** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.12 **

Onnea mielettömästi zapata! :heart: Ihanaa vauvantuoksuista arkea oman rakkaimman pikkuisen kanssa :) Synnytystarinaa olisi kiva lukea sitten kun ehdit kirjoitella, vaikka siellä taitaa olla vähän jotain muutakin mietittävää nyt :D

Vilja-Maaria, palailin maanantaina töihin työrajoitelappuni kanssa ja tähän saakka on mennyt ihan ok :) Onnea hyvistä sokerituloksista! Mullakin on edessä vielä toinen rasitus kun en kärähtänyt ensimmäisessä. Ihan samoilla fiiliksillä olen kuin säkin, ettei se nyt ihan niin kamalaa ollutkaan kuin sitä pelkäsi. Makeaa en tosin aamusta tykkää syödä tai juoda, litkun juominen siis tökki mutta sain sen kuitenkin alas eikä tullut takaisin ylös :)

Milk@, onko sulle nyt häiden jälkeen tullut niitä lipsahduksia että sukunimeä kysyessä vastaat automaattisesti ensin vanhalla ja sitten äkkiä korjaat uuteen? Tai kuitteja tai lippulappuja allekirjoittaessa käsi vain kirjoittaa vanhasta tottumuksesta entistä sukunimeä? Mulla oli aluksi ja meinasin ihan tuskastua :D Onneksi sekin kausi meni ohi kun se uusi sukunimi iskostui selkäytimeen. Nyt se tulee jo automaattisesti ja korjaan heti jos vaikka joku puhelinmyyjä erehtyy käyttämään vielä vanhaa :)

miss_piggylle onnittelut liikkeistä, nyt pääseekin jo ihan eri tavalla kontaktiin vauvan kanssa :)

Syksylle mahdollisimman mukavaa synnärille lähdön odotusta :) Toivotaan että pääsisit pian lähtemään, varsinkin jos olo alkaa olla jo tukala.

(.) Olo on kaikin puolin aika hyvä :) Vatsa pullahti yhtäkkiä näkyviin ja on nyt raskautta edeltäneiden toppausten ansiosta ihan kivan kokoinen, ei tätä ainakaan enää piilotella. Palasin töihin saikulta nyt maanantaina ja todella moni on alkanut selän takana kysellä olenko raskaana. Eivät uskalla tulla kysymään suoraan sillä pelkäävät että olenkin vain lihonut :D Työvaatteiden läpi kun ei tahdo erottaa onko vatsa vauvasta vai grillimakkarasta johtuvaa ;) Työrajoitteen ansiosta saan valikoida työni aika lailla mieleni mukaan ja sen vuoksi uskon että voin olla ainakin seuraavat pari kuukautta vielä mukana työelämässä :) Maanantaina alkoi supistaa ja nostin kädet pystyyn tuntia ennen työajan loppumista. Onneksi kohtu rauhoittui yön aikana ja eilinen menikin kivuttomammin. Onneksi myös opin koko ajan enemmän siitä mitä voin ja mitä en voi tehdä, joten valikointi helpottuu koko ajan.

Paino on noussut tähän mennessä muuten tasaisesti yhteensä noin kolmen kilon verran mutta vajaa viikko sitten aloin turvota käsistäni aivan järjettömästi. Kädet tuntuvat ihan vierailta, niitä pakottaa eivätkä ne taivu kunnolla kun ihon alla on niin paljon nestettä. Pissa ja verenpaine tarkistettiin ja molemmat olivat ok joten onneksi toksemiaa se ei ole. Inhottava vaiva vain, ja toivon todella ettei se pahenisi enää yhtään. Viimeksi painon viikkonousu oli 900 grammaa, pelkkää nestettä kaikki sillä kotivaa'alla paino oli laskenut. Toisin sanoen turvotusta on nyt viikossa tullut puolisentoista kiloa ja olo on sen mukainen.

Liikkeitä olen odotellut kuin kuuta nousevaa ja voisin vannoa ainakin kerran tunteneeni jo ihan satavarman potkun :) Oli niin selvä ettei se oikein voinut olla mitään muutakaan. Tiedostan silti ettei ensisynnyttäjä tunne liikkeitä niin aikaisin kuin uudelleensynnyttäjä ja maltan vielä mieleni vaikka viikkoja alkaa ollakin jo ihan kivasti kasassa. Rakenneultraa täällä odotellaan myös palavasti, haluttaisiin ehdottomasti tietää kumpi tuolla polskii. Käyn ru:ssa kohtuullisen myöhään, vasta raskausviikolla 21+4, joten vielä pitää odotella. Aika on perjantaina 18.10. ja siihen tuntuu olevan vielä ikuisuus! :) Oikeastihan siihen on "enää" 23 päivää ja välissä saadaan juhlistaa raskauden puoliväliäkin. Siihen ei enää olekaan pitkä, viikko ja 5 päivää.

Näitä kaikkia etappeja odotellessa, ihanaa syksyä meille mammoille ja leppoisaa odotusta! :flower:

Mayinka & Nyytti 18+2
 
Viimeksi muokattu:
Hei pitkästä aikaa! Ei oo oikein ollu aikaa kirjotella, kun työkiireitä ja komareissujakin ollu tässä välissä. Oon käyny kuitenkin lukemassa kuulumisianne. Sori jos jotain menee nyt multa ohi...

Onnea Ladylletyttölupauksesta =) Itsekin jo jännään parin viikon päässä olevaa ultraa. =)

Bling, pientä mahankasvua on täälläkin havaittavissa, mutta tosiaan niin pientä ettei sivulluset varmaan vielä tajua. Mäkin ajattelin tuntevani jotain jo viikolla 16, mutta nyt epäilyttää onkohan sittenkään kun tuntemukset ei oo juurikaan voimistuneet. Tunnetko sä nyt yhtään selvemmin?

Mayinka, varovaisesti nyt vaan elelet. =) Meilläkin miespoika vähän väliä juttelee mahalle et potkase nyt. Vaan ei oo vielä ulsopäin kyllä mun mielestä mitään tuntunut.

Pebble, millä viikoilla sä olitkaan?

miss_piggylle onnea ekojen liikkeiden bongauksesta! =)

Zapatalle hirrrrmuisesti onnea!

Kohtahan Syksy sullakin h-hetki on lähellä. Onko mitän oloja ollut, että olis tulossa maailmaan hän? =)

Vilja-Maaria, kiva juttu että sokeritestistä tuli puhtaat paperit. itseäkin jännittää tuo 12 tunnin paasto, saattaa maha murista.

Milk@, mä kanssa vasta tällä viikolla tulin "kaapista ulos" töissä. suurin osa oli ihmeissään, pari oli sillein että on vähän miettinytkin. Toinen niistä oli kyllä sen takia kun olin ennen kesälomaa pari viikkoa niin huonovointinen =) Niin, ja onnea rouviintumisesta!!! <3

No mitäs tänne. en oo tainnu kertoilla lääkärikuulumisia (sen sydänseurannan). Noh, olipa just sitä ennen huonounisia öitä ja kaamee työstressi, niin rytmihäiriöitähän siellä bongattiin pari kertaa. Ihan yksittäisiä liikalyöntejä. Mut laittoi nyt mut kuitenkin erityisseurantaan, sekä äippäpolille että sydänpolille. Ketutti niiiiiin paljon siinä tilanteessa etten viittiny kysyy voisko pikkistäkin kurkata kun kerran muutenkin ultrataan. Siis hyvähän se on seurata, ei siinä mitään, mut siis yleisesti ärsyttää vaan niin paljon kun pitää olla tommosia liikavaivoja. Onneksi kuitenkin muuten kaikki näytti olevan ennallaan, ja lääkäri sanoi ettei aorttaläppäviasta yleensä koidu ongelmia raskauden aikana. Luulen että suurin asia on se, että mun pitäs osata rentoutua ja olla stressaamatta asioista. Ja nukkua, siinäkään en oo viimeaikoina kunnolla onnistunut. Noin "raskausvaivojen" osalta kaikki on menny nyt hyvin.

Mutantti ja koppis 18+5.
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
miss_piggy
Täällä oli eilen se kauan odotettu RU. Kaikki rakenteet oli kunnossa, ja kätilö selitti tosi tarkasti kaiken mitä näkyi missäkin vaiheessa, ja onko jotain moittimista vai ei. Kaveri painaa noin 365g tällä hetkellä ja on about barbie-nuken mittainen :D
Sukupuolesta kun kysyin niin selvisi, että suurella todennäköisyydellä meille on tulossa pieni poika:heart:
Mullahan on se poikaolo ollut alusta asti, eikä oo edes käynyt mielessä että se vois olla tyttö :D Kätilö ei katsonut automaattisesti sukupuolta ollenakaan ja oli jo lopettelemassa tutkimusta kun kysyin että näkeekö sitä vielä. No, ensin oli hankaluuksia nähdä jalkoväliin kun tyyppi vain esitteli jalkapohjiansa :D Sitten sai sen verran kurkattua että minäkin siellä näin jonkun ulokkeen ja kätilö sanoi että vahvasti näyttää kiveksiltä vaikkei satavarmasti sanokaan :)
Istukka mulla oli kovin edessä, joten selittyy välillä huonosti tuntuvat liikkeet ja sykkeet.

Että semmosta tänne :)

piggy ja vilperi 20+5
 
31+2 täällä menossa. Näkeekö muut ihan ihmeellisiä unia? Mulla siis melkein joka yö aivan älyttömiä unia. Yleensä ei mitään vauvaan liittyvää. Esim. unta jossa kattelin kylttiä jossa mainittiin Metallican soittaneen ko. paikassa puolen vuoden ajan ja kuuntelijoita kävi paikalla kaksi miljardia.... =) Aamut on tosi hauskoja kun kertoilen miehelle että tämmöstä unta tällä kertaa.

Vielä pitäsi jaksaa muutama viikko äitiyslomaan... Nyt tuntuu että onnistuukohan työnteko siihen asti. Kaikki päivät kun ei noitten eläinten kans oo ihan kevyitä eikä millään muista olla ryntäilemättä niitten kans. Illalla sitten huomaa että olis pitäny osata ottaa iisimmin.
 
Mayinka, on mulle pari kertaa käynyt silleen, että oon kirjoittanut väärän nimen esim. sähköpostiin jne.. Uuden sukunimen sanominen on huomattavasti helpompaa kuin sen kirjoittaminen, sen olen huomannu :D

mutantti, harmi juttu toi sydänprobleema. Toivottavasti se oli vaan ohimenevää, stressistä johtuvaa..

miss_piggy, onnittelut poikalupauksesta ja hyvin menneestä ultrasta! Ihanaa! :heart:

Pebble79, mun unet on kyllä välillä olleet ihan sekopäisiä jo nyt. En tiedä sitten, johtuuko raskaudesta vai vain siitä, että on ollut niin paljon tapahtumia ja vauhtia elämässä viime aikoina.

Meillä oli neuvolakäynti. Tällä kertaa isän terveystarkastus, musta on ihan huikeen hienoa, että sellainenkin täällä tehdään. Toki myös mut punnittiin, 1.1kg oli tullut lisää edellisestä kerrasta, joka siis oli heinäkuussa, 9 viikkoa sitten. Verenpaineet, pissa ok, mutta hemoglobiini oli pudonnut jo 110:een. Joten nyt sitten rautaa. Muuten kaikki ok, kuultiin sydänäänetkin, ja hienosti siellä pieni sydän pumputti.

Aivan upea neuvola meillä, oltiin siellä reilusti yli neljään ja terkkari vaan istui ihan rauhassa, ei ollu mitään kiireen tuntua vaan kaikesta juteltiin ihan rauhassa. Keskusteltiin meidän suhteesta ja mitä me odotetaan perhe-elämältä. Ihan käsittämätöntä, en todellakaan odottanut tällaista! Mutta hyvä näin.

Seuraava käynti sitten ensi kuulla, sitä odotellessa.. Oon yrittäny kuulostella vähän liikkeitä, ja luulinkin jo tunteneeni jotain, mutta se oli jo maanantaina ja sen jälkeen ei oo ollu mitään. Tokihan pienellä on vielä niin reilusti tilaa liikkuakin, ettei ne liikkeet koko ajan tuntuis muutenkaan vielä nyt.

16+6
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Ei mitään oloja. Kauhee flunssa päällä toista päivää. Pää täynnä räkää. Tänään sentään väsyttää vähän vähemmän kuin eilen ja ei oo enää pää kipeänä. Vois ehkä hän odottaa, että paranen tästä pikkusen...

Syksy 40+0 :popcorn:
 
Heippa! Tulinpa vaan poksumaan, tänään 20+0. Huikeeta! Muistan niin ne alkuviikot, kun laskeskeli päiviä ja viikkoja ja aika tuntui matelevan. Nyt ajattelen, että ihana kun tätä kestää vielä 4,5 kk (mikäli kaikki menee hyvin)! Nautin joka hetkestä, olo on todella hyvä ollut alkupahoinvoinnin jälkeen ja välillä on niin maailmaa syleilevä olo, että! =) Oon myös todella ylpeä kasvavasta vatsasta. Liikkeet voimistuu päivä päivältä ja nyt juuri äsken tuntui ihan selkeitä potkuja. Ihanaa!

Syksylle paranemisia! Mullakin iski kunnon räkätauti päälle, toistaiseksi ei kuitenkaan nuhaa kummempaa.

Miss piggylle onnittelut ihanista ultrakuulumisista ja poikalupauksesta :heart:

Milk@, en ole tainnut onnitella sua vielä rouviintumisesta! Lämpimät onnittelut!! Mukava neuvolakäynti teillä ollut, kiva kun on terkkari malttanut kunnolla paneutua teidän kuulumisiin. En tiennytkään, että isillekin tehdään terveystarkastus, ihan hyvä juttu!

Pebble79 Mulla on ihan käsittämättömiä unia, aivan todentuntuisia. Oon nähnyt vauvasta kerran unta, vaalea poika ryömi jalkakäytävällä. Oon myös viettänyt kuumia hetkiä prinssi Harryn kanssa tässä eräänä yönä :LOL:

mutantti Ikävä asia ne sydänongelmat, mutta hyvä että seurataan. Kurjaahan se on, että tulee tuommoisia lisävaivoja, kun kaikenlaista muutakin voi tässä matkan varrella ilmaantua.

Mayinka Siitä ne liikkeet alkaa vahvistua! Joka viikko tuntuu enemmän ja enemmän. Välillä mulla on päiviä, että tunnen vain muutaman kerran hennosti, toisinaan taas voimakkaammin. On tää hurjaa.

Mukavaa viikonloppua kaikille!
V-M 20+0
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Olipas meidän ketju pudonnut kauas! Nyt vaan omaa napaa tähän väliin, sillä kävin tänään rakenneultrassa! Kaikki hyvin ja sain poikalupauksen :heart: Ei jääny epäselväksi ollenkaan, sen verran kaveri itseään esitteli. Kaikki rakenteet on kunnossa ja muutenkin osat paikoillaan. Istukka takaseinämässä. Huh, oli aika jännittävää. Viime yönä en juurikaan nukkunut. Nyt on helpottunut olo!
 
Onnea, Vilja-Maaria :)

Meillä on rakenneultraan vielä pari viikkoa aikaa, ja onhan se jännittävää odottaa. Mulla on ollut sellaisia ihmeellisiä sähköiskun tuntuisia alavatsatuntemuksia, ne tuntuu aina samassa kohtaa tossa oikealla navan alapuolella. Ne tulee ja menee, mutta välillä sattuu ihan oikeasti. Ihmetyttää vähän, että mitä ne oikein on, mutta neuvolassa kyllä sanottiin, että monenlaisia tuntemuksia voi tulla. Eikä mulla muuten oo mitään hätää. Että ei auta ku odotella vaan.. josko sitä jo pian alkais tuntua liikkeetkin. :)
 
Mäkin nyt nopeasti vaan omat navat. Toissapäivänä näin potkut ekaa kertaa mahan päällä <3 miespoikakin näki. Oli hirmu onnessaan! Viikon päästä on rakenneultra, tuun viimeistään sillon horisemaan lisää tänne.

Mukavaa viikonloppua jo etukäteen!

mutantti ja koppis 19+5
 
Onnea Vilja-maaria ja misspiggy hyvistä ultrakuulumisista. Kyllä se on vaan ihana tunne kun kuulee että kaikki on siellä missä pitääkin.

mutantti - ne ihanat ekat potkut :) meidänkin ukko oli kun pikku poika ekoina kertoina...liikkistä.

(.) täällä alkaa olotila olla aika ahdistunut. Vatsa on vaan ny jo minusta tosi täynnä vauvaa. Potkut ja muljahdukset alkaneet tuntua jo hieman epämukavilta kun toinen puskee joko vasempaa lonkkaluuta vasten tai sitten ylös oikealle kylkiluihin... 10 viikkoa olis kuitenkin vielä laskettuun aikaan. Hui!!!!

Kävin tänänn hakemassa hoitopöydän jonka löysin huuto.netistä kympillä. Eihän se tosiaan uusi ole mutta tosi hyvässä kunnossa ja pienellä pesulla meille oikein sopiva. Olen niin tyytyväinen kun kerrankin olen saanut hankittua asioita järkevästi käytettynä

Maikkis
 
Heipä hei kaikille ja nöyrimmät anteeksipyyntöni superlaiskasta osallistumisestani keskusteluihin.. :ashamed: En ikävä kyllä ehdi kommentoida jokaiselle, mutta tiedoksi että lukenut olen kaikkien kirjoitukset!

Ensiksi tietysti onnea Zapata uudesta tulokkaasta! Täältä me muut perässä tullaan hitaasti mutta varmasti :)

Vilja-Maarialle ja miss_piggylle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja poikalupauksista! Ja tietysti Ladylle onnittelut tyttölupauksesta!

Pebble79, mulla on kyllä raskausaikana ollut jatkuvalla syötöllä aivan ihmeellisiä unia.. Esimerkiksi viime yönä olin Tami Tammisen kanssa laivareissulla :D.

Ja sitten sitä omaa napaa:
Eli rakenneultrassa on käyty jo ajat sitten ja melko varman tyttölupauksen uskalsi ultraaja antaa <3. Hieman oli tyttö pienempi, mutta laskettua aikaa ei alettu muuttamaan. Muuten kaikki oli ihan hyvin.

Sokerirasituksessa kävin toistamiseen (sukurasitteen vuoksi) ja raskausdiabetestuomiohan sieltä pätkähti.. Itkuhan siinä pääsi :'(. Ensi viikolla diabeteshoitajan luo keskustelemaan jatkotoimenpiteistä ja ruokavaliosta.. Uskon että pelkällä ruokavaliolla saadaan homma hoitoon eikä insuliinia tarvitse aloittaa. Eniten tässä tietysti huolestuttaa vauvan vointi ja se ettei radista huolimatta kasva jättiläismäisiin mittoihin. Toisaalta taas koska olen hoikka, ei paino saisi ruokavaliomuutoksen seurauksena laskeakkaan...

Mutta tällaista täällä, aurinkoista syksyn jatkoa kaikille!

mm ja kirppu 25+6
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Hienoa, että Mayinkan työpaikalla suhtaudutaan noin ymmärtäväisesti raskauteen ja sen vaikutukseen raskaiden työtehtävien osalta. Nyt siis vain ajattelet pikkuisen parasta ja otat iisisti kun siltä tuntuu! Myös täällä odotellaan rakenneultraa kuumeisesti. Mulla on se pari päivää aiemmin kuin sinulla. Malttamattomana odottelen. Vielä ei olla edes miehen kanssa osattu päättää halutaanko tietää sukupuolta, mikäli se nähtävillä olisi. Jotenkin on tosi vaihtelevat ajatukset sen osalta eikä osata päättää. Toisaalta olisi kiva tietää, mutta toisaalta se voisi olla hauska ylläri. Ja jotenkin itsellä sellainen olo, että uskaltaako siihen arvioon kuitenkaan luottaa ja tehdä esim. hankintoja sen pohjalta :D Vaikeaa, mutta kohta se päätös on pakko tehdä.

Mutantti mulla alkoi liikkeet ehkä aavistuksen voimistua ja niitä alkoi tulla useammin. Olinkin jo aivan varma, että liikkeitä ne on. Nyt kuitenkin pari viime päivää on ollut ärsyttävää hiljaiseloa liikkeiden osalta ja heti tietty alkaa huolestuttamaan ja epäillä omia aiempiakin tuntemuksia. Onko muilla tuollaisia hiljaisia päiviä?

Onnea poikalupauksesta Misspiggy! ja samoin Vilja-Maarialle ja mm-79 tyttölupauksesta! :heart: Te, jotka tiedätte vauvan sukupuolen, aiotteko pitää salaisuutena vai kerrotteko avoimesti kaikille?

Maikkis, on se niin hullunkurista, kun alkuun liikkeiden tuntumista odotellaan kuumeisesti ja sitten lopulta ne alkaa tuntua jo kivuliailta :D Monenlaisia tunteita ja ajatuksia raskausaikaan mahtuu. Toivottasti raskautesi viimeiset 10 viikkoa sujuvat mahdollisimman kivuttomasti!

Kiva Milk@ kuulla, että sielläpäin tehdään isällekin terveystarkastus :) Täällä suunnalla ei käsittääkseni ole sellainen tapana. Kovin paljon tuntuu käytännöt vaihtelevan joka asian osalta eri puolilla Suomea.

Syksylle voimia flunssan selättämiseen!

Täällä suunnalla viimeiset kaksi päivää on ollut ilkeää jomotusta alavatsassa ja selässä. Toivottavasti ihan normaalia. Heti vain sitä hieman huolestuu, vaikka varmasti on ihan normaaleja raskausajan tuntemuksia. Olenkin nyt pari päivää ottanut hieman iisimmin.

Mulla on masu kasvanut viimeisen kolmen viikon aikana aika huimasti. Muutama on jo suoraan kysellyt ja pitkiä katseita on muiltakin irronnut esim. töissä. Ei tämä varsinaisesti enää mikään salaisuus ole, mutta ihan kaikille en ole halunnut asiaa vielä mainostaa. Jotenkin kuumeisesti odotan rakenneultraa, jotta taas yksi tärkeä etappi olisi takana. Mies ei jotenkin ole lainkaan tajunnut ajan ja viikkojen kulkua. Hänelle tuli hiukan "shokkina" kun sanoin, että kohta ollaan jo puolessa välissä :D Taitoi miestä alkaa jänskättää entistä enemmän, hih! Ihanasti hän aina välillä vatsaa silittelee ja odottelee, että pääsisi masun päältä liikkeitä tunnustelemaan :heart:

Vatsakin on jo tosiaan sen verran pullahtanut näkyviin, että normi takit eivät enää mene kiinni ja olikin pakko tilata netistä välikausitakki äitiysmallistosta. Talvitakin osto myöskin taitaa olla edessä. Takkeja vaan tuntuu olevan tosi huonosti saatavilla. Täällä suunnalla on tosi heikosti normiliikkeissä äitiysvaatteita. Lähinnä rajoittuu H&M valikoimiin. Kohta täytynee suunnata ihan lastentarvikeliikkeisiin vaateostoksille. Niissä vain saa sitten kukkaron nyörejä availla enemmän. Mulle on pukeutuminen kuitenkin sen verran tärkeää, että en halua raskausaikaa kulkea missään kamalissa rääsyissä ja ylisuurissa teltoissa. Täytyy varmaan lähteä kirpparillekin metsästämään hyviä löytöjä. Veikkaan vaan, että niistä tarttuu mukaan kuitenkin kaikkea ihanaa vauvalle eikä itselle :D

Bling 18+3
 
miss_piggy
Sukupuolen kertomisesta, kyllä me ollaan mahdollisesta tulevasta pojasta kerrottu ihan avoimesti, eli ei salailla edes sukulaisilta, elleivät itse sano että eivät halua tietää :) Täälläkin on maha nyt alkanut näkymään ja liikkeitä tuntuu joka päivä. Välillä meno on aika hurjan tuntuista, ja liikkeet oikeasti tuntuu jopa epämukavilta, ihan kuin sisuskaluja koitettais nykiä irti :D Varmaan vielä tähän vaikuttaa se, kun RU:ssa mun istukka oli aika ison näköinen ja tuossa edessä, niin kaveri varmaan sitä nyrkkeilee mahassa.

Äitiysvaatteista, itse olen ostanut kaikki kirppikseltä, oon löytäny tosi monta Mamalicious-äitiyspaitaa, t-paitoja ja pitkähihaisia. Ja muutamat farkut sekä yhdet harmaat kangashousut. Talvitakin ostin hintaan 4e SPR-kirppikseltä. Ei ole siis mikään äitiystakki, mutta en viitsi sellaista edes erikseen ostaa. Tarttee kuitenkin niin vähän aikaa, ja sitten pystyy siirtymään taas takaisin omiin talvitakkeihin. Eli tuo kirppistakki on mun normaalikokoa isompi niin mahtuu maha sisälle.

Eipäs muuta, huomenna poksutaan taas :) Dopplerin myyn pois kun en jaksa sillä enää itseäni stressata.

piggy ja vilperi 21+6
 
mm-79 ikävää, että sait radi tuomion, mutta onneksi se on nyt tiedossa, niin sitä voidaan hoitaa. Kyllä sinä selviät siitä!

Vilja-Maarialle ja miss_piggylle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Hienoa, että kaikki on kunnossa.

Bling minulla oli ainakin silloin alkuun useamman päivän taukoja noiden liikkeiden tuntemisessa. Saattoi mennä jopa viikko ettei mitään tuntunut, mutta se kai kuuluu asiaan, kun sen verran hyvin on tuolloin vielä tilaa kohdussa myllertää.

(.) Täällä vietetään toista äitiyslomapäivää. Vähän tuntuu hassulta vain hengailla kotona oloneuvoksena, kun voinnissa ei ole mitään valittamista. Onneksi on muutamia kavereita mammalomalla, niin saa ainakin välillä päiväkahviseuraa. Maha alkaa olla aika suuri, ja on viime viikkoina kasvanut niin kovaa vauhtia, että on hankala hahmottaa sen ulkomittoja. Tulee vähän väliä törmäiltyä sen kanssa milloin mihinkin, ja helposti yrittää mennä liian kapeista väleistä : /

Kiiltis 35+0
 
Kiiltis-mulla on ihan sama ongelma. Varsinkin auton parkkeerauksen yhteydessä. Mietin että kyllähän mä tosta mahdun ja sitten käytännössä minä mahtuisin mutta masu ei....koomisia tilanteita:LOL:

Mm- harmillinen tuo radi-diagnoosi. Täällä sama tilanne. Käytiin maanantaina ylimääräisessä ultrassa just sen takia mutta vauvan kokoon heittelevät sokerit eivät ole vaikuttaneet. Hän on muuten vaan geneettisesti isokoinen. kasvykäyrällä +2 mennään ja lisäultria tiedossa.

Talvitakista - löysin äitini kaapista sellaisen viitamaisen kukon askeltakin. Eihän se mikään maailman paksuin ole mutta toivotaan että ennen joulukuuta ei ole kamalia pakkasia....


maikkis 31+1
 
mutantti, kiva että sydänultrassa ei todettu mitään vaan voit hyvillä mielin jatkaa raskaudesta nauttimista :) Vaikka ei se hääviä ole ettei saa nukutuksi, itsekin painiskelen saman ongelman kanssa... toisaalta jos valoisia puolia tahtoo katsoa niin ainakin luonto on vauvan syntyessä opettanut jo vähemmälle unelle :) Ehtikö miehesi kokeilla potkua käsin vai lopettiko tuleva pikku-Maradona ennen kuin ehti kokeilla?

Onnittelut pienestä prinssistä miss_piggy! :heart:

Pebble79, kysyit noista unista - HUH, koko raskausaika on ollut yhtä eläväisten unien maratonia! :D Näen melkein joka yö todella aidon tuntuisia ja jotenkin hirmu värikkäitä unia. Ovat niin erilaisia entiseen nähden että jäävät hyvin mieleenkin :) Ennen näin todella harvoin unia ja silloinkin yleensä painajaisia, nyt olen nähnyt vain muutaman painajaisen pian 20 viikon aikana. Nyt vaan iisisti ja kroppaa kuunnellen synnärille asti ja onnea alkavasta mammalomasta :flower:

Milk@, ihanaa että teillä on mukava neuvolantäti :) Mulla on myös aivan mahtava tyyppi mutta kaikilla ei ikävä kyllä käy yhtä hyvä tuuri, käy surku joskus kuunnella tuttavien huonoja kokemuksia. Hyvä että kaikki oli hyvin, toivotaan että rauta tepsii eikä aiheuta mahaoireita. Tuollaisia sähköiskun tyyppisiä en ole tuntenut, sukkapuikkokipuja tuli ekan kerran muutama päivä sitten keskellä yötä kun heräsin kääntämään kylkeä. Tuntemuksia on kyllä ollut laidasta laitaan, osa kipeitäkin, mutta ainakin tähän saakka vauvalla on ollut kaikki hyvin eli varmaan sielläkin tuntemukset on ihan vaarattomia :)

Joko Syksyllä on oma pikkuinen sylissä? :)

Vilja-Maaria, juu, eikö ne liikkeet tästä ala vahvistua :) Saapa nähdä montako viikkoa menee ennen kuin alan toivoa ettei potkisi niin kovasti ;) Ihanan seesteinen ja onnellinen aika sulla raskaudessa, nauti siitä täysin rinnoin! Onneahyvistä ultrakuulumisista ja pikkuisesta prinssistä - tätäköhän ne kuumat hetken prinssi Harryn kanssa ennustikin? ;)

Maikkis, löysitpä halvalla hoitopöydän, wau! Voi kun itsellekin osuisi tuollainen löytö eteen. Kyllä siinä vaan säästyy pitkä penni kun saa hankittua edes osan käytettynä eikä se tavaran käyttöominaisuuksia heikennä jos se on hyvässä kunnossa. Koitahan jaksella vaikka vauva potkuttaakin, pian vaavi kasvaa jo sen verran isoksi yksiöönsä nähden etten mahdu ottamaan kunnon potkuvauhteja:)

mm-79, onnea prinsessasta! :heart: Ja pahoittelut radista vaikka toisaalta on todella hyvä että selvisi. Toivon kovasti että teillä menisi helpon kautta ja olisi ihan ruokavaliohoitoinen, vauvankin pitäisi pysyä ihan hyvissä mitoissa niin.

Bling, jos kysytte sukupuolen ultrassa niin kerrotko sitten meillekin? :) Ollaan kuljettu niin samaa matkaa tämä raskausaika, samoin kuin mutantin kanssa, että odotan ihan innolla teidänkin ultrakuulumisia :D Noista jomotuksista, vaikka kaikenlaista ihan vaaratonta tuntemusta onkin niin silti on ihan hyvä että otat iisisti :) Myöhemminkin ehtii ja joka tapauksessa supparikipuiluihinkin hoitona on lepo. Sama täällä tuon takkiasian kanssa, maha on pullahtanut niin että saan hädin tuskin vedettyä välitakeista vetskarin kiinni ja sitten saa pelätä että saumat ratkeaa :D Yritän sinnitellä pakkasiin saakka kerrospukeutumisella ja äijän vanhalla takilla, toppatakki on sitten varmaan pakko ostaa.

Kiiltis, ihania mammalomapäiviä! Kuulostaa hauskalta tuo liian pienistä väleistä yrittäminen :D Yritin itsekin töissä sellaisesta rakosesta mistä juuri ja juuri mahduin ennen, oli tosi noloa kun jäi mahasta kiinni vaikkei se ole edes mikään valtava vielä! Kasvanut juuri sen verran että kamelin selkä katkesi :D

(.) Täällä menee niin hyvin kuin olosuhteisiin nähden voi. Selkä sanoi viikko sitten työsopimuksensa irti, vanhaa vaivaa mutta lääkäri laittoi pelkästään raskauden piikkiin. Yritän tapella itselleni ajan jatkotutkimuksiin sillä uskon kyllä että raskaus provosoi olemassa olevaa kipua muttei se sentään puolivälissä jalattomaksi tee. Harmittaa vietävästi, ehdin olla töissä vaivaisen viikon ja taas ollaan kotipotilaina. Nyt onneksi vaiva on jo parempi ja pääsen itse ylös istualta, saan puetuksi itse ja tänään ajoin jopa autoa! :) Yöllä en edelleenkään saa nukuttua kahta tuntia pidempään heräämättä sillä joudun vetämään itseäni käsilläni kyljeltä toiselle kun selkä ja toinen jalka eivät oikein pelaa. Maanantaina taas lääkäriin, toivon että tällä kertaa edes tutkittaisiin.

Viime postauksen jälkeen on ollut neuvolakin, siellä kaikki hyvin ja hemoglobiinikin sen kun nousee! Vielä pari pykälää ja se on samalla tasolla kuin ennen raskautta, enkä syö edes rautaa :) Käsien turvotus on laskenut hieman ja pidän jo kihlasormusta, vihkisormusta en ole vielä uskaltanut laittaa koska se on paksumpi ja puristaa siten enemmän. Neuvolassa mitattiin nyt ensimmäistä kertaa sf-mitta, joka oli 14 cm, ja sain täytettäväksi papereita laajennettua terveystarkastusta varten. Seuraava neuvola onkin 22.10. eli 4 päivää rakenneultran jälkeen.

Pian puoliväli! Tänään tasan 2 viikkoa ultraan ;) Sitä ennen odotan että liikkeet vahvistuisivat, sillä eivät nämä muutakaan enää voi olla. Tänään on kolmas päivä kun tunnen jotain pientä, välillä tökkäyksiä, välillä hieman "ällönkin" tuntuisi muljahduksia. Siellä se vauva rymyää :heart:

Mayinka & Nyytti 19+4
 
miss_piggy
Mayinka: Ne ällöt muljahdukset on kyllä just sitä itteensä, täälläki niitä tuntuu vähän väliä, ja välillä tosi voimakkaitakin :)

Meille tuli eilen yhdistelmävaunut. Voi vitsi, kyllä niitä ootettiinki. Turkoosit, joten käy myös tytölle jos sellanen sattuiski tulemaan. Käytettynä serkulta 200€, varmaan on uutena maksaneet useamman satasen.

22+1
 
Ihanaa, että kaikki ovat saaneet hyviä rakenneultrakuulumisia :heart: Niitä toivotaan kovasti myös kaikille jotka vielä omaa ultraansa odottelevat :)

Bling me ollaan kerrottu kaikille sukupuolesta, ei olla pidetty salassa. Me haluttiin tietää sukupuoli oikeastaan ehkä eniten sen takia, että vauva tuntuu jotenkin tutummalta persoonalta mitä enemmän siitä tietää asioita. Ettei se ole vaan "anonyymi sikiö" :D, vaan meidän pieni poika :heart: Ja tosiaan riippuu vähän miten hyvin sukupuolen saa näkyviin, mutta meillä ainakin tyyppi esitteli vehkeitään niin auliisti, ettei amatöörilläkään jäänyt epäselväksi, että poika sieltä on tulossa :D Eli ainakin meillä arvio on varsin luotettava, mutta jotkut vauvathan ovat vähän siveämpiä ;)

Mayinkalle toivon paranemisia, kuulostaa tosi hurjalta! Toivottavasti huomisesta lääkäristä on apua, selkäkivut on niin kurjia, kun ne vaikuttaa oikeastaan kaikkeen olemiseen ja tekemiseen.

Mitäs Syksylle kuuluu?

Kiiltikselle oikein hyvää äitiyslomaa! :)

Täällä kans kuulostaa hyvin tutulle tuo, ettei hahmota mistä välistä mahtuu mahansa kanssa :D Talvitakin ostin myös, tähän asti olen sinnitellyt miehen pyöräilytakilla, mutta kyllä tässä ehtii tulla niin kylmät ilmat ennen joulukuuta, että pakko ostaa toppatakki. Eikä varmasti ihan heti synnytyksen jälkeenkään mahdu vanhoihin takkeihin. Ostin vaan jonkun halpiksen H&M: ltä.

(.) Maha on aika iso jo ja nukkuminen alkaa olla jo vähän työlästä. Samoin koirien kanssa lenkkeily on melkoista köpöttelyä, mutta olen keskittynyt nauttimaan mahtavista syyskeleistä :) Selkäkin välillä oikuttelee, mutta muuten sujuu vielä ihan mukavasti. Mulla ei vauvan liikkuminen tunnu vielä ikävältä, nautin täysillä kun poika siellä myllertää ja tuuppii :) Viimeiset kymmenen viikkoa menossa jo minullakin ja nyt on neuvoloitakin kahden viikon välein, mikä on ihan mukavaa.

hiisi 31+0
 
Viimeksi muokattu:
Meidän ihana poika syntyi keskiviikkona juuri ennen puolta yötä! :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Mä niiiiin kauan haaveilin tästä hetkestä! Mutta poika on vielä hurmaavampi kuin osasin kuvitellakaan :heart: :heart: :heart:
Aivan käsittämätön fiilis, en vieläkään voi uskoa todeksi! :kiss: Tänään päästiin kotiin ja nyt lepäillään, imetään tissiä ja ihmetellään maailmaa. Maito nousi ja on aikamoiset kannut! :LOL:
Aivan parasta aikaa miehen ja pikkuisen kanssa :) Olen nyt ÄITI!

Syksy ja pikkuinen :heart:
 

Yhteistyössä