nimi josta ajattelit,että voi lapsi raukkaa..

  • Viestiketjun aloittaja daniela
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja punaolkaturpiili:
Mun täytyy sanoa että ainakin Seetri oli sellanen että pisti toteamaan "voi hyvän tähen sentään".
Paljon on muitakin mutta tuo nyt mainittakoon.

missä oot tähän törmännyt? sopisi meidän tulevalle vauvalle
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiuku:
Jos lapsen nimi on joku Emma, Sofia, Sara, Aada, Aleksi, Emil, Veeti, Onni tms. muotinimi joka on joka toisella lapsella, ajattelen että voi lapsi parkaa.
Myö mietittiin yhdessä vaiheessa Onnia ja Emiliä, mut ne olisikin tulleet suvusta. Miehen ukki oli onni ja miun mummini veli oli Emil ja siihen perään ois sit sopinu viel ....poika mieheni ukaan... mut sit päädyttiin hieman erilaisempaan :)
 
metsänpeitto
Viena Karma Sirkka Salama Kesäheinä Saarenruusu Pikku-Hilkka



Ja ajatus "voi lapsi raukka" tulee lähinnä siitä, että on siinä kiva homma kirjoitella nimeään virallisiin papereihin :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Viena Karma Sirkka Salama Kesäheinä Saarenruusu Pikku-Hilkka



Ja ajatus "voi lapsi raukka" tulee lähinnä siitä, että on siinä kiva homma kirjoitella nimeään virallisiin papereihin :|
Tässä Viena Karma Sirkka Salama Kesäheinä Saarenruusu Pikku-Hilkan sisarukset:

A-sarja: Hildur Molnbergin (1882-1942) kanssa


Kalevi 1906 k. 1909
Salmi Talvikki Cecilia 1908 (Jokela)
Orvokki Helmi Simpukka 1909 (Suomela)
Otso Tähtivalo 1911
Veijo Virmo Imatro 1912
Viena Karma Sirkka Salama Kesäheinä Saarenruusu Pikku-Hilkka 1913 (Ristivuo)
Jormo Gabriel Sotavalta 1914
"Kaarina" (adoptoitu pois) 1920


B-sarja Siviä Karpin (1895-1955) kanssa

Sorjo Uolevi Sotaprinssi 1917
Raida Tsikko Tellervo 1920 (Heikkilä)
Marjatta Iltatähti 1921


C-sarja Rakel Nymanin (1908-1973) kanssa

Raija-Liisa Rakeli 1934 (Kansi)


 
metsänpeitto
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Onko Karma tytönki nimi?
Ainakin se Kiannolla oli käytössä tytöllä. En tiedä miten nimilautakunta suhtautuu nimeen nykyisin. Oletan että nihkeästi :D


Muoks, piti katsoa väestörekisteristä ja Karmaa on aika lailla tasan tytöillä ja pojilla. Salaman olisin itse ehkä mieltänyt pojan nimeksi, mutta sitäkin on molemmilla "paljon" vaikka pojilla enemmän kuin tytöillä.

Otso Tähtivalo on mun mielestä ihana :D Mutta olen kyllä pari kertaa hämmästellyt tuota Kiannon mielikuvitusta nimien suhteen


Ja tuo Raida Tsikko kuulostaa ihanana raikkaalta :D

Nuo Kiannon lasten nimet eivät näy kaikki tuolla Vrk:n sivuilla, että voi olla ettei niitä ole siis virallisesti koskaan hyväksytty.
 
vieras
Mulla on inhokkinimi (palstalaisten mielestä), mut eipä tuo ole missään vaiheessa mua itseäni häirinnyt. Mulla on aina ollut kavereita, ei ole kiusattu, tulen ihmisten kanssa toimeen, eli ei nimi ole naista pahentanut. On mukavaa kun mun nimi muistetaan, eikä aina sekoiteta joksikin muuksi.
 
EIKÄ!
Jorma,Osmo,Maila,Urpo,Kustaa,Impi,Päiviö,Untamo,Esaias,Launo,Turo,Rauni,Ossi,
Toimi,Keimo,Aulis,Mauno,Manu,Soini,Iivo,Signe,Varma,Tauno,Asko,Arho,Kalevi,
Orvo,Vaula,Mielikki,Kullervo,Vesa,Raimo,Otto,Asmo,Simo,Urmas,Terho,Reima,
Taisto,Teuvo,Ano,Ismo,Aimo,Tatu,Sampsa,Kerkko,Tuovi,Raakel,Rami,Daavid,Nyyrikki....
 
khf
Mäkin tunnen yhen pariskunnan minkä sukunimi on Takkinen, sit tiiän yhen miehen jonka sukunimi on Kippo.
Sit olen kuullut sellasenkin nimen yheltä mese kamulta kun Ella Aina Ilona..
Kamun muksuista löytyy koko satutarinoiden kirjo Pessi, Illuusia,Jesse, Ronja, Anastasia....
 
sigi
meea, mea, kiia, kiira, kiara, rihanna, rianna, henriina, aleksiina, mico, niko, jani, joni, toni, miia, jessica, janica, janina, julia, juuli, jere, samu, jyrki... muutamia mainitakseni
 
hmm.. kyllä mä vähän ihmettelin lastenhoitajan töitä tehdessäni mm. nimiä Sinihilkka, (punahilkka..?) Jolene, Orlean, Malko, Teppana, Brooke, Mike (lausutaankin siis mike), Nalle, Womma, Angelica.. :ashamed: Onhan niitä muitakin (..miten sen nyt sanoisi..öh..) mielenkiintoisia nimiä tullut vastaan mut nää nyt ainakin tuli äkkiseltään mieleen :whistle:

Tarkennan vielä että nää on kaikki siis suomalaisia lapsia vaikka nimet antaisi ehkä ymmärtää muuta..
 
Lokki
Alkuperäinen kirjoittaja khf:
Mäkin tunnen yhen pariskunnan minkä sukunimi on Takkinen, sit tiiän yhen miehen jonka sukunimi on Kippo.
Sit olen kuullut sellasenkin nimen yheltä mese kamulta kun Ella Aina Ilona..
Kamun muksuista löytyy koko satutarinoiden kirjo Pessi, Illuusia,Jesse, Ronja, Anastasia....

Edelleen tuo on väärin kirjoitettu =D ja se Ellan viimeinen nimi vielä puuttuu rimpsusta ;)
 

Yhteistyössä