noloin lahja minkä joku sukulainen tms on antanut vauvalle?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Salama McQueen
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Mun 6-vuotias serkkutyttö sai papalta synttärilahjaksi pikkuhousuja. Ihan kiva muuten, mutta ne sepalukset oli vähän huvittavia tyttölapsella. :LOL:

Minusta kaikki lahjajutut on ihan pyllystä, kukana kuitenkaan koskaan anna kenellekään sopivaa lahjaa.
Riskinsähän lahjan ostamisessa on...Mutta siihen perustuukin, että näkee hieman vaivaa asian eteen kun kerran sijoittaa rahaa lahjaan. ;) Joko tutkailee jo ennakkoon, kuulostelee, mitä toinen tarvitsisi, minkälaisista jutuista tykkää tms. Ja jos ei leikkaa, voipi ihan suoraan kysyä tarpeita! Ja jos edelleenkään ei mikään kolahda ideaksi asti, antaa rahaa tai lahjakortin. ;)

Mutta oli se lahja mikä vaan, meillä ollaan tyytyväisiä ja kenenkään lahjoja ei arvostella.

Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mielestäni oli anopilta noloa antaa meille esikoisen synnyttyä lahjaksi yksi posliinikenkä, sellainen halpa koriste. Ei mitään muuta ennen eikä jälkeen. Kuulemma kukkia ei voi viedä sairaalaan. Olisi se ollut kiva jos olisi kukkia ollut kotona odottamassa. anoppi on pihi.

Mitä olisitte pitäneet tuollaisesta lahjasta ensimmäisen lapsenne johdosta lapsenne isän äidiltä, eli lapsen mummolta?

Kun hänen oma tytär sai lapsen, eli kun tämä nainen sai ensimmäisen lapsenlapsen, oli meno aivan toista. Rahaa käytettiin... pihiys koskee vain meitä.

Mä sain myös vaaleanpunaisen posliini kengän kun neiti syntyi... Mitäs noloa siinä oli? Yleensä niihin se kukka laitetaan... mutta jos sairaalaan ei saa tuoda niin... Mä itse teetin siihen kenkään sitten ristiäispäiväks kukka asetelman.
Mä sain kans vaaleenpunasen posliinikengän, ku neiti synty, mut kaveri oli sinne sisälle laittanu pienen sormuksen, missä oli neidin syntymäkuukauden kivi.

Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Mun 6-vuotias serkkutyttö sai papalta synttärilahjaksi pikkuhousuja. Ihan kiva muuten, mutta ne sepalukset oli vähän huvittavia tyttölapsella. :LOL:

Minusta kaikki lahjajutut on ihan pyllystä, kukana kuitenkaan koskaan anna kenellekään sopivaa lahjaa.
Riskinsähän lahjan ostamisessa on...Mutta siihen perustuukin, että näkee hieman vaivaa asian eteen kun kerran sijoittaa rahaa lahjaan. ;) Joko tutkailee jo ennakkoon, kuulostelee, mitä toinen tarvitsisi, minkälaisista jutuista tykkää tms. Ja jos ei leikkaa, voipi ihan suoraan kysyä tarpeita! Ja jos edelleenkään ei mikään kolahda ideaksi asti, antaa rahaa tai lahjakortin. ;)

Mutta oli se lahja mikä vaan, meillä ollaan tyytyväisiä ja kenenkään lahjoja ei arvostella.
No aina on niitäkin, jotka loukkaantuu rahasta tai lahjakortista. Minä olen ihan kyllästynyt koko lahjanantohömpötykseen, siitä on mennyt ilo, kun se ei ilahduta ketään. Minä olen itse saanut pelkästään ihania ja kivoja lahjoja, siksikin on niin harmi, kun tuntuu, ettei itse ikinä onnistu.

yoi
meidän tyttö sai vauvana kummeiltaan lahjaksi paidan ja housut. eipä ole käytetty kun ne on kokoa 129cm...

toivoin siis vähän isompia vaatteita vauvalle kun kyselivät mitä vois tuoda, mut en minä nyt ihan noin isoja tarkottanu! :D

Liinuska74
Alkuperäinen kirjoittaja pikkumurut07:
me saatiin poikavauvalle lahjaksi punaiset lappuhaalarit ja punaisen paidan. eipä oo kyllä tullu pidettyä sitten kertaakaan.
Mun mielestä pojallakin voi hyvin käyttää punaisia vaatteita. Niitä lappuhaalareita jonkun kauluspaidan kanssa esim, tai muun kuin punaisen kanssa. Ja sitä paitaa joidenkin toisen väristen kanssa.

Mulla on pian 5v. poika, jonka lempiväri vaatteissa, lähinnä paidoissa on punainen. Yhteen väliin lempipaita oli vaaleanpunainen, eikä ollut yhtään tyttömäinen! Isänsä tykkää samasta (punaisesta) väristä ja mun siskon poika, joka on perin juurin kaupunkilainen (ja todella muotitietoiset vanhemmat) rakastaa punaisia vaatteita.

Miksei pojalla voisi käyttää punaista?

Alkuperäinen kirjoittaja Liinuska74:
Alkuperäinen kirjoittaja pikkumurut07:
me saatiin poikavauvalle lahjaksi punaiset lappuhaalarit ja punaisen paidan. eipä oo kyllä tullu pidettyä sitten kertaakaan.
Mun mielestä pojallakin voi hyvin käyttää punaisia vaatteita. Niitä lappuhaalareita jonkun kauluspaidan kanssa esim, tai muun kuin punaisen kanssa. Ja sitä paitaa joidenkin toisen väristen kanssa.

Mulla on pian 5v. poika, jonka lempiväri vaatteissa, lähinnä paidoissa on punainen. Yhteen väliin lempipaita oli vaaleanpunainen, eikä ollut yhtään tyttömäinen! Isänsä tykkää samasta (punaisesta) väristä ja mun siskon poika, joka on perin juurin kaupunkilainen (ja todella muotitietoiset vanhemmat) rakastaa punaisia vaatteita.

Jotkut luulee, että punapukuisista kasvaa homoja.

vieras
tyttö sai kummiltaan postin kautta joululahjaksi 3 bodya,ei siinä mitään,mutta kun oli ottanut töistään ne ilmaiseksi laatikosta(töissä kierrätyskeskuksessa),eikä siinäkään vielä mitään,koska kelpuutan käytettyäkin lapselle(vaikkakin mun mielestä mautonta antaa lahjaksi sellasta),ni se ei ollu edes pessy niitä,haisivat ihan kauheelle,oli likaisia ja rikkinäisiä eikä ollut vaivautunut paketoimaan niitä.

vieras

Minusta kaikki lahjajutut on ihan pyllystä, kukaan ei kuitenkaan koskaan anna kenellekään sopivaa lahjaa.
asian vierestä mut tuli tästä mieleen kun enoni(siis ihan aikaihminen jo 40v )asuu äitinsä eli mun mummin kanssa vielä ja mummi osteli sille aina sukkia ym ja olipa kerran ostanut kalsareitakin,siis ihan neutraalin väriset ja näköset ja eno oli sit vaan ihmetelly et ihme kalsareita kun munia puristaa ja hiertää ym.
No oli mummi ollut ostoksilla ilman silmälaseja ja ostanut naisten alkkareita.
Eihän siinä voinu kun revetä ja muutenkaan en ymmärrä niks aikuinen mies asuu ikänsä kotona ja antaa ostaa ittelleen vaatteita kun 40v,eli ihan oma häpee.

[

Jotkut luulee, että punapukuisista kasvaa homoja.
Voiko olla noin? Siis en usko että kasvaa, mutta että joku luulee? :eek: :LOL:
No kyllä vaan luulee. Ja varsinkin, jos poikien antaa leikkiä nukeilla. Ihan oikeasti, tällaisia olen kuullut. Kaikkea se homokammo saa aikaan. Tiedänpä tapauksen, että kolmevuotias poika sai piiskaa, kun oli isosiskon mekkoon pukeutunut.

yoi
Alkuperäinen kirjoittaja yoi:
meille miehen sukulaiset sano että meidän pojasta tulee homo kun sillä oli keltaset sukat jalassa.. :D
niin ja saman kauhistuneen reaktion sai aikaan punainen tuti pojalla (vaikka tutissa oli auton kuvakin että oli niinkun pojalle terkotettu)...

Noh, en jaksa lukea koko ketjua, mutta kummallisiakin lahjoja oli. Noin pääasiassa kuitnkin mun mielestä käytettykin lahja voi olla kiva. Ostan usein esimerkiksi kirjoja lahjaksi antikvariaatista, eikä siinä ole mitään ihmeellistä mielestäni. Myöskin saatan lukea kirjan ennen antamista tai katsoa dvd:n etukäteen, ei siinäkään ole mitään pahaa. Samoin saatan ostaa itselleni jonkun vaatteen, ja huomata kotona, että eipäs olekaan mun tyylinen ja antaa siskolleni joululahjaksi.

Monesti olen siis ollut hyvin nolo lahjojen antaja, joskus annnoin lahjaksi itse stuttamani mangontaimen. noh ainakin lahjani ovat aina ajateltuja, ja juuri tetyille ihmisille tarkoitettuja. Onneksi omat ystäväni ja sukulaiset (toivottavasti) osaavat arvostaa vaivannäköäni, vaikka joskus ostaisinkin väärän kokoisen vaatteen lapselle.

Appi ukko ostelee aina "kasvuvaraa" nuorempi täytti 5 ja käyttää 110-116 cm niin oli appi ostellut sitten 146 cm farkut :eek: - no ajatonta malli katsotaan jos murkkuna kelpaa jalkaan (ei se 30 vm oo kuulema paljon..)

Mutta noloi (siis mun mielestä) on ollu pitsi/satiininen naruolkain yöpaita jonka hän osti jouluksi kun tyttö oli 2,5v (koko oli kyllä 130cm) joten oli siinäkin kasvuvaraa :headwall:

vieras
Mun anopilla on yks ikävä tapa lahjojen suhteen. Hän nimittäin kysyy etukäteen mitä voi ostaa ja ostaa sit kuitenkin jotain muuta. En koskaan pyydä mitään tiettyä juttua, ellei lahjan ostaja itse kysy mitä vaatetta tms voisi ostaa. No, anoppi kysyi taas kerran ja sanoin, että kurahousut tarvitaan. Hän kysyi kokoa ja yhdessä tulimme siihen tulokseen (hän hoitaa työkseen lapsia, joten kurahousuja pukee päivittäin), että 98 cm olisi varmaankin sopiva. No, kurahousut saatiin, mutta kokoa 104 ja lapsi hukkuu niihin. Ovat niin isot 92 cm vaatteita käyttävälle, et oli pakko ostaa itse yhtä kokoa pienemmät. Tuleehan ne myöhemmin käyttöön, mutta silti. Jos vartavasten kysyy mitä juuri nyt tällä hetkellä tarvitaan ja sitten tuo paljon kasvunvaraa, niin eihän siinä ole järkeä. Sama juttu oli yhden toisen lahjan kanssa. Anoppi ehdotti, että ostaa meidän leikkimökkiin pöydän ja tuolit. Sanoin, että ei tarvitse enää, koska ehdimme jo itse ostaa. Vaan mitä oli anopilla mukanaan kun seuraavan kerran tuli. Kaksi tuolia mökkiin. Tuli meille nolo tilanne, kun tuolit eivät mahtuneet mökkiin sisään kun siellä oli jo ne itse ostetut. Onneksi mökissä on pieni terassi, mut ei lapsi siinä koskaan oleskele...

miu
Alkuperäinen kirjoittaja Hapsukka:
Meillä miehen sisko antoi lahjaksi todella nätin hameen, tyttö oli silloin alle 60cm, niin se hame oli tarkoitettu yli 90-senttisille...
Ei kai toi nyt niin kauheen noloa ole, me ollaan saatu paljonkin liian isoja vaatteita, meneehän ne sit myöhemmin, parempi antaa liian iso ku liian pieni jos ei ole varma koosta...

Meidän lapset ei oo tainneet saada mitään kovin noloa kun ei ole jäänyt mitään mieleen erityisesti. Muutaman kerran ovat saaneet jotain, mitä ei ole voinut antaa lapselle käyttöön (rikottavaksi) tai jotain, jolle ei ole oikeastaan mitään käyttöä.

Muoks. ainiin, tyttö sai 2,5vuotiaana semmoisen 6kk suunnatun soivan paino/vääntöhärvelin, tykkäsi kyllä leikkiä sillä ja puolivuotias pikkuveli tykkäsi vielä enemmän...

kuvittele nyt kauan siinä menee,kun pääsee sitä käyttää?tyttö nyt 9kk ja pituutta n.74cm.Eli aikas kauan vielä menee aikaa kun hame on sopiva=)
yllättävn nopeaa se menee!! mäki ensin ihmeissäni että miksi niin eteenpäin jotku osti vaatteita, mutta yllättävän nopeaa ne ovatki sopivia nyt oon ollu kiitollinen etä on ollut isompiaki jo valmiina. se hame menee tytöllesi varmaan n.1,5v. riippuu varmaan valmistajastakin..

lahjaton
Omasta lapsuudesta muistan erään joulun, kun olin käymässä sukulaisilla ja myös veljeni oli siellä (olemme molemmat huostaanotettuja) veljeni sai sitten äidiltä lahjaksi junaradan ja mikroskoopin, mutta äitini oli unohtanut että minäkin tulen ja raha pulissaan oli sitten ostanut minulle kilon paperia. Sen joulun muistan kyllä oikein hyvin, että niin paljon mua ajateltiin

Tyttö sai mun kaverilta 1v lahjaksi 30palan palapelin (ei olla vieläkään koottu) ja 2v lahjaksi kaverini toi ittensä. Sanoi jälkeenpäin ettei muistanu ostaa lahjaa ja lupasi kesällä tarjota tytölle jäätelöannoksen. Huvittavaa on se, että tyttö on maitoallerginen.

Tildis
Tyttären kummi-tädillä menee välillä hieman "huti" nuo lahjat...6vee synttäreiden aikaan tuli postissa 5-vuotis onnittelukortti, 8-vuotiaalle kummi toi lahjaksi PAHVIsivuisen miina ja manu kirjan tavuviivoilla...(tyttö luki jo 5vuotiaana....)

7-vuotislahjaksi toi korurasian, no eihän siinä mitään pahaa ollut, paitsi se että TÄYSIN samanlaisen toi 5-vuotislahjaksi..pimu oli hieman tyrmistynyt!!! Jotenkin vaan tuntuu ettei lahjaostossa ole yhtään ajatusta tai tunnetta mukana:( Enkä minä loukkaantuisi, jos joskus kysyisi vaikka vinkkiä mitä voisi ostaa...

Pojalle taas yhdet kummit tuovat AINA yhtä numeroa liian pieniä vaatteita tai sitten tulee jotain ihan käsittämätöntä roinaa, kuten markkinoilta ostettu muovimiekka tai pari muovisotilasta, siinäpä vasta lahja! parempi melkein jos ei tulis yhtään mitään:(

kysymys.. Pitääkö sellaistakin "lahjaa" arvostaa missä ei oo sekunttiakaan ajateltu lahjan saajaa???

Jos poika saa kukkapaidan missä on pitsiä ja perhosia nii pitääkö siitä olla kauheen kiitollinen ku tiedetään ettei se ole pojalle ensinkään tarkoitettu..

enemmin sitten vois tulla ilman lahjaa jos ei viitsi edes sekunttia ajatella sitä lahjan saajaa...

poitsuli
Alkuperäinen kirjoittaja 2äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja MEK:
Alkuperäinen kirjoittaja poitsuli:
kummit toi pojalle soittorasian/korurasian(vauvoille tarkotettu,mut mun mielest hiuka tyttömäinen)ristiäislahjax =( ja samaiset kummit 1v lahjax 3 muoviukkelii =(
Meidänkin poika sai ristiäislahjaksi tuollaisen soittorasialaatikon, mutta en mä tajunnut sen olevan juuri korurasia. Tyytyväinen olen ollut lahjoihin (ainakin vielä ). Poika on vasta 10 1/2kk.

Onko se sellainen pyörivä mihin saa kuvia kaikille sivuille tai ainakin parille sivulle? Mekin ostettiin kummipojalle sellainen, enkä todellakaan tajunnut sen olevan korurasia, ei siitä ollut puhetta liikkeessäkään, ja siellä kuitenkin kaiverrutettiin pojan nimi siihen. Kummipoika tykkäsi soittorasioista muutenkin, ja kirjoitin ristiäiskorttiinkin et voi laittaa sisälle omia aarteitaan isompana.

Pidetäänköhän muakin ihan nolona kummina
:kieh:
joo on...no nyt vasta tajusin et voihan sin muutaki laittaa ku koruja =) jaa mut ostipa nää samaset kummit pojalle tuliaisex risteilyltä t-paidan kokoa 116cm ja on vieläki iso ja poika oli tuolloin 6kk!ja joululahjat o tyylii housut kokoa 98cm (oli reilu 1v)ja vieläki isot,ja muutenki semmosii leluja ja tavaroita mil ei poika leiki =(( eikö voi kysyy multa tai mieheltä et mitä tarvii!?kysyy anopilta et juu mitähän se nyt tarvii ja minkä kokosta ja anoppi ei tunnetusti tie minkä kokosta =( ja lelut o just 2v jotai 1v tarkotettuja ku niistä isommista voi irrota osia ja tukehtuu...just joo tietävät hyvin et toi ei leluja suuhu laita!!anoppi sentää antaa rahaa ja sanoo et ostakaa mitä tarvii ja jos ei tarvi ni laittaa pojan tilille =)) mä ostan kyl itte pojilleni vaatteet...kierrän kaikki kaupungin kirpparit n.3xvko!!

Yhteistyössä