No nyt se on todistettu (taas), että S-etukortti on paras!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tällainen vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Sprite:
Alkuperäinen kirjoittaja NäinOn:
Alkuperäinen kirjoittaja Sprite:
Alkuperäinen kirjoittaja NäinOn:
Mä kyllä tykkään eniten K-kaupoista ja onneksi ei tarvitse minkään bonusjärjestelmän vuoksi vaihtaa kauppaa - kun on ihan rahaa millä ostaa.

Jepjep, "onneks ei tarvi miettiä mitään, kun on tota rahaa".
Ikävä kyllä just sillä tyylillä se monelta loppuu kesken.

Kyllä mullakin on rahaa, mutta en mä silti niin tyhmä ole, ettenkö kävis (kyllä, vertailua on suoritettu ja suoritetaan jatkuvasti) edullisimmaksi havaitussa paikallisessa, eli Prsimassa, josta saan vieläpä rahaa takaisin useita kymmeniä euroja joka kuukausi.

No ei ole vielä kolmeen vuoteen loppunut sen takia, että ei olle saatu bonuksia. En laita rahojeni riittävyyttä niiden varaan. Budjetoin noin 400 ?/kk ruokaan ja se siitä. Sen verran kyllä teen havaintoja, että siinä kaupassa jossa käyn, ostan ruokaa tarjouksesta jne., mutta sen enempää en jaksa vertailla.

No en nyt tarkottanut pelkkiä bonuksia, vaan tarkoitin, että yleensäkin tuo ajattelutapa on typerä. "Mulla on rahaa ni ei mun tarvi mitään hintoja miettiä". Kaikkien kannattaa miettiä hintoja, vaikka sitä rahaa olis kuinka paljon.
Kyllä mä ostaisin sillä 400 eurollakin mahdollisimman paljon, mutta kukin tietysti tyylillään..

Nyt mä en kyllä ymmärrä. On ihan jokaisen oma asia, vertaileeko hintoja vai ei. Tai ostaako aina kalleinta vai halvinta. Se ei tee kenestäkään todellakaan tyhmää tai typerää eikä sen pitäisi kenenkään persettä kalvaa.

Enkä aloituslauseessani sanonut missään kohtaa, että minä en vertaile hintoja tms. Sanoin, että koska on rahaa, ei tarvitse vaihtaa bonusjärjestelmän takia kauppaa (käydään k-kaupassa). Eli vaikka ei saataisi mitään bonuksia tai ei saada niitä paljon, se ei vaikuta ostokäyttäytymiseemme. Jos kuukaudessa menee tuo 400 ? about, kaikki on hyvin, enkä kyttää paljonko saamme bonuksia tai jotain etuja.

Hei ottakaa vielä huomioon vielä kaikki muut bonusta kerryttävät asiat, kuten tuolla lehden liitteessä oli, bensat, silmälasit, sähkö, ravintolat ym. MItä isompi kokonaisostosten määrä, niin sitä suuremmaksi tuo bonuskin nousee, ja voi nousta siis tosi suureksi.
Eli se Keskittäminen on se juttu, josta ne suurimmat bonukset saa.
Kyllä on edullisinta perheen taloudelle, ja varsinkin nuo S-bonukset!!!! Olen kokeillut kaikkia useamman vuoden. Täällä heti taas puolustellaan k-kaupan systeemiä, mutta kun se ei tosiaan ole paras, niinkuin ketjun aloittajakin sanoi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vieras 09:17 kertoo vielä että meillä luomumaito on 1,49e/litra, se on paikkakunnan halvin hinta.

olitko sä se sama joka sano että prismassa oli luomulihaa? jos olit niin missäpäin tämä prisma sijaitsee?

Keittis: ei varmaan mistään S-marketista löydykään luomulihaa eikä välttämättä Prismoistakaan (ainakaan kaikista) mutta Sokoksen yhteydessä olevista S-marketeista luulisi löytyvän (tosin se ei taida olla sun reittien varrella?). Eikä tuota luomulihaa ole läheskään jokaisessa Citymarketissakaan.

Ja se on muuten jännä miten prismoissakin on hintaeroja. esim. Halikon prismassa maitolitra maksaa 92 senttiä kun taas Turun Prismoissa se on 82 senttiä (valion siis) arlan maito maksaa Turun Prismoissa 76 senttiä litralta mutta Halikon Prismassa sitä en ole nähnyt. Jos käyn Salossa kaupassa niin ostan maidot Citymarketista mutta Turussa ne on Prismoissa halvempia.
Jep, Sokoksen yhteydessä on muutamaa luomulihaa. Ihan totta, että sitä ei ole kaikissa Cittareissakaan. Onneksi näissä mun lähimmissä Cittareissa on.

Mä en ole keskittänyt ostoksiani yhtään mihinkään ketjuun ihan jo senkin vuoksi, että kahden hengen taloudessa niitä bonuksia ei kuitenkaan kerry vuositasolla merkittävää määrää. Bonusten ideahan on, että mitä enemmän ostat, sen enemmän hyödyt. Jos perheeni olisi suurempi, tilanne voisi olla toinen. Systerillä on Plussa-kortti ja mutsilla S-kortti, joten jos haluan jonkun plussatarjouksessa olevan tuotteen, lainaan systerin korttia ja jos käyn S-marketissa, höylään bonukset mutsille.

Mun piti tulla just tekemään sama aloitus Ykkösbonus- kortista :D. Siis kun täällä väki on vakaasti sitä mieltä että se on selkeästi huonoin kortti. Ja kuten tuo tutkimus todistaa, plussakortti on se huonoin. Ja mitä isommat ostokset tekee, sitä pienemmäksi tuo ero S-kortin ja Ykkösbonus- kortin kanssa supistuu. Itse asiassa oikein isoissa (ja joo, ehkä jopa epärealistisen isoissa) ostoksissa Ykkösbonus-kortti menee S-etukortin ohi :).

Mitä noihin hintoihin tulee, niin ainakin meidän paikkakunnalla S-etumarket on selkeästi edullisempi kuin kolmen K:n supermarket. Esim. Fazerin ruispuikulassa on peräti 50 sentin hintaero S-marketin eduksi. Toki tuossa isommassa K-kaupassa on parempi valikoima kuitenkin.

MUN mielestä keskittäminen yhden kortin kauppoihin, oli se sitten mikä kortti tahansa, on järkevintä.

Järkevintä olisi lopettaa bonus systeemit kokonaan ei ne tee muuta kuin nosta hintoja. Vai luuleeko joku että ne ilmaiseksi niitä jakaa. Eräs ketju järkevänä lopetti juuri sen takia järjestelmän koska nosti hintoja ja haluavat myydä halvemmalla kuin muut .

Tämä tulos ei yllätä ollenkaan, mutta helpostihan sitä voi maksaa vaikka mimmosia bonuksia, kun ruuat on monta prosenttia kalliimpia... Ja ihmiset ostaa sokeena enempi ja enempi, kun saa paremmat bonukset :D

Ja te luulette, että kauppa tappiolla noita bonuksia teille jakaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Abb:
Järkevintä olisi lopettaa bonus systeemit kokonaan ei ne tee muuta kuin nosta hintoja. Vai luuleeko joku että ne ilmaiseksi niitä jakaa. Eräs ketju järkevänä lopetti juuri sen takia järjestelmän koska nosti hintoja ja haluavat myydä halvemmalla kuin muut .

mikä ketju?

Alkuperäinen kirjoittaja svieras:
Tämä tulos ei yllätä ollenkaan, mutta helpostihan sitä voi maksaa vaikka mimmosia bonuksia, kun ruuat on monta prosenttia kalliimpia... Ja ihmiset ostaa sokeena enempi ja enempi, kun saa paremmat bonukset :D

no s-ryhmällä (vertaan nyt prismaa k-ryhmän citymarkettiin) on ihan selkeesti melkein missä tahansa halvempi ruokakori. ainakin ne ruuat mitä mä ostan (eli ihan perusjutut).

Puhut Tarjoustalosta ja eipä heidän hintansa mihinkään muuttunut vaikka eivät enää olekaan mukana järjestelmässä.

Bonuskorteissa on ideana ennen kaikkea asiakkaan sitouttamisesta ja yrityksestä saada keskiostosta isommaksi. Ei tietenkään kaupat ilman motiiveja bonusta jaa, mutta hintoihin niillä on sangen pieni vaikutus jos lainkaan. Tänä päivänä vaan kanta-asiakkaat ja isot keskiostokset on elintärkeitä kaupoille ja siitä siis bonuskortti- järjestelmässä kyse.

Moni kuvittelee ettei kaupat myy koskaan mitään tappiollakaan. Hassuja nuo ihmisten mielikuvat :D

Niin kuin kaupat ei koskaan myykään mitään tappiolla, esim. vaippoja, kahvia, olutta jne. :xmas: :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:

Puhut Tarjoustalosta ja eipä heidän hintansa mihinkään muuttunut vaikka eivät enää olekaan mukana järjestelmässä.

Bonuskorteissa on ideana ennen kaikkea asiakkaan sitouttamisesta ja yrityksestä saada keskiostosta isommaksi. Ei tietenkään kaupat ilman motiiveja bonusta jaa, mutta hintoihin niillä on sangen pieni vaikutus jos lainkaan. Tänä päivänä vaan kanta-asiakkaat ja isot keskiostokset on elintärkeitä kaupoille ja siitä siis bonuskortti- järjestelmässä kyse.

Moni kuvittelee ettei kaupat myy koskaan mitään tappiollakaan. Hassuja nuo ihmisten mielikuvat :D

ai se oli tarjoustalo se ketju... joo joo, ei ne hinnat ole siellä laskeneet ollenkaan.

Aivan. Ja silloin, jos ei esimerkiksi perhekoon tai muun syyn vuoksi kuulu kauppaketjun ihanneasiakasryhmään, etukortilla on käyttäjälle merkitystä vain, jos sillä saa sen edun heti.

Tiedän että kaupat myy tappiolla tuotteita sisään veto tuotteina. Ja ei laskenut hintoja koska oli päätetty että järjestelmä lopetetaan koska olisi nostanut hintoja huom. Olisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Aivan. Ja silloin, jos ei esimerkiksi perhekoon tai muun syyn vuoksi kuulu kauppaketjun ihanneasiakasryhmään, etukortilla on käyttäjälle merkitystä vain, jos sillä saa sen edun heti.

Joo. Jostain syystä yksikään korttijärjestelmä ei ole ymmärtänyt huomioida yksineläjiä, joiden ostokset eivät ole niin kovin suuria. Toisaalta esim. plussalla ja Ykkösbonuskortilla on erikseen niitä kortilla saatavia tarjouksia, joista saa hyödyn heti. Silloin kuitenkin keskittäminen ei ole tärkeää, vaan tarjousten hyödyntäminen.

Olen eri mieltä. Mulle on ihana sama meneekö sillä hetkellä kauppaan 40 vai 45 eur, se 5 eur ei säästy minnekään konkreettisesti mutta sitten kun katsoo s-tiliä ja sinne on kertynyt tuo 5 eur bonusta vaikkapa 10 kertaa kuukaudessa eli 50 eur mikä tekee 600 eur vuodessa niin siellähän se on säästössä sitten ja voi käyttää johonkin.

no s-ryhmällä (vertaan nyt prismaa k-ryhmän citymarkettiin) on ihan selkeesti melkein missä tahansa halvempi ruokakori. ainakin ne ruuat mitä mä ostan (eli ihan perusjutut).

Joo Citymarket on kallis, Prismassa en ole koskaan ruokakaupassa käynyt. Mutta ainakin täällä meillä S-market on sikakallis ja K-supermarket todella halpa. Siitä kertoo sekin, että vaikka K-kauppoja on 2 niin niiden parkkikset on aina täynnä ja S-marketin ihan tyhjä :D

Tiedän että kaupat myy tappiolla tuotteita sisään veto tuotteina. Ja ei laskenut hintoja koska oli päätetty että järjestelmä lopetetaan koska olisi nostanut hintoja huom. Olisi.

Niin siis tuo ketjuhan oli aika kohtalaisen kauan kuitenkin mukana korttijärjestelmässä ja sitten yhtäkkiä "humps" olisi nostanut hintoja jos oltais jatkettu :xmas: .

En mäkään tietenkään totuutta tiedä, mutta yleisesti ottaen nuo kortit tulee pikemminkin kalliiksi kaupoille, ei asiakkaille. Eli mitä suurimmalla todennäköisyydellä Kyöstiä ahdisti menetetyt pennoset ja halusi koko kakun itselleen. Ja sitten mainoskikkana totesi tuon "hinnat olisi nousseet"- kommenttinsa, jolloin ihmisille jäi mielikuva reilusta kauppiaasta ja edullisista hinnoista.

Joo. Jostain syystä yksikään korttijärjestelmä ei ole ymmärtänyt huomioida yksineläjiä, joiden ostokset eivät ole niin kovin suuria. Toisaalta esim. plussalla ja Ykkösbonuskortilla on erikseen niitä kortilla saatavia tarjouksia, joista saa hyödyn heti. Silloin kuitenkin keskittäminen ei ole tärkeää, vaan tarjousten hyödyntäminen.
Yksineläjät eivät ole kauppaketjujen kannalta tärkeitä asiakkaita. Siitä se vaan johtuu. Mulla on toi Ykkösbonuskortti, mutta sekin vain siitä syystä, että Siwassa tulee varmasti käytyä. Ostan nimittäin painavat ostokset tuosta 100 metrin päästä enkä kaupasta, josta pitää tulla kotiin bussilla. On mulla muitakin etukortteja, mutta ne ovat pääasiassa yksittäisiin kauppoihin, esim Suomalainen kirjakauppa. Plussakorttia olen harkinnut, mutta toistaiseksi mulle on riittänyt tarjousten hyödyntämiseen systerin kortti.

Joo Citymarket on kallis, Prismassa en ole koskaan ruokakaupassa käynyt. Mutta ainakin täällä meillä S-market on sikakallis ja K-supermarket todella halpa. Siitä kertoo sekin, että vaikka K-kauppoja on 2 niin niiden parkkikset on aina täynnä ja S-marketin ihan tyhjä :D

tämäkin on muuten jännä asia, että isompi market voi olla kalliimpi kun pienempi :D ja itsekin allekirjoitan tämän osittain. joillain paikkakunnilla sitten taas se citymarket on halvempi.

Eli mitä suurimmalla todennäköisyydellä Kyöstiä ahdisti menetetyt pennoset ja halusi koko kakun itselleen. Ja sitten mainoskikkana totesi tuon "hinnat olisi nousseet"- kommenttinsa, jolloin ihmisille jäi mielikuva reilusta kauppiaasta ja edullisista hinnoista.

:laugh: :laugh: :laugh: :D mä olen samaa mieltä

Täällä s-market on ehdottomasti halvempi kuin k-supermarket. Joskus kun postin takia eksyn sinne kauppaostoille niin oikein vituttaa ostaa sieltä mitään, kun kaikki maksaa enemmän.

S-kortilla saa muuten myös 5% maksutapaetua.

Täällä s-market on ehdottomasti halvempi kuin k-supermarket. Joskus kun postin takia eksyn sinne kauppaostoille niin oikein vituttaa ostaa sieltä mitään, kun kaikki maksaa enemmän.

S-kortilla saa muuten myös 5% maksutapaetua.

No höpö höpö, se on 0,5%.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja ev:
Soitappa lähimpään kauppaan ja kysy
Ei auta. Lähimmässä eikä seuraavaksikaan lähimmässä S-kaupassa ole mitään noista. Siksi kyselinkin täältä, jos jonkun S-markettiin ostoksensa keskittävän kaupassa olisi ja siten osaisi sanoa.

miten tämä luomu nyt liittyy bonuskortteihin??

Yhteistyössä