** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.7 **

heissa pitkästä aikaa. meillä vuoden vaihde meni melko erilaisissa tunnelmissa. joulun jälkeisellä viikolla maanantaina ja tiistaina supisteli aika paljon, tuli rusehtavaa vuotoa ja olin muutenkin tosi väsynyt. keskiviikolle sain lääkäriajan neuvolaan. lääkäri teki tutkimuksen ja edelleen oli paikat pehmeät ja sormelle auki. lääkäri sanoi olevansa hellävarainen ettei ärsytä turhaan paikkoja. lääkäri kirjoitti sairasloman äitiysloman alkuun saakka ja sain käskyn ottaa rauhallisesti. Ei pitkiä kävelyjä, kantamuksia eikä rajua seksiä.

Keskiviikkoiltana alkoi alavatsa- ja alaselkäkivut. Aluksi luulin syöneeni liikaa tai jotain. illan mittaan kivut koveni ja välillä ei ollut kipuja lainkaan. yhdeksän aikaan alkoi mies huolestua asiasta. itselläkin tuli itku, että mistä kivut johtuvat. en ollenkaan ymmärtänyt että ne voisi olla supistuksia. soitin synnärille, jossa epäiltiin niitä supistuksiksi ja käskettiin tulemaan näytille. suositteli varautumaan ainakin yön yli olemaan.

sairaalaan päästyä laitettiin käyrälle ja 5 min välein tuli supistuksia. vauvalla oli kaikki hyvin. lääkäri teki sisätutkimuksen ja oli kohdunkaula lähes kadonnu ja 2-3 cm auki. synnytys sis käynnissä. vauvan koko ultrattiin, 1.6 kg. minä jäin synnärille ja sain kortisonia, antibioottia ja supistusten estolääkitystä.

yön aikana supistusten väli piteni ja loppui kokonaan. aamulla tehtiin sisätutkimus eikä tilanne ollut edennyt. olen nyt ollut tähän saakka sairaalassa vuodelevossa. todennäköisesti olen vauvan syntymään saakka täällä. toivotaan vaan että vauva nyt ymmärtäisi vielä pari viikkoa mahassa viihtyä. kokeiltiin vähän liikkumista mutta ei tuntunut hyvältä joten makoilu jatkuu.

henkisesti olen valmistautunut synnytykseen ja keskoslapseen. vauva on onneksi hyvän kokoinen jo, joten sillä on hyvät mahdollisuudet selviytyä syntyessään varsinkin kun olen saanut kortisonipiikit keuhkojen kypsyttämiseksi.

hankintojahan meillä ei ole juurikaan tehty, mutta täytyy laittaa mies ostoksille ensi viikolla. toisaalta ehtiihän tässä niitä hankintoja tehdä, sillä vauva ei heti pääse sairaalasta pois. äitiyspakkauskin saatiin eilen.

nyt vaan lepäilen täällä sairaalassa ja toivon, että vauva viihtyy pitkään mahassa. muuta tässä ei voi.

kaapo 32+1
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Ainomieli :flower:

kaapolle ja masun asukille voimia; toivottavasti pikkuinen nyt vielä malttaa pysyä masussa vähän aikaa. Onneksi noilla viikoilla jo on hyvät mahdollisuudet että kaikki menee hyvin, vaikka etuajassa tulisikin. Nyt vaan jalat ristiin ja peukut pystyyn että pysyy vielä vähän aikaa kasvamassa ;) Tietysti se sairalassa makaaminen ei sinulle ole mitään herkkua, mutta tuleepahan sitten levättyä kunnolla ennen vauvelin syntymistä!

(.) Kurkkukipu, flunssa, päänsärky on taas täällä :snotty: just kun edellisestä on jotenkuten selvitty. Itkettää ja väsyttää tää ainainen huonovointisuus. Voi mies raukkaa ku joutuu passaan tällaista itkupilliä :'(

Sannuli 13+5
 
Tervetuloa kaikille uusille odottajille. :flower:

Kaapolle tsemppiä sairaalassa möllöttelyyn, toivottavasti pieni olisi mahdollisimman pitkään masussa. Jokainen päivä on aina eteenpäin. :heart:

Siukuki 34+3
 
Kaapo tsemppiä sairaalaan! Ei varmasti ole herkkua maata siellä, mutta hyvästä syystä kestää mitä vaan. Ja sulla onneksi kuitenkin jo hyvät viikot ja vauvakin ihan hyvän kokoinen, mutta toki jokainen päivä, jonka malttaa pysyä masussa on plussaa. Voimia sinulle! :heart:

Mulla ollut myös ikäviä alavatsakipuja tänään, mutta laitan ne stressin piikkiin, saatiin miehen kanssa ihan pikkuasiasta riita aikaiseksi ja olen itkeskellyt koko päivän. Ei ihme että vatsaan sattuu ja supistelee. Nyt on pakko vähän aikaa pötköttää sohvalla ja rentoutua. Multahan myös kaikki fyysinen rasitus kielletty, tuskinpa stressi ja paha mielikään on hyväksi.

Toivottavasti teillä muilla on ollut parempi päivä :)

Rae 36+0
 
Jaksamisia sairaalaan Kaapolle! Toivottavasti Rakeella päivä parani iltaa kohden.

Ensi viikolla olis eka neuvola, mitäs on odotettavissa? Mies sanoi tulevansa kaveriksi, miten teillä on neuvolassa miehiä asiakkaina kohdeltu/huomioitu? Mietittiin että ei varmaan joka kerralle miehen kannata tulla, ultriin tietysti.
 
Ainomieli: kyllä meillä ainakin oli tosi hyvä, että mies oli mukana. Siellä täytetään myös häntä koskevia papereita ja paljon uuttakin tietoa varmaan tuli. Ekalla kerralla täytettiin papereita, kyseltiin ja juteltiin, annettiin virtsa ja verinäytteet, punnittiin ja mitattiin verenpaine jne. En kyllä tiedä tuleeko mies ihan jokaiseen neuvolaan mukaan, mutta alussa ainakin tulee nytkin. Neuvolantäti otti miehen hyvin huomioon meillä ainakin, ja nyt on sama täti tulossa. Kesällä sijainen etsi dopplerilla sydänääniä ja siihen tarvitsi jopa miehen apua, eli löytyi jopa jotain tekemistä miehellekin :) Ultrat meillä ei ole neuvolassa vaan sairaalassa toisella paikkakunnalla, joten niihin mies tulee ihan varta vasten tietty mukaan.

Rae: koita ottaa iisisti :hug:

Kaapo: toivottavasti aika ei tule ihan liian pitkäksi sairaalassa. Onko sulla huonetoveri? Saakos siellä katsoa edes telkkaria? Mä tulisin hulluksi sairaalassa ilman telkkaria, ja huonekaverit varmana tulis hulluksi, kun mä en saa nukuttua öisin ja sit ramppaisin vessassa ja ties mitä niin nekään ei sais nukuttua :p Koita jaksaa :hug:

Olen sitten tainnut taas alkaa narskuttamaan hampaitani öisin... leukaa särkee :( Pitäisi pian saada aika hammaslääkäriin, että korjaavat sen mun purentakiskon... Taitaa mua stressata unissanikin tää alkuraskaus niin paljon... :( Eilen olin huonovointinen koko päivän kahvin juonnin jälkeen ja tänään on ollut veto ihan pois, en lumitöitä pystynyt tekemään yhtään kun alkoi sattumaan selkään ja niin kovin hengästytti :snotty: Mutta sen ihmeempiä oireita ei ole tänään ollut, paitsi mies äsken suihkun jälkeen sanoi, että selkään on tulossa ainakin 100 finniä, voi jeeeee :headwall: No onneksi ei ole kesä! :D

Voikaa hyvin!
tömpsis ja super 5+5 (8+1)
 
Kaapo hui :O, onneks olet kuitenkin tuossa vaiheessa, mutta pidähän silti siellä jalat tiukasti yhdessä ettei se kaveri livahda sieltä ihan vielä.

Sannulille täältä auringonpaiste ja Raelle halaus kanssa! Siukuki voihan sinäkin paksusti :).

Ainomieli meillä huomenna neuvola...mies lähtee kanssa mukaan. Toivon kovasti miehen huomioimista luontevasti, olen käsittänyt, että äitiysneuvonnan lisäksi on alettu painottamaan vanhempainneuvontaa, ja onhan synnytysvalmennuksestakin tullut perhevalmennus. Mä olen kova isyydenpuolestapuhuja, mutta kyllä mekin mietittiin, että voisi kysäistä neuvolassa, onko niillä jotain struktuuria niissä käynneissä. Varmaan joillekin menen yksin, vaikka noin yleisesti mentäisi mielellään molemmat. Tässä alussa niitä tietty on kuukauden välein, että ei ne niin usein ole, etteikö sinne voisi molemmat mennä.
 
Paljon tsemppiä Kaapolle! Toivottavasti vauva pysyy vatsassa vielä pitkään!

Milloin teillä on alkanut masu näkymään? Itsellä menossa rv 13 ja ehkä jonkinlaista turvotusta (?) on ollut jo viimevkolla...

Liina 12+3
 
Liina: mulla mies just pari iltaa sitten kommentoi että onpas iso masu :D Turvotusta kertynyt kiitettävästi, enkä saa vatsaa enää vedettyä sisään. Ja nyt viikkoja 6+0 :D

Eilen alkoi tuhruvuoto ja mahakivut muuttuivat enemmän menkkakipumaisikis, niin pelästyin kamalasti. :( Soitin neuvolaan ja käskivät vaan seuraamaan tilannetta. :( Mä oon jotenkin ihan varma keskenmenosta, mutta se voi johtua pessimismistäni... Voi hitsi kun tää epätietoisuuden aika on kamalaa, ultraan on pitkä aika! :(
 
Smi
Tsemppiä Kaapo! Voi kun voitaisiin vaihtaa osia: mä tosiaan tarvitsisin nyt niitä supistuksia ja voisin antaa vaihtokaupassa tämän erittäin tasaisen supistelemattoman olon sulle.

Smi 40+6 :headwall:
 
Apua, nyt myös mulla aamulla tuli hieman ruskeaa tuhrua :-( nyt ei sitten enää päivän mittaan ole tullut, eikä tosin myöskään valkovuotoa, jota yleensä runsaasti... Menispä vaan nyt ohi, peukut pystyssä myös tömpsiksen puolesta! Kai ne tuhrut melko yleisiäkin on...?

Liina
12+3
 
tömpsis, peukkuja että sulla vuoto olisi harmitonta! Koska sulla olikaan eka ultra?

Täälläkin on maha ihan hirveän turvonnut, varsinkin iltaisin se on ihan järkky! Raskaushehku on muutenkin todella kaukana tällä hetkellä: naama on kalpea ja kiiltävä, hirveä väsymys ja lähes ympärivuorokautinen pahoinvointi vaivaa ja tukka on länässä. Näytän aika lailla siltä kun olisi krapula, ja toden totta olokin on sellainen! : / No, ehkä se kuuluisa hehku sitten muutaman viikon päästä alkaa, toivossa on hyvä elää ainakin :D

Varasin eilen neuvolankin, ja se on 25.1. eli tasan kahden viikon päästä. Siitä seuraavana päivänä onkin ar-ultra. Jännittää jo kovasti onko siellä kaikki kunnossa!

t. Arminen 6+1
 
Liina: kyllä se on yleistä, mutta ainahan sitä pelästyy. :hug:

Arminen: vasta 31.1. Varasin sen niin myöhään sen takia, että edellinen km oli tapahtunut 8+5 ja haluan päästä tosta päivästä yli... mut nyt tuntuu siltä, että pitäisi päästä aikaisemmin... Nää vatsakivut kyllä huolettaa tosi kovin, vaikka nekin voi olla normaaleja :(
 
Arminen mulla kanssa ulkonäkö on jotain kamalaa. Kalpea iho, mustat silmänalustat, väsynyt habitus.. :x Tosin mies sanoi yksi päivä, että johtuukohan raskaudesta, että näytän tavallista paremmalta? :O Sokee. Kivasti sanottu silti.

Tömpsis, peukkuja että on harmitonta vuotoa kuten munkin jouluaaton peljästys.

Ainomieli 8+3
 
Liina ja Tömpsis :heart: voimahali. Olen ymmärtänyt, että turhruilu on ihan tavallista eikä välttämättä tule edes kohdusta asti. Valkovuoto ainakin mulla ollut jossain vaiheessa tauolla pari päivää. Joskin se on väritöntä eikä "valko"vuotoa.

Sympatiahalit myös Arminen ja Ainomieli sekä muut pahoinvoinnin ja hehkuttomuuden kanssa painiskelevat. Mulla taas on ollut vissiin 3 kertaa koko aikana ihan muutaman minuutin "kumma olo". Voin kertoa, että näytän tavalliselta, ei ole turvotusta, ei pahoinvointia...voi olla että tukka on hiukan lohduttomampi kuin ennen.

Öisin pissattaa n. 3 kertaa, väsymys on mun mielestä hellittänyt (oli pari viikkoa sitten pahimmillaan), liitoskipuja silloin tällöin nivusissa, kohtutuntemuksia...2? krt/vko, sanotaan näin että kakkosella käydään harvemmin, on vähän jumissa. Vauvamatskun mukaan nyt pitäis olla oikein hormonimyrsky ja kaikkia oireita...

Että ei tääkään helppoa ole : /...keskeytynyt keskenmeno kummittelee peloissa. Ens viikolla lääkärineuvola. Neuvola oli eilen, ja oli kyllä aika...ei oikeen minkäänlainen reissu.
Nt-ultra tulee helmikuun tokalla viikolla, seuloissa pitäis käydä tän kuun lopussa.

Huoh...sanoin km-huolesta neuvolassa, täti sanoi, että menee kesken jos menee, ei siinä aikaisempi ultra auta, ja että melkein kaikki naiset kokee keskenmenon jossain raskaudessa. Meinas ensin, etten tarvi lääkäriä, koska kävin yksityisellä pari viikkoa sitten. Lisäs vielä, että jos terveen lapsen saa, niin sekin voi jäädä auton alle, tai sen voi muuten menettää...nyökkäilin siinä, että näinhän se on....:rolleyes::confused:

Marienna 8+3
 
marienna: voi plaaah mitä kommentteja taas! siis tottahan ne kaikki on mitä ne tädit sanoo, kuten mulle että "jos tää nyt on keskenmeno niin sitten vaan seuraavaan yritykseen..."jne. mutta ei sitä nyt halua kuulla! toisaalta oon miettiny tänään, että se on aivan sama mitä niiltä kysyy niin ne sanoo kaikkeen, että "ei oo vaarallista, pitää seurata..." :headwall: Napa pitäis varmaan lähteä irti niin että vauva näkyy tosta reiästä ennenkuin ne sanois, että Jooo nyt on jotain epänormaalia... :D :LOL:
 
Marienna, ei mulla oikeastaan juuri ole pahoinvointia. Muutamana päivänä ollut kovempaa, ja joskus iltaisin sellaista lievää ällötystä. Mutta mikä rasittaa on se, että herään joka yö n. klo 4 ja valvon tunnin-puolitoista! En tiedä onko nälkää vai mitä, oon alkanut käydä syömässä sitten ja sen jälkeen sitten jonkin ajan päästä saankin unen. Muuten ei pahemmin niitä alkuraskauden rasittavia oireita ole, väsymystä nyt on koska öisin valvon. Keskenmeno huolettaa myös, tuntuu että tuttavapiirissä on niin paljon kokemuksia niistä keskeytyneistä, että ultrassa selviää, ettei sydän enää syki :( Koitan ajatella kuitenkin, että viime viikon ultrassa jo mulla oli oireet loppuneet, ja silti sen palleron sydän löi tiukasti.
Liitoskipuja ei lainkaan, jotain jomotusta ehkä kerran päivässä tai parissa. Rinnat kipeät. Sellainen nolo vaiva on kuin ilmavaivat :ashamed:
Hitto mikä kommentti neuvolassa! Että voi se tervekin lapsi jäädä auton alle! Kraak. Tietty ne tapaa pelokkaita odottajia joka päivä että ehkä siihen asiakkaan huoleen turtuu mutta ei nyt kaikkea tarvitse sanoa.

Heh, näin unta lapsesta viime yönä. Ihana ruskeatukkainen sinisilmäinen poikalapsi, ehkä 1 v. oli unessa :) En kyllä mihinkään enneuniin usko.
 
Ainomieli joo mä kanssa muuten parilla pissakäynnillä pääsen uneen, mutta just suht tasan neljä olen hereillä sen tunnin melkein joka yö, joskus selviää puolella tunnilla. Viime yönä lämmin kaakao auttoi uneen hetken päästä juomisesta, mutta join sen vasta oltuani tunnin hereillä. Ajattelin vähentää tätä mandariinin syöntiä, ymmärsin, että c-vitsku piristää. Mutta kun ne on niin hyviä!!!:LOL:
 
Kiitos haleista :) Taas ollut paljon parempi mieli koko viikon.

Nyt on sitten vihdoin kaikki isot hankinnat tehty, vaunut ja turvakaukalo ostettu ja molempien autoihin asennettu jalustat, niin ei tarvitse kuin loksauttaa istuin paikalleen eikä tarvitse pelailla turvavöiden kanssa. Ehkä turhaa, mutta mielestäni pieni hinta elämän helpottamiselle ja turvallisuudelle, ettei vaan sählää vöitten kanssa ja siksi tapahdu jotain. Petasin jo pedinkin valmiiksi äitiyspakkauksen laatikkoon, sai muuten siihen valmiiksi mitoitetun pehmusteen. Pinnasänkyä varten ompelin itse mut en jaksanut enää sitä laatikkoa varten. Pitäis vielä kasata pinnasänky ja laittaa se laatikko sitten sinne vähän pienentämään pesää :) Nyt sitten vaan odotellaan milloin vauva päätetään leikata tai päättää itse alkaa tulemaan. Toivottavasti ei alkaisi itse syntyä, kun sektioon enivei joudun niin olisi sitten edes rauhassa suunniteltu eikä hätäsellainen.

Olipa muuten Marienna uskomaton kommentti neuvolassa! Voisi nekin vähän miettiä mitä laukoo. Ja mandariineista, sitrushedelmät aiheuttaa närästystä, en muista olitko sinä vai joku muu joka siitä valitteli, mutta sitruksia kannattaa vältellä. Mulla tuo närästys on ollut erittäin ikävä vaiva ehkä viimeiset pari kuukautta. Pahenee makuuasennossa, joten nukun muutaman tyynyn kanssa ja otan usein iltaisin Rennien jo ennen sänkyyn menoa, mutta eipä sekään aina auta.

Smi paljon tsemppiä ja jaksamista, toivottavasti pian alkaisi kunnon supistukset! Sympatiat on niiiin sun puolella, eipä tässä hirveästi enää itsekään jaksaisi...

Liina, mulla alkoi vatsa näkyä tosi aikaisin, about rv 11-12 paikkeilla oli jo pieni pömppis ja siihen saakka turvotusta. Mutta mullahan ollut alkuraskaudessa istukka edessä, joten sekin varmaan vaikuttanut siihen että maha pullahti niin aikaisin. Ja muutenkin maha mallia etukeno, takaa ei edes nyt näe että raskaana olisin.

Toivottavasti Kaapo olet vielä yhtenä kappaleena! Ja toivottavasti Tömpsis ja Liina tuhruttelu ei ole lisääntynyt ja kaikki on hyvin.

Mä näin muuten Ainomieli yksi yö unta että meidän poika oli syntyessään yksivuotiaan kokoinen ja puhui ja käveli :) Lääkärin mukaan oli ihan normaalia, toiset vaan on kehittyneempiä =)

Nyt taidan painua pehkuihin, vauvakin juuri lopetti hikkaamisen ja muljaamisen, taisi nukahtaa, joten on jotain toivoa saada nukuttua, närästys vaan on taas aika kovaa...

Rae 36+3
 
Smi
Marienna neuvolakommenteista: Olin itse pari päivää aiemmin kuullut, että vauvamme on perätilassa ja tutkimukset siitä, mitä kautta vauva maailmaan tulee olivat vielä kesken. Terkkari (ei kylläkään oma, vaan sijainen) totesi, että "eihän nen vauvat sinne mahaan jää, vaan jotain kautta tulevat ulos. Tai no, ennen saattoi kyllä jäädä, mutta kyllä äitikin siihne sitten kuoli." Varsin piristävä kommentti tämäkin...:p

Rae Kiva kuulla, että mieli on piristynyt. Niin ja, että isot hankinnat on tehty :) Ne voi olla yllättävän stressaavia pähkäillä. Meilläkin on autossa juurikin tuollainen telakka, johon kaukalon saa napsautettua. Olen sen verran seuraillut muiden ähertämistä vöiden kanssa, että pidettiin tuota parempana vaihtoehtona. Ja tietysti riski siitä, että kaukalo olisi kiinnitetty väärin, on aika pieni tuon telakan kanssa. Jotain hankintoja tässä vielä mietin, kuten sitteriä ja kantoliinaa, mutta niitä nyt ei tarvitse olla kotona heti kun vauva kotiutuu.

Vauvan tulosta puheen ollen, nyt se ei enää olekaan kaukana. Eilisen lääkärikeikan jälkeen liityn Rae sun "kohtalotoveriksi" eli sektio on edessä täälläkin. Meidän vauva kun on siis perätilassa ja lupa oli synnyttää alatietä tiettyyn päivään saakka. Nyt kun on laskettu aika ohitettu yli viikolla ei voida synnytyksen käynnistymistä enää odotella, vaan sektio tehdään huomenna rv 41+2. Pahin pettymys siitä, että alatiesynnytys ei onnistu on nielty ja nyt odotellaan jännityksellä sekä leikkausta että sen lopputulosta. En kyllä vieläkään osaa ajatella, että huomenna meillä on vauva! :heart:

Smi 41+1
 
Voi kun harmi Smi että sektiopäätös tuli, mutta eipä niitäkään turhaan tehdä, turvallisuus ennen kaikkea! Oikein paljon onnea mukaan, huomenna sulla onkin sitten jo vauva kainalossa, ihanaa :)
Meiltäkin muuten sitteri ja kantoliina/rintareppu vielä puuttuu, mutta ne sitten tosiaan ehtii vielä hankkia kun kotiudumme.
 
Mulla oli neuvola, oli aika mukava terkka. Neuvolalääkäriin en menekään nyt, kun kävin juuri gynellä. Nt-ultraan onneksi ei ole hirveän pitkä aika. Yritin kysellä riskejä keskenmenoon mun viikoilla tai yleensä, ei muistanut tai tiennyt, ehkä ihan hyvä. La siirtyi nyt päivällä taaksepäin, mutta väliäkö tuolla.

Smi: taustatsemppiä! :D


Ainomieli 9+0
 
Viimeksi muokattu:
Onkohan Smillä jo käärö sylissä :heart: malttamattomana täälä uutisia odotan :popcorn:

(.) mulla rupee oleen jo nyt tuskallinen olo välillä, tuntuu ettei vaatteet mahdu päälle ja muutenkin olo on kuin norsulla. Nyt onneksi jo flunssa taas hellittää mutta nyt on ruvennut alaselkä vaivaamaan. Kyllä tää raskaus tuntuu koittelevan mun kroppaa aika tavalla.

Kaverilta sain jo ensimmäisen pussillisen vauvan vaatteita ja toisen kaverin kanssa sovittiin että katsotaan ensi viikon aikana mitä heille on jäänyt vauvatarvikkeita, ainakin vaunut, sitterin ja syöttötuolin ostan häneltä, koska ovat olleet vain yhdellä lapsella käytössä ja kaikki ostettu uutena. nyt rupesinkin miettimään sitä että otetaanko me sittenkään sitä pakkausta lainkaan kun kuitenkin näiltä kummaltakin kaverilta saadaan varmaan melkein kaikki pakkauksessa olleet tarvikkeet ja loput voisi sitten ostaa sillä rahalla mikä sen pakkauksen sijalle tulee. No on tässä nyt vielä muutama kuukausi aikaa miettiä sitä.

Sannuli 14+4
 
Viimeksi muokattu:
Miten voi oikeasti hormonit tehdä ihmisen päästä ja ajatuksista ihan erilaiset? Kaikki mahdollinen ärsyttää nykyään ihan älyttömästi ja itku tulee ihan pienistä asioista.

Varsinkin kun olen itse ollut täysin voimaton melkein koko alkuraskauden niin tuntuu että kotona seinät kaatuu päälle eikä täälä mieskään tee kotitöitä yms. samaa tahtia kuin aikaisemmin kun en itse jaksa olla touhuamssa. Ennen raskautta mies imuroi säännöllisesti kerran viikossa ja osallistui myös kaikken muuhun, no nyt kun olen ollut sohvanpohjalla niin mieskään ei ole viitsinyt tehdä kuin ihan pakolliset pyykkikoneen tyhjennykset vaan touhuaa pihalla autotallissa kaikkea mahdollista. Että voi ärsyttää!!! Jokseenkin tuntuu välillä että hän luulee että tahallani olen kipeä, voimaton ja itkuinen ja tulee makaamaan sohvalle viereen ja jättää tekemättä kaikki kotityöt.

Tiedän että osaltaan näihin tuntemuksiin vaikuttavat nuo hormonit, mutta kyllä tuossa miehessäkin on valitettavasti tapahtunut raskauden aikana muutoksia (valitettavasti vielä huonompaan suuntaan). Yksi asia mikä suunnattomasti kiukuttaa on katteettomien lupausten antaminen! Jo syksyllä mies sai idean että vaihdetaan keittiön tasot ennen joulua uusiin. No ne tasot siis haettiin pari viikkoa ennen joulu ja odotin että koska hän alkaa niitä asentamaan, kunnes pari päivää ennen joulua kysyin että et sitten meinaa laittaa niitä tasoja ennen joulua niin vastaus oli ettei hän nyt enää ehdi niitä laittamaan että tulee liian kiire... niin eihän siinä ollutkaan kuin kaksi viikkoa aikaa ennen joulua!!! No joulu tuli ja meni ja tasot on edelleen laatikoissa asentamatta....

Anteeksi tilitykseni taas, mutta välillä niin ahdistaa!

Sannuli 12+5
 

Yhteistyössä