** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.12 **

Miss_piggylle onnittelut hyvistä sokerirasitustuloksista ja poksumisista! Ja Milk@lla kans poksuu, jee! Monella tuo sokerirasitus menee ihan helposti, mutta mulla tuli kans todella huono olo. Se litku oli paljon parempaa kuin olin kuvitellut ja se meni alas ihan hyvin, mutta ehkä vartin päästä tuli todella oksettava olo ja loppuajan laskin minuutteja ja pidättelin oksennusta, yöh. Mutta monella tosiaan menee rasitus ihan hyvin, en tahdo pelotella!

Hyviä isyyspakkauksia tuleville isille! Tosi kiva ajatus :)
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Mä olen sellainen, että verensokeri laskee helposti tosi alas, esim. karkinsyönnin jälkeen, jos en oo syöny kunnolla ensin. Oireet on just pahoinvointi, hikoilu, tärinä ja pyörryttävä olo. Kerran töissä mittasin, ja sokeri oli 2.3, mikä on tosi alhainen. Silloin asiaa tutkittiin, eikä mulla ollu diabetesta vaan hiukan päinvastainen tila: mun haima tuottaa liikaa insuliinia. Joten sen takia mua ei kiinnosta toi sokerirasitus. Jos on pakko, niin menen, mutta en muuten. :) Mutta kiva kuulla teidän kokemuksia :)

Uskomatonta kyllä, että mullakin on jo 23 viikkoa täynnä! Nopeasti on menny.. Vauvojen nimiä ollaan mietitty, ja on ollu tosi hauskaa ajoittain, kun ollaan palloteltu vaihtoehdoilla. Päätös tehdään kuitenkin vasta sitten, kun lapsi on syntynyt, että nähdään, sopiiko ajateltu nimi. Niin, ja tietysti myös siksi, ettei me tiedetä kumpi tulee.:LOL: Mulla ei ole edes mitään oloja edelleenkään. Jännää..
 
Joo, no ei varmaan sokerirasitus tunnu houkuttelevalta eikä tarpeelliseltä jos sulla kroppa toimii noin. Toivotaan että kaikki menee hyvin loppuun asti sokereidenkin kanssa! :)

Nimen keksiminen oli tosiaan aika hauskaa! :D Meillä "oikea nimi" muotoutui lopulta sitten aika helposti kun alettiin nimiä pyörittelemään, nyt täytyy vain toivoa että poika näyttää nimeltään kun syntyy :D Me yritämme pitää nimen salassa ristiäisiin saakka, katsotaan lipsahtaako vahingossa kun itse kuitenkin kutsumme vauvaa jo oikealla nimellä.

Jospa alkaisi kasailla tavaroita sairaalakassiin! :)

hiisi 35+6
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@ ja miss_piggy
miss_piggy
Meillä kanssa nimi jo sitä myöten selvä, että toinen ja kolmas nimi ihan varmasti tiedossa, mutta etunimeä ei oo vielä valkattu, tai paperilla on ylhäällä suurinpiirtein 5 suosikkia, mistä sitten valitaan se sopivin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Nimiä on täälläkin pohdittu! Olen kirjoittanut ylös kivoja poikien nimiä, joita ei muuten ole yhtä helppo löytää kuin tyttöjen. Yksi on tällä hetkellä suosikki, mutta haluan nähdä vauvan ennen kuin päätän :) Tuntuu vaikealta päättää nimeä, mutta onhan tässä vielä aikaa.

Meinaatteko ottaa tai oletteko ottaneet influenssarokotuksen? Mä en oikein tiedä, en ole koskaan ottanut, mutta nyt oon miettinyt sitä. Viikon päästä on neuvolalääkäri, pitänee siellä jutella asiasta.

Lauantaina poksui 26+0, jännää! Kolme kuukautta enää!
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy ja Milk@
Me ollaan kans huomattu, että pojalle on vaikeampaa löytää kivoja nimiä. Toinen ja kolmas nimi olis kyllä, mutta se kutsumanimi... Tytön nimestä on ollut helpompi olla samaa mieltä, tarkoittaiskohan se, että meille tulee tyttö... ;)

En aio ottaa influenssarokotusta. Mielenkiinnolla kyllä odotan seuraavaa neuvolakäyntiä, joka on muuten huomenna. Katsotaan, tuleeko asia siellä puheeksi.
 
miss_piggy
Otan influenssarokotteen ensi tiistaina kun on neuvolalääkäri, soitin jo neuvolaan ja sovittiin että pistävät sen samalla.
Me ei olla edes tyttöjen nimiä mietitty kerran tiedetään että poika on tulossa 99% todennäköisyydellä :D

27+2
 
Minä tulin just neuvolasta ja otin tuon influenssarokotuksen. En ole koskaan aiemmin ottanut, kun olen sitä mieltä että terveenä aikuisena voin ihan hyvin sen influenssan silloin tällöin sairastaa, mutta sikiölle ja pienelle vauvalle tuo onkin ihan eri luokan juttu. Muutenkin kaikki kunnossa neuvolassa, jee :)

hiisi 36+1
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Täällä kanssa neuvola takana. Alapaine oli noussut ja hemoglobiini laskenut, muuten kaikki oli ihan ok. Täytyy taas alkaa mittailemaan noita verenpaineita kotona. Rautalisän kanssa on nyt vähän niin ja näin, en haluaisi alkaa syömään jos ei ole pakko sillä mun vatsa ei oikein kestä niitä tuotteita. Ajattelin että voisin näin alkuun yrittää syödä rautapitoisia ruokia, täytyy vaan vielä googlata että mitä ne on....

Nimistä - meillä etunimi oikeastaan ollut päätettynä jo pidemmän aikaa. Itseäni vaan ahdistaa se että päätetty kutsumanimi on aika yleinen. Onko sitten kiva jos samalla luokalla on monta samalla etunimellä..toisaalta mikään muu ei oikein meidän mielestä ole niin kiva. Sukunimestä tulee vielä varmasti tappelu, vaikka ollaan naimisissa niin olla eri sukunimellä.....Noh, aika näyttää.

Tänään pitäisi jaksaa paikata kitillä tulevan lasten huoneen seinät, jotta huomenna saisi ne maalattua. Sitten olisi vielä pikkupyykin pesua ja joulun laittamista....hirveästi vielä hommaa! Onneksi, terkkari sanoi tänään että vauva ei ole laskeutunut ja reilu viikko sitten synnärillä sanottiin että kohdunsuu erittäin korkealla, joten eiköhän tässä ole vielä aikaa :)

Maikkis 36+5
 
Terveppähei, pitkästä aikaa. oon ihan saamattoman laiska ollu kirjailemaan tänne. Kirjaan nyt tähän eka omat kuulumiset, pistän toisen viestin perään kun lukasen nuo teidän tarinat läpi. =)

Tässähän oon siis ehtiny käydä sokerirasituksessa ja sydänseurannassa sitten viimekirjoitteleman. Noh, se sokerirasitushan päättyi sitten noin puolen tunnin jälkeen, kun se liemi vaan tulvahti ylös ja pitkin vessan lattioita. Karmee närästys tuli ensin, ja sit se olikin menoa. Nyt leikin muutaman viikon raskausdiabeetikkoa ja mittailen sokereita. Tähän mennessä en oo saanu ylityksiä aikaan, vaikka viikonloppuna yritinkin kovasti mokkapalojen voimalla. =)
Sydänseurannassakin kaikki oli hyvin, ne rytmihäiriötkin joista viimeksi valitin on väistyneet onneksi. Hemoglobiinin oli 134, se lekuri hieman ihmetteli miten voi olla noin korkee, kun en syö mitään lisärautoja.
Eli eipä tänne sen kummempia, lukasempa nyt nuo teidän kirjoittelut =)

mutantti ja ninja 25+3
 
twinflower jännä kuulla että noinkin paljon voi heitellä kokoveikkaukset. Tuosta mahan kompaktiudetsa tuli mieleen, et mulle huomautellaan mahattomuudesta ja kauhistellaan miten voi jo helmikuussa olla syntymässä muka. :p Jännityksellä ootellaan täällä milloin teidän pikkanen syntyy =)

kiiltikselle hurjasti onnea tytöstä!!! =)

Milk@kin on sukupuolen jännittäjiä =) Mukava se olis jännätäkin, mutta oon vaan niin malttamaton että oli pakko saada tietää. :p Sokerirasitukseen menoa mietit, oli se ainakin mulle mission impossible. En siis normaalissa elämässä syö ikinä aamupalaa. Nyt oon raskaana ollesa syöny noin desin jogurttia ja sit joskus tunnin päästä vähän lisää jogurttia myslin kanssa. sillä sit porskutan lounaalle saakka. Mun maha ei vaan yksinkertaisesti suostu vastaanottamaan mitään aamutuimaan. Ei tuota sokerlientäkään sit. :X Mut kai se suurimmalla osalla menee kuitenkin ihan hyvin.

nimistä oli puhetta, ja jee, saatiin yhteisymmärrys asiaan viime viikonloppuna. Eli nyt on tytölle nimi tiedossa. Meillä tulee nyt hieman harvinaisempi etumini. Jos tää pikkinen nyt tekee yllättävän sukupuolenvaihdoksen niin sit ei kyllä oo mitään hajua mistään nimestä! =) Että pysyisi tyttönä vaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Twinflower
Moi kaikki muruset! Mä tuun tänne varovaisesti kurkkimaan :heart: eilen sanoi digi "raskaana 1-2" ja edelleen oon ihan sekaisin :D koko eilisen illan vaan puristin sitä testiä ja katselin ihmeissäni sitä tekstiä. Soitin heti aamulla polille (ollaan siis TAYSissa tutkimukset aloitettu elokuussa), että miten tehdään lugejen kanssa, ja sekin oli jo ihan uskomatonta, että sai soittaa sinne ja ihan uskomatonta keskustella jostain varhaisultrasta. Täh, ai mää vai? Meillehän just varattiin ivf-suunnitteluaika maaliskuulle... Ei vitsi miten ihmeellistä. Ultra olis 4.12 ja lugeja käytän nyt sitten ainakin sinne saakka. Jospa tää ihana, unelta tuntuva juttu kestäis sinne saakka :heart: ja vaikka ihan sinne heinäkuulle asti :heart:
 
Onnea LilyAlice!! Ihania uutisia! :) :) Toivotaan, että kaikki menee hyvin!

Mutantti, aika hurjalta kuulostaa toi sun sokerirasitus. Eilen neuvolassa terkkari kyseli olenko menossa, mutta sanoin, että en. Ja hän sanoi, että itse saan päättää. Vauvalle hiukan korkeammasta sokerista ei ole vaaraa, ja mulla taas painonnousu on ollut maltillista (n.300g/vko) ja virtsa puhdas, joten ei ainakaan tällä erää ole syytä mennä. Onnea hyvästä hemoglobiinista, mun on pakko jatkaa rautalisillä, koska se oli edelleen hiukan alhainen.
 
miss_piggy
Mullakin virtsa ollut puhdas, ja painonnousu maltillista, silti täällä suositeltiin tuota sokerikoetta, ja sinänsä hyvä että menin, paastoarvo oli siis 5.2 ja se raja on 5.3, 1h oli 9.5 ja raja on 10 ja 2h oli 7.5 ja lähellä rajaa myös.
Meillä ei ole suvussa edes sokeritautia,mutta aika hilkulla nuo silti on, joten hyvä jos seurasivat nyt edes yhden kerran.

Täällä oli tänään neuvolalääkäri ja kaikki ok. Influenssarokote on nyt otettuna, sf-mitta 26, beben syke jotain 145... Seuraava neuvola 9.12 ja sitten neuvolakäyntejä tihennetään kun aletaan olemaan jo aikalailla voiton puolella :D

27+3
 
Nimien mietintää ollaan tälläkin suunnalla harrastettu. Yllättävän vaikeaa :) Sinänsä tässä ei vielä mikään kiire ole. Kerromme nimestä muille kuitenkin vasta sitten ristiäisissä. Mutta kivaa fiilistelyä nimivaihtoehtojen pohtiminen on!

Influenssarokote on pohdinnassa ollut myös mulla. Vaikeaa päättää ottaako vaiko ei. Koskaan aiemmin en ole ottanut. Mun mielipide rokotuksen suhteen tuntuu vaihtelevan päivittäin. Neuvolassa rokotuksesta ei ole ainakaan vielä mainittu.

LilyAlice onnea plussasta ja tervetuloa joukkoomme! :heart: Aivan mahtavaa, että tärppi kävi. Meilläkin tärppi kävi juuri yk 14 :) Nyt sulla alkaakin sitten piinaavat viikot varhaisultran odotteluun. Jännittävää!

Täällä ei kummallisempaa. Migreeni on onneksi helpottanut huomattavasti ja on pystynyt nauttimaan ihan toisella tavalla raskaudesta. Toivottavasti tämä suunta jatkuisi mahdollisimman monta viikkoa! Öisin on muutaman kerran tullut todella ikäviä jalkakramppeja. Olenkin miettinyt pitäisikö syödä magnesiumia vielä lisää. Syömässäni monivitamiinissa sitä on, mutta ei ehkä sitten tarpeeksi. Minäkin olin sokerirasituksessa ja nyt odottelen tuloksia jännityksellä. Samalla mitattiin myös hemppa. Kiva nähdä mitä se on, koska täällä suunnalla se on mitattu vain yhden kerran aiemmin. Ensi viikolla onkin sitten neuvolalääkäri. Mitä kaikkea muuten tokassa neuvolalääkärissä yleensä tarkastellaan?

Bling 25+0
 
miss_piggy
Ei oo kokemusta ku yhestä neuvolalääkäristä, näille viikoille mulla oli siis vasta eka.. Jatkosta ei vielä mitään tietoa että onko normaaleja neuvolakäyntejä vai onko joku lääkäri jossain välissä...

27+6
 
Mulla on toinen neuvolalääkäri maanantaina. En tiedä mitä siellä tehdään, mutta soitin neuvolaan pari päivää sitten ja sanoin haluavani sen influenssarokotteen samalla kertaa. Eli päätös siitä on nyt tehty. Mielenkiintoista on nähdä myös hemppa, koska oon viimeisen kuukauden ajan syöny rautalisää, että miten on vaikuttanut. Otan nestemäistä Ferroforte-nimistä, joka on ollut mulle sopiva. Ei mitään mahavaivoja ole tullut. Siinä on mukana B- ja C-vitamiinit.

Tänään 27+0 :)
Ei mitään kummempaa raportoitavaa!
 
miss_piggy
Mulla myös tuota Ferrofortea, ja nyt kun hemppa oli 129, niin hoitaja sanoi, että se pitää lopettaa. Ilmeisesti että ei nouse liian korkeaksi.

Täällä kaveri temppuili mahassa taas viime yönä tunnin verran, ja sitten rauhoittui. Ilmankos munkin tuli nukuttua tuonne puoli 11 asti :D

28+1
 
LilyAlicelle paljon onnea plussasta ja lämpimästi tervetuloa!! :heart:

Ei kuulosta kivalta mutantinkaan sokerirasitus, yöh. Tsemppiä mittailuihin ja hienoa, että sydänseurannassa kaikki oli kunnossa! :)

Bling toivottavasti sait hyviä tuloksia sokerirasituksesta! Jännä kyllä miten paljon käytännöt vaihtelevat eri puolilla, meillä hemppa on mitattu joka kerta, paitsi nyt kun neuvoloita on joka viikko. Ja mulla on myös toinen neuvolalääkäri maanantaina eli synnytystapa-arvio viikolla 37+. Mulla oli eka neuvolalääkäri noilla viikoilla eikä siellä ollut mitään ihmeellistä, pikainen sisätutkimus ja hyvin nopeasti huonolla ultralla vilkaistiin vauvan asentoa yms.. Mulla oli lääkärikin aika tympeä, toivottavasti tällä kertaa olisi kivempi.

Täällä ollaan tänään täysiaikaisia, jee, huisia, POKS! :)

hiisi 37+0
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@ ja miss_piggy
miss_piggy
LilyAlice :hug: Ei voi olla totta....

).( Tuli mieleen tuosta neuvolalääkäristä ja käyntimääristä, normaali-raskaudessahan on vissiin ihan tavallista vaikkei olis koko raskauden aikana kuin 2 neuvolalääkäriä. Kun joku sitä tais jossain välissä ihmetellä kun mulla on näille viikoille ollut vasta 1 käynti.

28+4
 

Yhteistyössä