** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.13 **

Onnea Bling! Toivottavasti toipuminen lähtee nopeasti käyntiin ja muutamassa viikossa olot olisi jo normaalit!

babygreen Mulla on tossakin sama kuin sulla eli paino tuntuu kertyvän muualle kuin tuohon masuun ja nyt tosiaan on ruvennut sitten jo aika paljonkin pömpöttämään :) Tällä viikolla on varmaan pakko suunnata vaateostoksille... Uusita liivejä pitikin käydä heti plussan jälkeen ostamassa, kun rinnat turposi ja nyt tuntuu, että nää uudetkin on vähän naftit... :O

Milk@ Teillä on siis pakkaushommat juuri käynnissä eli jännitystä sitten riittää, että saatteko hoitaa vauvan kanssa muuttohommat :) Kyllä tässä kovasti odottaa, että pääse asettumaan uuteen kotiin kunnolla...

Mä ajattelin myös, että ostelen kyllä äitiysvaatteet ihan H&M:ltä enkä niihin sen enempää rahaa laita kiinni. Saa nähdä jaksanko sovitella... juuri tuossa kattelin nettitilausta :D

13+6

• Tykkää
Reactions: Milk@ ja babygreen
Aivan valtavasti onnea Blingille ja koko perheelle!! :heart: Toivottavasti toipuminen etenee nopsaan, mutta eiköhän niin käykin. Kipuihin auttaa takuulla parhaiten se oma pieni nyytti, jonka takia varmasti kestää vaikka mitä :)

Mä olen samaa sorttia kuin Babygreen ja Joiku eli ylimääräinen kertyy aina reisiin ja peppuun, ei niinkään mahaan. Nyt on ihan outoa, kun maha on alkanut kasvaa ja sen peittely alkaa olla jo tosi vaikeaa. Samoin jotkut asennot ja kyykistely on jo hankalampaa kuin ennen. Vaikkei vatsa vielä kovin paljon ole kasvanut, olo on jotenkin tukala tuolla vatsan tienoilla. Ihan kuin se olisi jo valtava kumpu :) Viime viikolla ostin ekat mammaleggarit ja nyt luulen, että niitä pitää hankkia lisää. Normaalit housut ahdistaa, vaikkeivät vielä ihan hurjasti puristakaan. Jotenkin vatsa on nyt niin herkkä, ettei se siedä yhtään puristavaa tunnetta. Kovin paljon en minäkään aio satsata mammavaatteisiin, mutta housuja on pakko hankkia. Vanhat paidat saa sitten vaan venyä :)

Tänään oli eka neuvolalääkäri ja se oli muuten ihan turha käynti, mutta saipahan kuulla taas pikkuiset sydänäänet. Muutamana päivänä on jo alkanut jotain hentoja liikkeitäkin tuntua, ellen sitten vaan kuvittele. Pientä kuplintaa ja hipaisuja olen tuntevinani, mut toisaalta mietin, että kuvittelenko ne vaan, kun olen lukenut, että ekat liikkeet tuntuu sellaisilta. Mulla on tunnetusti hyvä mielikuvitus :LOL:

Milkalle tsemppiä muuttoon ja jaksamista muutenkin!! Ihan kohta olet äiti :)

Hyviä vointeja ja aurinkoa päiviin kaikille!!

Kirpukka 16+1

Terveisiä rakenneultrasta!
Eilen oltiin siis vihdoin rakenneultrassa, kaikki oli niin hyvin kuin voi tässä vaiheessa olla! Toki lääkäri sanoi, että kaikkea ei ultrassakaan voida nähdä ja varmaksi sanoa. Erittäin luottavaisin mielin kuitenkin ollaan. Meillä on miehen kanssa molemmilla ollut vahva poikaolo, lääkäri totesi että tyttö tulee. Muuten ei oltaisi edes sukupuolta kysytty, mutta ensi viikolla lähdetään Singaporeen ja aion sieltä sitten ostaa tytölle vaatteita.
Muutamat viime kesän lantiosortsit ja hameet mahtui vielä viime viikolla päälle, toivottavasti mahtuisi edelleen. Muuten en tiedä mitä laitan matkalla päälle, mistään en ole löytänyt kesäisiä äitiysvaatteita.

Äitiysfarkkuja ostin h&m:ltä jo muistaakseni viikolla 11(?). Ennen nt-ultraa kuitenkin. Yllättävän paljon olo parani kun ei housut enää kiristänyt. Ihan normi kokoset 34 ostin. Ehkä myöhemmin tarvii ostaa isommatkin jos ahteri vielä kovin leviää!

Onnea Blingille pojasta!

jadelyn & ensio 21+0 poks

Onnea Blingille ja koko perheelle!

Meillä intoilttiin viime viikolla elämämme ensimmäistä plussatestiä ja ladattiin tabeltille raskaus-apsi ja kaikkee! Tämä viikko on mennyt rauhallisesti ja jos-muodossa puhuen, molemmat pelkää intoilla liikaa. Varsinkin kun rintojen turvotuksen lisäksi ei ole ilmaantunut muita oireita, paitsi järkyttävä turvotuksen tunne. Mieletöntä jännäämistä ja odottamista siis :confused: No ensi viikon tiistaina on onneksi jo eka neuvola, kai se siellä sitten konkretisoituu. Tietääkö joku, että ultrataanko ekalla neuvolakerralla tai tutkitaanko jotenkin muuten, että onko siellä masussa jotain elämää? Pissatesti ainakin otetaan, mutta entä muuta?

Sain myös tietää tällä viikolla, että saan ylennyksen ja siirryn toisiin työtehtäviin. Olen odottanut tätä tilaisuutta pitkään, joten nyt on sen suhteen todella ristiriitaiset fiilikset. Tyä on pitkäjänteistä ja itenäistä ja nyt olisinkin sitten jäämässä äitiyslomalle heti puolen vuoden jälkeen... Jännä nähdä kuinka työnantaja suhtautuu asiaan... Onko muilla ollut työelämässä tällaisia ns. "huonoja ajoituksia" raskauden suhteen?

qwertyli 5+4

jadelyn84 Onnea hyvistä rakenneultrakuulumisista:).

qwertyli Meillä ei ainakaan ultrattu ekalla neuvolakerralla. Eikä siis tutkittu mitenkään vauvaa. Kyseltiin vaan vanhemmilta tietoja, neuvottiin ja otettiin verenpaine ja saatiin influenssarokotukset kumpikin, mies ja minä. Kävin erikseen varhaisultrassa ihan neuvolan kautta, koska siihen oli täällä mahdollisuus ilmaiseksi. Ensimmäinen varsinainen kaikille tarkoitettu ultra on niskaturvotusultra. Sitten jos neuvola ei tarjoa kotikaupungissa varhaisultraa, niin voi mennä yksityiselle maksulliseen varhaisultraan. Ekassa ultrassa kyllä katsotaan, onko vauvalla kaikki hyvin ja nähdään ultrakuvasta sydämen syke. Siis nähdään myös, että onko kohdussa yleensäkin vauva, ja onko vauva kasvanut normaalisti viikkoihin nähden. Itse kuulin vauvan sydämen äänenä vasta ekalla neuvolalääkäriajalla, kun lääkäri teki tutkimuksen. Täällä ainakin oli ensin neuvola, sitten varhaisultra, sitten niskaturvotusultra ja seuraavaksi neuvolalääkäri ja seuraavaksi meillä on edessä neuvola, jonka jälkeen tulee rakenneultra. Muusta jatkosta en tiedä vielä.

ON: Ostin tänään vauvalle ensimmäisen vaatteen, bodyn :):heart: Teki niin kovasti mieli jo hypistellä vauvanvaatteita kaupassa ja ostaa jotain.

babygreen + vave 14+4

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Perustin osion myös kadonneille ryhmäläisille. Eli henkilöille, joita ei ole näkynyt ketjussa kuukausiin. Esim. iiris_lorea on kirjoittanut koko kaksplussassa viimeksi 8.1.14. Pitää käydä läpi nimimerkkihaulla muitakin... Laitan otsikoksi kadonneet odottajat. Salapoliisityöllä tarkastettuna kaikki muut ovat olleet kaksplussassa kuukausia täysin kirjoittamatta, paitsi starwars on siirtynyt toiseen ryhmään.

Voi huhuilla, jos haluaapi tulla takaisin listoille:wave:

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: #Exec ja Milk@
qwertyli, ensimmäisellä neuvolakäynnillä ei yleensä ultrata, jos se on noin aikaisilla viikoilla. Ei silloin kannata edes yrittää kuunnella myöskään sydänääniä dopplerilla, koska useimmiten ne eivät vielä kuulu tuossa vaiheessa. Itselleni kaikkein jännittävintä alkuraskaudessa oli juurikin se, että oireita ei juuri ollut, eikä liikkeitä tuntunut, joten ei ollut oikein mitään varmaa tietoa siitä, onko kohdussa joku ja onko hän siellä hengissä. Sitten, kun liikkeet alkoivat tuntua, alkoi pikkuisen helpottaa, koska niitä seuraamalla tiesi, että siellä oikeasti on joku, kasvaa ja kehittyy.

Työelämässä mulla oli sellainen tilanne, että aloitin uudessa työssä kesäkuussa, ihan muutama päivä alkionsiirron jälkeen. Heinäkuun alussa sain tietää, että hoitomme onnistui, joten sitten oli jännittämistä - olinhan vielä koeajalla ensimmäiset neljä kuukautta. Mun työnantaja suhtautui todella hienosti asiaan - sanoi vielä, että hänen mielestään on todella vanhanaikaista suhtautua nuivasti tuollaisessa tilanteessa. Ja onhan se lainkin mukaan niin, ettei raskaana olevaa saa syrjiä..

Täällä ei vielä mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä. Ilmeisesti vauva on kuitenkin laskeutunut syvemmälle lantioon, koska eilen neuvolakäynnillä SF -mitta oli hiukan pienempi kuin edellisellä kerralla. Muutenkin kaikki oli ok, joten seuraava käynti on tarvittaessa sitten viikolla 41+5 äitiyspoliklinikalla, mikäli vauva ei ole vielä silloinkaan syntynyt. Pitkät puolitoista viikkoa siis edessä. Ja terveydenhoitaja sanoi, että täälläpäin eivät mielellään käynnistä synnytystä edes silloin, mikäli äiti ja vauva voivat hyvin. Täytyy vain toivoa, että pieni haluaisi jo tulla maailmaan, alkaa olo olla kuitenkin jo aika tukala.

babygreen, hyvä idea siirtää kadonneet omaksi listakseen. :)

Pitäkää meille peukkuja, että synnytys alkaisi piakkoin... En malttaisi enää odottaa. :)

40+1

• Tykkää
Reactions: #Exec ja babygreen
Blingille onnittelut myös täältä!

Koitan tässä pikkuhiljaa lueskella kaikkien kuulumisia. Viikko reissussa ja poissa netistä aiheuttaa sen, että luettavaa riittää. Reissu itse oli mahtava. Suosittelen Roomaa muillekin. Raskaana olevat saa siellä erityiskohtelua. Minäkin sain etuilla jonossa ihan pyytämättä. Esim. Colosseumille oli tunnin jonot. Mentiin jonon hännille ja opas huomasi minun raskauden. Hän johdatti meidät sitten suoraan lippuluukulle koko jonon ohitse. :D

Jaksoin ihmeen hyvin koko reissun. Käveltiin joka päivä 4-6h, kun kierreltiin nähtävyyksiä ja kaupunkia. Ehkä paljosta kävelymäärästä johtuen liitoskivutkin ovat tulleet kuvioihin voimakkaampina. Liikkeelle pääseminen on vaikeinta. Kun on vähän aikaa liikkunut, niin helpottaa taas. Nukkuissa asennon vaihtaminen alkaa olla projekti. Kylen kääntäminen ei onnistukkaan niin helposti enää.

Pikkujätkä liikkuu paljon. Matkustaessa riehuu koko ajan. Tiistai-aamuna heräsin, kun joku painoi vatsaan ja kovaa. Aukaisin silmät ja huomasin oikealla puolella reilun nyrkin kokoisen kuhmun (nukuin siis vasemmalla kyljellä). Ipanahan se siellä vissiin venytteli. Piti herättää mieskin katsomaan mokomaa. Kuhmu pakeni heti, kun mies kosketti sitä. Jätkä ei siis vieläkään tykkää, että isä koskee vatsaan. :D

Nemelia ja pikkujätkä rv 26+3

• Tykkää
Reactions: babygreen
Rakkaudella, Hannele
Hei kaikille!

Minä vasta näin viimeisilläni hoksaan lukea toisten kokemuksia enemmän täältä, harmi kun en aikaisemmin tajunnut liittyä remmiin :). Kiva kuulla, miten muilla on mennyt, etenkin kun kaikki ovat niin eri vaiheessa raskautta.

Itselläni laskettu aika pikkumiehelle 21.5., jännät paikat on jo hiljalleen...Synnytys yhä enemmän ja enemmän mielessä – ihmeen kova luotto siihen, että hyvin se menee, vaikka ajatus toisaalta hirvittääkin. Miten muut olette valmistautuneet synnytykseen tai millaisia ajatuksia herättää?

Mun blogista MRSL voi muuten lueskella yhden kolmikymppisen odotustuntoja, sieltä löytyy niitä kuuluisia mahakuviakin (ja mahaa on, lupaan sen – siitä kuulee taivasteluja harva se päivä, miten voi olla jo niin suuri :D).

Rakkaudella, Hannele Lisään sinutkin ryhmään :). Kyllä tänne mahtuu mukaan, odotuksen kaikissa vaiheissa:cool:. Synnytyksestä: Mä en ole osannut vielä oikein pelätä synnytystä. Kai sekin aika tulee, jos on tullakseen. Mieskin ihan ihmetteli kerran, että miksi en pelkää yhtään. Siis kertakaikkiaan yhtään. Voi olla, että en osaa, koska tuleva synnytys on ensimmäinen ja siihen on vielä niin pitkä aikakin. Muuten en ole vielä synnytystä ajatellut, paitsi pohtimalla turvakaukalon ostamista.

Oli mukava myös lukea nemelia :n matkakertomus :) Kiva, etä matka sujui raskauden aikana hyvin.

Missä vaiheessa teille on tullut muuten linea negra? Mulle ei ole vielä tullut ainakaan.

babygreen + vave 14+6

Viimeksi muokattu:
Kiva kuulla, että miss piggyllä arki rullaa vauvan kanssa.

Ekassa neuvolassa ei tosiaan ultrata tai muutenkaan kuunnella sydänääniä. Suosittelen käymään varhaisultrassa, tietää ainakin että sikiö on kiinnittynyt oikeaan paikkaan. Eikä esim. ole kohdunulkoinen raskaus. Mulla oli eka neuvola rv 8 ja otettiin verikokeita, paino ja muutenkin neuvolatäti/kätilö vaan lässytti terveellisistä elämäntavoista. Eipä siellä juurikaan mitään uutta asiaa tullut, netistä kun olin jo paljon lueskellut raskaudesta.

Nemelia, Rooma on tuttu mullekin. Viime toukokuussa oltiin siellä viettämässä mun synttäreitäni. Tänä vuonna taitaa jäädä 3-kymppiset juhlimatta ainakin ulkomailla. Synttäreiden aikaan olen jo raskausviikolla 30. Jos menisi vaikka Tukholmaan tai Tallinnaan silloin.

Babygreen kyseli linea negrasta. Olisko ollut loppu viikolla tai tämän viikon alussa kun huomasin kauhukseni ihan hennon beigen pystysuoran viivan häpyluusta napaan asti. Eli joskus rv20-21 tienoilla se oli ilmestynyt. Onneksi se on tosi haalea, sellanen nuden värinen ja tosi ohut. Kuitenkin sen verran selvä että mieskin sen erotti:p. Toivottavasti viiva ei alkaisi lähiaikoina vahvistumaan,että kehtaa vielä bikineissä kulkea!

jadelyn&ensio 21+3

• Tykkää
Nyt on pakko tulla kuokkimaan sen verran tälle puolelle, että toivottelen Milk@lle super-tsempitykset synnytykseen! Täällä pidetään siis myös peukkuja, että pääsette pian tositoimiin :)

miss_piggylle ja Blingille paljon onnea pikkuisten johdosta ja kaikille teille muille onnellista masunkasvattelua! Käyn täällä lukemassa teidän kuulumisia lähes päivittäin ja toivon kovasti, että pääsen liittymään seuraan vielä kun on teitä "tuttuja" täällä jäljellä... =)

• Tykkää
Reactions: babygreen ja Milk@
Rakkaudella, Hannele
BabyGreen, mulle ei ole linea negraa tullut ollenkaan, kaikillehan sitä ei tulekaan. Tai en tiedä josko vielä näin loppuraskaudesta yllättäisi :D.

Onnea muuten miss_piggylle ja Bingille pikkuisista, vaikka täällä vasta uutena ja tuntemattomana olenkin :).

• Tykkää
moi taas!

Itse olen miettinyt, että onko miten oikein hakea äitiysloman sijaisuuksia, kun nyt melko varmasti itsekin jään ennen sijaisuuden loppua omalle mamma-lomalle. Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä, joten painelin työhaastatteluun viime viikolla.. saa nähdä miten siinä kävi..

Huomenna pitäisi mennä sokerirasituskokeeseen. Pelottaa jo valmiiksi: 12 tuntia paastoa ja vedenjuontikin rajattu lasilliseen paaston aikana. Aamulla pitäisi ilman aamupalaa ja kahvia painella labraan (voi pahaolo sentään..), ja ensimmäinen mitä pötsiinsä saa, on sokerilitku. Onko kenelläkään kokemusta tästä, millainen painajainen mulla on odotettavissa huomiselle?

Säihkiss, kiitos tsempityksistä! Ihana kuulla susta, olet usein mielessäni... :heart:

babygreen, mulla linea negra alkoi näkyä pikkuhiljaa lähempänä 30. raskausviikkoa. Ensin alavatsalla, ja nyt se yltää jo reilusti navan yli, kohdun korkeimpaan kohtaan asti. Se ei ole kovinkaan paksu eikä tumma, mutta erottuu kyllä selvästi. Siskollani on ollut raskauksissaan ihan samanlainen, ja se sitten häviää jossain vaiheessa raskauden jälkeen. Omasta mielestäni se on kaunis, en ainakaan jättäisi bikinejä käyttämättä sen takia :) Jonkun hömppätutkimuksen mukaan linea negrasta voisi päätellä, onko poika vai tyttö tulossa... :D

Itselläni ei edelleenkään mitään lähestyvän synnytyksen merkkejä näkyvissä. Harjoitussupistuksia on ajoittain, mutta ne ovat täysin kivuttomia. Olen päättänyt ajatella, että laskettu aika on 21.3. joka on vko 42+0. Silloin synnytys käynnistetään, mikäli se ei ole spontaanisti käynnistynyt sitä ennen. Stressi on vähentynyt huomattavasti, kun en enää joka päivä mieti, että olisiko tänään vauvamme syntymäpäivä. :)

Tälle päivälle on ennusteltu aurinkoista säätä, joten aion ottaa siitä kaiken irti, ja viettää suurimman osan päivästä ulkoilmassa. Mukavaa tiistaita myös teille kaikille!! :)

40+4

Mukava kuulla Milk@ :n kuulumisia, lähestyvään synnytykseen liittyen :) Pian sulla on oma vauva jo sylissä:heart:

Mayinka :n synnytyskuulumisia myös odottelen.. :)

ON: Täällä ei mitään uutta. Mitään uusia tuntemuksiakaan ei ole tullut. Vauva 'juilii' masussa melkein joka päivä, välillä hiljaisemmin on. Tarkoitan juilimisella kohdun kasvunippailuja:D.

babygreen + vave 15+1

• Tykkää
Moi!

Tänne ei mitään ihmeempiä kuulu. Vauva potkii jo niin selvästi, että tuntee mahan päältä kädellä koskettaessa. Maailman ihanan tunne, toivon että te kaikki pääsette pian tähän vaiheeseen raskautta! On se vaan niin ihmeellistä, kun saa kantaa ihmislasta sisällään.
Torstaina taas neuvola. Ilmeisesti jotain kelan juttuja tällä kertaa.

Jadelyn & ensio 21+5

• Tykkää
Meillä oli eilen ensimmäinen neuvolakäynti eikä siellä ollut mitään sen kummempia tosiaankaan. Kartoitetttiin ruokailu- ja liikuntatottumukset, alkoholinkäyttö, raskausoireet sekä omat ja isän ja lähisukulaisten sairaudet. Ja kotiin saatiin sitten jotain yleistä materiaalia luettavaksi. Mutta ihan kiva käynti oli ja neuvolan "tätikin" vaikutti ihan mukavalta. Vähän vauva-asia tietysti konkretisoitui, mutta kun edelleen mennään ilman kummempia oireita (väsymys, rintojen turvotus, ruuminlämpö 37,2), niin aivan mielettömästi molemmat odottaa 27. päivä olevaa läkkärikäyntiä, jolloin ultrataan ensimmäisen kerran ja nähdään sitten, että onko siellä ketään mukana ja oikeassa paikassa... Aikamoista odottamista tämä tosiaan on :D

qwertyli 6+2

• Tykkää
Minä toivottelen kans Milk@lle oikein hyvää ja onnistunutta synnytystä! <3 Tuossa vaiheessa minustakin tuntui, ettei se vauva tule ikinä ja joudutaan käynnistykseen, kun ei ollut yhtään kunnon supistuksia eikä muitakaan oireita. Mutta kyllä se sieltä kuitenkin hoksasi ihan itsekseen tulla, 40+6 tuli ekat kipeät supparit ja siitä se synnytys alkoi ;)

• Tykkää
Mäkin käyn täällä päivittäin kurkkimassa Milk@n kuulumisia ja jännitän täysillä! :) Olet yksi niistä kaikkein tutuimmista tuolta kuumeilupuolelta, joten siksi elän tässä nyt niin vahvasti mukana :) Kaikkea hyvää synnytykseen ja tulevaan vauva-arkeen! Tule tännekin palstalle sitten vielä kertomaan kuulumisia.

Omaan napaan ei kuulu mitään, paitsi että navanympärys venyyyyyyyy!!! Maha on jo ihan kamala pömppö, eikä sen peittäminen enää kauaa onnistu. Töissäkään en ole vielä paljastanut, osa on ehkä huomannut, mutta ei ole kehdaanut kysyä. Käynnissä on jo 18. viikko, mutta rakenneultraan on vielä 4 viikkoa. Ajattelin, että paljastan asian vasta sen jälkeen, mutta en tiedä jaksanko pukeutua telttoihin siihen asti :D

Ihanan aurinkoista päivää kaikille!! :)

• Tykkää
Mitäs te muut olette syöneet välipalaksi raskausaikana?

Ennen pärjäsin juuri ja juuri töiden jälkeen kotiin asti pelkän aamupalan ja lounaan voimin. Kamala nälkä oli kyllä silloinkin monesti. Nyt iskee nälkä viimeistään kolme tuntia lounaan jälkeen ja lämmintä ruokaa on tiedossa kuitenkin vasta useamman tunnin kuluttua. Jos ei syö välipalaa niin sitten tulee kuvottava/huono olo eikä ruoka meinaa maistua sitten kun sitä saa.

Nyt on ollut käytössä Elovena-juomat, protskujuomat, protskupatukat, tuoreet hedelmät ja kuivatut hedelmät. Mutta löytyiskö vielä jotain muuta? Joko valmiina kaupasta ostettavaa, mutta varsinkin kotona valmistettavaa, jota voi ottaa töihin mukaan. Hyvää ja terveellistä :)

qwertyli oot jo päässy neuvolaankin, itsellä ois ens viikon keskiviikkona eikä malttais oottaa vaikka ei sielläkään mitään vielä varmistu.. Varasko ne siellä neuvolassa käydessä tuon ekan lääkäriajan jo? Miten se menee noitten ultrien kanssa että tuleeko niihin kutsu vai varataanko ne itse? Vai riippuuko paikasta.. Miehen kans tehdään molemmat vuorotyötä ni toivoo vaan että molemmat pääsis sitten sinne..

Muutama päivä ollu etovaa oloa ja varsinkin jos ei syö ni tulee hetkessä paha olo.. Kolme päivää sitten ois tehny mieli vaikka mitä syödä, nyt taas sitten tuntuu että tosi harvoja juttuja tekee mieli ja jotkut jopa kuvittaa ajatuksenakin :D vapaapäiviä saanu vietellä, saa nähän kohan huomenna työputki taas alkaa että miten jaksaa ilman päikkäreitä...

Tsemppiä kaikille!

Rakkaudella, Hannele
Joiku mä olen ainakin pärjäillyt hyvin Henkan muutamilla housuilla ja ihan tavallisista kaupoista ostetuilla pitkillä paidoilla/ tunikoilla ym., vaikka mun maha on aivan hillittömän kokonen (tai ainakin siltä tuntuu ;D).

Jadelyn84 Täällä kans tuntuu jo ihan selvästi vauvan potkut, välillä ihan maha heiluu kun tyyppi huitoo siellä sisällä <3. On se kyllä todella ihmeellistä ja ihanaa. <3

Yhteistyössä