*Noin kolmekymppiset ekakertalaiset HEINÄKUUSSA*

Rakenneultrassa käyty. Poika se vaan on meille tulossa, niin kuin tuo mies on meinannutkin... :D Muuten kaikki oli kunnossa, mutta pientä kalkkikertymää sydämessä. Ei pitäisi olla syytä huoleen, mutta kontrolliultra saatiin muutaman kuukauden päähän. Kasvanut on hyvin ja moneen kertaan poika sai kehua kallon muodosta ja profiilista, komea muksu siis. :whistle: Kovasti oli myös liikkuvainen.

Keltakaneli 20+2
 
Mekkala Onnea, onnea! :heart: :heart: :heart: :flower: Tule pian kertomaan! =)

Keltakaneli Onnea poikalupauksesta ja hyvin menneestä ultrasta! :heart:

Vetku Hyvä, että siellä kans kaikki ok. :)
Toivottavasti inho ampiaisenpisto ei enää kiusaa! Mä pelkään ihan kuollakseni amppareita ja niiden pistot kyllä oikeesti SATTUU!
Tuosta sf-mitasta; mulla kun on sattunut tuo liuta vaihtuvia terveydenhoitajia neuvolassa, sf-mitta on viikosta ja th:sta riippuen huidellut yläkäyriltä ihan alakäyrille.. eli suoraan sanoen tällä hetkellä mä henkilökohtaisesti pidän koko mittausta ihan turhana. Nyt kaksi lääkäriä on mitannut sen viimeksi ja molemmat saaneet vähän alle keskikäyrän niin luulen että siinä jossain keskiviivaa se oikeesti menee.. ehkä =)



ON: Täällä on tulleet vaivaksi kovat nivelkivut öisin.. :( onko muilla ollut vastaavia? Öisin tämän takia on pakko aina vaihtaa tietyin väliajoin kylkeä kun jossain vaiheessa toista puolta alkaa särkeä ihan sairaasti.. siis olkapää-lantio-lonkka-polvi-nilkka niveliä.. mutta kaikkein kipeiin on ranne. Johtuuko tämä siis nivelten löystymisestä vai mistäköhän? Todella ilkeä vaiva. Täytyy huomenna kysellä neuvolasta lisää..
Onko kukaan täällä käynyt raskauden aikana vyöhyketerapeutilla? Mietin että josko varaisin ajan ja kokeilisin, jos se vaikka auttaisi kaikkiin vaivoihin ja tuohon mun synnytyspelkoonkin.. (?) Fysioterapeutilla olen käynyt selän takia ja auttanutkin mutta jos vielä tätäkin kokeilisi.. olisi hauska kuulla onko kukaan saanut vyöhyketerapiasta apua mihinkään...?

Muuten.. aika menee niin hitaasti ja jotenkin musta tuntuu ettei tämä meijän pikkukaveri halua maailmaan vielä piiiiitkään aikaan.. lääkärin mukaan paikat vielä ihan epäkypsät jne.. :|
Tylsyys vaivaa edelleenkin päivisin, varsinkin kun miehen työpäivät ovat nyt tosi pitkiä.. kyllä odottavan aika on pitkä.

pikkumangusti 36+6
 
Hei,
tulin kertomaan, että eilen minulla todettiin ultrassa sikiön kuolleen (vastasi viikkoja 8+5). Eli neuvolan täti oli mitannut dopplerilla maanantaina jotain ihan muuta... :( ja iloitsin liian aikaisin.
(Kirjoitin enemmän tonne helmikuun pinoon.)

Kiitos teille, että otitte ystävällisesti minut joukkoonne. Tuntuu todella pahalta poistua. Mies haluaisi, että alamme heti kunnolla yrittämään lasta, kun vaan mahdollista. Itse en vielä tiedä uskallanko enää... mutta jos niin käy niin ehkä pääsen takaisin teidän pariinne joskus.

Onnea Mekkalalle vauvasta :flower:

Ja onnellista odotusta kaikille muille, voikaa hyvin!

tömpsis
 
Isot onnittelut Mekkalalle! :heart: :flower:

Novelle, musta on ihan mahtavaa saada sut taas samaan pinoon :heart:

Keltakanelille onnittelut rakenneultrasta!

Sitten paljon voimia Tömpsikselle :'( . Todella ikävä uutinen. Toivottavasti saadaan sut pian takaisin :hug:

Mangusti, ei oo sullakaan enää paljon jäljellä! Mulla oli viimeksi loppuvaiheessa tuota että oikein missään asennossa ei voinut kauaa maata kun paikkoja alkoi särkemään. Turvotusta vähentämällä kuulemma voisi vähentää sitä (johtuu kai siitä kun hermot jää puristuksiin turvonneiden kudosten väliin), mutta mä en ainakaan saanut sitä turvotusta millään pois. Mulla taisi olla ylimääräinen peitto sängyssä jossain vaiheessa mitä halailin, se auttoi ehkä vähän.

Miten sulla muuten nyt, oliko sulla jo se sype-aika? Oliko siitä apua ja onko sun nyt pitänyt tehdä päätöstä suuntaan tai toiseen? Tuosta vauva-ajasta piti vielä sanoa, että mä sain Helmin vauva-aikana lueskella kirjoja ihan rauhassa (joidenkin ystävieni suureksi kummastukseksi kyllä), tuo tyttö vaan nukkui niin pitkiä unia melkein alusta saakka että aikaa jäi oikein hyvin kaikenlaiseen pieneen puuhasteluun :) Toivottavasti saatte yhtä hyväunisen vauvan!

Voi harmi Piki tuo streptokokki! Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin ja lääkkeet auttaisivat!

Onnea Siukukille ultrasta!

Täällä myös käyty tänään neuvolassa ja kaikki muuten ok, mutta proteiinit oli aavistuksen plussalla. Paineet oli kuitenkin alhaalla, joten voi olla vaan valkkaria tms. Seuraava neuvola normaalisti reilun kahden viikon päästä. Vetku, voi kyllä tosiaan olla erikokoisia sf-mittoja, mulla oli nyt 25, ja silti tuntuu olo ihan valaalta :whistle:

Painoa oli tullut viime kerrasta melkein kilo/viikko, mutta tää turvotus onkin aikamoista. Toivon ettei jää nyt kun nää kuumat ilmat kuulemma viimeinkin väistyy!

Ai niin ja piti vielä kertoa että meidän asunto myytiin ensiesittelyssä! :D Nyt siis vaan odotellaan rauhallisin mielin syyskuuta ja muuttoa :)

Kvartti ja Myyrä 30+2
 
Heippa tännekin!! :heart:

Ajattelin ilmoitella täälläkin, että meillä ollaan kanssa toisella kierroksella :heart: Alkuviikosta tein positiivisen testin ja netin laskurin mukaan laskettu aika tulee olemaan 30.3. Ja synnäri K-HKS. Lievää kuvotusta ja vatsanvihlontaa täällä ja aivan armoton väsymys, mihinköhän soppaan sitä on oikein itsensä laittanut?! :) :heart:

Niisku ja juniori 1,5v sekä masuasukki 4+1 :heart:
 
Onnea niisku! Kiva kun odotellaan näitä toisia aika samaan aikaan. Mulla on kyllä vähän samanlainen olo, että mitähän tästä mahtaa tulla ensinnäkin odotusajasta, kun ei saakaan aina levätä silloin kuin siltä tuntuu ja sitten toisaalta kahden pienen kanssa.

tömpsis, voimia teille kovasti :hug:

Hah, mulla on varmaan joku tarve tarttua tästä kakkosen odotuksesta jollain konkreettisella tavalla, ettei ihan ala hirvittää. Aloin nimittäin jo miettiä, pitäiskö hankkia sitten tuplarattaat vai pärjätäänkö esim. seisomalaudan kanssa. Ikäeroa tulee se 2,5 vuotta. Ehkä tässä ehtii vielä päätyä johonkin järkevään ratkasuun.

Novelle 6+1
 
Ensinnä Mekkalalle hirmuisesti onnea! Komean kokoinen poikahan sieltä putkahti!

Tömpsis, voimia asian käsittelyyn. Nää vaan on niin kurjia juttuja joka kerta... :'(

Niiskulle onnea plussasta!

Hienoa Kvartti kun sun uurastus kämpän siivoamisen parissa ei mennyt hukkaan! Toivottavasti saatte muutettua ennen kuin pikkuinen päättää häätää itsensä yksiöstään...

Kivan pieni sf-mitta sulla, alan kyllä kohta epäilemään että kasvatan täällä jotain jättiläistä... :LOL: No, kai se on niin paljon mittaajastakin kiinni, niin kuin Mangusti tuossa mainitsikin. Pääasia että ruttunen jaksaa mekastaa vähän väliä, että tietää kaiken olevan ok. Ulos se kyllä sitten saadaan tavalla tai toisella kun sen aika on.

V ja R 33+1
 
Nyt tulee valitusta, anteeksi jo etukäteen. Siis tämä kuumuus on kyllä niin perseestä!! Huomiseksi luvattiin sadetta, mutta eiköhän ensi viikon rivi taas näyttänyt Hesarissa +28 toisensa perään. Mulla oikeasti pääsi itku kun näin sen. En vaan jaksa enää! Meillä on sisällä yöt ja päivät 28 vaikka kuinka koittaisi tuulettaa ja vaikka yöllä ulkolämpötila on ollut lähellä 20 ei täällä sisällä viilene yhtään. Mä tunnen itseni rumaksi norsuksi enkä pysty edes kävelemään normaalisti kun jalat on niin törkeän kipeät, mitään purkkeja ei saa auki kun kädet ei toimi. En jaksa tehdä mitään muuta kun maata, mies lähti taas tytön kanssa pois koko päiväksi, mun piti mennä mukaan mutta en voi lähteä täältä kun on niin paska fiilis ja nyt vielä muun turvotuksen lisäksi on naama itkusta ihan turvonnut. Ja nyt vasta paska fiilis onkin kun kiukuttelen vaan, enkä oo ollut tytön kanssa kunnolla moneen päivään. Tää on niin helvettiä koko kesä!!
 
Moi mahtuuko mukaan? Tässä ketjussa on näköjään muutamia tuttuja nimiä jo ennestään :)

Eli eilen tein plussatestin. Olen 28 v, ensimmäistä kertaa raskaana, ja on tämä jännittävää :). En tiedä missä vaiheessa nyt ollaan menossa, koska ovulaationi oli kai jotenkin tosi myöhään. Arvailujen ja digitaalisen testin viikkoarvion mukaisesti minulla olisi ehkä nyt viikko 5 juuri aluillaan. Jonkunlaisen arvion heittääkseni sanon lasketuksi ajaksi 25.3. mutta tuo voi tuosta hieman aikaistuakin, tuo on sellainen viimeistään-päivä.

Sairaalana olisi OYS.

Menen elokuun alussa varhaisultraan, siellä sitten selviää että missä vaiheessa oikeasti ollaan menossa ja onko siellä ylipäätänsä ketään kotosalla...

Onpas mukavaa päästä kirjoittelemaan odotuspuolelle!

Tosiaan 1 v 3 kk yritettiin raskautta, minulla paha PCO ja plussa tuli kierrosta, jossa apuna oli clomit + terot.
 
Aikoihin en ole tähän pinoon kirjoitellut, kun olen jämähtänyt tuonne elokuisiin... Nyt pitkästä aikaa tulin tännekin kurkkimaan...

Meillä on ollut kamalasti hässäkkää tässä, kun mentiin naimisiin ja ostettiin uusi koti ja rempattiin se ja nyt lähes kaikki valmiina seuraavaa mullistusta varten. Meidän nalle saisi jo syntyä. Nyt vain odotellaan milloin tyttö päättää tulla maailmaan masun suojista.

Oma olo on nyt helteiden myötä ollut aika surkea. Turvotus on jotain käsittämätöntä, oksettaa jne...

Mekkalalle tuhannesti onnea pojasta :flower:

Tömpsis: :hug:

Hlemmur: Onnea plussasta ja tervetuloa odotuspuolelle :flower:

:hug: kaikille sitä tarvitseville.

Sipsunen & nalle 37+5 :heart:
 
Moi kaikille!

Taas on hiukan aikaa vierähtänyt vime kirjoittelusta.

Onnittelut Mekkalalle pojasta! :flower:

Hlemmurille ja muille plussanneille onnittelut! :flower: Toivotaan tarrasukkia pienille! Ja tervetuloa odottavien puolelle!

Onnittelut myös kaikille ihania ultrakuulumisia saaneille! :heart: Se on aina niin liikuttavaa ja huojentavaa nähdä pikkunen ruudulla. Itseäni harmittaa kun mulla ei varmaan rakenneultran jälkeen ole enää yhtään ultraa ja pienen näkee seuraavan kerran sitten vasta livenä.

Tömpsis :hug: :hug: Voimia ja jaksuja ikävään asiaan!

Mukava kun porukka lisääntyy täällä ja kiva "nähdä" että vanhasta pinosta on siirtynyt uusia tänne plussanneisiin. Hlemmur ihanaa että teilläkin vihdoin tärppäs, mä muistan sut tuolta kuumeilijoista ja masenti niin sun puolesta kun sulla oli niitä himopitkiä kiertoja ym. mut nyt toivotaan etä kaikki menee hyvin ja saatte vihdoin pienokaisen!

Kaapo mukava että sä muistat mut! :) On se niin liikkistä nähdä pikku papuinen ekaa kertaa. Hyvä että kaikki on hyvin ja pikkunen on oikeessa paikassa. Saako kysyä että jouduitko turvautumaan "apukeinoihin" vai tärppäskö luomuna? Kun mä muistan et sä kans jouduit odottamaan plussaa pitkän aikaa. Kun vissiin tuolla kuumeilijoissa ei ole enää meidän vanhaa pinoa? Tai sit mä oon niin sokea :whistle: Jotenkin vaan jotkut jää hyvin mieleen ja varmaan sä ja hlemmur just siks et jouduitte mun lailla olemaan kärsivällisiä hiukan kauemmin ja meinas jo välillä usko loppua koko touhusta.

Anteeks kun mä oon vähän huono kommentoimaan asioita ja nytkin vaan muutamaan, mut oon niin ilonen että vanhasta pinosta on plussattu :)

Sipsuselle muuten onnittelut naimisiin menosta ja uudesta kodista! :flower: Toivotaan että nalle syntyis jo pian niin olokin hieman helpottas!

Mä mietin tossa just yks päivä et kurjii nää helteet varsinkin kaikille viimesillään oleville! Sais jo vähän viilentyä, sellanen reipas +20 riittäs, ei tarviis olla mitään +30!

Itellä alko just loma ja sit ois viel 4 viikkoo töitä ja sit mammalomalle! Vähän mä jo ootan että pääsee töistä pois, on hiukan toi motivaatio kateissä ;)

Sf-mitoista on ollut täällä jotain puhetta. Mulla oli tänään neuvolalääkäri, joku ihana nuori kesäsijainen joka ei osannu sanoo juuta ei jaata mihinkään, ei millään pahalla, mut tollasista ei vaan oo mitään hyötyy, tiedän että jostain sitä on alotettava, mut silti. Onneks mulla ei oo mitään ihmeempää, kauhulla mietin niitä joilla on jotain ongelmaa ja joutuvat tonne menee... Nii siis sf-mitasta, onks se sama ku kohdunpohjankorkeus? :ashamed: mä oon vähän tietämätön....Multa jokatapauksessa mitattiin toi kohdunpohjankorkeus, ja lääkäri sano et ihan hyvin on kasvanu, kaikki ok. Katoin sit vasta kotona ja se oli 22cm, kun vertaan viikkoja (tänään tasan 28) ja katon käyrää (johon hän ei sitä merkannu), niin mä oon ihan alhaalla, jopa alakäyrän alapuolella, nyt jäi vähän mietityttämään et miks se sano et kaikki on hyvin? Pitääköhän mun huolestuu? Sit se oli kirjottanu muuta huomioitavaa kohtaan et KOH-, en yhtään tiedä mitä toikin tarkottaa, ärsyttävää kun ei voi kertoo mitä kirjottaa!

Juu mut nyt riitti omanapaisuus! Mukavaa viikonloppua kaikille, koittakaa mammat jaksaa kuumuutta!
 
Nyt on toivuttu eilisestä ketutuksesta :D Saatiin tuuletin lainaan (ollaan siis yritetty ostaa, mutta mistään ei saanut enää) ja nyt kun ilma viileni ulkona niin saatiin tuulettimen avulla imettyä viileää ilmaa myös sisään, aah. Yöllä en herännyt kertaakaan hien valumiseen, vessassa toki piti käydä useaan kertaan, mutta se ei ärsytä niin paljon. Toivon että tää kämppä nyt tän päivän aikana viilenisi (ulkona nyt vaan ihanat 15 astetta) niin että se viileys kestäisi muutaman päivän vaikka ilma taas lämpeneekin...

Onnittelut plussista Niisku ja Hlemmur! :heart: :heart: Lisäilen teidät listalle. Niiskun kanssa ollaankin jo tokaa kertaa taas samassa pinossa, viimeksi tosin meillä taisi olla lähes sama laskettu ja sä kiilasit mun ohi :D Nyt et kyllä millään ehdi ensin :D

Danuli, sf-mitta on tosiaan sama kun kohdunpohjan korkeus (muistaakseni symphysis-fundus, eli häpyluu-kohdunpohja). Noista lukemista ei kannata säikähtää, noi heittelee tosi paljon näköjään ihmisestä riippuen. Mulla esim. sf-mitta laahaa ihan alarajan tuntumassa ja silti ultrassa mitattuna vauva meni aivan keskikäyrällä. Sitä mitataan sen takia, että jos se ei kasvaisikaan ollenkaan niin sitten voisi olla jotain vialla, mutta yhden tai kahden mittauksen perusteella ei kannata kai mitään johtopäätöksiä tehdä. Ja kuten tossa aiemmin todettiin niin se riippuu tosi paljon mittaajastakin. Ja siinäkin voi tulla muuten heittoa lukuun kun se mitataan aina tuosta keskeltä ja mulla ainakin se kohtu on kyllä ylempänä oikeassa kyljessä. Ei siis kerro koko totuutta.

Tosta huomioitavaa-kohdan tekstistä en kyllä osaa arvata yhtään että mitä se voisi olla. Tai arvaisin että olisi jotain kohdunpohjasta ja miinusmerkki? Jos se haluaa vielä että terkkari huomioi sen alakäyrällä menemisen ja kiinnittää huomiota ensi kerralla siihen että on kuitenkin kasvanut se mitta? Mutta siis ihan silkkaa arvailua tämä :)

Nyt ulkoilemaan kun viimein tuolla pystyy olla hikoilematta :D

KÖ ja Myyrä 30+4
 
Onnea mekkala prinssistä koko perheelle :flower:

Onnea niiskunenä plussasta :flower:

Novelle mä kans mietin odotusaikana noita tuplarattaita,mut ostettiin raskauden lopussa pojalle seisomalauta ja harjoiteltiin etukäteen sen käyttöä.Nyt ainakin toiminut hyvin!Ollaan käyty jopa 1-1,5h lenkkejä ja hyvin jaksaa seisoa ja välillä kävelee vierellä.Meillä ikäeroa pari viikkoa yli 2v.
Kannattaa katsoa miten esikoinen kävelee,kun h-hetki lähestyy ja miettiä miten paljon liikutte esim.julkisilla,kävellen.Mä tutkailen tilannetta uudestaan lähempänä talvea.Voi olla ettei osteta ollenkaan,kun lastentarvikeliikkeessä sanoivat,et käyttöikä n.3v niillä,niin voi olla et kituutetaan kesään laudalla!
Toivottavasti sait jotain selkoa :D

Meillä arki sujuu mukavasti jo!Pulloon jouduttiin siirtymään,kun mun oma maito loppui yht äkkiä kokonaan.Tyttö ollu perus tyytyväinen.Syö ja nukkuu vielä aika paljon.Vähän potee masuvaivoja iltaisin,mutta muuten ns.helppo vauva!
Esikoinen vieroitettiin yötutista ja hyvin luopui siitä.Olen todella yllättynytSanoin vaan yks ilta,kun heitteli tuttia,et saako äiti antaa ne orava vauvoille,niin toi tutin mulle .Sen jälkeen ei ole tuttia saanut ja vaikka pyytää välillä,niin unohtaa kun sanotaan niiden olevan toisilla vauvoilla käytössä.!Seuraavaksi alkaa sitten päiväkuivaksi opettelu.Mökillä ajattelin sitä nyt aloitella elokuussa,kun ollaan koko poppoo lomilla.Hiljaa hyvä tulee!

Huomenna ristiäiset!Mukavaa viikonloppua kaikille :D
 
Kvartti :LOL: Juu, nyt en tosiaan kerkeä kiilata edelle, en sitten millään :D Hirmuisen pitkällähän tuo sinun raskaus jo onkin, niin se aika vaan menee!

Tuplaratasasiaa on täälläkin pohdittu, mutta sitten keväämmällä varmaan teen päätöksen, kun näkee tuon esikoisen tilanteen siinä vaiheessa vähän paremmin. Ehkä ostan jotkut käytetyt tuplamatkarattaat, että on sitten reissussa helpompaa. En tiedä, mut kai tässä viisastuu :)

Mihinkään raskauteen liittyvään kysymykseen en oikein osaa vastata vielä, ei ole vielä muistunut mieleen :) Tai no, hyvin nopeasti tuli kyllä eteen tuo tasaisin väliajoin syöminen, jottei se paha olo pääse valloilleen. Mut nyt täytyy kyllä pitää huolta, ettei niitä raskauskiloja tule sitä 25kg niin kuin viimeksi :eek: :headwall: Et ihan koko aikaa ei kyllä tarvis syödä :kieh:

Tein tänään vielä tuon viikkonäytöllisen raskaustestin ja se näytti ihan oikein tällä hetkellä. Ja varhaisultraa täytyis kanssa alkaa varailemaan tuonne noin 3 viikon päähän.

Mut hyviä viikonloppuja kaikille!! :wave:
 
Nyt on Hlemmur korjattu :) Tekstiin näköjään meni oikein mutta listalle jostain syystä väärin :whistle:

Hienoa Hemuli että arki sujuu jo! Me ollaan tilaamassa Phil&Teds tuplarattaat kun ei tuo esikoinen kuitenkaan ole vielä kun 1v7kk kun vauva syntyy ja nukkuu vielä päiväunet niin ajattelin että pääsen helpommin pidemmälle kun on rattaat mihin saa kummatkin koisaamaan. Nyt ei tosin tarvitse enää ostaa sitä kapeinta mallia kun muutetaan tästä ratikkakiskojen vierestä pois, mutta ajateltiin silti katella niitä missä ovat päällekäin että mahtuu kuitenkin bussiin, kauppaan ym. vaivatta.

Nyt tulikin mun vaipanvaihtovuoro :wave:
 
Heippa kaikille tutuille ja tuntemattomille! Pikkukakkosta odotetaan saapuvaksi 1.3 :) Bongasin Niiskun tuolta toiselta palstalta ja aattelin sitten liittyä tännekin. Olemme muuttaneet Riihimäeltä tänne Savonlinnaan, monet on varmaan sen feissarista nähneetkin. Eli synnytyssairaala tulee olemaan SKS.

Raskaus on mennyt ihan hyvin. Pahoinvointi on tietty painoa pudottanut, mutta on vähä varaakin. Joudun siihen sokerirasitukseenkin. Yäk. Alhaiset verenpaineet vaikeuttaa enemmänkin tätä elämää 1v7kk vesselin kanssa.

Me ei taideta hankkia tuplia. Lasten ikäero tulee olemaan jotain 2v2kk ja meillä on jo seisomalauta. Pitää tosiaan sitten vain harjoitella sen käyttöä.

Ihana ilma ollut tänään. Vain 13 astetta!! Karu herätys on taas huomenna reilun 30 asteen helteeseen :headwall: Olis jo syksy...
 
Sasha, ihan mahtava uutinen! Nyt on kyllä kakkosbuumi selkeästi meneillään :D Ihana saada sut taas tänne myös, kohta on varmaan enemmän toka- kun ekakertalaisia jo. Pitäisköhän muuttaa vähän tuota pinon nimeä pian? ;)

Me muuten eilen tehtiin hintavertailua noista Phil&Teds sport-mallisista rattaista, jos joku haluaa niin voin laittaa spostilla oikein ecxeltaulukon minkä mies väkersi. Pari selkeästi halvempaa paikkaa löytyi, laitettiin niihin kyselyt kun toisessa sanottiin etteivät toimita kaikkiin osoitteisiin ym. Joten saa nähdä onko se halvin kuitenkaan se mistä loppupelissä sitten tilataan. Suomessa maksavat muuten n. 300e enemmän kun Briteistä tai Saksasta tilattuina.
 
HPM
Ei oo totta, sashakin täällä!! Onnea :flower: Te ootte kaikki toisella kierroksella! Nyt jos vielä Siilura tulee tänne kertomaan vauvakuulumisia niin sit taidan olla ainoa "vanha" joka ei oo mukana :ashamed:
 
No, nyt ensikertalaisena harmittelen, että tämä ei kyllä enää ole ensikertalaisten pino... :| Ja pinon nimen perusteella tänne tulin. Pitäisköhän porukka tosiaan jakaa ihan oikeisiin ensikertalaisiin (mukava lukea teidän toisella kierroksella olevienkin juttuja, mutta eihän se ole ihan sama juttu... ) ja sitten teihin pikkukakkosia odottaviin. Vai joko noin kolmekymppisille pikkukakkosta odottaville on jo oma pino..?

Keltakaneli 20+6
 

Yhteistyössä