*Noin kolmekymppiset ekakertalaiset HEINÄKUUSSA*

Moikka pikaisesti kaikille,

mun lasketun ajan saa lisäillä listaan, se ois näillä näkymin 9.1.2011 ja TYKS ois sairaala.

Sen verran vilaisin noita teidän keskusteluja, että Kaapolle onnea hyvistä ultrakuulumisista, se eka ultra on aina jännin =) :flower:

t. Piipi, typykkä 2v4kk ja masuasukki 14+6
 
Onpas Piipi sulla jo paljon noita viikkoja! Miten voi näin nopeasti mennäkään aika?

Ihanaa Valeska, että pääsit kotiin! Nyt vaan rauhassa lepäilet ja toivotaan ettei niissä sokereissa olisi sen kummempaa.

Onnea Kaapo ultranäkymistä! :flower: Ihanaa että pieni oli missä pitääkin ja syke kunnossa.

Me lähdetään aikaisin aamulla reissuun, palataan sitten vasta keskiviikkona. Mekkalalle tulin siis toivottamaan hurjasti onnea matkaan! :heart: Mukavia kuumia päiviä muillekin, toivotaan että vähän viilenisi..

:wave: Kvartti ja Myyräläinen 29+3
 
Valeska, hienoa, että oot päässyt kotiin. Sitten vaan otat rauhallisesti...

, kiitos muistamisesta. Nyt ollaan miehen mukaan viettämässä viimeistä viikonloppua... Hauskaa matkaa!

Kuten mies niin kauniisti asian laittoi, niin nyt vimppana viikonloppuna aiotaan rentoutua ja tehdä kaikkea kivaa. Mennään vuokraamaan leffoja tänään, uittamaan koiraa, huomenna designmyyjäisiin ja keskustaan kahville. Maanantaina meillä on hääpäivä niin mennään pitkälle lounaalle. Silloin illalla kun saa enää vain syödä kevyesti. Ja maanantaina tietenkin viimonen kauppareissu eli eväitä sairaalaan yms.

Mites muuten imetyksen aikana kannattaa syödä monivitamiinivalmistetta? Onko siihen joku omansa kuten raskausajallekin esim se multitabsin? Käytiin eilen kyllä apteekissa, hankittiin vauvalle oma joustava kuumemittari ja suppoja ja kuplastoppia varalle.
 
Kvartille mukavaa reissua!

Ja mekkalalle ihanaa "viimeistä viikonloppua" ja hääpäivää! :) Mä oon syöny koko raskauden ajan tätä Multivitan Raskaus ja imetys -monivitamiinia:



Ja jatkan sitä varmasti myös imetysaikana. Jos nyt ei jostain kumman syystä esim. neuvolasta suositella jotain muuta. Mä muuten kärsin ennen raskautta hauraista, helposti katkeavista kynsistä. Nyt mun kynnet on paljon vahvemmat! :) Söin ennenkin monivitamiineja, joten luulen, että se johtuu omega 3 -kapseleista, joita aloin syömään vasta alkuraskaudessa. Ei oo tullut ennen niitä syötyä yhtä kokeilua enempää, koska saan allergisia oireita kalaöljystä. Apteekista sitten löytyi nää Triomega Veget:



Näiden syömistä taidan jatkaa raskauden jälkeenkin, vaikka tuleehan niille aika paljon hintaa, jos vertaa normaaleihin omega 3:iin. Mutta kun eron huomaa niin selvästi kynsissä (ja ehkä vähän ihossakin), niin pieni hinta se on siitä!

Täällä on voitu hyvin, vaikka makoilla en oo jaksanu enää yhtä tiiviisti... Eilen pyykkäilin vauvanvaatteita. :heart: Odotan kovasti ens viikon lääkärikäyntiä. Jospa saisin luvan käydä vaikka pienillä kävelylenkeillä. Ahdistaa tää liikkumattomuus ja sisällä oleminen. :| Haaveilen juoksemisesta, spinningistä, pumpista... Ois niin ihanaa päästä kunnolla hikoilemaan! No, pitää jaksaa nää muutamat kuukaudet vielä. Jospa sitä lokakuussa pääsis jo vaunulenkeille, ja marraskuun puolivälissä saan salikortin takaisin jäähyltä, jos vaan toipuminen menee normaalisti. :)

Valeska rv 28+0
 
Moikka! :wave:
Vieläkö te huolisitte minutkin tänne, vaikka ilmiselvästi nimimerkki jo paljastaa, etten tosiaan ole enää mikään lähes kolmekymppinen, enkä ekakertalainenkaan. Liittyisin mukaan hyvään seuraan, josta löytyy joitakin tuttuja tokakertalaisia ja taitaa joku ekakertalainenkin olla ainakin vähän tuttu.

Meillä tärppäsi yk 6 tätä kakkosta yrittäessä ja nyt on kasassa viikkoja vaivaiset 5+4. Pitää siis vielä hieman varovaisesti liittyä odottajajoukkoonne. Onneksi ei ole keskenmenoja taustalla, joten toivo on korkealla, että tämäkin pikkuinen pysyy matkassa maaliskuulle asti.
 
Kaapo onnittelut mukavista ultrakuulumisista! :flower: :heart:

Kvartille mukavaa reissua! :)

Mekkala Täällä on kans ollut nuo Valeskan suosittelemat Multivitat käytössä ja ajattelin jatkaa niiden syömistä. Ainakin kynsistä ja järkystä juurikasvusta päätellen hyvin toimii. :D
Multitabsilla on vastaava valmiste, söin niitä aluksi, mutta ovat tosi paljon kalliimpia kuin nuo vastaavat Multivitat (niitä piti ottaa muistaakseni 2 päivässä ).

Valeska Jaksamista! :hug: Ihan ymmärrettävää että paikallaan pysyminen ahdistaa. Toivottavasti lääkäri antaa luvan kävelyille!!!

Hei vaan Piipi ja Novelle :wave: Onnittelut masuasukeista! :heart:



Täällä ei muuta kuin odotusta, hikoilua ja turvotusta. Kauheasti alkanut jännittää ja pelottaakin jo tuleva.. millaista se elämä sitten on vauvan kanssa, miten arki alkaa sujua.. ja kaikkea tällaista pyörii päässä.. huih.. miten ihana asia voi olla samaan aikaan niin pelottava ja jännittävä?

Kotona olisi vieläkin vaikka mitä puuhailtavaa, mutta kuumuus (ja maha) on kyllä rajoittanut tekemisiä.. vähän turhauttavaa että pitää "tylsistellä", mutta ei voi mitään. Täytyy nyt jotenkin yrittää vielä nauttia omasta ajasta vaikka sitten kirjojen ja leffojen avulla..

pikkumangusti 36+3
 
Mekkalalle paljon onnea tiistaille! :heart: Toivottavasti "viimeinen" viikonloppu oli rentouttava :)

Tervetuloa Novelle :flower:
Ketjun nimihän on "Noin kolmekymppiset" joten hyvin menet siihen kastiin, itsekin miellän itseni sellaiseksi vaikka ikää "jo" 34 =)

Nyt vaan tällainen pikavisiitti, pakko taas pikkuhiljaa painua pehkuihin, mutta tulin toivottamaan kaikille mukavaa viikkoa! Lähdetään huomenna viikoksi reissuun ja käydään vaan pikaisesti kotona viikon kuluttua ma, kun tuli kutsu nt-ultraan ja sitten taas jatketaan reilu viikko, joten taidan olla pari viikkoa poissa näistä kuvioista. Jännää nähdä taas pikkuinen :)

Ihania kesäpäiviä kaikille :flower:

Rae 10+4
 
Onnea Novelle! Melko pikaisestihan te saitte toisen alulle. Toivotaan että kaikki menee hienosti!

Onnea myös Valeskalle kotosalle pääsemisestä! Kyllä se kotielämä aina sairaalaolot voittaa. Muista lepäillä paljon, ettei tulisi takapakkia.

Polttarit meni oikein kivasti ja rauhallisesti. Vuokrasin siskolle wakeboardin, jota vedettiin mökkinaapurin veneellä. Sisko oli ihan pro heti kättelyssä! Tosin isommat hypyt jäi suosiolla seuraavaan kertaan... ;)

Mekkalalle mukavaa viimeistä vapaapäivää pitkään aikaan! :wave:

Vetku ja ruttu 32+4
 
Hei!

Hiljaisuus alkaa mun osalta varmaan jo nyt sitten vähäksi aikaa. Tänään juhlitaan miehen kanssa toista hääpäiväämme ja jännitetään huomista. Poika möyrii parhaillaan mahassa tietämättä huomisesta häädöstä. Joutuu raukka oppimaan aikaisin, ettei saa itse aina päättää kaikesta...

Vetku, Rae, Pikkumangusti ja Valeska :heart: Toivottavasti olen täällä pian kertomassa hyviä uutisia.

Tervetuloa Novelle ja onnea raskauden johdosta!

Rakeelle hauskaa reissua ja onnea ultraan!

Valeska, toivottavasti ne rajoitteet helpottuu, kun vaan kaikki jatkuu hyvissä merkeissä.

Pikkumangusti, tälle ei voi mitään, on vain auttamattoman tylsää ja tuskaa. Mä en ainakaan löytänyt mitään kompaktiratkaisua, kertokoon joku jos löytää. Miehen lomalle jääminen helpotti vähän.

Mekkala 39+4

 
Heip!

Mekkalalle onnea huomiselle! :) :) :) :flower:

Pikkumangusti: minäkin panikoin jo vauva-ajasta, vaikka se vielä onkin kaukana. Mutta kun ei ole tuota vauvanhoitokokemusta ollenkaan, joten kaikki on sitten uutta ja pelottavaa... Täytyy koittaa opiskella tarpeeksi nyt etukäteen ;)

ON: Tänään piti olla eka lääkäri, mutta se oli joutunut päivystyshommiin, joten oli vaan tavallinen neuvolakäynti. Kaikki arvot oli laskeneet: niin hemoglobiini, verenpaine kuin painokin :eek: !!! no puoli kiloa, mutta silti :) vautsi :D Sitten kuunneltiin dopplerilla, nuori täti etsi ja etsi... ja mua alko jo vähän ahdistamaan, ettei vieläkään sieltä kuulu mitään... no yhtäkkiä täti sanoi miehelleni: "voisikos isä tulla vähän auttamaan tänne?" ja minä olin ihan että mitä nyt tapahtuu... se käski mieheni seuraamaan lukemaa näyttöruudusta ja sanomaan sitten hep kun luku nousee, että kuuntelee siitä kohdasta enemmän. Eli ääntä ei saatu kuuluviin, mutta lukemat pomppivat 120-155 välillä siinä näytöllä! Ei ehkä ihan niin liikuttavaa tuo ensikerta tällä tavalla, mutta oli se vaan silti aika hienoa :) Nyt tiedän, että siellä on joku! :) :) :heart:

Kun tulin kotiin piti oikein tekstari laittaa anopille, että syke on löytynyt ja omalle äidille soittaa :) Äitini käski kaksi kertaa laittaa käden mahan päälle ja kertoa mummolta terveisiä :) Anoppi on varmaan töissä, kun ei ole mitään vastannut...

Ja eilen alkoi närästämään!!! :headwall: Hain Rennietä jo, mutta ei sekään tunnu auttavan, au au au! :(

Keskiviikkona sitten eka ultra, sen jälkeen tiedän taas enemmän :) Oikein iloista päivää kaikille! :)

tömpsis ja önniäinen (11+6 vielä toistaiseksi)
 
Hei tömpsis! Mukavaa että sykkeet löytyivät. :)
Jos Rennie ei auta, kokeile piimää tai rasvatonta maitoa. Mulle tuo laktoositon, rasvaton piimä on ollut paljon suurempi helpotus järkkyyn närästykseen kuin Rennie. Nyt varsinkin loppuvaiheilla, minulla on iltaisin tuo närästys tosi kurjaa ja tulee juuri ennen nukkumaanmenoa (en tiedä miksi aina silloin) .
 
Pikaisesti vain omaa napaa... menin viime perjantaina päivystykseen kun oli vuotoa ja kipuja :/ . Tänään sain tulokset ja streptokokkihan se taas jyllää :headwall: . Pääsenkin sitten torstaina varhaisultraan tarkistamaan, löytyykö pieni syke vielä. Antibiootit saan vasta huomenna, kiva odotella siihen asti |O . Onneksi vuotoa ei oo pariin päivään ollut, saa nyt nähdä tuleeko tästä pitempiaikainen riesa raskausajalle, synnytyksestä puhumattakaan.

Koitan jossain vaiheessa kommentoida jotain, neiti heräs niin täytyy mennä :wave:

Piki ja Suvi viikkoa vaille 9kk ja pieni 5+3
 
Tömpsis, onnea sykkeistä!

Piki :hug: , toivottavasti kaikki olisi kuitenkin kunnossa... Hyvä että pääset tsekkaamaan tilanteen.

Mangusti, mulla kanssa maito auttaa hyvin. Siis ihan perus rasvaton. Kertaakaan en ole vielä joutunut kaivamaan rennieitä esille, vaan lasillinen maitoa on tehnyt olosta taas siedettävän. Niin että suosittelen minäkin testaamaan!

Mekkalalle piti vielä eilen käydä toivottelemassa onnea, mutta en sitten ehtinyt... Toivottavasti kaikki sujuu hyvin, ja pääsevät pikaisesti kirjoittelemaan kuulumisia!

Huomenna oliskin taas neuvola... Saas nähdä onko ruttunen edelleen pää alaspäin. Ainakin hikka tuntui yhtenä päivänä tuolla alhaalla.

Vetku ja Ruttu 32+6
 
Kiva kun voin liittyä joukkoon mukaan =) Tosiaan tällä puolellahan ketjun nimi onkin muutettu noin kolmekymppisiksi. Tuolla kuumeilupuolella se taisi olla vielä lähes kolmekymppiset.

Piki onpa kurja vaiva ilmaantunut. Toivottavasti kaikki olisi hyvin siellä masussa kuitenkin ja antibiootit auttais äkkiä.

Mekkalalla onkin tänään jo poika sylissä. Kuulumisia odotellaan.

ON: Mua meinaa jo vähän ärsyttää joka aamuinen huonovointisuus. Onneksi se tuntuu helpottavan aamupäivän kuluessa. En oikeastaan muista, että ekassa raskaudessa olis ollut varsinaista aamupahoinvointia. Oli kyllä muutaman viikon huono olo ihan aamusta iltaan ja iltaa kohti pahentuen, mutta ei se kai ihan näin aikasin alkanut. Muistelen, että viikot 7-10 oli pahimmat. Voihan se olla, että nyt tulee nukuttua vähän huonommin kun on tuo yksi pikkukaveri mukana kuvioissa. Illat venyy ehka turhan pitkiksi, jotta saa edes vähän kahdenkeskistä aikaa iltasin miehen kanssa viettää. Eikä ne yöt täysin katkottomia ole vielä tämän 1 v 9 kk pojan kanssa. Ehkä hyvät yöunet on viimeksi pitäneet aamupahoinvoinnit paremmin loitolla. Ainakin muistaa olevansa raskaana. Neuvola kun on vasta 9+ viikolla.

Novelle 5+6
 
Moi tooooosi pitkästä aikaa :) Kiva nähdä, että täällähän on samaa porukkaa jo toista kierrosta :D Meillä on toinen kierros vasta ajatuksen asteella :) katsellaan, josko miehelle löytyisi töitä vuodenvaihteen jälkeen ja miltä omat työkuviot näyttää. veli sai huhtikuussa vauvan, joten meidän neidillä riittää hoidettavaa ainakin toistaiseksi. kovin innokas on tyttö tönäilemään vaunuja, pikkasen vaan olis liikaa vauhtia! hyvää kesän jatkoa kaikille!
 
Heips! Käytiin tänään ultrassa yksityisellä ja sielähän se pieni sätkytteli. Sydän sykki ja kokoa oli 2,2 cm (vastasi viikkoja, eli nyt on rv 9+3). Ultraaja oli aivan ihana, jutteli kovasti ja kertoi mitä kuvassa näkyy. Kyllä tuli tippa linssiin sekä minulla että miehellä. Saatiin muutama kuvakin muistoksi. Nyt ollaan kotona tuijoteltu kuvia, että siellä se on. :heart:
 
Onnea Novelle!:flower:

Onnittelut Siukukille ihanista ultrauutisista! :) :flower: (mulla on huomenna eka ultra, jännittää!)

Kiitos ihanat ihmiset onnitteluista :) :) :) Saas nähdä saatteko onnitella huomisen jälkeen uudestaan :D

Mulla on siis ultra äippäpolilla sairaalassa, osaatteko sanoa, että ultraako lääkäri vai kätilö vai kuka? Tehdäänkö siinä samalla mitään muuta tutkimusta? Kyselläänkö mitään? Vai heti housut pois ja hommiin? :D Närästys kiusaa tosi pahasti, piimää ostin teidän vinkin perusteella, ja se auttaa noin vartin verran, eli hyvä että edes hetken! Mutta ajattelin huomenna pyytää äippäpolilta reseptiä johonkin kunnon lääkkeeseen, jos siis siellä on joku lekuri mukana??

Ihanaa kun on ollut viileempi päivä! :)

Mekkalalle paljon onnea vauvan saamisesta maailmaan! :) :) :) :flower:

tömpsis ja önniäinen 12+0
 
tömpsis Mulla kyseltiin ensin normi jutut, eli milloin on ollut edelliset kuukautiset, milloin tuli positiivinen raskaustesti, mikä oli ehkäisy aikaisemmin ja milloin se on jätetty pois jne. Sitten housut pois. :D
 
Oon jo ihan pihalla ketä saisi onnitella mistäkin... :LOL: Mutta Mekkalalle nyt ainakin onnittelut vauvasta!! Ja Siukukille ekasta ultrasta. On se vaan jännä kokemus, kun näkee että siellä mahassa ihan tosissaan kasvaa pikkuinen ihminen. Ihanaa!

Tervetuloa Novelle!

(.) Täällä mennään jo puolessa välissä. Ihan uskomatonta. Tunteita potkuista on jo vissiin ollut, vaikken ihan varma olekaan. Mutten käsitä mitä muljahduksia ne muuten olisi, ja usein vielä samoilla paikkeilla. Lähellä kohtaa josta löytää kotidopplerilla sydämenlyönnit. Tuntuu, että "poika" ei paljoa paikkaa vaihtele. Huomenna sitten rakenneultrassa nähdään miten päin muksu tuolla mahassa makoilee. Ja saadaan ehkä selville onko "meidän poika" poika vai tyttö. Mies on puhunut pojasta niin paljon, että on saanut mutkin niin ajatteleen ja välillä huomaan että puhun tosiaan pojasta lapsen sijaan... Mutta aivan yhtä tervetullut tyttökin on! :heart: Toivottavasti lapsella on muutenkin kaikki kunnossa.

Tömpsis päästään siis molemmat huomenna tupatarkastukseen. Toivotaan että asukeilla on kaikki hyvin!

Keltakaneli 20+1
 
Siukuki tosi hienoa, että kaikki oli kunnossa ultrassa! Toivottavasti myös Keltakanelilla ja Tömpsiksellä.

ON: Neuvolassa taas käyty ja kaikki oli edelleen normaalisti. Sf-mitta oli 33, mutta musta tämä terkka mittasi sen paljon alempaa kuin edellinen. Vauva oli pystyssä olevasta pepusta päätellen pysynyt pää alaspäin, mutta päätä ei saatu kunnolla tuntumaan, kun oli joko niin takana tai alhaalla. Esikoinen oli kyllä ihana kun seurasi tarkkaan vieressä kun vauvan sydänääniä kuunneltiin ja esitteli sitten terkalle missä hänen sydän pompsuttelee... :heart:

Käsi on ihan järjettömän kipeä kun ampiainen pirulainen pisti neuvolareissulla siihen :( . Oli ehtinyt pörrätä pyörän satulan päälle, enkä huomannut sitä, kun laitoin esikoista tarakalle istuimeen. Onneksi sentään pisti minua eikä tyttöä!

Vetku ja Ruttunen 33+0 (jee, taas yks viikko lisää!)
 

Yhteistyössä