Kyllä se S-etukortti on vaan paras. Sanokaa mitä sanotte.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23181458]Hei ihan oikeesti eikö äss kaupoista saa Pirkkaa??[/QUOTE]

Pointti ei ollut varsinaisesti Pirkka vaan valkosipulitomaattimurska ylipäänsä. Ässästä ei edes sellaista saa.

[QUOTE="vieras";23181398]Eilisissä Ilta-Sanomissa oli kattava ostoskori, jossa tuotteina mm. ruisleipää, maitoa, rasvaa, juustoa, kanaa, jauhelihaa jne. peruselintarvikkeita. Cittarissa korille tuli hintaa noin 20 euroa enemmän kuin Prismassa. :)[/QUOTE]

Toi riippuu paljonkin paikkakunnasta. Tampereella Prisma oli selvästi halvempi kuin Cittari, mutta tällä Turussa päin asia ei ole ihan niin selvä. Lisäksi se riippuu niin paljon siitä mitä ostaa ja mitä sattuu olemaan tarjouksessa. Lisäksi Cittarissa saa plussa-alennuksia siellä on tasaeräalennuksia ym. Mun kauppalasku tekee n 70 € kun menen ns "isoille" ostoksille ja siitä lähtee yleensä ainakin 5 euroa pois.

Mä kans liputan s- etujen puolesta! :) Meidän perhe keskittää aina pääosin yhteen ryhmään ostokset ja paljon paremmin tulee etuja tuolta kuin k- plussalla. Meillä on s- market tossa lähikauppana ja tankataan abc:llä joten se käy meille hyvin.

Meille s-kortti on ainakin ollut hyvä hankinta. Käydään suurin osa ostoksista tekemässä tuossa lähikaupassa ja se on sale. Mukavasto on bonuksia meille kertynyt vaikkei mitään hierveän suuria määriä ostellakaan ja käytetään myös muita puljuja.

[QUOTE="vieras";23181441]Et sä sitten ainakaan samassa Myllyn Prismassa käy kun mä - pitkä liha/kalatiski JOSSA saa palvelua, Länsikeskuksen sittarista ko tiski on lähes kokonaan hävitetty on siinä se 1,5m kalatiskiä sentään vielä[/QUOTE]

Mitä tiskin pituus tähän vaikuttaa? Eli Cittarin juustovalikoima on huonompi koska tiski on lyhyempi kuin Prisman juustokäytävä? :D

Jos sä tykkäät käydä Prismassa niin käy kaikin mokomin. Mä tykkään käydä Cittarissa koska se nyt vaan on mun mielestä parempi kauppa, paremmin hoidettu, parempi valikoima, parempi palvelu jne. Ei mua itseasiassa haittaa ollenkaan jos joku muu on toista mieltä. Ihan hyvähän se on että asiakkaita riittää kumpaankin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ettäs näin;23181430:
Onneksi ei tarvitse valita kauppaa jonkin bonuskortin perusteella. Ilmeisesti ihmiset alkavat olla jo sen verran ylhäältä johdettuja, että voidaan sanoa missä kannattaa käydä. Omat tarpeet ratkaisevat ainakin meillä.

Ihan totta. Mä en tajua tätä bonuskorteista vaahtoamista. En mä ainakaan sillä perusteella ostopaikkaa valitse.

Mä ostan mahdollisimman paljon tuoreita, käsittelemättömiä raaka-aineksia, joista teen kaiken itse alusta loppuun. Mä ostan mieluiten torilta/kauppahallista tai sitten Herkusta. Niissä on paras laatu, ainakin niiden tuotteiden kohdalla mitä mä ostan. S-kaupat on huonoimpia mulle. Mä en löydä niistä mitään silloin harvoin kun on pakko käydä. K-kaupat on siltä väliltä. Harmi vaan, että kauppahalleista ei voi ihan kaikkea ostaa. Pitäisikö alkaa ostamaan loput suoraan tuottajilta...

Toi riippuu paljonkin paikkakunnasta. Tampereella Prisma oli selvästi halvempi kuin Cittari, mutta tällä Turussa päin asia ei ole ihan niin selvä. Lisäksi se riippuu niin paljon siitä mitä ostaa ja mitä sattuu olemaan tarjouksessa. Lisäksi Cittarissa saa plussa-alennuksia siellä on tasaeräalennuksia ym. Mun kauppalasku tekee n 70 € kun menen ns "isoille" ostoksille ja siitä lähtee yleensä ainakin 5 euroa pois.

Mun viikonlopun ruokakassin sisältö on kohtuu vakio salaatit, hedelmät, vihannekset, muut lisukkeet, lihat/kalat, leivät, leikkelee yms ja joka kerta Prismassa mulla menee noin 100e, Cittarissa 120-130e.
Käyn niissä vuorotellen ihan jo siksikin että molemmat säilyvät ja säilyy kilpailu

Samaa mieltä Myllyn Prismasta vrt Länkkärin Cittariin. Paljon parempi.
Yks kerta lähdettiin varta vasten länkkäristä ostaan jotain paljon mainostettua lihaa ja petyttiin ihan surkeasti. Muksut oottaa kans joka kerta että näkis ne telkkarista tutut lihaihmiset, mutta palvelutiskit on tyhjinä, toisin kuin Myllyssä.

[QUOTE="tööt";23181462]Puhut läpiä päähäsi enemmän kuin ehdit edes tajutakaan. Kaupassa käynnin idea ei ole ravata tarjousten perässä vaan ostaa tarvitut tuotteet.

Tutkimustulos ei ole huuhaata millään muotoa. Se edustaa keskimääräisotosta.[/QUOTE]

Näin juuri.

[QUOTE="tööt";23181462]Puhut läpiä päähäsi enemmän kuin ehdit edes tajutakaan. Kaupassa käynnin idea ei ole ravata tarjousten perässä vaan ostaa tarvitut tuotteet.

Tutkimustulos ei ole huuhaata millään muotoa. Se edustaa keskimääräisotosta.[/QUOTE]

Kyllä mä ravaan tarjouksien perässä hyvin puhtaasti, ne määrittelee pitkälle meidän viikon ruokalistan.

Ja tokihan nuo tutkimukset on aika huuhaata.

Ei vakuuta prisman olevan halvempi koska joku testiryhmä valitsee eri tuotteet kuin minä ostoskoriin eikä hyödynnä tarjouksia. Se ei kerro kumpi MEIDÄN PERHEELLE on halvempi, ihmiset kun ostaa eri asioita kaupasta.

Toki hyvä että porukka jakaantuu kahteen ryhmään, ja fiksuimmat osaa hyödyntää molempien konsernien edut.

Tiedättekö miksi cittarit on kalliinpia kuin prismat. Cittarit kuuluu Keskolle, joka on pörssiyritys ja jostainhan sitä osinkoa pitää osakkeenomistajille löytää. S-ryhmä on taas asiakkaiden omistama, ja s-korttiasi vilauttamalla saat "osinkosi" kuukausittain omaan pussiisi.

[QUOTE="Yksvaan";23181560]Lisäksi ketuttaa länkkärissä se käytävien ahtaus. Argh! AV-mammat ostoskärryineen ruuhkauttaa koko maitokäytävän. Myllyssä ei mee hermo.[/QUOTE]

Länkkäri nyt varmaan on Turun huonoin cittari. Se on jo liian iso. Mutta esim. ravattulan cittari on ihan luksus, sopivan kokoinen ja ei yleensä ole mammaruuhkaa vaikka lauantaina menisit.

[QUOTE="pirkka";23181596]Kyllä mä ravaan tarjouksien perässä hyvin puhtaasti, ne määrittelee pitkälle meidän viikon ruokalistan.

Ei vakuuta prisman olevan halvempi koska joku testiryhmä valitsee eri tuotteet kuin minä ostoskoriin eikä hyödynnä tarjouksia. Se ei kerro kumpi MEIDÄN PERHEELLE on halvempi, ihmiset kun ostaa eri asioita kaupasta.

Toki hyvä että porukka jakaantuu kahteen ryhmään, ja fiksuimmat osaa hyödyntää molempien konsernien edut.[/QUOTE]

Minua - ja uskoakseni suurinta osaa kaupassa käyvistä ei kiinnosta ravata yksittäisten tarjousten perässä.

Valitse itse tuotteesi ja vertaa niitä. Tutkimus on aina keskimääräisotanta joka osuu suurimman osan käyttäjiä tarpeeseen. Huuhaa on omassa pikku päässäsi.

Minä teen valintani pitkällä otoksella ja tokikin käyn poimimassa kalliista kaupasta edullisen tuotteen, jos se sattuu olemaan tarvittavien listalla, mutten ensimmäiseen lauseeseen viitaten ravaile markettien välillä viikkotarjousten perässä. Johan se vaikuttaisi bensalaskuunkin.

prismassa on niin ankeeta. että oksettaa.

aina tulen surulliseksi, kun siellä käyn ja ainakin meidän perheen tuotteista suurin osa on halvempia koossa, kuin ässässä. valikoima on parempi ja tarjoukset on parempia koossa. näin vaan on.

S-kauppa antaa alen kuitenkin kaikille, oli kortti tai ei...toisin kun plussa tai ykkösbonus, kun joku kirjoitti harvoin olevan tarjouksia. Kortillinen vain myös kerryttää bonuksiaankin ostoilla.

[QUOTE="tööt";23181664]Minua - ja uskoakseni suurinta osaa kaupassa käyvistä ei kiinnosta ravata yksittäisten tarjousten perässä.

Valitse itse tuotteesi ja vertaa niitä. Tutkimus on aina keskimääräisotanta joka osuu suurimman osan käyttäjiä tarpeeseen. Huuhaa on omassa pikku päässäsi.

Minä teen valintani pitkällä otoksella ja tokikin käyn poimimassa kalliista kaupasta edullisen tuotteen, jos se sattuu olemaan tarvittavien listalla, mutten ensimmäiseen lauseeseen viitaten ravaile markettien välillä viikkotarjousten perässä. Johan se vaikuttaisi bensalaskuunkin.[/QUOTE]

Sinä käyttäydyt vähän turhan aggressiivisesti tässä keskustelussa, eikä moni varmaan siksi viitsi edes vastata sinulle. Mutta jokainen tyylillään.

Kukaan ei ole sanonutkaan käyvänsä useammassa kaupassa tarjousten perässä. Riittää, kun lukee Citymarketin tarjouslehtisen lehden välissä ja toteaa, että broilerin file, ruokakermat, vaipat ja margariini on nyt tarjouksessa. Kaupassa poimii näitä tuotteita haluamansa määrän kärryyn. Nappaa ohimennen vielä kaupan erikoistarjouksessa olevat jugurtit yms erikoiserät, joita noissa Citymarketeissa tapaa olla vähän väliä. Vaivaa tuli sen verran, että päätti ostaa vaikka sitä Valion jugurttia eikä Arlaa. Tai sitä broilerin filettä eikä filesuikaletta. Maksaa laskun, menee kotiinsa ja kokkailee ostamistaan raaka-aineista ruokaa. Eipä tullut ylimääräisiä bensakuluja tai vaivaa. Ymmärsitkö?

Ja noista ruokakoritutkimuksista. Nämä lehtien sivuilla esiteltävät ruokakorivertailut on lehtien tutkimusfirmoilla teettämiä ja ei ole olemassa mitään virallista listaa tuotteista, joita niihin valitaan, mitään "keskimääräisotosta". Tilastokeskuksen ylläpitämän inflaatiotutkimuksen tuotekori on ihan eri asia. Ja vaikka joku keskimääräisotoksen mukainen ostoskori jostain viralliseksi tempaistaisiinkin, niin edelleenkään sen tulos ei olisi relevantti yksittäiselle kaupassakävijälle. Juuri siksi, että se olisi keskimääräisotos.

Onneksi sinä haluat asioida s-ryhmässä ja minä k:ssa. Eipä tarvitse törmäillä noin aggressiivisiin kanssaeläjiin kaupan hyllyväleissä.

[QUOTE="pirkka";23181596]Kyllä mä ravaan tarjouksien perässä hyvin puhtaasti, ne määrittelee pitkälle meidän viikon ruokalistan.

Toki hyvä että porukka jakaantuu kahteen ryhmään, ja fiksuimmat osaa hyödyntää molempien konsernien edut.[/QUOTE]

Daa, se on keskimääräinen ostoskori, johon valittu suomalaisten paljon käyttämiä tuotteita. Se, että sinä et käytä maitoa, munia, ruisleipää, broirelinsuikaleita tai juustoa, ei tarkoita sitä, että tutkimus olisi huuhaata. :D

[QUOTE="pirkka";23181610]Länkkäri nyt varmaan on Turun huonoin cittari. Se on jo liian iso. Mutta esim. ravattulan cittari on ihan luksus, sopivan kokoinen ja ei yleensä ole mammaruuhkaa vaikka lauantaina menisit.[/QUOTE]

Se on ihan totta, ruuhkaa ei ole kun paikka on konkurssikypsä, ei edes valoja ole varaa pitää päällä. Siirtyis takas Anttilaksi, sitä kaipaan!

Asia missä k lyö ässän 10-0 on valikoima ja tilojen viihtyisyys. Hinnassa ei ole niin suurta eroa, että jaksaisin sen takia asioida ässän peltihalleissa. Onneksi tulot on sen verran kohdillaan, että voimme asioida kaupassa, josta löytyy kaikki.

Yhteistyössä