[QUOTE="tööt";23181664]Minua - ja uskoakseni suurinta osaa kaupassa käyvistä ei kiinnosta ravata yksittäisten tarjousten perässä.
Valitse itse tuotteesi ja vertaa niitä. Tutkimus on aina keskimääräisotanta joka osuu suurimman osan käyttäjiä tarpeeseen. Huuhaa on omassa pikku päässäsi.
Minä teen valintani pitkällä otoksella ja tokikin käyn poimimassa kalliista kaupasta edullisen tuotteen, jos se sattuu olemaan tarvittavien listalla, mutten ensimmäiseen lauseeseen viitaten ravaile markettien välillä viikkotarjousten perässä. Johan se vaikuttaisi bensalaskuunkin.[/QUOTE]
Sinä käyttäydyt vähän turhan aggressiivisesti tässä keskustelussa, eikä moni varmaan siksi viitsi edes vastata sinulle. Mutta jokainen tyylillään.
Kukaan ei ole sanonutkaan käyvänsä useammassa kaupassa tarjousten perässä. Riittää, kun lukee Citymarketin tarjouslehtisen lehden välissä ja toteaa, että broilerin file, ruokakermat, vaipat ja margariini on nyt tarjouksessa. Kaupassa poimii näitä tuotteita haluamansa määrän kärryyn. Nappaa ohimennen vielä kaupan erikoistarjouksessa olevat jugurtit yms erikoiserät, joita noissa Citymarketeissa tapaa olla vähän väliä. Vaivaa tuli sen verran, että päätti ostaa vaikka sitä Valion jugurttia eikä Arlaa. Tai sitä broilerin filettä eikä filesuikaletta. Maksaa laskun, menee kotiinsa ja kokkailee ostamistaan raaka-aineista ruokaa. Eipä tullut ylimääräisiä bensakuluja tai vaivaa. Ymmärsitkö?
Ja noista ruokakoritutkimuksista. Nämä lehtien sivuilla esiteltävät ruokakorivertailut on lehtien tutkimusfirmoilla teettämiä ja ei ole olemassa mitään virallista listaa tuotteista, joita niihin valitaan, mitään "keskimääräisotosta". Tilastokeskuksen ylläpitämän inflaatiotutkimuksen tuotekori on ihan eri asia. Ja vaikka joku keskimääräisotoksen mukainen ostoskori jostain viralliseksi tempaistaisiinkin, niin edelleenkään sen tulos ei olisi relevantti yksittäiselle kaupassakävijälle. Juuri siksi, että se olisi keskimääräisotos.
Onneksi sinä haluat asioida s-ryhmässä ja minä k:ssa. Eipä tarvitse törmäillä noin aggressiivisiin kanssaeläjiin kaupan hyllyväleissä.