NO VOI SUN. Prkl!!!

Apua!! Valkoisen pyykin sekaan oli eksynyt tonttulakki!!! Ja nyt kaikki ne "valkoiset" vaatteet on vaaleanpunaisia!! Minun uudet alusvaatteetkin prkl! Millä ne saa takaisin valkeaksi? Olisko jotain kotikonstia? Pitäiskö nuo pitää kosteana kunnes pääsee kauppaan ostamaan sitä värinpoisto ainetta vai mitä se on???? Voe kehvatsu kun järkytyin kun näin pyykin. :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Banda:
Apua!! Valkoisen pyykin sekaan oli eksynyt tonttulakki!!! Ja nyt kaikki ne "valkoiset" vaatteet on vaaleanpunaisia!! Minun uudet alusvaatteetkin prkl! Millä ne saa takaisin valkeaksi? Olisko jotain kotikonstia? Pitäiskö nuo pitää kosteana kunnes pääsee kauppaan ostamaan sitä värinpoisto ainetta vai mitä se on???? Voe kehvatsu kun järkytyin kun näin pyykin. :headwall:
:hug: Mä iskin vahingossa vauvan valkopyykin sekaan yhdet uudet tummansiniset sortsit.. Voit arvata että kaikki vaatteet oli sitten semmoisia likaisensinisiä :( harmitti!! Jossain marketissa on ainakin semmoista "back to black"-värinkorjausainetta, joka on ainakin hyvää, olisko saman sarjan valkoisesta versiosta apua? Itse jättäisin ehkä vaatteet likoamaan johonkin siksi aikaa kun saisin tuon "värinkorjausvärin" vai mikä se on. Älä missään nimessä kokeile Kloritea, sillä ei saa kuin pahan mielen.
 
nekku
Mä onnistuin värjäämään myös valkopyykin haaleanvaaleanpunaiseksi... Ratkaisu löytyi kun heti kosteana laitoin takas koneeseen, heitin pesuainelokeroon kloritea --> kone pyörimään, sen jälkeen toinen pesu oxy-actionin whitella --> onnistuin saamaan pyykin taas valkoiseksi.
 

Yhteistyössä