Nina Mikkonen oli LOISTAVA!

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
m
Minusta yksi esiinnostettava seikka pitäisi olla se, että miksi edelleenkin kuulutetaan nimenomaan kotiäitiyden perään, eikä sen että esimerkiksi perheen isä olisi osan ajasta edes hoitamassa niitä lapsia kotona. Nytkään ei puhuttu kotihoidosta, vaan kotiäitiydestä.

Lasten kotihoitoa ei vaaranna äitien/naisten halu tehdä uraa ja saavuttaa ulkoisia asioita, vaan se etteivät monet miehet ole valmiita tinkimään saavutetuista eduistaan ollenkaan edes puolisonsa hyväksi. Uraäitiys ei poissulje lasten kotihoitoa, tai vaaranna lasten hyvinvointia.
 
ohis
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Minusta yksi esiinnostettava seikka pitäisi olla se, että miksi edelleenkin kuulutetaan nimenomaan kotiäitiyden perään, eikä sen että esimerkiksi perheen isä olisi osan ajasta edes hoitamassa niitä lapsia kotona. Nytkään ei puhuttu kotihoidosta, vaan kotiäitiydestä.

Lasten kotihoitoa ei vaaranna äitien/naisten halu tehdä uraa ja saavuttaa ulkoisia asioita, vaan se etteivät monet miehet ole valmiita tinkimään saavutetuista eduistaan ollenkaan edes puolisonsa hyväksi. Uraäitiys ei poissulje lasten kotihoitoa, tai vaaranna lasten hyvinvointia.
Niin kauan kuin miehet tienaavat naisia enemmän, tulevat naiset jäämään kotiin lapsia hoitamaan. Meillä esim. mies tienaa 2800 e ja minä 1800 e (melkein sama työnkuva). Kyllä meidän talous olisi tiukilla, jos yritettäisiin elää mun 1800 eurolla ja miehelle tulevalla kotihoidontuella...
 
vieras
En ymmärrä, miten joidenkin mielestä Mikkosesta tuon keskustelun perusteella saa kuvan, että hän on "lasten puolella". Minusta ainakin tuntuisi järkyttävältä olla lapsi, jos minua noin vähän kuunneltaisiin, jos eriäviin mielipiteisiini suhtauduttaisiin noin välinpitämättömästi, jos minulle noin meuhkattaisiin kun yritän kertoa jotain tai jos minulle opetettaisiin maailman olevan noin mustavalkoinen. Mutta varmastikin Mikkonen on kotona ihan erilainen kuin keskustelussa ja oikeasti antaa lastensa olla erimieltä kanssaan ja suhtautuu erilaisiin mielipiteisiin rakentavasti ja kuuntelee maltilla...
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja ohis:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Minusta yksi esiinnostettava seikka pitäisi olla se, että miksi edelleenkin kuulutetaan nimenomaan kotiäitiyden perään, eikä sen että esimerkiksi perheen isä olisi osan ajasta edes hoitamassa niitä lapsia kotona. Nytkään ei puhuttu kotihoidosta, vaan kotiäitiydestä.

Lasten kotihoitoa ei vaaranna äitien/naisten halu tehdä uraa ja saavuttaa ulkoisia asioita, vaan se etteivät monet miehet ole valmiita tinkimään saavutetuista eduistaan ollenkaan edes puolisonsa hyväksi. Uraäitiys ei poissulje lasten kotihoitoa, tai vaaranna lasten hyvinvointia.
Niin kauan kuin miehet tienaavat naisia enemmän, tulevat naiset jäämään kotiin lapsia hoitamaan. Meillä esim. mies tienaa 2800 e ja minä 1800 e (melkein sama työnkuva). Kyllä meidän talous olisi tiukilla, jos yritettäisiin elää mun 1800 eurolla ja miehelle tulevalla kotihoidontuella...
Edelleen, minun mielestäni miesten ja naisten välinen palkkakuilu kuuluu kategoriaan "ei suostuta tinkimään saavutetuista eduista", koska miehethän sitä ylläpitää.

Toiseksi sitä ylläpitää kasvatus, joka korostaa naisten hoivapuolta ja sitä kautta suuntautumista matalapalkkaiselle hoiva-alalle. Joka on muuten matalapalkkainen siksi, että se on naisvaltainen. Mutta luuletteko, että miehet nousisivat barrikadeille jotta naiset saisivat työstä riittävän palkan? Tuskin.
 
Nina Mikkonenhan on siis noussut täydestä tuntemattomuudesta ensin toiseksi naiseksi, ja sitten Suomen erään naurettavimman miehen vaimoksi. Hirsilinnasta käsin on hyvä huudella hävyttömyyksiä.

Eli siinä on sen kotiäidin meriitit.
 
ov
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja ohis:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Minusta yksi esiinnostettava seikka pitäisi olla se, että miksi edelleenkin kuulutetaan nimenomaan kotiäitiyden perään, eikä sen että esimerkiksi perheen isä olisi osan ajasta edes hoitamassa niitä lapsia kotona. Nytkään ei puhuttu kotihoidosta, vaan kotiäitiydestä.

Lasten kotihoitoa ei vaaranna äitien/naisten halu tehdä uraa ja saavuttaa ulkoisia asioita, vaan se etteivät monet miehet ole valmiita tinkimään saavutetuista eduistaan ollenkaan edes puolisonsa hyväksi. Uraäitiys ei poissulje lasten kotihoitoa, tai vaaranna lasten hyvinvointia.
Niin kauan kuin miehet tienaavat naisia enemmän, tulevat naiset jäämään kotiin lapsia hoitamaan. Meillä esim. mies tienaa 2800 e ja minä 1800 e (melkein sama työnkuva). Kyllä meidän talous olisi tiukilla, jos yritettäisiin elää mun 1800 eurolla ja miehelle tulevalla kotihoidontuella...
Edelleen, minun mielestäni miesten ja naisten välinen palkkakuilu kuuluu kategoriaan "ei suostuta tinkimään saavutetuista eduista", koska miehethän sitä ylläpitää.

Toiseksi sitä ylläpitää kasvatus, joka korostaa naisten hoivapuolta ja sitä kautta suuntautumista matalapalkkaiselle hoiva-alalle. Joka on muuten matalapalkkainen siksi, että se on naisvaltainen. Mutta luuletteko, että miehet nousisivat barrikadeille jotta naiset saisivat työstä riittävän palkan? Tuskin.
Ja mitä saatiin kun hoiva-alalla noustiin kapinaan ja vaadittiin palkankorotuksia? Kaikki hoitajat haukuttiin tälläkin palstalla pataluhaksi. Ja ihan toisten naisten toimesta....
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Ja mitä saatiin kun hoiva-alalla noustiin kapinaan ja vaadittiin palkankorotuksia? Kaikki hoitajat haukuttiin tälläkin palstalla pataluhaksi. Ja ihan toisten naisten toimesta....
Totta kai. Vaikka naisten tasa-arvoisuus on ehkä monella tasolla parantunut, niin edelleen erittäin iso osa naisista pitää yllä sitä ajatusmaailmaa, että nainen on, loppujen lopuksi, jotenkin alempiarvoinen. Ja yksi syy on se, ettei voida hyväksyä toisille naisille yhtään mitään etuisuuksia, koska koetaan että se on itseltä pois.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toivottavasti Mikkoselta löytyy joustoa: voihan olla, että hänen poikansa tuleva vaimo haluaa tehdä uraa ja viedä lapset päiväkotiin...
Eiköhän Nina hoida sitten lapsenlapsetkin kotona.
Haluasikohan se minä Ninan lapsiaan hoitamaan? Haluaisitko sinä?
 
aloin täs miettimään et eiks peruskoulussa oo vähän tätä samaa ideaa kuin päivähoidossa että "syö tai tule syödyksi" <--- mikkosen sanoma lause..

Et siellä toimitaan samalla tyylillä kuin päivähoidossa. On omat "rutiinit", lapset "joutuvat taistelemaan huomiosta" jne....

tajuaakohan kukaan mun pointtia... :xmas:

Mietin vaan et kun rva mikkonen on henkeen ja vereen vastaan päivähoitoa niin koskeeko se myös alakoulua? Vai meinaako et lapset on jo niin isoja siinä vaiheessa? vai onkohan ne koskaan..


Radiossa joku tyttö kerto et kylällä mikkonen käy kiertelemässä tupakoivia ihmisiä ja käskee heidän lopettaa, koska se haittaa hänen lapsiaan.

Miten käy kun lapset muuttaa kotoa pois? Onko hän yhtä fanaattinen heidän suhteensa silloin? Entäs jos omat lapset haluavat töihin ja vievät lapset tarhaan niin mitäs sitten?
 
niin ja timppa oli kommentoinut vaimonsa esitystä sanoilla: " olen täysin samaa mieltä asiasta ja tämä on perheen yhteistä linjaa. Jos ei URAMUIJIA kiinnosta niin ei voi mitään"

ei nyt sanasta sanaan noin mutta sisältö sama. paitsi toi uramuija on ihan timpan käyttämä sana
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
niin ja timppa oli kommentoinut vaimonsa esitystä sanoilla: " olen täysin samaa mieltä asiasta ja tämä on perheen yhteistä linjaa. Jos ei URAMUIJIA kiinnosta niin ei voi mitään"

ei nyt sanasta sanaan noin mutta sisältö sama. paitsi toi uramuija on ihan timpan käyttämä sana
No en ihmettele, mutta surettaa se että heidän lapsilla on molemmat vanhemmat noin huonosti kasvatettuja.
 
tasa-arvo
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Käsittämätöntä. En tajua miten kukaan voi puolustella Mikkosta lauantain esityksestä.

---Tämä nainen ei jäisi ulkomaillakaan toisten jalkoihin, toisin kuin suomalaiset hissukka"keskustelijat" yleensä ---
Tuollaisella käytöksellä ei todellakaan pärjää ulkomailla, missä pitää ottaa myös toiset huomioon ja keskustella asiallisesti. Ei ehkä jäisi jalkoihin, mutta ei kyllä saisi minkäänlaista kunnioitustakaan osakseen. Hävettää entistä enemmän, jos tuollaisia 'suurlähettiläitä' täältä lähetettäisiin.

En arvostele Mikkosta äitinä, kun en ole häntä siinä roolissa nähnyt, mutta aikuiseksi naiseksi harvinaisen huono itsetunto ja asiassa pysymisen taitamattomuus. Jos kotiäitiyttä haluaa puolustella olisi syytä keksiä paremmat argumentit kuin Hitlerin ajatusmaailma. Sattuuko kukaan muuten tietämään onko hänet (Hitler) kasvatettu kotona?

---Häpeän teitä äitejä, jotka olette heti haukkumassa toista äitiä. vaikka viette lapsenne hoitoon, voisitte silti hieman miettiä.---

Idioottimaista ettei nykyihmisen aivokapasiteetti muka riitä kertomaan mikä hänelle itselle ja perheelle on parasta vaan pitää olla toisia syyllistämässä. Ei toista äitiä pidä olla puolustelemassa vain siksi että on äiti. Sais sillä jotain asiaakin olla.

En edelleenkään ymmärrä missä vaiheessa Mikkola puhui asiaa. Toisaalta ehkä olen vain niin tyhmä, töissäkin kun käyn.
Kiitos että joku täällä huomaa miten ennakkoluuloista ja ahdasmielistä tämä keskustelu on. Jokaiselle kotonaoleminen tai töihin meneminen on henkilökohtainen valinta, jonka vain itse osaa tehdä. Ja missä ne isät on. Mikkola puhui kokoajan kotiäityidestä mites olisi koti-isyys.

Yhtään perusteltua todellista argumenttia en Mikkolan suusta kuullut paljon hormoonivaahtoa kylläkin. Ja mitä käytöstapoihin tulee, täytyy vain toivoa että Mikkonen on onnistunut kasvattamaan omat lapsensa paremille käytöstavoille, eikä perustelemaan mielipiteitään vastapuolta tai muita yhteiskuntia solvaamalla.

Yhteiskunnallisesti olisi perusteltua jakaa työnantajalle vanhemmuudesta tulevat kulut kaikkien elinkeinotahojen kesken. Ja laskea sosiaalietuudet perheen tulojen perusteella. Siitä olis hyvä lähteä rakentamaan tasa-arvoa ja kasvattamaan tasa-arvoisia suvaitsevaisia ja sosiaalisesti lahjakkaita lapsia, kun vanhemmuus ei enää olisi äitien yksinoikeus, vaan molenpien vanhempien oikeus.

Meillä kaikilla on oma tpamme olla vanhempia ja kaiki merakastamme lapsiamme. Kunnioitetaan sitä, eikä yritetä syytellä toisiamme omista ahdistuksistamme.


 
Mun mielestä koko keskustelussa ei nähdä metsää puilta.

Kyllä kotivanhemmuus voi olla ihan perseestä vailla virikkeitä ja sosiaalisia kontakteja kun vanhempi istuttaa lapsen telkkarin ääreen ja itse homehtuu netissä.
Reipas vanhempi pystyy ulkoilulla, puistoilulla, harrastuksilla jne. tarjoamaan loistavan ympäristön lapselle ilman pk-hoitoa.

Päiväkodissa hoidettu lapsikin saattaa olla ihan heitteillä vanhempiensa osalta jos työpäivän jälkeen halutaan vaan väsyneenä uppoutua omaan rauhaan ja tuudittaudutaan siihen ajatukseen että lapsi on jo virikkeensä saanut tarhassa eikä yhdessä tarvitse enään tehdä mitään.
Tai sitten kuten normaalisti on tapana päiväkodin jälkeen niin perhe viettää yhteistä laadukasta aikaa ja lapsi varmasti ei jää vaille rakkautta ja huomiota vaikka päivähoidossa käykin.

Asiat pitää hoitaa kotona mallikkaasti päätti sitten työelämään palaamisen suhteen mitä tahansa.
 
joku kotona
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No kait tuo nyt puhu kun ei edes suunvuoroa voinut antaa. Alkeelliset käytös- ja väittelytavat.
Mies oli tyypillinen suomalainen nössö, kun ei OTTANUT suunvuoroa! Ei raukka saanut :D
Joo, kyllä tämä oli selvästi sen miehen vika. Sen olis pitäny huutaa lujempaa, kuten päivähoidossa olleena on oppinut (eli syö tai tule syödyksi). Tätähän ei kotona opita. Kotona sentään oppii huomioimaan muut jne., joten mitä sitä turhaan antaa väärässä oleville edes puheenvuoroa. Sanoo kuitenkin vaan vääriä mielipiteitä tai puhuu tyhmiä.

Hyvästä itsetunnosta täytyy antaa iso plussa, mutta tuon jälkeen joutuu ehkä miettimään, että onko se koti kuitenkaan lapselle paras paikka, jos kasvaa tuollaiseksi aikuiseksi.
 
joku kotona
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No kait tuo nyt puhu kun ei edes suunvuoroa voinut antaa. Alkeelliset käytös- ja väittelytavat.
Mies oli tyypillinen suomalainen nössö, kun ei OTTANUT suunvuoroa! Ei raukka saanut :D
Joo, kyllä tämä oli selvästi sen miehen vika. Sen olis pitäny huutaa lujempaa, kuten päivähoidossa olleena on oppinut (eli syö tai tule syödyksi). Tätähän ei kotona opita. Kotona sentään oppii huomioimaan muut jne., joten mitä sitä turhaan antaa väärässä oleville edes puheenvuoroa. Sanoo kuitenkin vaan vääriä mielipiteitä tai puhuu tyhmiä.

Hyvästä itsetunnosta täytyy antaa iso plussa, mutta tuon jälkeen joutuu ehkä miettimään, että onko se koti kuitenkaan lapselle paras paikka, jos kasvaa tuollaiseksi aikuiseksi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja joku kotona:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No kait tuo nyt puhu kun ei edes suunvuoroa voinut antaa. Alkeelliset käytös- ja väittelytavat.
Mies oli tyypillinen suomalainen nössö, kun ei OTTANUT suunvuoroa! Ei raukka saanut :D
Joo, kyllä tämä oli selvästi sen miehen vika. Sen olis pitäny huutaa lujempaa, kuten päivähoidossa olleena on oppinut (eli syö tai tule syödyksi). Tätähän ei kotona opita. Kotona sentään oppii huomioimaan muut jne., joten mitä sitä turhaan antaa väärässä oleville edes puheenvuoroa. Sanoo kuitenkin vaan vääriä mielipiteitä tai puhuu tyhmiä.

Hyvästä itsetunnosta täytyy antaa iso plussa, mutta tuon jälkeen joutuu ehkä miettimään, että onko se koti kuitenkaan lapselle paras paikka, jos kasvaa tuollaiseksi aikuiseksi.
Niin tai on noin käyttäytyvän aikuisen kasvatettavana...

 
Tontti on itse nolo
"Välillä tunsin myötähäpeää Mikkosen puolesta, ihmispolo nolasi itsensä tyystin. Jos olet absurdismin ystävä, klikkaa katsomaan, tänne. "

JOs ihminen on oikein tohtori eikä saa yhtään järjellistä lausetta suustaan, niin voi, voi! Taitaa nyt poikaa nolottaa oma saamattomuutensa, kun tuollaisia alentuvia kommentteja heittelee oman turvallisen bloginsa nurkasta. Mikkoska oli ihan oikealla asialla ja erityisen naseva oli hänen kommenttinsa siitä, että viherpipertäjät haluavat vapauttaa minkit tarhasta, mutta lapset he haluavat tarhaan!
Kauhea meteli on noussut Mikkoskan epäkohteliaasta käytöksestä ja päällepuhumisesta, mutta itse asia ilmeisesti halutaan vaieta kuoliaaksi.Taitaa tosiaan uramammojen omatuntoa kolkuttaa, koska itse asiaan ei oteta kantaa, pelkästään kohkataan siitä, miten asia esitettiin! Hyvä Nina!
 
Mirkku
Alkuperäinen kirjoittaja Tontti on itse nolo:
"Välillä tunsin myötähäpeää Mikkosen puolesta, ihmispolo nolasi itsensä tyystin. Jos olet absurdismin ystävä, klikkaa katsomaan, tänne. "

JOs ihminen on oikein tohtori eikä saa yhtään järjellistä lausetta suustaan, niin voi, voi! Taitaa nyt poikaa nolottaa oma saamattomuutensa, kun tuollaisia alentuvia kommentteja heittelee oman turvallisen bloginsa nurkasta. Mikkoska oli ihan oikealla asialla ja erityisen naseva oli hänen kommenttinsa siitä, että viherpipertäjät haluavat vapauttaa minkit tarhasta, mutta lapset he haluavat tarhaan!
Kauhea meteli on noussut Mikkoskan epäkohteliaasta käytöksestä ja päällepuhumisesta, mutta itse asia ilmeisesti halutaan vaieta kuoliaaksi.Taitaa tosiaan uramammojen omatuntoa kolkuttaa, koska itse asiaan ei oteta kantaa, pelkästään kohkataan siitä, miten asia esitettiin! Hyvä Nina!
Asia jäi aika tavalla sen meuhkaamisen jalkoihin. Tunteen paloa oli Mikkosen esityksessä aika paljon enemmän kuin asiaa. Jos aikuisen ihmisen käytös on tuota luokkaa niin parempi pysyä kotona. Olis pitänyt olla muutakin perustelua omalle näkemykselle kuin vastapuolen haukkuminen. Olis ollut kiva jos tärkeästä asiasta olis ollut puhumassa joku joka olis osannut ilmaista itseään paremmin ja asiallisemmin niin että tuo tilaisuus olisi ajanut oikeasti meidän kotiäitien asiaa, nyt taisi olla enemmän vahinkoa.

Kotiäitinä en juuri Tontin mielipiteistä perusta, mutta ihmisenä pidän häntä aika paljon fiksumpana kuin Mikkosta. Ja täytyy sanoa että jokaista joka tässä ketjussa Mikkosta puolustaa pidän myös... sanotaanko nyt hienovaraisesti vaikka "hiukan tyhmänä" jos ajatus oikeasti juoksee samanlaisia ratoja.
 
Sami
En pysty oikein käsittämään, että millä helvetin virukkeella täällä akat puolustelee tuota Mikkosen käyttäytymistä? Väittelyn jalo taito ei helppoa ole ei, mutta kyllä sitäkin on jo ylä-asteella harjoitettu, luulisi että jotain on mieleen jäänyt.

Tuo ei ollut väittelyä millään tavalla, nainen vaan päätti että hän on oikeassa ja kun ei suomalainen nainen osaa järkevästi asiaansa ilmaista muutenkaan niin tässä se lopputulos nyt nähtiin. Huutamista, vauhkoamista, haukkumista ja tämä kaikki vielä ilman perusteluita. Minulle se on ihan sama olisiko siinä ollut mies naisen tilalla, samat asiat olisin sanonut kuin nytkin, mutta kyllä tuo jotain kertoo henkilöstä kun ei osaa asiasta puhua.

Niin ja ne jotka kommentoivat tämän Tontin käyttäytymistä/virnuilua/sanattomuutta niin voitteko te edes käsittää miltä tuntuu, kun toinen on ohjelmaan mennyt ja luullut että pääsee normaalin järkevän ihmisen kanssa keskustelemaan/väittelemään asiasta niin toinen käy suu vaahdossa vauhkoamaan ja huutamaan. Olen itse kokenut valitettavasti saman, ihminen joka ei asiasta oikeasti tiedä mitään mutta luulee tietävänsä kaiken huutaa ja meuhkoaa niin paljon kun sielu sietää ja itse vain mietit että, "Mitä helvettiä nyt tapahtuu, voiko toinen edes olla noin tyhmä?" Jos olisin tuossa itse ollut Mikkosen kanssa väittelemässä niin... No, en edes halua sanoa mitä olisin tehnyt.
 

Yhteistyössä