** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.10 **

Kovasti onnea Scrat plussauksesta :heart: Minäkin muistan sun nimimerkkisi tuolta toiselta puolelta!

Ja tervetuloa Taika78 :wave:

Kela-papereista piti kirjoitella että meillä työnantajan kanssa jako menee niin että minä täyttelen ne neuvolasta saamani lomakkeet ja lähetän raskaustodistuksen Kelaan. Ja palkanlaskija täyttää vain sen Y17 -lomakkeen jossa just niitä palkkatietoja ilmoitetaan.

Äitiyspakkauksesta oli Kela-Kerttu ilmoitellut tuolla Suomi24-palstalla että julkaistaan 15.8.2012 klo.10.00 Kelan sivuilla kuvina. Ja uuden pakkauksen jako alkaa syksymmällä kunhan vanha on saatu jaettua. Mä haluaisin kans uuden pakkauksen! Pitää siis koittaa taktikoida ja pitkittää tuota hakemusten lähettelyä.

Meillä kans vähän ollut mietinnässä tuo 4D mutta aika suolaisia hinnat näyttää olevan pk-seudulla. Omavastuu siinä +-200€ kieppeillä. Kovasti ainakin tuota Felicitaksen Tapio Kurkea kehuttu 4D-ultraajana. Siellä kuulemma ultraus kestää ainakin sen 45min kun muualla kurkataan hätäseen 15min. ja veloitetaan sama maksu. Mua ultrattu äippäpolilla jo monta kertaa, mutta pieni on ollut aina niin hassussa asennossa ettei niitä vehkeitä ole päässyt tarkastelemaan. Viimeksi eilen pieni istui lootusasennossa mun pissirakon päällä ja istukan takana :D Seuraava yritys selvittää sukupuolta NKL:la olisi 3.9. kokoarvion yhteydessä. Ei mua kyllä enää oikeestaan haittaa vaikka jäisikin ylläriksi!

Meillä olisi jo melkein kaikki isommat hankinnat tehty! Löytyy pinnis, yhdistelmävaunut, turvakaukalo + telakka, amme + jalat, hoitotaso, sitteri, iso kasa kestovaippoja, rintapumppu, kantoliina ja unisex -kuosisia vaatteitakin on melkoisesti ja äippäpakkauksessahan tulee vielä lisää. Vielä puuttuu matkarattaat (kyttään huuto.netistä ihan tietyn merkkisiä), kaukaloon lämpöpussi (eisbärchen), pinnikseen patja (ostettiin Ikeasta mutta olikin liian iso!), vaipparoskis kertisvaipoille ja kaikki pikkutilpehöörit kuten tutit, tipat, rasvat yms. Oon paria vaatetta lukuunottamatta ostanut kaiken käytettynä. Mulla on joku paniikki että tää mun olotila jotenkin tästä romahtaa, niin että en pysty enää loppuvaiheessa noita hankintoja tekemään...

(.)Eilen tosiaan kävin NKL:la taas kokoarviossa ja pikkuinen siellä joogaili lotus-asennossa. Kaikki mitat oli kuulemma juuri keskikäyrällä. Painoa Sintillä oli 785g. Kovasti sain kehuja noista sokeriarvoista ja painonhallinnasta ja kuulemma jos tällä linjalla jatkuu niin sokerien vuoksi pieni ei ainakaan kasva liian isoksi.

Tuna ja Sintti 25+1

Tervehdys taas!

Taas ollaan pyrkimässä tänne puolelle eilisellä selkeällä plussalla. Katsotaan miten tällä kertaa käy (km 10/11 ja 3/12). Kuten tuonne kuumeilijoidenkin puolelle kirjoitin olo on aika neutraali. Ei oikeastaan pelota eikä kyllä oikeen osaa iloitakkaan. Täytyy vaan odottaa mitä tuleman pitää. 23.8 olisi ar-ultra, siellähän sen sitten näkeen ollaanko taas kasvusta jäljessä vai ei ja päästäänkö 8 viikkoa pidemmälle tällä kertaan. Ultraan pääsen taas kunnalliselle km-taustan vuoksi. Mitään tukihoitoja ei nyt sitten kumminkaan aloiteta kun suullisesti annettua lupausta ei lääkäri ollut papereihin kirjannut. Enkä ole omaehoisetikkaan aloitellut Disperiinejä. Itse olen päätellyt ongelman olevan enemmän keltarauhaspuolella joten se varmaan tässä vaiheessa alkaa olla jo aika myöhäistä.

Täällä on kaikki jo niin pitkällä! :) On tainnut mulla kesä mennä aika huomaamatta. Seurailen varmaan taustalla nyt ainakin syyskuuhun asti, joten mua ei vielä kannata lisätä listalle. Laitetaan sitten myöhemmin jos aihetta on.

• Tykkää
Reactions: sintti -79 ja SL
Tervetuloa vaan uusille.

Ronjaliina Mä sain hiivan jo viime viikolla ( vko 11). Ja toivon että ei lähtisi uusimaan. Lääkkeen lisäksi hankin tommosen happaman pesuaineen ja syön vähän enempi maustamatonta jugurttia, jos se estäisi uutta tulemasta.

Mie: Meillä oli tänään toi ensimmäinen ultra (viikon 12) kun en käynyt ar-ultrassa. Aika hulppeaa oli nähdä matkustaja sielä heilumassa. Ehkä mä nyt uskon lopulta että siellä on joku. Tällä hetkellä sitä paljoa muusta ei voi tietääkään. Varmaan voi myös alkaa kertomaan ihmisille aiheesta.

• Tykkää
Reactions: sintti -79
Ihan vaan uteliaisuuttani kyselisin (näin tarkkailuasemista ) että millon ootte käyneet raskaudesta kertomaan? Isovanhemmille, töissä, tutuille? Ei sillä, että pitäis olla yhtä vastausta kaikille..... mutta että olis vähän suuntaa-antavaa :confused:

cynde & mukula v14+4

Onnea VimpsVomps hyvin sujuneesta ultrasta :heart:

Jokos RauRau on päässyt tositoimiin?

Cynde Me taidettiin kertoa vanhemmille melkein heti plussatestin jälkeen :D Sisaruksille sitten ar-ultran jälkeen (vko9 muistaakseni). Töissä kerroin pomolle ja työkaverereille np-ultran jälkeen (joskus vko12-13 muistaakseni). Kavereille sitten sitä mukaa keitä nähtiin tämän jälkeen. Tosin kerroin parille lähimmälle ystävälle jo aiemmin jotka tiesivät meidän lapsettomuushoidoistakin. Kyllähän sitä melko varmoilla vesillä jo ollaan mikäli np-ultrassa tulee normaalit löydökset ja sikiö vastaa viikkoja. Silloin on ne kaikki kriittisimmät kehitysvaiheet ohi.

(.) Täällä häntäluu on alkanut vihoitella tai siis liikkeessä tuntua pientä kipua häntäluun oikealla puolella. Fysioterapeutti selitti että johtuisi siitä että lantion luustossa tapahtuu nyt suuria muutoksia. Eikä kuulemma oikein pysty millään hoitamaankaan. Jos pahaksi menee niin kineesioteippaus on kuulemma toimivin. Mutta kannattaisi tietysti nyt antaa sen lantion siellä rauhassa avautua eikä estää tarpeellista prosessia teippauksilla.
Otin tänään ekaa päivää käyttöön sellaisen Anita -tukivyönkin. Sintti ei tykännyt yhtään vaan ahkerasti potkiskeli vyötä koko päivän :D En nyt sen suurempaa olotilan muutostakaan tuon vyön kanssa havainnut. Ehkä se sitten tuntuu konkreettisemmin kun masu on oikeasti iso ja painava. Pelkäsin että mulle toi XL-vyö olisi ollut liian pieni, mutta sehän oli tosi reilu! Jopa sillä L-vyöllä olisin ainakin nyt vielä pärjännyt. Suosittelen ostamaan siis kokoa pienemmän jos haluatte kunnolla tukea.
Sain tänään huudettua FB-kirpparilta jonkin aikaa haaveilemani Eisbärchen lämpöpussin turvakaukaloon ja vielä juuri siinä suklaa -värissä jossa halusinkin! Ja vielä ihan murto-osalla siitä uuden hinnasta. Kauhea kirpparihai musta on kehkeytynytkin!

Ja nyt pesemään loput ikkunat ja hinkkaamaan uunia ja suihkukaappia puhtaaksi. Pitää hyvissä ajoin aloittaa tämä muuttosiivous kun vielä jaksaa...

Tuna ja Sintti
25+3

Äidille kerroin jo yrittäessä että yritetään ja joka kuukausi kysyi että joko nyt (sama kierto meillä) Sittenkun plussasin niin vein testit näytille :) Siskolleni ja veljelleni kerroin 8-viikolla, isälle viime viikolla (12). Kavereille ei oo vielä sanottu, paitsi miehen paras ystävä tietää. Miehen vanhemmat ei myöskään tiedä vielä. Juoruavat kyllä jo kylillä tuttujen piirissä, muutamat on laskeneet vissii yks plus yks, kun lopetin röökin ja alkoholistakii kieltäytynyt ja mahanympärys kasvaa... :D Jos joku uskaltaa tulla suoraan kysymään, niin sitte tunnustan... Tulis vaan äkkiä maanantai ja nt-uä, niin tietäis tilanne katsausta että kaikki on ok...

Vissyliini 12+0 pokspoks!!

ps. RAURAUUUU!!! luuraatko synnärillä, kun ei oo muutamaan päivään kuulunut mitään...??

Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille ja Sakaralle tsemppiä!

Emmää mihinää synnärillä oo valitettavasti vieläkään :D. Huomenna on aamusta yliaikaisuuskontrolli ja yritän valittaa mahdollisimman paljon että saisin käynnistykseen jo viikonloppuna. Haaveena olis saada se ballonki, en ainakaa talbettia halua tuonne kohdunsuuta kypsyttelemään kun on niin hallitsematon se lääke ja tuon katetrin kanssa vois päästä vielä kotiakki =). Vauvalla ei sitten pienintäkään aikomusta tulla pihalle, tuolla se viuhtoo vielä ja potkii. Huomenna saa tietää myös onko viikossa kasvanut yhtään kun on niin pienikokoinen.

Tuna, mulla on kans tuo Anitan tukivyö ja mulla kun maha on sellanen ulkoneva niin on aivan ehdoton ollut. Ei oo ollu kyllä selkä kipeä ja mahaa tukee hyvin.

RauRau ja pörriäinen 41+3

Uudet tervetuloa!

Mä kerroin töissä heti plussatessa pomolle; pakko työn luonteen vuoksi. Työkaverit tajus vasta joskus 17-viikolla kylläkin siis ne, joiden ei tarvinnu tietää. Kysyttäessä kyllä myönsin. Eniten mua koskaan on ärsyttäny työni just plussatessa ku heti sen jälkeen ku oli miehelle kertonu, niin piti kertua pomolle vaikka ei ollu mitään tietoa pysyykö kyytiläinen matkassa.

Muutamat parhaat kaverit sai tietää 9.viikolla.

Molempien porukoille kerrottiin np-ultran jälkeen. Mäkun pelkäsin koko ajan tuulimunaa vähäisten oireiden vuoksi ja mies pelkäs kaksosia :LOL: Molempien mutsit taas on sen verran hätäsiä että muille sukulaisille ei oo meijän tarvinnukkaan tiedottaa. Esim. molempien veljet kuuli mutseilta eikä meiltä.

En olis lainkaan varma, että vieläkään kaikki tietää, kun ei tästä olla toitotettu. Kysyttäessä kyllä kerrottu, mutta varta vasten ei oo muille tiedotettu. Mä esim. ehin äippälomalle ennenku kaikki työkaveritkaan tajus mun olevan raskaana - meijän työpuku on sellanen että peittää oivasti tiettyyn pisteeseen asti. Plus jos mua ei nähny, niin ei kukaan varmaan muistanu erikseen mainita, vaikka tiiänki mun raskauden olleen työpaikalla pitkän aikaa juoru nro 1

Tervetuloa, Taika78!

Ja hirmuisesti onnea Scratille! :heart: Muistan minäkin sinut tuolta vauvakuumepuolelta.

Sakara, onnea myös sinulle, ja toivottavasti kaikki menee hyvin tällä kertaa! Varmasti vaikea iloita plussasta, kun on noin surullisia kokemuksia takana. Pidän teille kovasti peukkuja. :hug:

Helpotuksekseni huomasin, että Kelan nettisivuilla oleviin ohjeisiin on tehty muutos ihan tässä viikon sisään, eli äitiysrahan saamiseen riittää että on käynyt joko neuvolassa tai lääkärissä ennen 4. raskauskuukauden loppua. Sen asian suhteen ei siis enää mitään huolta. :)

Hiiva on minuakin alkanut taas vaivata, tosin onneksi lievänä. Mulla on ollut hiivatulehduksista aikaisemmin kovastikin riesaa, joten kävin varmuudeksi gynellä kyselemässä ohjeita (ja samalla saamassa mielenrauhaa toistuvien alavatsakipujen suhteen, jotka osoittautuivat vaarattomiksi kasvukivuiksi). Koska tulehdus oli kovin lievä, lääkäri totesi ettei sitä kannata ruveta hoitamaan elleivät oireet ala häiritä - on aina kuitenkin parempi mitä vähemmän lääkkeitä käyttää raskauden aikana, eikä kuulemma hiivasta sinänsä ole vaaraa sen paremmin minulle kuin raskaudellekaan. Sokeria kannattaa tietysti välttää ja sen sijaan suosia happamia ruokia ja maustamatonta jugurttia.

Raskaudesta ollaan kerrottu perheille (eli molempien vanhemmille ja mun siskolle) melkein heti plussan jälkeen, koska olimme pitäneet heitä ajan tasalla myös lapsettomuushoidoista ja varmasti kyselyitä viimeisimmän IVF:n onnistumisesta olisi joka tapauksessa tullut melko pian. Kerroimme melko alkuvaiheessa myös muutamalle läheisimmälle ystävälle, mutta muuten olemme pitäneet asiaa salassa tuohon viikko sitten olleeseen np-ultraan asti. Nyt uskaltaa ehkä olla jo vähän avoimempi... Töissäkin ajattelin kertoa jo ensi viikolla, kun palaan lomalta, niin ehtivät sitten varautua mun tulevaan äippälomaan (*koputtaa puuta*) hyvissä ajoin.

sintti ja juniori 12+3

MUOKS. Ai niin, ja mun lasketuksi ajaksi voisi päivittää 20.2.2013 ja synnytyssairaalaksi Naistenklinikan. Kiitos! :)

Viimeksi muokattu:
Tervehdys!

Onnea ja tervetuloa kaikille uusille Taika, Scrat ja Sakara!

Pakko siirtyä nyt nopeammin omiin juttuihin kun yleensä: Mulla ollu nyt eilisestä illasta asti (yön nukuin kuitenkin hyvin) menkkajomotusta. Ei mitään kauheen suurta kipua, mutta jatkuvaa ja sellasta tuntuvaa, vähän selän puolellakin. Ei o kuitenkaa vuotoa eikä mitään sellasta... Harmittaa kun paras kaveri on kätilö ja nyt reissussa, yleensä siltä saan kysellä kaikkea :D Mutta siis jos joku vois vastata onko ollu samanlaista, niin olisin superkiitollinen!

Intoilija 23+4

Mulla on ollut pitkin raskautta sekä menkkajomotusta, menkkakramppeja että polttelevia alavatsakipuja - tosin vain ajoittain. Gynen mukaan kyse on normaaleista kasvukivuista, joista ei tarvitse olla huolissaan. Muistelen tosin lukeneeni jostain, että keskiraskaudessa kivuliaat krampit voivat olla merkki kohtutulehduksesta, mutta toisaalta siihen liittyy yleensä myös kuumetta, märkivää vuotoa ja/tai kohdun aristusta esim. sisätutkimusta tehtäessä. Itselläni on tapana hermoilla kaikista vähänkin vaarallisilta tuntuvista oireista, niin näitä on tullut kyseltyä sekä gyneltä että NKL:n neuvontapuhelimesta...

sintti ja juniori 12+4

Viimeksi muokattu:
Kiitos onnitteluista ja tervetulotoivotuksista :) Ihana nähdä täällä tuttuja nimiä :)

Meillä on siis tämä "projekti" ollut käynnissä noin kolme vuotta lähinnä tjot asenteella. Keväällä gyne sanoi, että jos elokuuhun mennessä ei tärppää niin lähdetään sitten tutkimaan tarkemmin. Itse ajattelin, että tämän kierron jälkeen varaan ajan. Joten melko epäuskoinen fiilis oli kun plussa testiin piirtyi :D

Me ei olla kerrottu vielä kenellekään. Toivoisin pääseväni julkisen kautta alkuraskauden ultraan (mahdollisuus on olemassa), joten varmaankin viimeistään sen jälkeen kerrotaan lähimmille, jollei sitä ennen paljastu :D Muille sitten myöhemmin, sitä mukaa kun tulee puheeksi / raskaus alkaa näkyä. Huomenna on ensimmäinen neuvola, jolloin varmaan selviää pääsenkö ultraan. Kovasti jännittää se neuvolakin :D

Sakara pidän peukkuja että saat jäädä tälle puolelle!

Oireista päällimmäisenä on etova olo. Ja hajuaisti on selkeästi herkistynyt entisestään. Maistoin edellispäivänä eineslihapullaa ja se maistui TODELLA pahalta. Yleensä olen jopa pitänyt niistä. Mies sanoi että maistuu ihan normaalilta lihapullalta :D

Scrat ja pähkina 6+2

mä käyn täällä edelleen välillä lueskelemassa mitä teille kuuluu :D sori..

mutta siis intoilija se menkkajomotus lienee normaalia, vaan en kyllä kuollaksenikaan muista millä viikoilla se mulla alko... voisit neuvolassa tietty varmistaa että onko se jo noilla viikoilla ihan ok..

meillä ristiäiset vietetty ja neiti oli kuin unelmalapsi :D sit olikin sen jälkeen muutama päivä ja varsinkin yö aika vaikeita, kävi pieni varmaan ihan ylikierroksilla vieläkin.. sylikummin syliin nukahti samantien tilaisuuden alussa, eikä heränny ees sillon kun tuli vettä päähän :D mutta se näistä, eihän nää vauvajutut varsinaisesti tänne kuulu :D paljon tsemppiä kaikille! ja joko RauRau on synnärillä? mä niin tiedän sen tunteen kun mennään yli lasketun, tuntuu että jokainen minuutti on liikaa sen masun kans..

myymeli & pikku neiti 1kk 2vko (miten tää aika menee nyt näin nopeesti? :D)

Täällä "kotiuduttu" nt-ultrasta ja minityypin valtakunnassa kaikki hyvin. 63mm pienoinen siellä nökötti vastaten viikkoja 12+5 (12+4 aiempi). Kova oli sätkimään, kun mittailujen jälkeen hereille saatiin. Down riskin luku 1:18000 joten silläkään saralla ei syytä huoleen.
Isäntä tuijotti ruutua ihan hiljaa hymyillen...:heart:

Kumpaako päivämäärää siis nyt käytetään 12+5 vai 12+4?? LA ei kuitenkaan muuttunut...

Tervetuloa Scrat! Minäkin muistan sinut tuolta kuumeilupuolelta! :)

Tervetuloa Taika ja Sakara myöskin! Kovasti pidän peukkuja Sakara puolestasi että kaikki menisi hyvin!

Onnittelut Vissyliinille ihanista ultranäkymistä! :)

Kirpukalle varovaiset onnittelut plussasta! :flower:

Täällä on tänään kerrottu töissä lomaltapaluun jälkeen raskaudesta vaikka varmaan vielä monta viikkoa pystyisin asian salaamaan kun ei tuo maha ole kasvanut toivotulla vauhdilla... ;)

Wanda 16+4

TERVETULOA kaikille uusille! Toivon, että jokaisen matka täällä päättyy ihanaan vauvantuoksuiseen lopputulokseen! Yhtään kenenkään tilannetta en halua vähätellä, mutta toivon erityisesti sakaralla kovasti vauvaliimaa matkaan!

Kertomisesta... Meillä kävi niin kertomisen suhteen, että mun äiti vähän niinkuin arvas tilanteen viikolla 5 vai olikos se 6, sen jälkeen mies oli sitä mieltä, että hänenkin vanhemmilleen pitää kertoa, joten heille kerrottiin sitten viikko mun vanhempien jälkeen. Muutamat ystävät tiesivät siitä, että meillä oli yritystä takana sen verran pitkään, että tutkimukset oli juuri alkaneet. Heille tästä yllätysplussasta tuli kerrottua aika alussa myöskin. Töissä kerroin np-ultran jälkeen 12+4. Sen jälkeen sitten myönsin asian siitä kysyneille, mutta varsinaisesti en "huudellut" sitä missään. Facebookissa tulin "kaapista" vasta tuossa viikon 25 tienoilla.

(.) Koputan kovasti puuta, mutta hiiva on nyt taas sellasen pari viikkoa pysynyt poissa. Jeejee! Tosin viimeksi juuri parin viikon jälkeen hiiva uusi taas, mutta nyt ei vielä ainakaan oo mitään tuntemuksia uusimisesta, toivotaan, että näin jatkuu vielä monen monta viikkoa. :)
Töitä ois jäljellä 24 aamua! :)
Ja viiminen hymy sille, että tänään on poksuttu viimeiselle kympille! :)

Ronjaliina ja JJ 30+0

Onnea Vissyliini hyvistä ultrakuulumisista! Jos LA oli laskettu noiden edellisten mittojen mukaan, eikä sitä tosiaan nyt muutettu, niin sitten sanoisin että sulla on edelleen menossa "vanhan kaavan" mukainen 12+4.

Ronjaliina, jee! Itsekin joskus hiivatulehduskierteestä kärsineenä tiedän, miten inhaa se on. Nyt vaan kovasti peukkuja, että se hiiva tajuaisi pysyäkin poissa! d :) b

Miten te muut (jotka olette niin pitkälle ehtineet) olette hoitaneet töissä kertomisen? Olin ajatellut kertoa pomolle ylihuomenna, kun palaan lomalta, mutta en mitenkään keksi miten asian voisi ottaa puheeksi...

Nopsasti vielä puhelimella lisään tällaisen Sintille...

Leivoin töihin aamiaissämpylöitä ja kirjoitin viereen tällaisen kortin:

"Lämpöiset terveiset täältä napapiirin alapuolelta.
Majoitus on ollut oikein mukavaa (vielä ei ole edes ahdasta).
ja ruokakin on ensiluokkaista.
Oikeastaan koko ajan olen uiskennellut ja löhöillyt sekä nauttinut olostani.
No, siinäpä ne terveiset oikeastaan olikin, tavataan sitten syksymmällä,
kunhan lomani on ohi."

Osa luuli, että joku on lähdössä johonkin lomalle!! ;)

• Tykkää
Reactions: Tunafish-78
Tosi hauska tuo Ronjaliinan viesti työkavereille :D Mä taisin vaan ensin hiippailla pomon huoneeseen ja sanoa että se on nyt semmoinen juttu että jos kaikki menee hyvin niin jäisin syys-lokakuulla äitiyslomalle. Työkavereille tarvitsi vaan sitten myöntää heidän epäilykset todeksi. Meillä on tosi pieni ja ei kovin hierarkkinen työyhteisö niin noiden sanojen asettelemista ei tarvitse kovasti jännittää täällä. Ja kun arvasin että vastaanotto uutiselle on vielä positiivinen.

Tervetuloa Kirpukka :wave:

(.) Sain just äpkl:lta pitkäaikaissokerituloksia ja tuloshan oli tosi hyvä 5,6! Mä en kyllä tiedä mihin kohta joudun tän mun makeanhimon kanssa. Kotona menee vielä hyvin kun en osta kotiin mitään hyvää, mutta sitten mä ratkean joka päivä töissä kun täällä on aina keksiä ja pullaa tarjolla :headwall: Mun kaikki itsekuri herkkujen suhteen on kadonnut jonnekin. Luojan kiitos tää herkuttelu ei onneksi ole näkynyt vielä painossa eikä noissa sokeriarvoissakaan! Pitäis ryhdistäytyä ja keksiä jotain terveellisiä herkkuja mutta mun pääkoppa on ihan tyhjä niiden suhteen :confused: Meillä oli työpaikan jääkaappikin paukahtanut viikonlopun aikana ja mun edes vähän terveelliset välipalajogurtit oli tietty menneet pilalle :(

Tuna ja Sintti 26+1

• Tykkää
Reactions: Kirpukka
Mä jouduin töissä kertomaan pomolle tosi aikaisessa vaiheessa kun oli pakko olla pahan olon takia ihan saikullakin, enkä halunnut että se luulee että mulla on krapula tai jotain :LOL: Sitten tulikin tosi aikasessa vaiheessa (ehkäpä viikolla 12+0) virkistyspäivät (jossa oltiin yötä) ja kyllähän sen kaikki arvas kun join vaan kokista että mikä on tilanne =) Joten homma hoitu sujuvasti vähän niin kuin itsestään.

Ehkä minäkin ihan varovasti kurkistelen tänne ketjuun. Ikää on 34 ja ensimmäistä lasta toivotaan. Kesän alussa jätettiin ehkäisy pois ja viime sunnuntaina (ja maanantainakin varmuuden vuoksi :D) testi näytti plussaa. Jotenkin ihan epätodellinen ja -uskoinen olo vielä. Oireita ei juurikaan ole, senkin takia tätä on jotenkin vaikea uskoa todeksi. Ei oikein uskalla vielä iloita, kun ei tiedä onko siellä oikeasti jotain kasvamassa ja tuntuu niin isolta ajatukseltakin, että voitaisko me ihan oikeasti saada oma vauva :) Neuvolaan varasin ajan, meillä se on vasta 10+ viikolla, sitä ennen ajattelin kyllä varailla ultran, niin saisi jotain tietoa jo aiemmin. Kohta kaiketi tulee viisi viikkoa täyteen.

Mukava lueskella teidän "kertomis"-kokemuksia! Minä varmaan olisin kerennyt syödä ainakin kaksi Ronjaliinan sämpylöitä, ennenkuin oisin hoksannu mikä on homman nimi :D

Minä olen ollut poksahtaa kertomisen halusta jo vaikka kuinka kauan. Viikolla 14 sitten appiukko oli käymässä ja käytiin sitten yhdessä kyselemään, että minkäslainen tämä minun siippani oli silloin ihan pienenä... Pitkään ja kaikenlaista kyseltiin ja mielelläänhän tuo appi vastaili. Kyselyn loputtua sytytteli mietteissään piipua ja tohti sitten tuumata, että minkästakia työ tuommoista kyselette. Siihen oli hyvä tuumata syy :saint:
Omalle isälle en vielä ole kertonut, kun puhelimitse se on niin hassua. Haluaisin tehdä sellaisen mahannäyttöreissun....
Toimistossa en ole vielä kertonut, esimies on ollut pitkillä kesälomilla. Juttelen ensin tuon henkilöstövastaavan kanssa, että osaan varautua mahdollisiin vähemmän innostuneisiin reaktioihin.
Ystävien kesken mennee sitten tapaus kerrallaan. Massun saa hävitettyä vielä tukisukkahousuilla, mutta tuo rintojen latistus on sitten hankalampaa. Että siitä ja siitä kuningas-alkoholista jään minäkin kiinni.

Oli hassua. Eilen käytiin häämekkoa kokeilemassa ja piti sitten kuitenkin laittaa hameen alle sellainen lisämassu. Varsinainen ilmestys katsella itseään peilistä mahottoman massun kanssa :kieh: , kun viellä tämä "pelkkä" raskauskin on välillä niin uskomatonta...

Mukavia uutisia hiisi-78!

cynde & mukula 15+4

Yhteistyössä