Nimiäisistä ja vieraitten käyttäytymisestä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja esikoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä pidettiin nimiäiset esikoiselle - puolet kutsutuista jätti tulematta (ei jaksa vaivautua kun eihän ne ole oikeat juhlat) ja ne jotka tuli, tulivat farkuissa (eihän ne ole oikeat juhlat kun ei ole edes pappi paikalla) ja joivat pikaisesti kahvit ja häipyivät :/

Sen jälkeen en ole käynyt muiden häissä enkä ristiäisissä, miksi kunnioittaisin muiden vakaumusta kun minun omaani ei kunnioiteta?
Muille lapsille ei sitten nimiäisiä ole pidetty.

No aika juntteja olivat, mutta en minä sinuna niitä poiskaan heittäisi. Lapsenhan ne lahjat ovat eivätkä varmaan vie kovinkaan suurta tilaa jossain laatikon pohjalla.

Lahjat kaapin pohajlle tai kierrätykseen. Juntteja on tämä maa täynnä ja valitettavasti lähes jokaisen suvussa. Seuraavan lapsen kohdalla jätätte nämä juntit kokonaan kutsumatta..olkoon kyse vaikka miten mummosta tai papasta. Jos eivät osaa juhlissa olla, ei tarvitse osallistua juhliin ollenkaan. Pitäkööt omat kekkerinsä ihan keskenään.

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Meillä pidettiin nimiäiset esikoiselle - puolet kutsutuista jätti tulematta (ei jaksa vaivautua kun eihän ne ole oikeat juhlat) ja ne jotka tuli, tulivat farkuissa (eihän ne ole oikeat juhlat kun ei ole edes pappi paikalla) ja joivat pikaisesti kahvit ja häipyivät :/

Sen jälkeen en ole käynyt muiden häissä enkä ristiäisissä, miksi kunnioittaisin muiden vakaumusta kun minun omaani ei kunnioiteta?

Vaikea kuvitella että vielä nykyäänkin on tälläsitä, todella harmillista, ettei voi sukulaisten juhliin osallistua tai ymmärretä että juhlia on erilaisia. Meillä muuten osa vieraista kysyi pukukoodia, koska kyseessä oli ensimmäiset nimäiset mihin osallistuivat. Tulivat sitten puku päällä.

johan pomppas.. meillä oli joskus 98 tytön nimiäiseet ja siinä kun sitten juhlittiin niin ovi kello soi ja seura kunta toi isoveikalle kuvaraamattua ja sitä rataa.. selitäppä siinä sitten ovella että ei kitos.. nappasin kirjan ja sanoin palaan asiaan...no siis asiallisesti nappasin..

ja jatkettiin kahvitteluja ja lapsen ihastelua..lajat oli valokuva kehys, lusikka, kukka ja mitä sitä muuta nyt olikaan....

ja meillä vielä on niin että uskomme kyllä Jumalaan, mutta tyystin tykkänään eri tyylillä kuin yksikään muu minun puoleinen sukulaiseni..

ja vaikka on nimiäisiä ollut niin onneksi ovat osanneet *käännyttämisen* pitää pois niistä kuvioista.. muulloin sitten kuuluukin..

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:

Niin mekin ollaan uskovaisia (ainakin enemmän kuin tapauskovaiset), me ei vaan uskota lapsikasteeseen sillä tähän ei raamatussa ole mielestämme tarpeeksi perusteita (kuten ei homouden vastustamisellekaan).
Kaste otetaan aikuisena kun tuntuu sille että haluaa ottaa uskon osaksi elämää ja aidosta pelastumisen halusta joka lähtee ITSESTÄ, ei vanhemmista. sukulaisista tai papista! Varsinkaan tavan takia ei tule kastaa/kastautua.

Yhteistyössä