Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mielestäni oli anopilta noloa antaa meille esikoisen synnyttyä lahjaksi yksi posliinikenkä, sellainen halpa koriste. Ei mitään muuta ennen eikä jälkeen. Kuulemma kukkia ei voi viedä sairaalaan. Olisi se ollut kiva jos olisi kukkia ollut kotona odottamassa. anoppi on pihi.
Mitä olisitte pitäneet tuollaisesta lahjasta ensimmäisen lapsenne johdosta lapsenne isän äidiltä, eli lapsen mummolta?
Kun hänen oma tytär sai lapsen, eli kun tämä nainen sai ensimmäisen lapsenlapsen, oli meno aivan toista. Rahaa käytettiin... pihiys koskee vain meitä.
Mekin saatiin posliinikenkä mun äidiltä, jossa oli pikkuinen kukka-asetelma.
.. Ei ihan minun makuuni mutta ei se minulle olekaan. Me kyllä saimme muitakin lahjoja äidiltäni ja hän ei todellakaan pihistele meidän neidin lahjoissa. Anoppikin toi sairaalaan ison kukkapuskan jossa mukana napanuorassa toinen pikku kukka. Järjestivät vielä ristiäisetkin neidille ja maksoivat kaiken joten meillä ei voi anoppia pihiydestä syyttää
Noloin lahja oli ehkä kummisedältä brion puinen helistin melkein vuoden vanhalle... mutta kyseessä parikymppinen mies, joten ihan ymmärrettävää.
Isäni osti neidille ristiäislahjaksi sellaisen putkilon jotain metallia johon saa kastetodistuksen rullalle talteen. Piti siitä kauheaa meteliä ristiäisissä että kuinka hieno ja arvokas lahja häneltä tuli jne. Käydessäni kaivertamassa putkilon huomasin hinnan olevan hieman päälle parikymppiä... että se siitä niiin arvokkaasta lahjasta.