T
Tä?
Vieras
Kun osa täällä sanoo ettei ammattikorkea ole korkeakoulutettua, vain yliopisto ja osa sanoo et kumpikin.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:No niin sitähän minäkin, kun olen ihmetellyt millä logiikalla ihmiset sanovat ettei ammattikorkea ole korkeakoulua..
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:No kyllä mun käsityksen mukaan amk:kin on korkeakoulu, johan se seisoo siinä sanassakin: ammattikorkeakoulu. Ne jotka muuta väittää, ei varmaan päässy yliopistoon.
Alkuperäinen kirjoittaja *:Korkeakouluja ovat ammattikorkeakoulu ja yliopisto. Yliopisto on ylempi korkeakoulututkinto.
Alkuperäinen kirjoittaja *:Korkeakouluja ovat ammattikorkeakoulu ja yliopisto. Yliopisto on ylempi korkeakoulututkinto.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja *:Korkeakouluja ovat ammattikorkeakoulu ja yliopisto. Yliopisto on ylempi korkeakoulututkinto.
Tästä voidaan vielä vääntää, että kandi on alempi korkeakoulututkinto ja maisteri ylempi. Amk:n suorittanut voi hakea yliopistoon suorittamaan maisterin tutkinnon ja kandi voi hakea amk:uun suorittamaan ylemmän amk-tutkinnon. Ovat mielestäni samanarvoisia nuo tutkinnot.
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja *:Korkeakouluja ovat ammattikorkeakoulu ja yliopisto. Yliopisto on ylempi korkeakoulututkinto.
Tästä voidaan vielä vääntää, että kandi on alempi korkeakoulututkinto ja maisteri ylempi. Amk:n suorittanut voi hakea yliopistoon suorittamaan maisterin tutkinnon ja kandi voi hakea amk:uun suorittamaan ylemmän amk-tutkinnon. Ovat mielestäni samanarvoisia nuo tutkinnot.
Siis kandi ja maisteri vai maisteri ja ylempi amk-tutkinto?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja *:Korkeakouluja ovat ammattikorkeakoulu ja yliopisto. Yliopisto on ylempi korkeakoulututkinto.
Alkuperäinen kirjoittaja puuh:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja *:Korkeakouluja ovat ammattikorkeakoulu ja yliopisto. Yliopisto on ylempi korkeakoulututkinto.
Mut ei työnantajien mielestä![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:Itse pidän vain ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneita ns. korkeasti koulutettuina, vaikka amk nimessä korkeakoulu onkin.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja puuh:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja *:Korkeakouluja ovat ammattikorkeakoulu ja yliopisto. Yliopisto on ylempi korkeakoulututkinto.
Totta. Ainakin sillä tekniikan alalla, jossa itse työskentelen, amk-insinöörit ja DI:t ovat työhönottotilanteessa varsin eriarvoisessa asemassa. He eivät todellakaan ole työnantajan silmissä tasa-arvoisia koulutuksen suhteen.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja puuh:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja *:Korkeakouluja ovat ammattikorkeakoulu ja yliopisto. Yliopisto on ylempi korkeakoulututkinto.
Totta. Ainakin sillä tekniikan alalla, jossa itse työskentelen, amk-insinöörit ja DI:t ovat työhönottotilanteessa varsin eriarvoisessa asemassa. He eivät todellakaan ole työnantajan silmissä tasa-arvoisia koulutuksen suhteen.
Niin. Mä valmistuin tradenomiksi ja olen kilpaillut samoista töistä kauppakorkeakoulusta valmistuneiden kanssa. On aivan yleistä, että tällä alalla on näin -ja useassa työpaikkailmoituksessakin haetaan jompaa kumpaa.
Riippuu siis alasta.