*Noin kolmekymppiset ekakertalaiset HEINÄKUUSSA*

Vetku, "ihanaa" että muillakin on välillä tälläistä ;) Kaipa se vaan kuuluu sitten asiaan, ehkä me vaan ollaan niin sairaan hyviä organisoimaan kaikkea että siksi vastuu on meillä :LOL:

Räjähdin ihan kunnolla ja nyt on jo paljon parempi mieli :)

Tää helle kyllä kiristelee hermoja, pääkin ollut tänään kipeä vaikka oon yrittänyt juoda paljon. Huomenna mies lähtee taas aikaisin aamulla reissuun, palaa myöhään yöllä sitten... Jos vaikka pidettäisiin tytön kanssa rantsupäivä, johonkin vilvoittavien vesien äärelle on kyllä päästävä. Tai sitten ajellaan autolla koko päivä kun siellä on viileää :LOL: Meillä on sisälläkin koko ajan lähes 30 eikä laskenut yölläkään juuri yhtään. Huoh. Ei saisi valittaa, eihän näitä kelejä usein ole, mutta valitan nyt kuitenkin |O

Mekkala, sulla ei oo kyllä enää paljon jäljellä!! :D

Ai niin ja Mangusti, me käytiin sellaisessa uinnissa kun Vauvauinti Kultakalat, oli tosi hyvin järjestetty ja kunnollinen ohjaus joka kerta, voin siis suositella :) Me käytiin Käpylässä, mutta niitä käsittääkseni järjestetään muuallakin, kannattaa guuglata.

Nähtiin muuten eilen miehen sisko pitkästä aikaa (sillä laskettu päivä viikko mun jälkeen) ja voi että kun toiset on tehtyjä raskaana olemiseen! Melkein ärsytti kun ite puuskutan ihan sian näköisenä valtavan mahan alla ja toinen kertoo kuinka kävi kympin juoksulenkillä eikä mahaa ole juuri ollenkaan. Kuten ei turvotusta, väsymystä tai mitään muutakaan vaivaa :D Siis hieno juttu tietenkin että menee hyvin eikä mulla itselläkään nyt onneksi mitään kovin ikävää ole ollut, nää helteet vaan on tehneet olon tukalaksi että pienoinen kateuden puuska pääsi iskemään...

Nyt meen laittamaan iltapalaksi tortilloja, toivottavasti maistuvat hyviltä!

Kvartti ja Myyrä 28+6

Heh, Kvartti, mekin käytiin kultakaloissa, tosin Huopalahdessa. Oli musta loistava, kun meillä oli uintivuoro arki-iltana ja niillä oli melko lyhyt kesätauko, kun kesälomat tuli vastaan melkein heti aloituksen jälkeen. Ja muutenkin voin kyllä suositella, sekä paikkaa (Wilhelmiina) että järjestelyjä. Meillä tytölle oli ihan ykkösjuttu sellainen pieni vesiliukumäki, jota pääsi testailemaan lähempänä vuoden ikää.

Niin, ja on se kumma miten toisille ei tule mahaa ollenkaan. Ite oon jo kuukauden päivät näyttänyt siltä, että räjähdän ihan minä päivänä tahansa. Ja kävely on kyllä ihan uskomatonta vaappumista, ja mistään juoksulenkistä ei ole voinut haaveillakaan sitten 12 raskausviikon...

Käytiin iltasella uimareissulla järvessä, ja uskaltauduin sitten kuitenkin minäkin veteen. Ajattelin että jos kerran muutkin, eikä mulla ole supistuksiakaan ollut. Vesi oli kyllä lämmintä, eikä näkynyt sinilevää. Toivottavasti pulahduksesta ei tule mitään harmeja. Virkisti kyllä kivasti, ja ruttunenkin melskaa edelleen entiseen tahtiin...

Huh, huomiseksi on luvattu vielä kuumempaa. Kuinkahan lyhyellä toimitusajalla saisi ilmalämpöpumpun..? Niille mahtaa nyt olla kysyntää... :LOL:

Onpa tänne tullut paljon tekstiä, kiva :)

Suosittelen kaikille töissäoloa tällä kelillä, meillä ei toimistossa ole liian kuuma, pitäis varmaan muuttaa tänne nukkumaankin, kun kotona siitä ei tule yhtään mitään... Ei vaan, kyllä olisin niin paljon mielummin lomalla niin ei nukkumattomuuskaan haittaisi kun voisi nukkua vaikka päiväunia.

Mulle on ilmestynyt järkyttävä pömppis, oliskohan kuumuudella osaa asiaan? On kyllä ihan kova tuo alavatsa... Alkaa jo olla vaikea peitellä :eek: Tänään 9+6.

Hui Mekkala, pian sulla on vauva kainalossa, ihanaa =)

Ja Keltakanelikin jo melkein puolivälissä, vau :)

Mä oon muuten uinut meressä päivittäin, yks päivä olin ehkä havaitsevinani sinilevää, mutta olen käynyt aina heti suihkussa, enkä nieleskellyt vettä, joten ei kai siitä voi haittaa olla?

Meillä muuten kanssa isäntä menee tosi paljon sekä työ- että omia menoja, katotaan mitä sitten tulee kun vauva syntyy, vähän pelottaa että ei hillitse menojaan silloinkaan ja olen paljon yksin lapsen kanssa kotona. Nyt on vielä helppoa kun voin aina mennä mukaan kun huvittaa tai keksiä omia menoja. Kämppäkin on mullinmallin, mutta onneks ei kumpaakaan liikaa haittaa. Mä yleensä pidän paikat kunnossa, mutta nyt ei vaan yksinkertaisesti ole jaksanut. Toki mieskin jonkun verran tekee, huolehtii yleensä ainakin omat pyykit, mutta meillä valitettavasti on hieman eri käsitys siivoamisesta, hänen mielestään siivoamista on esim. omien papereiden järjestely tai autotallissa touhuaminen, minun mielestäni imurointi ja pölyjen pyyhintä jne. Tiskit ei koskaan mene tiskikoneeseen saakka, korkeintan tiskipöydälle. Alkuvuosina jaksoin vielä tuosta tapella, mutta nykyisin ei vaan enää jaksa kun ei se siitä mihinkään muutu ja hän jopa välillä väittää että tekee meillä enemmän kuin minä...

Sorry valitus, mut itepähän aloititte :D

Pakko tulla vähän kehumaan miestä edellisen valituksen jäljiltä!
Eilen kun tulin töistä kotiin, oli imuroinut ja vahannut eteisen ja vierashuoneen lattiat ja siivonnut varaston =) Melkoinen ihme :) Muut huoneet toki oli jäänyt imuroimatta, mutta enpä siitä viitsinyt valittaa kun noinkin paljon oli ihan oma-aloitteisesti tehnyt =)

Rae, miehiä täytyy aina muistaa kiittää ja rohkaista :)

Aamulla olin vimpassa neuvolassa. Kaikki arvot sun muut ok, ei painoakaan lisää, kun viime kerralla tuli yli kilo eli se varmaan sitten on just sitä turvotusta. Vauva näytti jopa laskeutuneen alemmas, ei tuntunut terkan käteen kuulemma isolta muttei siroltakaan. Saa sitten nähdä millainen paketti sieltä tulee tiistaina ulos. Uskomatonta, että enää viisi kokonaista päivää niin lähdemme sairaalaan. Alkaa jo jännittämään ja panikoimaan pikkasen kuten missä se peruutusnappi, en ole sittenkään vielä valmis tähän jne.

Meillä on maanantaina toinen hääpäivä ja ajateltiin mennä silloin ulos syömään. Mies sitten tokaisi siihen, että se onkin sitten vimppa kerta, kun syödään kahdestaan. Kuulosti jotenkin lopulliselta.

Ihana pilviverho tänään auringon edessä. Aamulla satoin pikkuisen, mutta voisi sataa vielä enemmänkin. Tuulee myös enemmän kuin eilen, mutta tietenkin huomiseksi on luvattu paluuta samaan vanhaan tuskakuumuuteen. Etenkin jännittää, miten sitten pärjää kuumuudessa siellä osastolla haavan kanssa, ja millaista henkilökuntaa tulee vastaan. Voin vain kuvitella millaisessa hormonimyrskyssä siellä sitten on, niin pienetkin töykeydet ottaa tosissaan ja rankasti.

Perjantaina miehellä alkaa loma, onneksi, sillä päivisin on niin TYLSÄÄ olla yksin, katsoa telkkaria ja istua sohvalla. Silloin olis vielä aikaa viimeisille hankinnoille, ostetaan mikro, jossa on elektroninen näyttö niin ei tarvitse itse laskea mahdollisia pullon tai myöhemmin soseiden lämmitysaikoja. Haetaan mansikoita torilta ja pilkotaan pakkaseen, lankoja ja nappeja ja koiralla on eläinlääkäriaika, kun sen anaaalit haiskahtelee oudosti.

Tänään olis tulossa ystäviä käymään meillä, ihan mukavaa vaihtelua, kunhan mies tulee ajoissa, että ehtii imuroida...

Höh, miksei meillä satanut. Täälläkin tosin aamupäivän oli ihana pilviverho taivaalla, oltiin uimalassa kaikki kolme ja oli kyllä mukavan viileää. Iltapäivän onkin sit saanut taas hikoilla, paitsi kaupassa käydessä. Voisin muuttaa Prismaan hetkeksi, siellä on hyvät ilmastoinnit, varsinkin maitohyllyjen lähellä :D

Mekkala, ei se teillä viimeinen kerta ole kun kahdestaan syötte :) Ainahan ne lapset sitten joskus muuttaa pois kotoa :LOL: No ei, kyllä me ollaan muutaman kerran päästy miehen kanssa ihan kaksin ulos syömään ja leffaankin, on noi mummot olleet sen verran innokkaita hoitajia. Toivottavasti teilläkin löytyy joku joka välillä päästäisi vanhemmat kaksin pois kotoa? Meillä oli kyllä alussa aika hankalaa se, kun tyttö ei millään suostunut syömään pullosta, mutta sitten kun lopetin päiväimetykset 10kk paikkeilla, päästiin pidemmäksikin aikaa. Ekan kerran tyttö oli yökylässä vuoden vanhana, silloin oli kyllä tosi outoa tulla kotiin ilman sitä! Mutta nukuttiin kyllä tosi hyvin :D

Mä taas kiskon ananasta täällä, eilen söin kaksi purkillista ja painoa oli aamulla 600g vähemmän. En tiedä auttoiko just toi ananas, mutta ajattelin ettei siitä nyt kovin suurta haittaa voi olla jos viikon vaikka söisikin joka päivä.

Lauantaina ollaan lähdössä ystävien kanssa Viroon pienelle automatkalle, toivon että hotellien ilmastoinnissa saisi nukuttua! Viime yö oli taas yhtä tuskaa kun monta kertaa heräsin vaihtamaan yöpaitaa ja tyynyliinaa.

Huh, tulisipa se viilentävä sade tännekin. Huomiseksi luvattu samanlaista kun tänäänkin, mutta jos perjantaina jo tulisi vettä...

Kvartti ja Myyrä 29+1

Heippa!
Saako tulla mukaan? :) Olen 31v ensimmäistä odottava, nyt 11+2 laskurien mukaan. Olen tuolla helmikuisissa kanssa.

Olen lueskellut teidän juttuja jo pitkään. :) Piti sanoa Mekkalalle, että meillä on tänä kesänä eletty "viimeistä kesää", viimeinen kesä kun ollaan kahdestaan... no onneksi mies ei ole ihan villiintynyt tämän takia :D Nätisti tuo on ollut, itse asiassa paljon paremmin suhtautunut yllätysraskauteen kuin minä :p Nyt minäkin alan tottumaan ajatukseen, ja pikkuhiljaa iloitsemaan ja innostumaan siitä :) Paniikkinappulaa täälläkin etsitään välillä silti, ja varmaan usein vielä tulevien kuukausien aikana :D

Iloista päivää kaikille!
Tömpsis

Tervetuloa Tömpsis! Kyllä tänne mahtuu, kuten näkyy niin välillä on jopa hiljaista. :wave: Juuri kun mulla on tylsää ja aikaa vaikka kuinka roikkua koneella ja kirjoitella joka pikku vaivasta tänne...

Tänään poksuu 39+0!!! Poks poks poks sitten viimeistä kertaa.

Tonttu juhlii yksiössään ilman mitään kiirettä minnekään, eilen kyllä neuvolan tyttö sanoi, että olisi asettunut alemmas, mikä ei kuitenkaan näkynyt sf-mitassa.

Ihanaa, tänään ainakin aurinko on tähän asti pysynyt pilven takana, ei ole tuuletinkaan päällä tällä haavaa. Mitään luvattuja sateita ei ole kyllä näkynyt pisarankaan vertaa. Ainoastaan eilen aamulla ripotteli sen viisi minuuttia, että terassin laudat kastui.

Täällä on tylsää, tylsää, tylsää. Onneksi huomenna alkaa miehen loma ja mennään kaupungille! Sitä odotellessa...

Tervetuloa munkin puolesta Tömpsis, ja onnea matkaan! Ja älä välitä, paniikki iskee odotusaikana monta kertaa, vaikka raskautta olisi vuosia suunniteltu ja toivottu. Ja totta on, että elämä muuttuu ihan totaalisesti, mutta ei välttämättä mitenkään huonompaan suuntaan... ;)

Mekkala, tiistainakos sulla oli se "eräpäivä"? Toivottavasti helteet hieman helpottaa siihen mennessä kun pääsette sairaalasta. Vaikka eiköhän sillä vaavilla ole ollut melkoisen lämmin myös tuolla mahassa, että tuskinpa heitä kuumuus varsinaisesti vaivaa...

Mä yritän suunnitella eväitä lauantaille, kun mennään viettämään siskon polttareita kaksistaan. Mitään herkästi pilaantuvaa ei auta ottaa mukaan, mutta jos sitten vaikka kaks kiloa mansikoita ja siskolle litra kuoharia ja mulle sama setti mehua... Siinä sitten kykitään vuorotellen puskissa nesteitä poistamassa... :LOL:

Vetku ja Ruttu 32+1 (eiks näillä viikoilla ala olla jo ihan hyvät mahikset..?)

Tervetuloa Tömpsis :flower:

Muistan juu sinut tuolta helmikuisista, siellä vaan tulee niin valtavasti sitä tekstiä päivittäin, että ei ikinä muista kuka on mitäkin kommentoinut ja omatkin tekstit hukkuu massaan. Täällä on mukavan rauhallinen tahti, pysyy paremmin kärryillä vaikkei päivittäin ehtisi käydä :)

Mekkala niinhän se on että miehiä pitää kamalasti kehua kun ne tekee jotain =) Kehuispa mies joskus muakin, tai edes huomaisi että jotain on tehty...
Voi että sulla on enää tooosi vähän päiviä, jännää!
Ja niinhän mekin on muuten puhuttu, että nyt pitää vielä syksyllä lähteä reissuun kun ei sitten enää kahdestaan päästä, mutta kyllä sekin aika tulee että kaksin taas saadaan/joudutaan olemaan :)

Hauskoja polttareita Vetku!

Mekkala Tiedän niin tuon tylsyyden tunteen.. ja nyt varsinkin kun on kuuma, ei jaksa tehdä mitään. Hommia täällä kotona kyllä olisi, mutta en jaksa niitä nyt tehdä kun asunto on kuin sauna. Pelkkää odottamista... Koiratkaan eivät jaksa lenkkeillä kuumuudessa, enkä minäkään.. tylsäätylsäätylsää...

Kvartti Minulle neuvolantäti suositteli eilen juurikin tuota ananasta kun valitin tuosta nesteestä. Täytyypä itsekin käydä huomenna ostamassa kokonainen ananas! Se kun on myös tosi hyvää kylmänä tässä helteessä. Lisäksi hän neuvoi että mansikka on toinen, mikä vie nestettä pois. Sitä onkin täällä syöty ja kannettu kotiin niin urakalla isoja laatikoita, että naapurit viimeksi huutelivat ikkunasta että ei saa syödä kaikkia kerralla.. :D

Vetku Oikein mukavia polttareita!!! :) Nuo eväät kuulostaa juuri hyvältä! :p

Rae Mukavaa, että mies auttaa kotona!!! Se apu on tosi kullan arvoista varsinkin sitten loppupuolella kun ei jaksa oikein itse.

Tömpsis Tervetuloa! :wave:

Ja ihanaa, tänään satoi täällä meilläkin hetken.. lähdin koirien kanssa ulos sateeseen laahustamaan.. sen verran kuuma ja muutenkin raskas päivä takana.. kyllä tuntui ihanalta.. :heart:
Olen nyt monena päivänä joutunut linnottautumaan tuonne makuuhuoneeseen kun siellä on ilmastointi. Päivät vaan menevät niin hitaasti, kun ei pääse puuhailemaan mitään. Ollaan kyllä käyty uimassa melkein joka päivä sen jälkeen kun mies tulee töistä, ja aion käydä "loppuun asti" sikäli mikäli tämä hullu kuumuus jatkuu.. tällä hetkellä nimittäin tuo uiminen on mulle henkireikä.

pikkumangusti 35+6

Tervetuloa Tömpsis! Jos kerrot lasketun ajan ja tulevan sairaalasi niin lisäilen sinut listalle :flower:

Ei oo Mekkala sulla kohta enää tylsää ;) Ei oo montaa päivää jäljellä, hui!!

Vetku, onhan noi jo ihan mainiot viikot, mä oon ainakin nyt jo sitä mieltä että vaikka Myyrä syntyisi tänään niin sillä menisi kaikki hyvin :) Se lääkäri sanoi meille jo silloin 25+1, että silloin oli jo 3/4 mahikset. Eli aika varmoilla vesillä aletaan olla :) Riippuu tietenkin monesta muustakin asiasta kun viikoista, mutta jos vaikka vedet jostain syystä menisi tms. ja pääsisi nopeasti sairaalaan niin uskon että kaikki menisi hyvin.

Täällä on tullut sadetta kahteenkin otteeseen tänään, lämpötila vaan ei silti ole juurikaan laskenut. Käytiin Jumbossa ihan vaan sen takia että siellä on ilmastointi. Helmi sai sandaalit ja mä sain 150e kun sain palautettua muutama kk sitten ostamani kengät joiden nahassa oli jotain vikaa. Kaikki siis voittivat :D Ne mun kengät vaan oli oikeasti parhaat jalassa ikinä, joten vähän tietenkin harmitti ettei sitä pintaa saanut jollain aineella hoidettua. Toivottavasti löydän uudet yhtä hyvät sitten kun umpimallinen kenkä mahtuisi jalkaankin...

Nyt tuli yhtäkkiä ihan kamala nälkä, pakko mennä keittiöön :LOL:

KÖ 29+2

Kiitos kaikille ystävällisestä vastaanotosta! :) :)

KvartÖ: laskettu aika on toistaiseksi 1.2. ja sairaalana LS. Ensi viikon keskiviikkona menen ekaan ultraan, jossa varmaan saadaan uusi laskettu aika, ilmoitan sen sitten tännekin :) Alkaa vähän tuo ultra jännittämään jo... en siis ole käynyt varhaisultrassa ollenkaan, eikä sydänääniä ole vielä kuultu...

Mekkala ja pikkumangusti (jolla on maailman suloisin käyttäjänimi! :) ) Ei kai niistä haittaa voi olla ainakaan? Minä olen kuullut, että vauvoilla on herkät silmät, niin herkät, ettei saisi edes salamaa käyttää kun otetaan valokuvia vastasyntyneistä. Niin luulisin, että aurinkolasit olisi heti hyvät... mutta tämä on vain mun järkeilyä, ehkä joku tietää oikeasti asiasta jotain :D

Hitto, kun on mennyt tänään hermot. Kuumuus, mahakipu, väsymys jne jne jne on saanut mut ihan raivoihini... eikä asiaa ole helpottanut se, että miehellä on myös huono päivä. :( No, eilen oli ihana päivä, täytyy vaan muistella sitä :) Kohta voisin poimia mansikoita, koitan jos vaikka niistä saisi iloa tähän iltaan vielä :)

Rae: Juu kiva nähdä täälläkin tuttuja :) Helmikuisissa viihdyn hyvin, mutta toivoisin enemmän vastauksia juttuihin... taitaa tosiaan siellä tulla juttua niin paljon, ettei kukaan ehdi vastata ensikertalaisen hölmöhköihin kysymyksiin...
:snotty:

Nyt ulos viileämpään ilmaan - täällä sisällä kuolee! - poimimaan mansikoita, haluaisiko joku teistä vaikka mansikkarahkaa iltapalaksi? Minä tarjoan! :) :)

Tömpsis, jep, juoksepa yks mansikkarahka tänne Turkuun päin, kiitos...

Vetku, kyllä, eräpäivä on ens tiistaina ja aika sekä rientää että mataa yhtäaikaa, jos mahdollista. Toisaalta en kestä tätä hellettä näin viimeisillään yhtään enempää (mutta mihin se siellä osastollakaan helpottaa?) ja toisaalta toinen käsi etsii koko ajan paniikkinappulaa: apua, en ole valmis... Oikein hauskoja polttareita sulle ja siskolle! Ainakin ilma hellii... :headwall:

Pikkumangusti, mä etenkin inhoan odottamista, olen vielä kärsimätön ihminen... Tekee kaikista muuten pikkuisen hankalista asioista tuskaisia. Tänään oli niin tylsää, että käytin koneessa meidän villasukkavaraston. Nyt kuivuvat tuolla terassilla. Nyt taputtaisin itseäni selkään, jos mahdollista, että oon ollut joidenkin mielestä jopa liian aikaisessa kaikkien hankintojen kanssa... Nyt ei olisi meinaan yhtään kärsivällisyyttä puntaroida mikä turvakaukalo olisi paras ja tuskailla vaunujen valinnassa. Mäkin haluaisin uimaan, jos ei olis näin lopussa ja näyttäisi arpiselta norsulta...

Miehellä alkoi nyt loma ja huomenna mennään kaupungille! Jee! Vaihtelua mun kotona istumiseen yksinään.

KÖ, joo, kohta ei oo enää tylsää, mutta tuskaisuus varmasti jatkuu...

Huomenna haetaan 5kg mansikoita torilta ja pakastetaan, nappeja ja lankoja, ja pääsen hierojalle! Sitä ei malta odottaa, tänäänkin taas ottanut ikävästi tuonne lapaluiden väliin. Päädyin arskoissa siihen, että katsotaan sitten kun vauva on maailmassa, ainakin eniten on suositeltu julbo-merkkisiä optikolta.

Nyt kun vielä saisi unta...

mekkala: kestää hetken ku lähden tästä juoksemaan... ;) mutta oikein hyvää yötä, kyl sais nyt viiletä, että saisit nukuttua ja me muut kans :)

mä istun sängyn laidalla ja lillutan jalkoja jalkakylvyssä - toi vesi vaan ei oo tarpeeksi kylmää! mansikoita poimiessa huomasin, et kyykkyasento sattuu mahaan, kun se jää ikävästi puristuksiin... eli on tuo maha varmaan kasvanut jo.

Huomiseen! :)

Vetku, tajusin just että onpas meillä mennyt nämä odotukset ihan käsikädessä koko ajan! Kummallakin takana se keskeytynyt, joka hoidettu lääkkeellisesti. Sitten esikoiset parin viikon välein ja nyt olisi kolme viikkoa lasketuissa ajoissa eroa. Hassua :D

Myyrä taisi eilen kääntyä toisinpäin. Ollut joka kerta tähän saakka ultratessa pää alaspäin, mutta eilen mylläsi kovasti ja kun makasin sohvalla niin näin, kuinka iso kumpare siirtyi vasenta kylkeä pitkin ylös... Hyvä ettei koko maha revennyt, sen verran kiristeli! Voihan se toki olla peppukin. Ja kaipa nää tässä vaiheessa vielä mahtuu kääntyilemään miten saatuu, mutta aika hurjalta näytti! :p

Nyt taas siivoamaan, meillä on asuntoesittely sunnuntaina, ite lähdetään huomenna aamulla reissuun. Kamala lista mitä pitää vielä pestä ja puunata. Ajattelin heittää samalla tavaraa kiertoonkin ihan huolella, on sitten vähemmän muutettavaa. Toisaalta vaikeaa, kun ei oikein tiedä mitä kaikkia tavaroita siellä uudessa tulisi sitten käytettyä ja säilytystilaa on varmaan viisi kertaa niin paljon kun tässä kaksiossa. Meillä on tosiaan nyt 57m2, kun siellä uudessa on 114 :) Mä en ole ikinä asunut niin isossa asunnossa, lapsuudenkodissakin oli alle sata neliötä vaikka meitä oli kolme lasta. No, mutta eiköhän se ole kuitenkin kivempi päästä turhasta rojusta eroon, kyllä sitä sitten taas siunaantuu nurkkiin pyörimään...

Vauvojen arskoista, en tiedä mitä suositellaan, mutta ite miettisin että silloin kun vauva kuitenkin vielä nukkuu suurimman osan ajasta ja on ulkoillessa makuulla vaunuissa kuomun alla niin se ei tarvitsisi laseja. Sitten n. puolivuotiaana kun istuskelee jo ja on enemmän hereilläkin niin olisi varmaan hyvä olla. Me ostettiin esikoiselle lasit 5kk iässä kun lähdettiin etelänmatkalle. Samat lasit meni vielä jonkin aikaa tänä keväänä (Julbo-merkkiset), kesäksi ostettiin sitten samanlaiset mutta kakkoskokoa. Meidän neidillä on jotenkin sen muotoinen pää, että sillä on pakko olla sangat, ne pelkällä kuminauhalla kiinnitettävät ei pysy millään päässä. Eli Mekkala, ei varmaankaan kannata ostaa ennen kun näkee millainen malli omalle vauvalle käy.

Huh, nyt suihkuun ja samalla pesen taas kylppärin.

Hikinen KÖ 29+3, joka tosiaan toivoo että Viron hotellissa on kunnon ilmastointi!

Kvartti, no onpas tosiaan sattumaa! Oon kyllä kiinnittänyt huomiota, että mennään suurin piirtein samassa tahdissa, mutta että noin samaan aikaan... Ja lisäksi ollaan vielä molemmat perheidemme organisaattoreita! :LOL: Mäkin muuten oon luullut että jostakin 26 viikosta on ihan hyvät mahkut selvitä, jos vaan saadaan ajoissa tehohoitoon, mutta lueskelin tuossa lehteä, jossa 32 viikkoisen keskosen isä ei ollut syntyessä ollenkaan varma jääkö lapsi henkiin. Oli kyllä tosi pieni keskonen niille viikoille, mutta se pisti miettimään, että ehkä tässä tosiaan pitää yrittää ottaa iisisti niin että vaaveli ehtisi täysiaikaiseksi. Helpommin vaan sanottu kuin tehty...

Juu, samoilla linjoilla arskoista, ei ehkä ihan pienelle oo tarpeen. Meillä taidettiin kanssa pitää noin 6 kk jälkeen. En osaa sanoa mikä malli on, kun saatiin lahjaksi, mutta oli sangat joihin lisäsin vielä kuminauhan pään ympäri kun muuten valuivat koko ajan.

Epistä, missä on ulkona viileetä...?!? Tahtoo kanssa sinne! Täällä ainut viileä paikka on kaupassa, vaikka eilenkin satoi... Nyt olis tarkoitus lähtee keräämään mansikoita tosta vähän matkan päästä pellolta, kunhan tuo pirpana vaan nukahtais päiväunille. Naapurin mies kun lupautui lapsenvahdiksi, jos herää ennen kuin ehditään takaisin. Saas nähdä kuinka kuitti on illalla, kun yrittää tuolla paahteessa keretä ämpärillisen niitä punaisia herkkuja...

v ja r 32+1

jeih! Uusi pino!

Danuli Tottakai muistan sinut kuumeilijoista! Oletpas sinä jo odotuksen kanssa pitkällä!

Me käytiin tänään varhaisultrassa ja kaikki näytti hyvältä. Siellä se tyyppi oli, sykekin näkyi. Tosin itse en sitä erottanut oikein kunnolla. Kokokin vastasi viikkoja. Alkio oli oikeassa paikassa. Oli tosi helpottavaa! Maanantaina onkin sitten eka neuvola.

Pahoinvointia on täällä koettu. Pitää syödä koko ajan ja vähän kerrallaan, muuten tulee paha olo. Aamuisin pitää nopeasti nousta hakemaan aamupalaa ettei paha oli tule. Norjaa ei onneksi ole tarvinnut vielä puhua.

Huomenna mennään jo rv 8, hurjaa!

kaapo 6+6

Onnea kaapolle hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Ja mekkalalla h-hetki lähestyy! Ihanaa! :heart:

Tömpsikselle tervetuloa täältäkin! :wave:

Anteeksi, en nyt jaksa enempää kommentoida... Ajattelin vaan käydä kertomassa hyvät uutiset, eli lääkäri päästikin mut kotiin lepäämään! Oon saanu olla täällä jo tovin, ja on se vaan niin ihanaa olla kotona. :heart: Ens viikolla katotaan äitipolilla taas kohdunkaulan tilannetta. Toivottavasti ei oo tullu muutoksia. Saan myös ruokavalio-ohjausta ja kotimittausvälineet lainaan, kun sokerirasitustestistä tuli se pelätty rd-tuomio. :( Uskon, että ruokavaliolla selvitään tästä, kun yks arvo oli vaan vähän koholla. Harmittaa tietysti kovasti... En tiiä vaikuttiko sekin asiaan, kun jouduin yhtäkkiä lopettamaan liikunnan ja liikkumisenkin melkein kokonaan. Toisekseen vedin rasitustestiä edeltävät päivät oikein antaumuksella kaikkea hyvää, kun sairaalaruokien jälkeen teki niin mieli. :ashamed: No, sitten näkee, mitä ne kotimittaukset sanoo.

Mukavaa viikonloppua kaikille! :)

Valeska rv 27+5

Yhteistyössä