No nyt se on todistettu (taas), että S-etukortti on paras!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tällainen vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tällainen vaan

Vieras
http://www.taloussanomat.fi/myynti/2010/02/19/katso-mika-bonuskortti-on-paras/20102563/135

Tässä niille plussakortin kannattajille jauhoja summuun näin perjantaiaamun ratoksi ;)

Alkuperäinen kirjoittaja tällainen vaan:
http://www.taloussanomat.fi/myynti/2010/02/19/katso-mika-bonuskortti-on-paras/20102563/135

Tässä niille plussakortin kannattajille jauhoja summuun näin perjantaiaamun ratoksi ;)
Mulla ei ole sen paremmin S-etukorttia kuin Plussa-korttiakaan, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn, paljonko S-ketjuissa maksaa kilolta
- luomusiankylki
- luomuporsaan ulkofile
- luomuporsaan sisäfile
- luomunaudan etuselkä
- luomunaudan etupaisti
- luomunaudan kulmapaisti
- luomunaudan sisäpaisti
- luomunaudan entrecote
- luomunaudan ulkofile
- luomunaudan sisäfile

Voisi verrata K-ketjun hintoihin.

Minä olen sitä mieltä, että hintoja seuraamalla ja hyödyntämällä sen lisäksi bonuskortteja, tulee edullisemmaksi. Korttiuskovaiset on aika hullua porukkaa, tuollaista uhoa riittää. Jos ostaa yli 20% halvemmalla jostain muualta, niin ei ne bonukset sitä hintaeroa korvaa.

Oikeasti noiden korttien vertailu on tosi hankalaa, tuossakin on otettu huomioon vain tietyt jutut. Ykkösbonuksella on mahdollisuus suurimpaan palautusprosenttiin, plussakortti puolestaan painottuu enemmän kortilla saataviin alennuksiin jne.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä olen sitä mieltä, että hintoja seuraamalla ja hyödyntämällä sen lisäksi bonuskortteja, tulee edullisemmaksi. Korttiuskovaiset on aika hullua porukkaa, tuollaista uhoa riittää. Jos ostaa yli 20% halvemmalla jostain muualta, niin ei ne bonukset sitä hintaeroa korvaa.

Oikeasti noiden korttien vertailu on tosi hankalaa, tuossakin on otettu huomioon vain tietyt jutut. Ykkösbonuksella on mahdollisuus suurimpaan palautusprosenttiin, plussakortti puolestaan painottuu enemmän kortilla saataviin alennuksiin jne.
Mä olen samaa mieltä sun kanssasi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Toi oli muuten hyvä pointti että tuo korttivertailu on todella vaikea suorittaa. Kukin kortti tosiaan hieman eri tavalla. Plussallahan on tosiaan tuo "hetiEtu"-juttu ja sitä ei taas ole S-ryhmällä. Itse en ole mihinkään ryhmään täysin merkkiuskollinen, vaan seuraan hintoja ja ostan sieltä missä hyvät tarjoukset. Kaupat sijaitsevat niin lähekkäin ettei kulutettuun aikaan ole merkitystä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

Mulla ei ole sen paremmin S-etukorttia kuin Plussa-korttiakaan, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn, paljonko S-ketjuissa maksaa kilolta
- luomusiankylki
- luomuporsaan ulkofile
- luomuporsaan sisäfile
- luomunaudan etuselkä
- luomunaudan etupaisti
- luomunaudan sisäpaisti
- luomunaudan entrecote
- luomunaudan ulkofile
- luomunaudan sisäfile

Alkuperäinen kirjoittaja ev:
Soitappa lähimpään kauppaan ja kysy
Ei auta. Lähimmässä eikä seuraavaksikaan lähimmässä S-kaupassa ole mitään noista. Siksi kyselinkin täältä, jos jonkun S-markettiin ostoksensa keskittävän kaupassa olisi ja siten osaisi sanoa.

kyllä s- ryhmä paras.. kävin k-ryhmän kaupassa, viimeviikolla. ja olin pyörtyä hintoihin.. jauhelihakin halvimmillaan 400g yli 2e prismasta saa snelmanin lihaa 400g 1.69e en sit raaskinut lihaa ostaa ollenkaan.. ainut hyvä puoli oli että nuudelit oli halvempia.. siinä se. tyhmä se joka maksaa. mutta on se kiva kun jollain on vara. pirkkatuotteetkaan ei yhtään sen halvempia ole. ainut jolloin k-ryhmän kaupoissa on halpaa. on nää super päivät.. vai mikä tää nyt on...mutta eipä se kerranvuoteen lohduta. ihanaa kun meille tulee nyt lähelle s-market.. huomaa kyllä kun k-marketin kyläkauppiasta vituttaa. senkin pitää vähän kattoo hintoja..

- luomusiankylki
- luomuporsaan ulkofile
- luomuporsaan sisäfile
- luomunaudan etuselkä
- luomunaudan etupaisti
- luomunaudan sisäpaisti
- luomunaudan entrecote
- luomunaudan ulkofile
- luomunaudan sisäfile

Siis sää tulit tännekin esittelemään noita luomulihoja?
Tämä ketju oli parhaista bonuksista ja ostoeduista, ei puhuttu mitään luomulihoista.

ja s-ryhmällä kun on viellä bonuksen lisäksi tuo tasaus.. nytkin tuli 100e viellä bonukset päälle. kk järestäänkin tulee pelkkiä bonuksia ainakin 30e. sillon kun joskus tein k-ryhmässä samat ostokset kk ajan sain huikeat 5e ja kalliimpaa oli ruoka, vaipat yms.. viellä päälle. mutta piti se testata. totta kai jos on hyvä tarjous ja käyn ostamassa kaupasta riippumatta. mutta muuten teen ostokset prismalla. aina.

Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
Siis sää tulit tännekin esittelemään noita luomulihoja?
Tämä ketju oli parhaista bonuksista ja ostoeduista, ei puhuttu mitään luomulihoista.
Mutta jos aloituksen tarkoitus on "pistää plussakortin kannattajalle jauhoja suuhun", niin eikö aloittajalta voi silloin kysellä vähän tietoja suosimansa kauppaketjun hinnoista? Jos hinnat ovat kovin paljon suurempia, voi miettiä, kumpi kortti onkaan pidemmän päälle kannattavampi.

- luomusiankylki
- luomuporsaan ulkofile
- luomuporsaan sisäfile
- luomunaudan etuselkä
- luomunaudan etupaisti
- luomunaudan sisäpaisti
- luomunaudan entrecote
- luomunaudan ulkofile
- luomunaudan sisäfile

ei aavistustakaan noista hinnoista kummassakaan ketjussa. mutta täällä syrjäkylillä on viisaampaa käydä s kaupassa.

Alkuperäinen kirjoittaja NäinOn:
Mä kyllä tykkään eniten K-kaupoista ja onneksi ei tarvitse minkään bonusjärjestelmän vuoksi vaihtaa kauppaa - kun on ihan rahaa millä ostaa.

Jepjep, "onneks ei tarvi miettiä mitään, kun on tota rahaa".
Ikävä kyllä just sillä tyylillä se monelta loppuu kesken.

Kyllä mullakin on rahaa, mutta en mä silti niin tyhmä ole, ettenkö kävis (kyllä, vertailua on suoritettu ja suoritetaan jatkuvasti) edullisimmaksi havaitussa paikallisessa, eli Prsimassa, josta saan vieläpä rahaa takaisin useita kymmeniä euroja joka kuukausi.

Mulle kyllä kelpaa edulliset hinnat ja ylimääräinen raha, vaikka mulla rahaa on ihan ennestäänkin.

En tietysti voi tietää, mikä kauppa missäkin on edullisin, mutta täällä se on toi Prisma.

joo on parhaat bonukset, mutta kuten tekstissäkin mainitaan ei takaa edullisinta lopputulosta. meilläkin on kaikki kortit ja vertaillaan hintoja, näin varmaan päästään edullisimpaan lopputulokseen.

Ennen minäkin sain mukavasti bonuksia, mutta kun saatiin paikkakunnallemme halvempi ruokakauppa, niin bonuksia ei tule enää juuri mitään, mutta rahaa on koko ajan enempi käytössä. Ostan siis mielummin ruoat yms suoraan halvemmalla, kuin että saan jälkikäteen jotain bonuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja Sprite:
Mä kyllä tykkään eniten K-kaupoista ja onneksi ei tarvitse minkään bonusjärjestelmän vuoksi vaihtaa kauppaa - kun on ihan rahaa millä ostaa.

Kyllä mullakin on rahaa, mutta en mä silti niin tyhmä ole, ettenkö kävis (kyllä, vertailua on suoritettu ja suoritetaan jatkuvasti) edullisimmaksi havaitussa paikallisessa, eli Prsimassa, josta saan vieläpä rahaa takaisin useita kymmeniä euroja joka kuukausi.

No ei ole vielä kolmeen vuoteen loppunut sen takia, että ei olle saatu bonuksia. En laita rahojeni riittävyyttä niiden varaan. Budjetoin noin 400 ?/kk ruokaan ja se siitä. Sen verran kyllä teen havaintoja, että siinä kaupassa jossa käyn, ostan ruokaa tarjouksesta jne., mutta sen enempää en jaksa vertailla.

Keittis: ei varmaan mistään S-marketista löydykään luomulihaa eikä välttämättä Prismoistakaan (ainakaan kaikista) mutta Sokoksen yhteydessä olevista S-marketeista luulisi löytyvän (tosin se ei taida olla sun reittien varrella?). Eikä tuota luomulihaa ole läheskään jokaisessa Citymarketissakaan.

Ja se on muuten jännä miten prismoissakin on hintaeroja. esim. Halikon prismassa maitolitra maksaa 92 senttiä kun taas Turun Prismoissa se on 82 senttiä (valion siis) arlan maito maksaa Turun Prismoissa 76 senttiä litralta mutta Halikon Prismassa sitä en ole nähnyt. Jos käyn Salossa kaupassa niin ostan maidot Citymarketista mutta Turussa ne on Prismoissa halvempia.

Alkuperäinen kirjoittaja Sprite:

No ei ole vielä kolmeen vuoteen loppunut sen takia, että ei olle saatu bonuksia. En laita rahojeni riittävyyttä niiden varaan. Budjetoin noin 400 ?/kk ruokaan ja se siitä. Sen verran kyllä teen havaintoja, että siinä kaupassa jossa käyn, ostan ruokaa tarjouksesta jne., mutta sen enempää en jaksa vertailla.

No en nyt tarkottanut pelkkiä bonuksia, vaan tarkoitin, että yleensäkin tuo ajattelutapa on typerä. "Mulla on rahaa ni ei mun tarvi mitään hintoja miettiä". Kaikkien kannattaa miettiä hintoja, vaikka sitä rahaa olis kuinka paljon.
Kyllä mä ostaisin sillä 400 eurollakin mahdollisimman paljon, mutta kukin tietysti tyylillään..

"Hän kuitenkin huomauttaa, että bonus- ja etukorteilla ostaminen ei välttämättä tuo edullisinta lopputulosta, sillä kaupan kortti sitoo tekemään ostokset tietyistä ostopaikoista."

Keittiönoita: täällä on melko hyvä valikoima luomulihaa, lisäksi uskon että se on kasvamassa ja että "tilaamalla saa" :) Kyse siis Prismasta. Tähän mennessä olen ostanut nautaa ja possua - harmi ettei kanaa tai broileria ole luomuna. Lisäksi kaikkea muutakin saa luomuna. Hinta on kohdillaan mutta valitettavasti en muista ulkoa, voin kyllä etsiä kuitteja jos sattuisi olemaan tallella.

Yhteistyössä