nimi josta ajattelit,että voi lapsi raukkaa..

  • Viestiketjun aloittaja daniela
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Tuulia79:
Alkuperäinen kirjoittaja SmileX:
mun poijat, ja itseasiassa sitte tyttökin varmaan on, tai ainakin pääsis tälle listalle :D
kaikilla erityyliset nimet, silti ketjun alkua lukemalla tuli selväks että nekin kaikki on jonkun mielen vastaista. Niinku elämässä kaikki :)

Minä en henk.koht omalle lapselleni antais sellasia 70-80luvun hitti nimiä johtuen siitä, että itse olen kavanut juuri sen nimisten kanssa.
Meiltä löytyy Sanna 2,5-vuotias. Hittinimi silloin 70-80 -luvun taitteessa, mutta ei nykyään mikään yleinen nykyään.
mun nimi, muuten
:D
(ehkä se paras tuon ajan nimistä, heh heh... ;) )
 
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Täydellinen Nainen:
Tätä keskustelua seuraanneena olen tullut siihen tulokseen, että aikuisia ihmisiä taitaa kaivella jonkun lapsen nimet enemmän, kun niitä lapsia ja niiden kavereita :D
Niinpä.
Esimerkiksi meidän tytön nimi, Melike, ei ole tuottanut minkäänlaista päänvaivaa lapsille. Homma menee näin esim. puistossa:
- Mikä sun nimi on?
- Melike. Entä sun?
- Kiia
- Leikiks mun kaa?
- Joo
Ja leikki alkaa.
Mutta Kiian äiti ei pääse asiasta yli sitten millään. "Siis mikä hänen nimensä on? Elina? Melina? Siis mikä? Melike? Siis onko se oikea nimi? Mikä se olikaan, Melinda? Merete? Merike? Marika?" :headwall: . On se niin vaikeaa jos siitä tekee vaikeaa... Joskus mietin, pitäisikö vastavuoroisuusperiaatteen vuoksi kutsua Kiiaa Miiaksi, Piiaksi tai Tiiaksi, mutten viitsi alentua sellaiseen.



Olen myös itse miettynyt tätä samaa. Lapsille harvemmin tulee mietittyä toisen nimeä samalla tavalla kuin aikuisten. Jäämme aina miettimään, että onkos tuo nyt nimi ollenkaan...
Miksemme siis voisi olla kuin lapsetkin tässä asiassa? Heille se nimi ei tuota suurta päihkäilyä vaan se on sen lapsen nimi, ei muuta. Ja elämä jatkuu...


On täälläkin Riiaa, Rillaa, Netta-Mimocaa ja lapsille tämä asia on ihan ok, samoin minulle. En ota siitä itselleni mitään stressiä. Ne ovat heidän vanhempien mielestä kauniita nimiä, sellaisia kun ovat halunneet.
Ja tämä voivottelu kun sattuu tarttumaan helposti myös lapsiin... vaikka ei olisikaan tarkoitus loukata lasta vaan vääntää vitsiä nimestä.

Ja sori, jos pahoitin jonkun mielen tästä asiasta :snotty: :snotty:
 
Mammari
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja mia:
toni, tino, nico, niko, jani, joni, jere, jesse, jimi, jerry ym koiramaiset lähiönimet
huvittavaa tuo koiramaiset lähiönimet:) ihan yhtälailla koirat saavat nimekseen niitä joidenkin ihannoimia vilhoja, hilmoja, penttejä yms. vanhojen pappojen/mummojen nimiä.
Koirannnimiä on mun mielestä Musti,Tessu, Haukku, Ransu, Ressu tms ei nuo Toni, Tino, Nico, Niko, Jani, Joni, Jere, Jesse, Jimi tai Jerry
 
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Manne on aika paha kun tietää miten sitä yleensä Suomessa käytetään..

Sellaiset yhdistelmät kuten esim. Sini Tiainen. Peruskoulun enkunmaikan tytär ja koska tämän rouvan mielestä tuo oli niin ihana nimi, hän puhui tyttärestään aina; 'meidän pikku Sinitiainen'. Jep jep.. Kotona varmasti saanut eniten siitä kuulla tyttö parka :)

Leijonamieli on aika mielenkiintoinen.. Pikkusen pyörittelin silmiä kun kaveri kertoi että heidän lapselleen tämä nimi tulee.

En pysty käsittämään yhdistelmiä, joissa on joku Todella erikoinen etunimi ja erittäin tuikitavallinen sukunimi. Pahin minkä olen kuullut: Konstantin Cladius Savolainen. Mikäköhän pikkukakkosesta tulee..

Mulla on nyt jo ihan kauhee stressi mikä omalle Toukalle nimeksi :eek:
Miten olisi: TOUKKA :D

 
reijo
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
eikö kukaan muista nimeä, anu ****.
nuorempana tunsin tyypin jonka sukunimi oli pölhö, etunimestä ei ole muistikuvaa...
Oon tavannut Anu ***** monesti. Se on mun kaverin sukulainen. Asuvat samalla paikkakunnalla.
onkos tolla Anulla veljeä tai serkkua?...Per...asuu kuulemma ruotsissa...
 
=)
Alkuperäinen kirjoittaja tyttönen:
Joskus jossain lehtijutussa haastateltiin perhettä jonka pojan nimi oli Uno-Axel.
Ja sit näitä omia inhokkinimiä on mm. Jorma, Yrjö yms..

Ja joskus katsoin väestörekisterikeskuksen sivuja, Suomessa on kaksi naista joiden nimi on Akka...





Mie tunnen toisen noista Akoista. Ihan aikuisiällä on itse vaihtanut nimensä siihen.

Saa kuulema välillä ihmetteleviä katseita kun lapset kutsuvat häntä etunimellä. Eli huutelevat Akaksi kylillä...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Miä82:
Ekaksi tuli mieleen nimi Nemo, joka on kyseisestä elokuvasta. En iki-maailmassa antais omalle lapselle nimeä. Ja muutkin nimet ällöttää, jotka annettu jonkun Disney-hahmon kautta.
Et ole sitten koskaan kuullut Kapteeni Nemosta? Kaukana Disney-hahmosta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Miä82:
Ekaksi tuli mieleen nimi Nemo, joka on kyseisestä elokuvasta. En iki-maailmassa antais omalle lapselle nimeä. Ja muutkin nimet ällöttää, jotka annettu jonkun Disney-hahmon kautta.
Et ole sitten koskaan kuullut Kapteeni Nemosta? Kaukana Disney-hahmosta...
tai pikku Nemo höyhensaarilla sarjakuvasta? muistaakseni jostain 1900 luvun alkupuolelta...

Yksi pahimmista minkä muistan nähneeni oli Petteri Rudolf :xmas: sukunimi ei sentään ollu punakuono :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Miä82:
Ekaksi tuli mieleen nimi Nemo, joka on kyseisestä elokuvasta. En iki-maailmassa antais omalle lapselle nimeä. Ja muutkin nimet ällöttää, jotka annettu jonkun Disney-hahmon kautta.
Et ole sitten koskaan kuullut Kapteeni Nemosta? Kaukana Disney-hahmosta...
Mun mielestä Nemoja alkoi tulla sen Nightwishin biisin jälkeen. =)
 
ina
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Alkuperäinen kirjoittaja punaolkaturpiili:
Mun täytyy sanoa että ainakin Seetri oli sellanen että pisti toteamaan "voi hyvän tähen sentään".
Paljon on muitakin mutta tuo nyt mainittakoon.
Miten Seetri poikkeaa suositusta Pinjasta?
Seetri on nätti nimi. Mutta tytön vai pojan? Ite voisin antaa pojalle.
 
mini
Alkuperäinen kirjoittaja tyttönen:
Joskus jossain lehtijutussa haastateltiin perhettä jonka pojan nimi oli Uno-Axel.
Ja sit näitä omia inhokkinimiä on mm. Jorma, Yrjö yms..

Ja joskus katsoin väestörekisterikeskuksen sivuja, Suomessa on kaksi naista joiden nimi on Akka...
Ukko on vielä ihan jees, mutta että Akka. :)
 
mulla tulee Petriina-tyyppisistä nimistä aina mieleen, että vanhemmat olisivat kenties halunneet poikaa mutta saivatkin tytön.

pirkko ja pirjo-nimet ovat kinkkisiä; jos ko. hlö on töissä esim. kansainvälisessä yrityksessä tai vastaavaa, ovat hänen kirjeensä poikkeuksetta osoitettu Mr. Pirkolle tai Mr. Pirjolle.
Sama koskee poikien nimissä Pirkkaa, Oivaa jne... he ovat Miss tai Mrs.

tiedän, että meidänkään lapsen nimi ei ole mitenkään maailman coolein (halusimme antaa vaarien nimet 2. ja 3. nimiksi) mutta kuitenkin. =)
 
kysyin kerran yhdeltä puoliksi suomalaiselta tutulta, että mikä suomalainen nimi särähtää pahiten hänen korvaansa (kaveri on puoliksi britti). Vastausta ei tarvinnut edes miettiä: Jukka-Pekka. ja kuulemma kaikki muutkin vastaavat kaksoisnimet joissa on paljon konsonanttia.
 
Niitä riittää
Otso, Jessika, Samuli, Janika, Jessica, Lydia, Kai, Pia, Tia, Mia, Nea, Isa, Ona, Kia, Ada, Ida, Hellevi, Lahja, Torsti, Untamo, Urpo, Mies, Turo, Maila, Mona, Elin, Erik, Luukas, Alli, Ria, Lemmikki, Anna, Hilppa, Nico, Mico, Kaino, Usko, Jyrki, Uolevi, Jyri, Miina, Saga, Nora, Sulho, Ukko, Elis, Ansa, Emil, Harri, Jorma, Tytti, Ansa, Mielikki, Ilpo, Visa, Ilppo, Piritta, Pirita, Kati, Impi, Hellä jne.
 

Yhteistyössä