noloin lahja minkä joku sukulainen tms on antanut vauvalle?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja meela:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
poika sai kummeilta joululahjaksi heijastimen ja 1v lahjaksi ei mitään, ei edes onnitteluja :(

Voi luoja. Ei voi muuta sanoa.

Mäkin oon pienessä mielessäni miettinyt, että jos joskus alkaisi odottamaan niin ketä pyytäisi kummiksi. Mun miehen veli on pois laskuista kun se on kans niin p.i.h.i ettei oo edes tosi.
Tiedän, että ei se lahjojen hinta oo tärkein, mutta ei sekään oo lapsesta kivaa jos on pihit kummit..
Mun pikkusisko sai joskus Titanic dvd:n kummeiltaan ja siinä ei ollut niitä rapisevia muoveja päällä mitkä niissä yleensä on niin tajuttiin, että olivat pihit kattoneet sen ensin. Jos olivat edes ostaneet, kai se oli omasta kaapista kaivettu.
Voi hyvänen aika, mitähän varten kummit on olemassa? Mun mielestä on paljon nolompaa, jos vanhemmat ajattelee kummeista tällä tavalla :eek:

haukankatse
Alkuperäinen kirjoittaja pikkumurut07:
me saatiin poikavauvalle lahjaksi punaiset lappuhaalarit ja punaisen paidan. eipä oo kyllä tullu pidettyä sitten kertaakaan.
Lapsellista teiltä. Miksi ihmeessä poika ei voisi pukeutua punaiseen? Pinkki on eri asia, mutta ihan tavallinen punainen ei mielestäni ole tosiaan mikään tyttöväri.

vieras79
Mun esikoinen sai ristiäis lahjaks oikeita haarukoita,veitsiä,isojalusikoita ja pikkulusikoita,isänsä vanhemmilta.

toinen likka sai isältään semmosen soivan pallon joka tarkoitettu vauvalle ja likalla ikää 2v

Kolmannen likan kummit ostaa aina pieniä vaatteita,paitsi kylpytakki oli kokoa 110 ja likalla ikää 9kk,otettu käyttöön kyllä.

Kolmas ei olekkaan saannut mitään noloo viellä.
Ai niin mun veli anto kolmannelle likalle fatseriina patukan likan ollessa 8kk,ei siinä mitään kun isotsiskotkin sai,säästin patukkaa siihen asti kunnes oli tarpeeksi iso että sai syödä sen,onneks oli päiväystä paljon.Patukka kesti 2vko kun annoin aina yhdestä palasta puolet.

canon
Minä en ole koskaan ylenkatsonut yhtään lahjaa.Mikä ihmeen velvollisuus kummeilla saatikka isovanhemmilla on edes tuoda mitään lahjoja?Minulle ja lapsille riittää että vieraita käy vaikka ilman lahjaa.Lapselle on lahja jo pelkästään isovanhemmat ja kummit jotka on elämässä mukana ja kulkevat rinnalla.

Alkuperäinen kirjoittaja poitsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja 2äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja MEK:
Alkuperäinen kirjoittaja poitsuli:
kummit toi pojalle soittorasian/korurasian(vauvoille tarkotettu,mut mun mielest hiuka tyttömäinen)ristiäislahjax =( ja samaiset kummit 1v lahjax 3 muoviukkelii =(
Meidänkin poika sai ristiäislahjaksi tuollaisen soittorasialaatikon, mutta en mä tajunnut sen olevan juuri korurasia. Tyytyväinen olen ollut lahjoihin (ainakin vielä ). Poika on vasta 10 1/2kk.

Onko se sellainen pyörivä mihin saa kuvia kaikille sivuille tai ainakin parille sivulle? Mekin ostettiin kummipojalle sellainen, enkä todellakaan tajunnut sen olevan korurasia, ei siitä ollut puhetta liikkeessäkään, ja siellä kuitenkin kaiverrutettiin pojan nimi siihen. Kummipoika tykkäsi soittorasioista muutenkin, ja kirjoitin ristiäiskorttiinkin et voi laittaa sisälle omia aarteitaan isompana.

Pidetäänköhän muakin ihan nolona kummina
:kieh:
joo on...no nyt vasta tajusin et voihan sin muutaki laittaa ku koruja =) jaa mut ostipa nää samaset kummit pojalle tuliaisex risteilyltä t-paidan kokoa 116cm ja on vieläki iso ja poika oli tuolloin 6kk!ja joululahjat o tyylii housut kokoa 98cm (oli reilu 1v)ja vieläki isot,ja muutenki semmosii leluja ja tavaroita mil ei poika leiki =(( eikö voi kysyy multa tai mieheltä et mitä tarvii!?kysyy anopilta et juu mitähän se nyt tarvii ja minkä kokosta ja anoppi ei tunnetusti tie minkä kokosta =( ja lelut o just 2v jotai 1v tarkotettuja ku niistä isommista voi irrota osia ja tukehtuu...just joo tietävät hyvin et toi ei leluja suuhu laita!!anoppi sentää antaa rahaa ja sanoo et ostakaa mitä tarvii ja jos ei tarvi ni laittaa pojan tilille =)) mä ostan kyl itte pojilleni vaatteet...kierrän kaikki kaupungin kirpparit n.3xvko!!
Voi ei,mekin on ostettu kummipojalle samanlainen soittorasia,mitähän ne nyt ajattelee meistä

:ashamed: Mä ihan ajattelin että sinne voi laittaa vaikka jotain muistoja,esim.ranneke sairaalasta,ensimmäinen hiuskiehkura yms...Pitääpä kysyä onko he ihan loukkaantuneita Korurasiasta :ashamed:

Kaktus
ihan paha mieli tuli tästä ketjusta... itsekin olen varmaan antanut ihan noloja lahjoja esim. kummipojalle. Kun he asuvat eri maassa, ei edes joka vuosi nähdä, en tiedä mistä poika tykkää, mikä on äidin vaatemaku jne. Enkä ole vanhempien kanssa mitenkään läheinen, niin ei tule edes soiteltua...

Aina olen kuitenkin merkkipäivänä ostanut jonkun vaatteen, lasten astiaston, lelun tms. Mitään 'palautettakaan' ei koskaan tule, että oliko mieluinen paketti :(

Apua miten "noloja" jotkut vastaukset :eek:
Eipä oo tullu mieleenkään arvostella lahjoja, joita ollaan saatu... Meillä taitaa olla niin fiksuja ja hyvän maun omaavia sukulaisia ja ystäviä sitten... Tosin en kyllä edes odota, että esim. kummit syytäisivät meidän lapsille lahjoja (jotkut antaa lahjoja toiset ei, mutta mitä sitten)...
Ja tuo värijuttu! minä ainakin puen lapsille kaikenvärisiä vaatteita! Pojillekin myös punaistaja keltaista! Ja oon vaan tyytyväinen jos pojat saavat lahjaksi muunkin värisiä vaatteita kuin niitä mustia ja sinisiä =)

heh
mun sisko joka on hieman lapsista tietämätön, hän on myös tuon meiän pipanan kummi (kysyi esim tytön ollessa 1/2v. että miks tää ei kävele eikä puhu, onks se ihan normaalia) :) :) toi silloin ku tulivat miehensä kanssa kattoon meille kotia vauvaa niin sellaisen liukurin millä osaa n.5 v. laskea...että joo...ei ollu läppä, eikä kyselly läpällä...

vieras
Ainoa mikä tulee mieleen on minun mummon antama häälahja. Saatiin minun isän syntymäpaikkakunnan kirkon kuva. Ensinnäkin isä ei edes ole asunut siellä kuin joskus pienenä. Minä en ite koskaan saati sitten mieheni. vähän ihmeteltiin mutta ei siinä otin kuvan kehyksistä ja lahjoitin kuvan kaverille joka oli kotoisin kyseiseltä paikkakunnalta.
Mutta noita väärän kokoisia vaatteita tai eri ikäiselle tarkoitettuja leluja en edes muista. Lapsillekin opettanut että aivan sama mitä lahjaksi saa niin siitä kiitetään. Jälkeen päin sitten yrittänyt selittää että kaikki ei tiedä millaisista tykkäävät.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Nappi82:
Meillä toi pienempi neiti sai 1v. lahjaksi anopilta ja appiukolta pussillisen hedelmiä :eek: Joo, olihan niille käyttöö, mut silti :eek:

Noihin sähköurkuihin mun on sanottava, et tosi pienestä pitäen lapset niistä tykkää. Meillä ei tosin kotona oo, mut mun porukoilla on mun ja siskon vanhat ja kovassa käytössä ovatki.
Eipähän ainakaan tuoneet karkkia ;) Mistä sähköuruista te puhutte? Oikeista isoista ja vanhoista vai sellasista pienistä leluista, jokka ite hankittiin meiän tytölle 2-vuotiaana?

HIH: Nää on kyllä niin hauskoja. Varmaan joku näistä olisi harmittanut jos omalle kohdalle olisi sattunut. Ja onhan noita... Elämä ei kuitenkaan ole niin vakavaa :)

posliinikenkä
Mikä siinä posliinikengässä nyt on niin hirveetä? Ettekö te mammat ole suurin osa sitä ikäluokkaa että ootte saaneet itse niitä ristiäislahjaksi? Ainakin mun siskolla on niitä kummeilta kaksin kappalein. Sillon niitä ei vielä ollut kun mut on kastettu.

äly hoi
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinuska74:
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinuska74:
[
Miksei pojalla voisi käyttää punaista?
Jotkut luulee, että punapukuisista kasvaa homoja.
Voiko olla noin? Siis en usko että kasvaa, mutta että joku luulee? :eek: :LOL:
No kyllä vaan luulee. Ja varsinkin, jos poikien antaa leikkiä nukeilla. Ihan oikeasti, tällaisia olen kuullut. Kaikkea se homokammo saa aikaan. Tiedänpä tapauksen, että kolmevuotias poika sai piiskaa, kun oli isosiskon mekkoon pukeutunut.

Voi epäpyhä yksinkertaisuus! Siis heidän jotka moista älyttömyyttä kuvittelevat. Väriellä on kyllä vaikutusta mielialaan, mutta ei ne sentään seksuaaliseen suuntautumiseen vaikuta!

Tiesittekös muuten, että vielä toissa vuosisadalla vaaleanpunainen oli poikien väri? Kirkkaanpunaista pidettiin rohkeana, miehekkäänä ja reippaana, ja vaaleanpunainen oli siitä "laimennettu" versio eli selvä poikien väri. ;) Kaikki on varmaan nähneet esim. kuvia punapukuisista kuninkaallisista, englantilaisista sotilaista jne...

Mä kyllä tykkäsin pienenä vaaleanpunaisesta, ja mulle ostettiin ihan kaikenvärisiä vaatteita. Kuinka ollakaan, musta tuli lesbo. :D Pikkuveli puolestaan tykkäsi kolmevuotiaana liehua hameessa, kun mullakin oli hame - ja siitä tuli hetero. Repikääs siitä teoriaa...!

Hamekokeilut kuuluu monilla pojilla ihan normaaliin kehitykseen, eikä niistä saisi rangaista. Aiheutetaan vaan lapsiparoille turhaa ahdistusta, tai toisaalta voidaan nimenomaan tehdä jostain (esim. naisten vaatteesta) ajan mittaan kiehtova fetissi & tabu koska se on "kiellettyä". Enpä ihmettelisi jos hameen vuoksi piiskattu poika päätyisi myöhemmällä iällä transvestiiksi, kun naisten vaatteisiin liitetään moisia kiehtovan kiellettyjä fiiliksiä...

On ikävää että joillakin on värivaihtoehdot niin keinotekoisesti rajoittuneet. Omilla lapsillani tulen käyttämään kaikenlaisia värejä, ja heistä saa tulla ihan sitä mikä heistä itsestään tuntuu oikealta (en suutu vaikka ryhtyisivät heteroiksi :D). Jos ei Suomen vaatekaupat muuta tarjoa kuin pinkkiä ja vaaleansinistä, niin täytyypä tilata ulkomailta.

anoppi oli ostanut pojalle( 2v jalan koko 24... )kolmet sukat kahdet tyttöjen kokoa 26-27, nätit pitsiset ja toiset karvareunuksiset ja yhdet poikien sukat kokoa 33-34! poikien sukat annoin naapurin pojalle...harmittavaa kun viitsitä kattoa tarkemmin, kesälläkin osti tyttöjen sortsit kun poikien oli 5e kallimmat!

Lokki
Alkuperäinen kirjoittaja :
Tyttö sai mun kaverilta 1v lahjaksi 30palan palapelin (ei olla vieläkään koottu) ja 2v lahjaksi kaverini toi ittensä. Sanoi jälkeenpäin ettei muistanu ostaa lahjaa ja lupasi kesällä tarjota tytölle jäätelöannoksen. Huvittavaa on se, että tyttö on maitoallerginen.
Soija- ja kaurajäätelöhän saa joa useista jäätelökioskeistakin.....

Lokki
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
kysymys.. Pitääkö sellaistakin "lahjaa" arvostaa missä ei oo sekunttiakaan ajateltu lahjan saajaa???

Jos poika saa kukkapaidan missä on pitsiä ja perhosia nii pitääkö siitä olla kauheen kiitollinen ku tiedetään ettei se ole pojalle ensinkään tarkoitettu..

enemmin sitten vois tulla ilman lahjaa jos ei viitsi edes sekunttia ajatella sitä lahjan saajaa...

No jos lahajna antaja on jo vanhempi (kuten ketjussa mainittu miehen mummo) niin kyllä meillä lapset kiittää siitäkin lahjasta kauniisti,vaikkei koskaan käyttöön tulisikaan. Jos meillä lasten synttäreille tuelvan isotädin (joka on siis oikeasti alsten papan täti,ja ikää jo n.90v) lahajt saattavatkin olla hassuja ja vähän eri aikakaudelta,niin silti nisitä kohteliaasti kitetään jne. Ei voi oletta että 90v täti olisi iha perillä koululaisten uusimmsita hömpötýksistä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mere:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Mere:
Esikko sai ensimmäisenä joulunaan pienen käsipyyhkeen, jossa komeili koiranruokamerkin logo B)
tää on jo vähän nolo :D
Jatkoa seurasi seuraavana jouluna, tosin paketti oli osoitettu mulle ja miehelle ja sieltä paljastui tiskiainepullon kylkiäisenä tullut minikylmälaukku, jonka kyljessä komeili tiskiainemerkin logo

:LOL:
Saitko nämä anopilta? ;)

Mä nimittäin sain joka hemmetin vuosin Yves Rocherin ilmaiskrääsäkoruja (en käytä minkäänlaisia koruja) ja saman lafkan pask*nruskeeta kynsilakkaa. Lisäksi just jotain tarjoustalon tennissukkia tai muuta yhtä mukavaa:) Olipas ihana kun ei viime jouluna tullut mitään! Ei olla siis tekemisissä nykyään ollenkaan...
Mieheni sai äidiltään aina lahjaksi esim. pikkuauton ja tennissukkia. Sitten esikoisemme sai nalle puh-tutit (ja anoppi säesti vieressä "ne oli sitten kaupan KALLEIMMAT tutit!") synnärille. Tarkoitettu 7-36kk:n ikäiselle. Ja samaa sarjaa oli kirpparilta hommatut homeelle haisevat äitiyspakkauksen vaatteet joista mainitsi että ovat "marketin uutuusmallistoa". =D

Juuh... eikä tosiaan ollu rahasta kiinni vaan siitä että akalla on niin järkyttävän surkea maku kaiken suhteen.

se rasia (mistä on ollu puhetta täällä että ristiäislahjaksi on saanu korurasian) on sitä varten että sinne voi tallettaa muistoja; hiuskiehkura, ensimmäinen tuti, jne... meillä on siellä tallessa myös ristiäiskakun koriste ym sellasta. :) eli on tarkotettu molemmille sukupuolille...

Meidän poika sai synnyttyään ulkomailla asuvilta sukulaisilta vaaleenpunaiset housut,paidan, takin ja hatun. Kokonsa puolesta olisi sopinut 9kk iässä. No ei tuossa vielä mitään,mutta ku mä ja miehen sisko odotettiin yhtä aikaa vauvoja ja ne sai pojan kuukautta aiemmin ku me saatiin poika. Niin ne oli saanu samanlaisen asukokonaisuuden vaaleensinisenä. Sit ku meille tuo paketti annettiin niin sukulaistäti vielä selitti päälle että meillä täällä Belgiassa on tapana viedä pienelle pojalle punaista ja tytölle sinistä. Mikskähän kuukautta aiemmin syntyt poika sit sai sinistä??? Ei varmaan kannattais etukäteen luulla että kyllä toiset nyt saa tytön ja toiset pojan...

ööö
Meillä kolme poikaa ja perinteisten poikavärien lisäksi käyttävät kyllä punaista, keltaista ja oranssiakin...en kauhistunut yhtään kuopuksen ristiäisissä saamaa keltaista potkupukua.

Mä en ole koskaan ajatellut lahjoja niin "vakavasti". Monille teistä olisi varmasti maailmanloppu, jos kävisi niin kuin meillä kuopuksen ristiäisissä. Anoppi ja appi toivat "vain" itsensä, eivät edes korttia. Mutta olivatpa juuri kuukausi aiemmin (meillä satoja km:jä välimatkaa) tuoneet ison läjän vaatteita ja kasvimaansa antimia. Heidän lahjansa eivät ole sidottu tiettyihin päiviin tai tapahtumiim (lukuun ottamatta lasten synttäreitä), joten enpä pahastunut pätkän vertaa.

Hauskin lahja, jonka saamista olen itse todistanut, oli korvalappustereot, jotka siskoni sai omissa ristiäisissään! :D Nämä toi siskoni 18v. miespuolinen serkku. Kyllä sisko niitä sitten viiden vuoden päästä käytti kovinkin ahkerasti.

Mimosan äippä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mielestäni oli anopilta noloa antaa meille esikoisen synnyttyä lahjaksi yksi posliinikenkä, sellainen halpa koriste. Ei mitään muuta ennen eikä jälkeen. Kuulemma kukkia ei voi viedä sairaalaan. Olisi se ollut kiva jos olisi kukkia ollut kotona odottamassa. anoppi on pihi.

Mitä olisitte pitäneet tuollaisesta lahjasta ensimmäisen lapsenne johdosta lapsenne isän äidiltä, eli lapsen mummolta?

Kun hänen oma tytär sai lapsen, eli kun tämä nainen sai ensimmäisen lapsenlapsen, oli meno aivan toista. Rahaa käytettiin... pihiys koskee vain meitä.
Mekin saatiin posliinikenkä mun äidiltä, jossa oli pikkuinen kukka-asetelma. :D.. Ei ihan minun makuuni mutta ei se minulle olekaan. Me kyllä saimme muitakin lahjoja äidiltäni ja hän ei todellakaan pihistele meidän neidin lahjoissa. Anoppikin toi sairaalaan ison kukkapuskan jossa mukana napanuorassa toinen pikku kukka. Järjestivät vielä ristiäisetkin neidille ja maksoivat kaiken joten meillä ei voi anoppia pihiydestä syyttää :)

Noloin lahja oli ehkä kummisedältä brion puinen helistin melkein vuoden vanhalle... mutta kyseessä parikymppinen mies, joten ihan ymmärrettävää.

Isäni osti neidille ristiäislahjaksi sellaisen putkilon jotain metallia johon saa kastetodistuksen rullalle talteen. Piti siitä kauheaa meteliä ristiäisissä että kuinka hieno ja arvokas lahja häneltä tuli jne. Käydessäni kaivertamassa putkilon huomasin hinnan olevan hieman päälle parikymppiä... että se siitä niiin arvokkaasta lahjasta.

ei apua
Ei nyt ihan osu aiheeseen, mutta pakko kertoa!
Kun pääsin ylioppilaaksi, sain toiselta mummoltani lahjaksi autokoulun ja toiselta juustohöylän! Molemmat ovat varakkaita ja matkustelevat yms eli rahasta ei ollu kyse. Pistää nolottaa tuollaset tilanteet! Avasin lahjat kaikkien nähden ja myötähäpeä loisti sukulaisten kasvoilta. Että thanks! Ihan hyvä lahja muuten, mutta 3 vuotta omassa asunnossa asuneena juustohöyläkin löytyi jo... =/

Yhteistyössä