Bling, ONNEA, ONNEA, ONNEA! :heart: :heart: Kyllä varmasti oma pieni poika auttaa toipumisessa, toivottavasti repeämät korjaantuvat pian!
Joiku, muutto edistyy sen verran, että nyt tiedämme virallisen muuttopäivän - siihen on pari viikkoa. Jännitystä riittää, kun odotamme, muutammeko vauvan kanssa vai päättääkö hän syntyä vasta muuton jälkeen.. Onnea uuteen kotiin myös teille!
Ja äitiyshousuista: mulla oli silloin alkuraskaudessa niin pahat turvotukset, että äitiyshousuja olen käyttänyt jo viikolta 10 alkaen. Tavallisten housujen vyötäröt painoivat niin pahasti alamahaa, että oli pakko siirtyä mammaosastolle
Vielä voisi sanoa sen verran noista äitiyshousuista, että ostin parit myös H&M:n valikoimista viime syksynä. Ohjeessa oli, että alkuraskauden aikana pitäisi ostaa yhtä numeroa isommat kuin normaalisti ostaisi, ja sitten raskauden edetessä vielä isompia. Käytän kuitenkin edelleen juuri niitä samoja housuja, jotka silloin ostin, joten kannattaa kuitenkin sovittaa housut ennen ostamista. Minä shoppailun vihaajana jätin sovittamatta ja ajattelin, että kai ne jossain vaiheessa menee jalkaan...
murmelii, mulla ei ollu koskaan alkuraskauden aikana mitään perinteisiä raskausoireita: ei ollu pahoinvointia, ei rinnat kipeät, ei mitään. Mahassa oli tunne, että menkat alkaa ihan just kohta, ja ramppasin vessassa katsomassa, että joko ne nyt alkaa. Hoidoista johtuen sain hyperstimulaation, jossa siis keuhkoihini (ja myös muualle kroppaan) kertyi nestettä. Kun siitä selvisin, ainoa oire olivat yölliset jalkakrampit, jotka ovat jatkuneet viime metreille asti. Lääkäri silloin lohdutti minua sanomalla, että vauva voi ihan yhtä hyvin, olipa oireita tai ei. Tsemppiä alun piinaviikkoihin!!
babygreen, onnea teillekin uuteen kotiin! Ihanaahan sitä on suunnitella tapetteja ja sisustusta..
Pesänrakennusvietti iski mulla viikolla 29-30, kun olin lomalla joulun aikoihin. Ostin hirmu määrän vaatteita, äitiyspakkaus oli tullu, ja sain yhtäkkiä päähäni, että nyt pesen kaikki vauvan vaatteet. Ja niin myös tein. Ostimme myös lipaston vauvan vaatteille ja tarvikkeille, hoitoalustan ja myös pinnasängyn. Olen nyt tosi onnellinen, että tuo kaikki oli tehtynä jo ennen äitiysloman alkua. On ollut ihan riittävästi touhuamista viimeisten viiden viikon aikana muutenkin..
Ja äitiyslomalla on ollut ihana ottaa vain rennostikin silloin kun mahdollista.
Täällä ei siis mitään merkkejä synnytyksen lähestymisestä. Välillä nukun tosi huonosti, kuten viime yönä, mutta niinä päivinä olen nukkunut päiväunet ja se auttaa asiaa.
39+5