noloin lahja minkä joku sukulainen tms on antanut vauvalle?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Ei varsinaisesti liity asiaan, mutta mun kaveri sai tädiltään joululahjaksi pari vuotta sitten 60denierin sukkahousut jotka oli parsittu vihreällä villalangalla haaroista. Lisäksi mukana tuli "mummojen" aluskalsareita, eli näitä roosanvärisiä shotsimalleja... tietystikkin käytettyjä... meinattiin kuolla nauruun kun kaveri niitä esitteli :LOL:
 
vieras
nää on ollu vähän noloja:
- vastasyntyneelle vauvalle 86-senttinen mekko ja siihen sopivat kengät (lahjan antajalla itsellä pienet lapset, että luulisi jotain tietävän minkä kokoista kannattaa tuoda)
- 6kk vauvalle dvd-elokuva k-5 merkinnällä (anopilta)
- samalle lapselle, kun oli 2 täyttänyt, vauvojen purulelu (niinikään anopilta)
- kassillinen rikkinäisiä, likaisia ja NIIN tupakalle haisevia vaatteita ja alastomia tukattomia nukkeja (anopilta) roskiin menivät välittömästi kun anoppi kaarsi pihasta pois
- sekalainen valikoima halpahallien jäännöserävaatteita, kaikki järjestään väärää kokoa ja väärälle sukupuolelle tarkoitettuja (anopilta) nämä löysivät myös tiensä uffin laatikkoon saman tien
 
Lilli Lemmikki
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
nää on ollu vähän noloja:
- vastasyntyneelle vauvalle 86-senttinen mekko ja siihen sopivat kengät (lahjan antajalla itsellä pienet lapset, että luulisi jotain tietävän minkä kokoista kannattaa tuoda)
-

no ehkä oli tarkoituksella että vois vaikka kävellä niillä kengilla sitten. mie en ymmärrä mitä noloa on ostaa isompia vaatteita. kun kyllä ne kuiten jossain vaiheessa mahtuu.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lilli Lemmikki:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
nää on ollu vähän noloja:
- vastasyntyneelle vauvalle 86-senttinen mekko ja siihen sopivat kengät (lahjan antajalla itsellä pienet lapset, että luulisi jotain tietävän minkä kokoista kannattaa tuoda)
-

no ehkä oli tarkoituksella että vois vaikka kävellä niillä kengilla sitten. mie en ymmärrä mitä noloa on ostaa isompia vaatteita. kun kyllä ne kuiten jossain vaiheessa mahtuu.
no meneehän se sitten joskus joo. vielä vähän perspektiiviä miksi mua hymyilyttää tää mekko-kenkä -juttu: vanhempi lapsemme sai samalta ihmiseltä 1-vuotislahjaksi mekon kokoa 74. tyttö oli silloin yli 80-senttinen. nyt kai ajatteli, että ostaa varmasti tarpeeksi reilun niin toi sitten 2-viikkoiselle mekon jota voi käyttää 2-vuotiaana. ;)
 
Mummi osti meidän 2 v pojalle lilan tyttöjen fleeceasun, jossa oli
rinnassa kaksi koiranpentua vaalenpunaisella kirjottuna ja sellaista kimallelankaa ja housuissa oli sellaiset levenevät lahkeet.

Ei tod. laitettu pojalle käyttöön, mies vaan sanoi ettei taida äitillä ollu silmälasit mukana kun on ostoksilla käyny :)
 
fieras
En ymmärrä näitä. Mulle on ihan sama, vaikka vieraat eivät tuo lahjoja ollenkaan. Pääasia on, että tulevat itse. Emme me ole niin lahjojen kipeitä ja kyllä meillä aina sen verran on rahaa, että voimme itse ostaa kaiken tarpeellisen lapsillemme, emmekä odota, että joku muut tuo ne meille lahjoina.
Lahjojen arvosteleminen osoittaa käytöstapojen puutetta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mimosan äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mielestäni oli anopilta noloa antaa meille esikoisen synnyttyä lahjaksi yksi posliinikenkä, sellainen halpa koriste. Ei mitään muuta ennen eikä jälkeen. Kuulemma kukkia ei voi viedä sairaalaan. Olisi se ollut kiva jos olisi kukkia ollut kotona odottamassa. anoppi on pihi.

Mitä olisitte pitäneet tuollaisesta lahjasta ensimmäisen lapsenne johdosta lapsenne isän äidiltä, eli lapsen mummolta?

Kun hänen oma tytär sai lapsen, eli kun tämä nainen sai ensimmäisen lapsenlapsen, oli meno aivan toista. Rahaa käytettiin... pihiys koskee vain meitä.
Mekin saatiin posliinikenkä mun äidiltä, jossa oli pikkuinen kukka-asetelma. :D.. Ei ihan minun makuuni mutta ei se minulle olekaan. Me kyllä saimme muitakin lahjoja äidiltäni ja hän ei todellakaan pihistele meidän neidin lahjoissa. Anoppikin toi sairaalaan ison kukkapuskan jossa mukana napanuorassa toinen pikku kukka. Järjestivät vielä ristiäisetkin neidille ja maksoivat kaiken joten meillä ei voi anoppia pihiydestä syyttää :)

Noloin lahja oli ehkä kummisedältä brion puinen helistin melkein vuoden vanhalle... mutta kyseessä parikymppinen mies, joten ihan ymmärrettävää.

Isäni osti neidille ristiäislahjaksi sellaisen putkilon jotain metallia johon saa kastetodistuksen rullalle talteen. Piti siitä kauheaa meteliä ristiäisissä että kuinka hieno ja arvokas lahja häneltä tuli jne. Käydessäni kaivertamassa putkilon huomasin hinnan olevan hieman päälle parikymppiä... että se siitä niiin arvokkaasta lahjasta.
Isäsi on saattanut ajatella lahjastaan, että hieno ja arvokas muussa kuin rahallisessakin mielessä....? :flower:

Voi :'( |O näitä..
 
helinäkeiju
Meillä ANOPPI antoi esikoisellemme ankka-vetolelun mikä oli todella hyvä lahja.

Mutta, mutta....

Kuopukselle teki kakun!!! Ja, kun oltiin mieheni kanssa kai aika tyrmistyneen näköisiä, niin myöhemmin oli antanut miehelleni (siis minun tietämättäni) 20?...
 
mellan
Alkuperäinen kirjoittaja 2äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja MEK:
Alkuperäinen kirjoittaja poitsuli:
kummit toi pojalle soittorasian/korurasian(vauvoille tarkotettu,mut mun mielest hiuka tyttömäinen)ristiäislahjax =( ja samaiset kummit 1v lahjax 3 muoviukkelii =(
Meidänkin poika sai ristiäislahjaksi tuollaisen soittorasialaatikon, mutta en mä tajunnut sen olevan juuri korurasia. Tyytyväinen olen ollut lahjoihin (ainakin vielä ). Poika on vasta 10 1/2kk.

Onko se sellainen pyörivä mihin saa kuvia kaikille sivuille tai ainakin parille sivulle? Mekin ostettiin kummipojalle sellainen, enkä todellakaan tajunnut sen olevan korurasia, ei siitä ollut puhetta liikkeessäkään, ja siellä kuitenkin kaiverrutettiin pojan nimi siihen. Kummipoika tykkäsi soittorasioista muutenkin, ja kirjoitin ristiäiskorttiinkin et voi laittaa sisälle omia aarteitaan isompana.

Pidetäänköhän muakin ihan nolona kummina
:kieh:
meidän tyttö sai kans sellasen ja me ollaan kerätty sinne kiiltokuvia neuvolasta ja kaikki tytön junaliput
 
LL
Mun äiti toi pojalle 6v omasta mielestään shortsit. Oikeesti ne oli jotain 4v kokoiselle tytölle kokopitkät pussilahjehousut, vaaleanpunaisilla ohuilla raidoilla ja merkki oli 'Little sister'.
Katsois hänkin joskus sinne kokolappuun. Ne ois muuten ollut shortseina ihan törkeen rumat..
 
tintti
valmistujaislahjaksi omilta vanhemmiltani kahvipaketti ja ruusubegonia..eihän tuossa nyt muuten mitään niin järkkyä olis mutta avomiehelleni valmistujaislahjaksi antoivat 1000 markkaa rahaa puolisen vuotta aikaisemmin...kyllä voin sanoa että v**utti kaksin käsin:(
 
martta
Alkuperäinen kirjoittaja Cartel:
Alkuperäinen kirjoittaja Mimosan äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mielestäni oli anopilta noloa antaa meille esikoisen synnyttyä lahjaksi yksi posliinikenkä, sellainen halpa koriste. Ei mitään muuta ennen eikä jälkeen. Kuulemma kukkia ei voi viedä sairaalaan. Olisi se ollut kiva jos olisi kukkia ollut kotona odottamassa. anoppi on pihi.
Mekin saatiin posliinikenkä mun äidiltä, jossa oli pikkuinen kukka-asetelma. :D.. Ei ihan minun makuuni mutta ei se minulle olekaan. Me kyllä saimme muitakin lahjoja äidiltäni ja hän ei todellakaan pihistele meidän neidin lahjoissa.
Voi :'( |O näitä..
Me saatiin yhdeltä tutulta kans tollanen posliini- tai mikä lie keramiikkakenkä. Ihan hirveen näköinen. Eikä siinä ollut edes kukka-asetelmaa tai mitää. Kun avasin sen paketin, piti kaikin tavoin pinnistellä KIITOS suusta ulos. Naamalla oli varmasti paljon kertoavia mikroilmeitä :x
 
Liinuska74
Alkuperäinen kirjoittaja minni:
1-vuotias tyttömme sai lahjaksi anopiltani vauvojen soittolelun (siis sellaisen joka soittaa unilaulua)
Meidän 1v9kk vetää aina unille mennessään itse sängyn laidassa roikkuvan soittolelun soittamaan unilaulua. Soittolelu saa olla siinä niin kauan, kuin poika häkkisängyssä nukkuu.

 
taimi
Alkuperäinen kirjoittaja lahjaton:
Omasta lapsuudesta muistan erään joulun, kun olin käymässä sukulaisilla ja myös veljeni oli siellä (olemme molemmat huostaanotettuja) veljeni sai sitten äidiltä lahjaksi junaradan ja mikroskoopin, mutta äitini oli unohtanut että minäkin tulen ja raha pulissaan oli sitten ostanut minulle kilon paperia. Sen joulun muistan kyllä oikein hyvin, että niin paljon mua ajateltiin
Voi apua! Tuo on tuntunut kyllä todella pahalta!
 
Eipä onneksi noin kamalia.
Anoppi antoi mulle muutaman koriste-esineen, jotka ei olleet mun makuuni, mutta huomas varmaan pian ,että eipä näy niitä hyllyillä.
Lapsille on tuotu liian pieniä vaatteita, tai sitten liian isoja niin, että kesävaatteet on sopivat talvella. Mutta ei se minusta noloa ollut, eikä ne mene hukkaan, on näitä serkuksia tässä niin paljon.

Itse ennen kuin oli omia lapsia, kysyin aina kaupassa joltain äiti-ihmiseltä neuvoa kokoihin, ja olen itsekin neuvonut.
Enempi ärsyttää kun kaupoissa on niitä ikä ja koko -vastaavuustauluja, jotka ei ihan pidä paikkaansa meidän lapsille. Tuo 2v käyttää 98/100 cm ja tauluissa lukee 86/92...
 
Liinuska74
Alkuperäinen kirjoittaja essi2006:
Meijän nuorempi syntyi niin eräs tuttava(mummu)toi lapselle sellaiset ikivanhat tennis sukat kokoa 34-35...minkäs ikäiselle noi on sopivat.Varmaan lähempänä koulu ikää :LOL:
Meidän tokaluokkalaisella on 33-34 :D
Eiks ne äidille mahtuneet?

 
Vähän aiheen sivusta menee kun ei olla mitään noloa saatu lahjaksi. Mutta kun saimme esikoisemme niin yksi kaveripariskunta toi aivan loistavan lahjan pojalle eli vaippapaketin ja sinisen Ainu-ensipupun :heart: Oli ajateltu kyllä lahjan saajaa täysin. Vaikka vaipat hupenevatkin äkkiä,mutta ne tuli tarpeeseen. Sitä paitsi se pupu on edelleen nykyään jo ekaluokkalaisen pojan rakkain unikaveri :heart:

Niin ja meillä on molemmilla pojilla sellaset siniset pienet posliinikengät ja minusta ne on ihanat =)
 
Liinuska74
Alkuperäinen kirjoittaja LilliMenninkäinen:
Vähän aiheen sivusta menee kun ei olla mitään noloa saatu lahjaksi. Mutta kun saimme esikoisemme niin yksi kaveripariskunta toi aivan loistavan lahjan pojalle eli vaippapaketin ja sinisen Ainu-ensipupun :heart: Oli ajateltu kyllä lahjan saajaa täysin. Vaikka vaipat hupenevatkin äkkiä,mutta ne tuli tarpeeseen. Sitä paitsi se pupu on edelleen nykyään jo ekaluokkalaisen pojan rakkain unikaveri :heart:

Niin ja meillä on molemmilla pojilla sellaset siniset pienet posliinikengät ja minusta ne on ihanat =)


http://keskustelu.kaksplus.fi/t839735
 

Yhteistyössä