Nimiä, joiden antamista lapsille et voi ymmärtää? Eli siis jos kuulisit, että jollekin lapselle tietty nimi

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
On se kumma kun peri suomalaista nimeä ei saa antaa lapselle, kun ne on niitä tusinanimiä ja tylsiä nimiä mutta sitten vierasperäistäkäänn ei voi antaa kun on sitten se ihan peri suomalainen sukunimi.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26036952]On se kumma kun peri suomalaista nimeä ei saa antaa lapselle, kun ne on niitä tusinanimiä ja tylsiä nimiä mutta sitten vierasperäistäkäänn ei voi antaa kun on sitten se ihan peri suomalainen sukunimi.[/QUOTE]

Kuka kieltää?????
 
määäääääääääääääääää
En yleensä hirveästi jaksa ihmetellä muiden nimivalintoja ja tykkään kyllä monenlaisista nimistä. Nämä nimet kuitenkin on aiheuttaneet aika äimistyneen ensireaktion, juuri "ei voi olla..." tms. Kun sitten olen tottunut, niin ei haittaa enää...

Ea (niin outo sanoa, että kartan edelleen lausumasta, lausutaan kuten kirjoitetaan)
Naomi (täysin suomalaisella vauvalla, mutta nyt kun on tottunut niin oikeastaan ihan kiva)
Susie (asuvat Suomessa ja isä täysin suomalainen, lausutaan "susi")
Jadeline
Myrsky (rauhallisella ja kiltillä vauvalla)
Mikke
Tiko
Eino (mutta tähän on jo tottunut, 5v sitten kuulin ekasta etunimeltään Einosta ja olin aika äimänä)

Mutta ei nuokaan huonoja nimiä ole. Minä vaan alkuun hieman äimistyin, mutta totuin ja oikeasti on mukavaa, että on monenlaisia nimiä.

Jostain syystä en tykkää nimistä Lydia, Sylvia, Sonja, Milka, Linnea, Kalevi yms. joita nyt on taas melko runsaasti... Niihin kun törmään niin tulee sellainen olo että yyyh, mutta koska asia on minun ongelmani, niin en sitä muille näytä. En oikein tiedä mikä noissa nimissä on, mutta jostain syystä ovat mielestäni kamalia. Ymmärrän kyllä, että moni tykkää niistä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26036960]Kuka kieltää?????[/QUOTE]

Ei kukaan mutta kovasti tunnutaan palstalla vastustavan kaiken maailman nimiä juuri näistä syistä. Miten ihmeessä ovat osanneet valita omille lapsilelen edes nimet...
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26036952]On se kumma kun peri suomalaista nimeä ei saa antaa lapselle, kun ne on niitä tusinanimiä ja tylsiä nimiä mutta sitten vierasperäistäkäänn ei voi antaa kun on sitten se ihan peri suomalainen sukunimi.[/QUOTE]

Onhan niitä vaihtoehtoja tusinanimien ja harvinaisten vierasmaalaisten välilläkin... Mainitsen vaikka muutaman: Heikki, Inari, Annukka, Anri, Annika, Eeva, Heini, Kimi, Roni, Samuli, Lassi, Olli, Saara, Toni, Riia, Selina ym.
 
rt
Alkuperäinen kirjoittaja määäääääääääääääääää;26036965:
En yleensä hirveästi jaksa ihmetellä muiden nimivalintoja ja tykkään kyllä monenlaisista nimistä. Nämä nimet kuitenkin on aiheuttaneet aika äimistyneen ensireaktion, juuri "ei voi olla..." tms. Kun sitten olen tottunut, niin ei haittaa enää...

Ea (niin outo sanoa, että kartan edelleen lausumasta, lausutaan kuten kirjoitetaan)
Naomi (täysin suomalaisella vauvalla, mutta nyt kun on tottunut niin oikeastaan ihan kiva)
Susie (asuvat Suomessa ja isä täysin suomalainen, lausutaan "susi")
Jadeline
Myrsky (rauhallisella ja kiltillä vauvalla)
Mikke
Tiko
Eino (mutta tähän on jo tottunut, 5v sitten kuulin ekasta etunimeltään Einosta ja olin aika äimänä)

Mutta ei nuokaan huonoja nimiä ole. Minä vaan alkuun hieman äimistyin, mutta totuin ja oikeasti on mukavaa, että on monenlaisia nimiä.

Jostain syystä en tykkää nimistä Lydia, Sylvia, Sonja, Milka, Linnea, Kalevi yms. joita nyt on taas melko runsaasti... Niihin kun törmään niin tulee sellainen olo että yyyh, mutta koska asia on minun ongelmani, niin en sitä muille näytä. En oikein tiedä mikä noissa nimissä on, mutta jostain syystä ovat mielestäni kamalia. Ymmärrän kyllä, että moni tykkää niistä.
Aika yllättävä tuo Eino. Etkö siis ollut ennen kuullut nimeä Eino, vai et ollut kuullut lapsella nimeä Eino?
 
"vieras"
Minä en tykkää nimistä jotka on niin sanotusti keinotekoisesti tehtyjä. Kuten joku Nenna, Netta ja mitä näitä kaiken maailman väännöksiä nyt sitten onkaan. Moni tuollainen kuulostaa niin keinotekoiselta mutta kyllähän niihinkin sitten tietenkin tottuu.
 
[QUOTE="vierailija";26036674]Pamela :X

Onko tällä nimellä jokin suomalainen historianmerkitys, jota en tiedä, kun mulla tulee vaan mieleen Pamela Anderson, enkä todellakaan ymmärrä, että joku antaa tämän nimen pienelle vauvalleen.[/QUOTE]

Dallasin pamela Ewing...tai kenes se laulu on pam-pam-pamela.... Historian osalta ei tietoa.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja määäääääääääääääääää;26036965:
Jostain syystä en tykkää nimistä Lydia, Sylvia, Sonja, Milka, Linnea, Kalevi yms. joita nyt on taas melko runsaasti... Niihin kun törmään niin tulee sellainen olo että yyyh, mutta koska asia on minun ongelmani, niin en sitä muille näytä. En oikein tiedä mikä noissa nimissä on, mutta jostain syystä ovat mielestäni kamalia. Ymmärrän kyllä, että moni tykkää niistä.
Näistä nimistä ei monikaan taida olla kovinkaan yleinen tänä päivänä lapselle laitettuna, kuten esim. Kalevi? Aika erikoinen väite että nämä ovat kovinkin yleisiä nimiä. Vanhemmassa sukupolvessa ehkä,mutta nyky lapsilla? Tai voithan köydä katsomassa väestörekisteristä onko näistä nimistä montakin kastettu esim. tänä vuonna. Linnea on ihan nimi:).
 
....
Oikeastiko et voi ymmärtää, et millään? On kai vielä eri asia, jos et nimistä tykkää kuin ettei kertakaikkiaan voi ymmärtää jos joku sellaisen antaa omalle lapseeleen. Minusta nuo ei täytä lähimaillakaan tuon tunnusmerkkejä.

Ja samaa kysyisin noiden Emmien jne kohdalla. Noissako jo tosiaan menee raja teillä?
Mitä se sinun elämääsi liikuttaa missä se raja kenelläkin menee?
 
"noh"
Lisäksi en ymmärrä, että niin monet antavat nykyään lapselle nimeksi Paavo. Itselleni tulee siitä vain erittäin tylsiä ja kuivakkaita mielikuvia (Väyrynen, Lipponen).
 
Gjgk
No kieltämättä vähän nieleskeli kun kuilin Aku Hirviniemen tyttöjen nimet, Annikki ja mikäsetoinennytolikaan. Mutta mikäs siinä jos vanhemmat ja lapset itse tykkäävät :) . Mut tuollaisista Irmeleistä, Kalervoista yms en niin välitä. Samoin jostain Riannasta, Brookesta jne
 
"Hymy"
[QUOTE="vieras";26037009]Onhan niitä vaihtoehtoja tusinanimien ja harvinaisten vierasmaalaisten välilläkin... Mainitsen vaikka muutaman: Heikki, Inari, Annukka, Anri, Annika, Eeva, Heini, Kimi, Roni, Samuli, Lassi, Olli, Saara, Toni, Riia, Selina ym.[/QUOTE]

:)

Tuosta listastasi löytyy lapseni nimi ja myös miettimäni nimi mahdolliselle toiselle lapselle, jos sukupuoli sattuu "oikein".
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26036658]Fanny
Yrjö
Uuno
Sirpa-Leena
Anu[/QUOTE]

Tyttöni on Fanni ja olen vasta tämän palstan myötä saanu tietää et kuin kamala nimi se on. Suorastaan järkyttävää antaa sellainen lapselle.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26037259]Tyttöni on Fanni ja olen vasta tämän palstan myötä saanu tietää et kuin kamala nimi se on. Suorastaan järkyttävää antaa sellainen lapselle.[/QUOTE]

Minun mielestäni Fanni ei ole kamala nimi vaan ihan kaunis nimi. Ei kannata uskoa ihan kaikkea mitä tällä palstalla kirjoitellaan:).
 

Yhteistyössä