sairaalan vierailu aika ei ole sama kuin vierailun keston pituus

Alkuperäinen kirjoittaja NalleKarhuÄiti:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Ilmeisesti just tän takia täällä ei saa ottaa huoneeseen vieraita vastaan enää..

Mut kai juma.lauta isä saa olla tärkeimpiensä luona?

kyllä saa mutta onko se pakko olla niin kauan? tai jos on niin sitten vaikka päivä huoneessa viettää sitä aikaa. minä ainakin henk kohtasesti olen ollut todella väsynyt jokaisen synnytyksen jälkeen ja sairaalassa on ollut hyvä mahdollisuus levähtää.
mutta yritäppä siinä nukkua kun toiset pälättää koko ajan.
mullakin mies on käynyt joka päivä minua ja vauvaa katsomassa mutta ei jäänyt sairaalaan asumaan.
lisäksi on laittanut mulle viestiä voiko soittaa ja jos vieruskaverit on nukkumassa niin olen siirtynyt päivähuoneeseen tai parvekkeelle ottamaan puhelun vastaan.
Nykyään kun sairaalasta pääsee 2-3 vuorokauden jälkeen kotiin jos kaikki on hyvin niin siinä ei paljoa menetä vauvan ensi hetkistä vaikka vierailun rajoittaisi puolesta tunnista tuntiinkin.
olisi hyvä kunnioittaa muitakin huoneessa olijoita eikä ajatella vain omaa itseään.

Olen samaa mieltä siitä, että isät voivat tulla katsomaan perhettään milloin vain ja olla perheensä kanssa niin pitkään kuin haluavat -mutta tätä varten on perhehuoneet ja rohkeasti niitä vaan vaatimaan ja varaamaan. Silloin niiden määrä lisääntyy. Meillä täällä maalla on isot avarat huoneet, verhoja tarpeeksi -joten ei niin haittaa jos isukki siinä naapurissa onkin pidempään. Mutta meneppä vaikka Jorviin, missä äitien vuoteet on toisissaan kiinni! Huh, huh..Nyt riitely asiasta seis ja kaikki kynnelle kykenevät vaatimaan lisää perhehuoneita varsinkin niille, joiden olo sairaalassa pidentyy syystä tai toisesta! Jokos naistenklinikalle on valmistunut lisää perhehuoneita? Viime kesä kului sitä remonttimeteliä kuunnellessa...

Alkuperäinen kirjoittaja NalleKarhuÄiti:
Mutta entäpä jos olette olleet esim leikkauksessa?
tai kehtaatteko itse mennä vierailemaan sairaalaan vierailemaan 4 tunniksi?

No jos mun mies pyöräyttäisi vauvan meille, niin toki kehtaisin olla 4 tuntia heidän vierellä :D

Ja jos olisin leikkauksessa ollut, niin olisin hyvilläni jos joku olisi mun luona siinä.

Meillä mies oli myös paljon mun vierellä kun tyttö syntyi. Tosin, mulla oli koko ajan vauva vieressä, eikä vauvalassa.. Pari kertaa jopa jätin miehen huoneeseen vauvan kanssa, kun ite kävin suihkussa.

Huonetoveri oli myös mulla.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Ei voi vaatia täyttä rauhaa.
Mutta jokainen voisi opetella ottamaan huomioon myös toiset.
Niinkuin joku sanoi että häneltä kysyttiin häiritseekö että mies ja vanhempi lapsi ovat kauemmin..Se on fiksu tapa.
Ja kyllähän sen useimmiten näkee jos toiset ovat todella väsyneitä eli varmasti kaipaavat hetken rauhaa.

Kuopuksen syntymän jälkeen huoneessa oli kaksi muuta.Toinen äiti melkoisen huonossa kunnossa ja taatusti kaipasi lepoa.
Toinen toisellla puolella taasen ei ollut hetkeäkään hiljaa.
Mies vanhempien lapsien kanssa tuntitolkulla paikalla ja meteli ei ollut pientä.

Tottakai täytyy ottaa huomioon toiset, eikä esim. metelöidä. Kuitenkaan ei tullut mieleenkään kysyä että häiritseekö mieheni huoneessa, isien vierailuaika kun on kuitenkin määritelty. Lisäksi minulle ei annettu mahdollisuutta antaa vauvaa mihinkään hoitoon (mikä vauvala?? ), joten luulen että huonetoveriani häiritsi vähemmän mieheni joka hoiti hiljaa vauvaa kun minä yritin levätä (että selvisin yöt), kuin se että vauvani olisi aina huutanut 15min sängyssään kun minä yritän päästä omasta sängystä ylös jne. (Puhumattakaan mitä jatkuva hyppely olisi aiheuttanut omalle toipumiselleni ) Tai jos olisin soittanut hoitajan nostamaan vauvan viereeni, heillä kun oli kiire ja olisi kestänyt myös sen 15min. Joten itse en tunne syyllisyyttä mieheni läsnäolosta sairaalassa. =)

Kun itse olin synnyttänyt esikoisemme ja makasin sairaalassa,niin mies oli luonani joka päivä noin aamukymmenestä ilta yhdeksään. Välillä saattoi käydä hetken pois,mutta tuli sitten takaisin. Syy tähän oli se,että tyttömme oli teho-osastolla toisella puolella sairaalaa ja minä sit yksin omalla osastollani. Samassa huoneessa mun kanssa oli yksi nainen ja hänen vauvansa ja ei häntä ainakaan tuntunut haittaavan se että mieheni siellä istui joka päivä. Kävimme mieheni kanssa joka päivä kolme kertaa tytön luona teholla joten ei olisi ollut mitään järkeä siinä että mies olisi sit välillä mennyt kotiin.

Perhehuonetta ei aina saa kun haluaa. Esikoisen kohdalla sen saimme, kuopuksen kohdalla emme. Ekan päivän isä oli vauvan kanssa osastolla kun itse olin teholla. Ja siitä seuraavina päivinä isä oli myöskin useita tunteja kanssamme. Vieraat on eri asia kuin isä! Härreguud....

joo.. mä kysyin sitä perhehuonetta, niin sanoivat etta naistenklinikalla niissä on tiukat kriteerit, että kuka voi saada, että hakemuksen voi täyttää, mutta eivät usko että annetaan.. Enpä sitten hakenut. Katotaan sitten mihin sitä päätyy..

Yhteistyössä