yms. Oli helpottavaa kun ei tarvinnut hoitajia vaivata koko ajan! Ei tosiaan mitään telkkaria kattottu siinä, enkä kahvioon olisi edes pystynyt menemään.. Myös huonetoverini mies ja lapsi oli aika paljon huoneessa, huonetoverini myös puhui puhelimessa yömyöhään, mutta näihin täytyy vaan sopeutua. Ei sairaalassa voi vaatia täyttä rauhaa eikä omaa huonetta.

Ei voi vaatia täyttä rauhaa.
Mutta jokainen voisi opetella ottamaan huomioon myös toiset.
Niinkuin joku sanoi että häneltä kysyttiin häiritseekö että mies ja vanhempi lapsi ovat kauemmin..Se on fiksu tapa.
Ja kyllähän sen useimmiten näkee jos toiset ovat todella väsyneitä eli varmasti kaipaavat hetken rauhaa.

Kuopuksen syntymän jälkeen huoneessa oli kaksi muuta.Toinen äiti melkoisen huonossa kunnossa ja taatusti kaipasi lepoa.
Toinen toisellla puolella taasen ei ollut hetkeäkään hiljaa.
Mies vanhempien lapsien kanssa tuntitolkulla paikalla ja meteli ei ollut pientä.

Yhteistyössä